Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Nálam nem. Én üveges kiszerelésben utálom az üdítőt. Ahol látom, ott pusztítom.
Én is csak most váltottam,mert az asszony fellázadt az üvegek visszacipelésekor.
Én kicsi -mint kb. a teafilter- merevebb neylon zacsiban tárolom, érték fehér ráragasztott öntapadós papírra írva, eszerint sorba rakva egy dobozkában. Átlátszó, látom mi és mennyi van benne. És sok más alkatrészt is. Régen gyufásdobozok fiókjai csokidesszert dobozban, de ez könnyen kiborul, lehet ezer ellenállást méregetve sorba válogatni.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
A hagyományos (furatszerelt) alkatrészeket a gyári "tépőzáras zacskóban" tartom sorbarendezve. Tranzisztorok, ic-k gyufásdobozokból összeragsztott polcban.
Az smd-ket pedig tic-tacos dobozokban. Kicsit ágyúval verébre, az 50 db 1206-os alkatrész szinte észre sem vehető benne. Viszont szempont volt hogy jól zárható legyen, gyufásdobozból kipogyogott volna a fele. De erősen gondolkodok már egy box-allon is.
Nekem vannak kis fioláim, úgy harmad akkora mint a tic-tac doboz, hermetikusan záródnak, lenne is belôle elég a feladatra, viszont szerintem rengeteg helyet elfoglalnának így is, ahogy írod, 30 darab ellenállás az alján fityegne. Tranzisztorokat tartok ilyenekben, kb 200db fér el egy fiolában (igen megszámoltam, sok smd tranyóm van
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
Pár éve egy projektemhez kellett egy elemtartó/motor. Akkor vettem a mellékelt "gravírozó"t, igaz 1$ körüli áron. Persze, későn érkezett meg, úgyhogy belekerült a majdcsak jó lesz valamire fiókba.
Pár hete előkerült, és azóta szinte állandóan használom, ahol hozzáférhetetlen helyen kell smirglizni - a gömbölyű "gyémántfej" nagyon hasznos.
Ilyen BOX-ból jó lenne egy töltött! Nálam az smd ellenállások a papír hordozón érkeztek, azoknak a szélét egymás alá ragasztott egy A4-es papírra, növekvő nagyságban. Így lett 2db A4-es lapom, amiről válogathatok. Az értékek meg a csíkokra vannak ráírva. Másik tárolóm a LIDL-ből származik, néha kapható, van jó sok fiókja, a fiókok elválaszthatók 3 részbe.
Üdv Mindenkinek!
Gondoltam megosztom Veletek, hátha más is lát benne fantáziát. Egy szerszámtartót kreáltam most délután hirtelen felindulásból, mert mindig útba van az asztalon a hőlégfúvó és a forrasztó páka. Csináltam egy kis karos tartót, amit forgathatok és magam mellé állíthatom ha szükség van rá, nem kell az asztalon pakolgatnom és kerülgetnem, nem mellesleg nem ütöm le az asztalról sem így. Sokkal könnyebb így dolgozni, hogy a kezem alatt van a szükséges szerszám. Nagyon egyszerű kivitel, mégis "disznótorozni" is lehet rajta, mert nem bíztam a véletlenre az anyagválasztást. (3/4-es cső, 40X20zártszelvény,5X40-es laposvas...) Nekem nagyon tetszik, hátha másnak is kedvet csinál. További szép napot Mindenkinek! A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Sziasztok!
Mi a véleményetek a Yokito szerszámokról? Szeretnék venni 1/2"-os dugókulcskészletet, 10-32 méretig, ez árban elfogadhatónak tűnik, csak nem tudom milyen minőség. Sokat nem használom, elég ritkán van rá szükség, de akkor nagyon. Köszi Üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Én használom a Yokito készletet egy ideje semmi baja sincs, pedig egyszer kétszer meg kellett toldani a fix szárat plusz vascsővel. Szubjektív vélemény persze: nekem bejött.
Sosem hallottam róla, de a NET-en úgy látom törésgaranciás. Akkor azért nem lehet rossz.
Van valakinek tapasztalata kombinált vastagoló-egyengető gyalukkal (150eFt alatt) kapcsolatosan?
Mennyire pontosak, milyen minőségű felületet adnak, stb. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Szia! Mint írtam volt, a pontosságra, gyalult felületre, és a gyengéire, mire kell odafigyelni vásárlásnál. Mivel egy kaptafa a felépítés ahogy a képeken látom, ezek ellenére van-e valami amiben eltérnek?
Köszönöm! Örülök neki nagyon, sokat segít.
A téma biztonságtechnikáját most elhanyagolom, de ennek fontossága kicsit sem jelentéktelen. Először ez néha vita tárgya, de alig van olyan abrikter, amire nem csepegett valakinek a vére (és ettől még sokkal rosszabb dolgokra is képes).
Sajnos nincsenek tuti okosságok, illetve amik vannak, azok nagyon alapvetőek és elméletiek. A méretpontosság inkább a fogásmélységtől függ, mint magától a géptől. Nagyjából minden gép van olyan merev, hogy a méretet tudja tartani. Ha nagyjából egyenletes a fogás, akkor a vastagsági méret pontossága tized mm nagyságrendű. Ebbe még jelentősen beleszól az alsó asztal emelő mechanizmusának fajtája. Nagyjából azok a jó gépek, amiknek az alsó asztala 4 ponton fekszik fel (pl. 4 menetes orsó, amiket egy lánc szinkronban forgat). A felület finomsága nagyon összetett probléma. A gép részéről az előtoló sebesség és a kések száma határozza meg alapvetően, és persze a forgácsoló fordulat. A megmunkáló orsó kiegyensúlyozottsága is érdekes lehet (ez ránézésre nem megállapítható), mert a gép és a benne lévő anyag együtt, képes berezonálni, ami egyértelmű pikkelyességet okoz a felületen. Ide sorolnám még a behúzó és kivezető tengelyek távolságát a megmunkáló orsótól. Az minél kisebb, annál rövidebb lesz a bevezető és kifutó rész a gyalult felületen. Egyébként ezek a hengerek, méretük változatossága és felületi kiképzésük sokfélesége miatt jól megkuszálják a minősítést. Pl. egy érdesebbre fogazott behúzóhenger, sokkal stabilabban tolja az anyagot, de mélyebb barázdákat okoz, ami kisebb fogásoknál kényes pont lehet. A felső, egyengető résznél két fontos paraméter van. Legyen minél hosszabb az asztal, mert nagyjából az asztal hosszának a dupláját lehet racionálisan egyengetni rajta, és nagyon praktikus ha lehet állítani a felső asztal bevezető oldalon lévő felének a magasságát (fogásmélységet). Nagyobb gépek felső asztalait le is lehet nyitni, de ennek nem tulajdonítanék túlzott jelentőséget. Az fontos, hogy a vastagoláskor keletkező forgács (ebből egészen sok képződik), valamilyen módon el legyen vezetve. Nem kell nagy dologra gondolni, de egy jól elhelyezett, megfelelő alakú kivezető/terelő lemez nagyon megkönnyíti a gyaluló életét. Ezzel a sok maszlaggal nem sokra mész, de az egész probléma ilyen zavaros. Egészen más kell kis lécekhez és nagy gerendákhoz. Más kell ragacsos borovi fenyőhöz és keményfához, és sokszor az anyag hossza jelenti a kulcskérdést, mert a túl hosszú, és a túl rövid méret is jelentős probléma lehet. Ha a gépen sok minden állítható, akkor elvileg univerzálisabb, de valójában ezek merevségi gondokkal szoktak társulni, vagy ha nem, akkor jelentősen drágábbak. Végül fontosnak érzem (részben saját tapasztalataim alapján), hogy 1 fázisú géppel csak játszani lehet. Tényleges munkavégzéshez 3 fázisú motor kell, minimum 2-4 kW teljesítménnyel, mert itt jelentős forgácsoló erők ébredhetnek. Nem ismerem a piaci kínálatot, de azt vélelmezem, a használt gép talán egy fokkal jobb alternatíva lehet, mint egy új.
Köszi a választ! Nézetettem használt ipari gépeket is, de sajna nincs három fázisom. Egy egyfázisú 1,5kW-os frekiváltóm ugyan akad, de az ipari gépek általában ennek a duplájánál kezdődnek. A 230-as gépek meg merevített lemezházzal készülnek, szénkefés motorral hajtva, szemben az asszinkronos, öntvényházas kisipari gépektől.
Ezt nézegetem egy ideje, csak nem tudom eldönteni mi lenne a jó. Nem akarok asztalosműhelyt létesíteni, helyem, pénzem sincs hozzá, csak jó lenne pontos munkát végezni, kis méretben, mértékben.
A helyi sajátosságokat semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagyni.
Ha tudod a géped lehetőségeit, akkor csak ezekhez kell igazítani a forgácsolási feladatokat. Félre értettelek, ezért vittem rossz irányba a dolgot. Némi leleménnyel, és többlet idő ráfordítással, nagyon sok mindent meg lehet oldani. Esetedben, ha valamiből le kell gyalulni 8 mm-t, akkor azt nem egy, hanem mondjuk 3-4 fogással fogod megtenni, és kész. Az "apróbb" gépek halálát általában az okozza, hogy egy kicsivel többet várunk tőlünk, mint lehetne. A választott géped nem tűnik rossznak, de mielőtt megveszed, alaposan nézegesd körbe. 2-3 m maximális hosszig, nem lesz vele baj. Ha ettől hosszabb dolgot akarsz, akkor már görgős bakok kellenek, és jó eséllyel be kell segíteni kézzel az előtolásba. Az asztalos műhelyt nehéz elkerülni. Hamar kiderül, az abrikter mellé nagyon kell egy szalagfűrész is, aztán függőleges tengelyű maró a profilozáshoz, szalagcsiszoló és így tovább. A 3 fázis szándék kérdése. Én nagyon jó döntésnek gondolom, mikor megléptem a 3x10A-re váltást, és ez még nem is kerül semmibe. Aztán mostanában növeltem 3x16-ra, ami nekem egy kisebb vagyon volt.
Szalagfűrészem már van egy LB 1200-es, meg felsőmaróm is. készítettem egy primitív lombfűrészt is, egy régi dekóból. Most készítek egy asztali szalagcsiszológépet, de egy gyalu, meg egy körfűrész az nagyon hiányzik.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2015
Sziasztok!
Szeretném Nektek bemutatni szerény kis műhelyem legújabb gyöngyszemét, egy Tektronix 2246 mod A, 100MHz-es, 4 csatornás Oszcilloszkópot. Nagyon rég óta vágytam már egy ilyen komoly műszerre, és most megadatott, hogy vegyek egyet. Az e-bay-ről vettem, és teljesen új készülék. Minden tartozéka megvan, a gyári dobozából bontottam ki, hatalmas doboza van. Van hozzá két 150MHz-es gyári TEK szonda is, és egy 1x-es egyszerűbb szonda is. Készítettem róla néhány képet is.
Gratulálok, ez egy igen jó műszer. Mérj vele sokáig.
Ez már döfi. Hogy új, azaz használatlan, ez nagy dolog. A kurzoros mérések sokat segítenek, sokat ér. Az sem hátrány, hogy kiírja a beállításokat, könnyen látható, nem kell tágra nyílt szemekkel a forgógombnál lesegetni, hol is állunk. Szolgáljon sokáig hibátlanul.
Jól néz ki! Akkor a régi orosz mehet a 'levesbe'? Persze előbb ennek segítségével rendbe téve.
Köszi szépen, nagyon örülök neki, biztos, hogy sokáig fogom használni.
Igen, ennek én is nagyon örülök, hogy vadonat új a készülék, még bejáratós. A kurzoros mérést ma is használtam frekimérésre, mert egy kis DAC trafót bemértem vele, és láttam a kijelzőn, hogy melyik frekinél tartok éppen. Szerintem is ez egy nagyon jó kis szervizműszer.
Köszi! Hogyhogy mehet a levesbe? Megjavítjuk, és lesz lent is meg itt is egy szkópod.
Üdv Mindenkinek!
Végre elkészült véglegesre a NYÁK fúróm. Le lett festve, vettem egy új fúrót bele és kapott világítást is még. A dobozba tettem bele a trafóját a fúrónak, mert nem akartam hogy folyamatosan menjen, mivel a kapcsoló a fúrón van. Szétbombáztam a trafó dobozát és átkerült az enyémbe. Itt egy karos kapcsolóval adom rá a hálózatot, a másik kapcsoló pedig a világításé. Tettem be egy nagy pufferkondit a táphoz, hogy ne fogja meg a fúrót egyáltalán, a LED-nek meg egy 2 tranzisztoros áramgenerátort csináltam. Mivel apróságok így NYÁK nem készült, ezért nem is fényképeztem le a doboz belsejét, mert kegyetlen csúnya. Nagyon jó a világítás amikor fúrok, oda állítom ahova akarom és sokszor kell amikor már a fény nem a megfelelő. Végre elértem azt amire vágytam, számomra ez tökéletes. Mutatok pár képet...
Nagyon pöpec lett! Jobb mint egy gyári állvány. Jó ötlet ez a világítás, mert a pontos fúráshoz a fény sosem elég. Gondolom a fény nem lesz halványabb, ha belassulna a fúró?
Köszönöm! Nem lesz halványabb, hibátlanul tartja a fényerőt. Van benne a fúró tápjában egy nagy puffer is még, biztos ami biztos. A gyári tápjának az egynirányítót (4X1N4004) és a pufferjét (35V/1000uF) kiíveltem és tettem be egy 3A-es hidat meg egy 10000µF/40V-os puffert, mert kicsinylettem. Ja és a LED amúgy is stabkockáról megy majd egy áramgenerátor. Biztos ami biztos. Nagyon könnyű vele fúrni és nem is rántom le az asztalról... kb.:12kg
|
Bejelentkezés
Hirdetés |