Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos vezérlésű kuplung
Lapozás: OK   2 / 2
(#) vilmosd válasza BMW-M3 hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Hat ez valtozo, hogy ki tud ilyet megcsinalni. Miskolc nekem kiesik a bejarasi utvonalbol (Guatemalaban esetleg tudok segiteni)
(#) BMW-M3 válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 21, 2012 /
 
Ennek van köze ahhoz amit én akarok?
(#) webinas válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Szia!

Köszönjük a rajzot!
Úgy döntöttem, hogy én is kipróbálom.
Egy kérdésem lenne csak, hogy az IC1A 1. lába nincs bekötve?

Üdv. János
(#) vilmosd válasza BMW-M3 hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Lehet jo is, de nem derul ki milyen erzekelokkel csinalja a vezerlest e a visszacsatolast. Nem talatam doksit az oldalon.
(#) vilmosd válasza webinas hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Mivel az egy hasznalaton kivuli OPA, csak a bemanatei vannak lekotve a foldre, a kimenetet szabadon kell hagyni.
(#) webinas válasza vilmosd hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
Köszi!
(#) webinas hozzászólása Jún 17, 2012 /
 
Sziasztok!
Összeraktam a lenti kapcsolást, de nem igazán akar úgy működni ahogy kellene, és ami a probléma, nem jövök rá, hogy mi lehet a gond.

A P1 és a P2 állításakor a motor elindul, de a relé valami veszettül el kezd kapcsolgatni indításkor is és leálláskor is. Tinában is összeraktam, ott elvileg működik rendesen.

Vetne rá valaki egy pillantást?

Köszönöm előre is!
(#) webinas válasza webinas hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
A motor kavar be, a fenébe. Ha motor nélkül működtetem, akkor a relék kapcsolnak rendesen.
(#) gabesz.mi074 hozzászólása Máj 17, 2015 /
 
Üdvözletem kedves fórumozó kollégák! Szeretnék most segítséget kérni tőletek egy esztergagép elektromos vezérlésű kuplungjával kapcsolatban. A helyzet az hogy a kuplung nem kapcsol össze teljesen a gép tokmánya ugyan forgásba jön, de nyomatékot igazából nem fejt ki. A 24voltos tápfeszt egy szelénes egyenirányítón kapja meg, amelyet mértem műszerrel, majd egy 24voltos izzóval is teszteltem , teljesen rendben van a kuplungot működtető DC feszültség. A ki hívott szerelő azt mondta ez a szelén nem jó már , de működnek róla más kuplungok is ezen a gépen és műszerrel is mérve jelzi a -24voltot ha a szelén ki menetén fordítot polaritást mérek, és a 60w 24voltos izzó is nagy fényerővel vibrálás mentesen világít a ki menetén.Tehét a 24voltDC nek rendben kell lennie, ami ugye a táp. A kuplung viszont nem kapcsol össze de nem tudom miért. A kuplungban lamellák vannak és olajban fut, továbbá a feszültséget egy be tekerős csúszó érintkezőn kapja meg. Elképzelhető ez a probléma?
(#) Gafly válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Tudsz áramot mérni?
(#) gabesz.mi074 válasza Gafly hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Igen tudok mérni a kuplunggal sorba kötve egy amper mérőt .
(#) webinas hozzászólása Máj 24, 2015 /
 
Sziasztok!

Ismét elővettem a kuplung projektet. Csináltam hozzá új nyákot, kicsit alakítgattam rajta ezt-azt, de az egyik relé (K1) prellezése továbbra is fenn áll. (IC2 - 7. láb)
De érdekes módon csak akkor ha egy tápról megy a vezérlés és a motor is.
Ha a motor nincs rádugva, vagy az elektronika és a motor is külön-külön tápról működik, akkor nincs vele gond.

Lenne ötlete valakinek, hogy mi lehet a probléma?
Kapcsolási rajz 5 hsz-el lejjebb látható.

Köszönöm előre is!
(#) Gafly válasza webinas hozzászólására (») Máj 25, 2015 /
 
Kedves Webinas,
az elmondottak (leírtak) alapján én eléggé egyértelműen tápellátási és/vagy huzalozási problémára tippelnék:
- A rajzod alapján a vezérlés +10V-os tápfeszültségét egy 78L10 stabilizátor adja, amelyet a rajzod alapján egy +12Vos tápfeszültségről szolgáltatsz, soros diódán keresztül. Ez még egy ún. "low drop" stabilizátornak is nagyon kevés. Ha a motor (amit nem tudunk hogy honnan táplálkozik) "megszívja" a tápot, akkor nem beszélhetünk stabil tápszültségről.
- Ha ezt még a huzalozással is megfejelted (nem "egy pont" földelés) akkor az még csak rátesz a problémára.
- Köbzoli mesternek is van igazsága a 100nF hiányával kapcsolatban.

Akkor most mit lehet tenni:
- Használd külön táppal, ahogy írtad is, úgy működik.
- Tegyél a stabilizátorok elé és után gerjedésgátló kondikat (bajt nem okoznak, az biztos).
- Talán...talán ha a 78L10-et kicseréled 78L08 "low drop"-ra (és a műveleti erősítő is beéri ennyivel), akkor így is működhet.

Röviden: Szerintem egyszerűen "berogyik" a tápod
(#) Sebi válasza webinas hozzászólására (») Máj 25, 2015 /
 
A két komparátor referencia lábára is tehetsz kondikat. Talán 470nF segít, mert ha ott szőrösödik a fesz, attól is flakkerolhat a relé.
(#) proli007 válasza webinas hozzászólására (») Máj 25, 2015 /
 
Hello!
Én számtalan problémáját látom a dolognak.
- Szinte minden a határán működik. A legkisebb komparátor ablak, 40mV. Így nagyon érzékeny. A különbségképző erősítőnek, meg egyszeres az erősítése.. Ha azt megnöveled 10-szeresre, akkor a komparátor ablak is nyitható a tízszeresére.
- Célszerű a visszacsatolásban csökkenteni a nagyfrekis erősítést. Két 100nF már akár elég is lehet. Ez 10ms késést okoz, de gondolom nem ilyen gyors a potis rendszer, hogy azt ne bírná el, viszont a zajt így nem erősíti 100Hz felett.
- A komparátoroknak célszerű hiszterézist kialakítani. Mert így nullkomparátorként az átváltási szakaszban erősít az OPA és attól is prelleghet a kimenete. Az üresen meredt OPA invertálhat.
- Felesleges az 5V-os stabi. Mert sokkal jobb, ha a 10V-ot két ellenállás osztja ketté, az biztos mindig a fele lesz a 10V-nak, még ha az változna is. Az 5V meg egyáltalán nem biztos, hogy fele a 10-nek, és dinamikus változásnál, másként is viselkedhet és már is komparál a dolog. Egyébként az R11 ilyen kialakítása, nem szimmetrikus az 5V-ra. Célszerűbb az ablakot szimmetrikusan "nyitni-zárni"..
- Stabira azért tegyél 100nF-okat-

Kuplung.png
    
(#) webinas hozzászólása Máj 25, 2015 /
 
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást.
Bár a rajzon nem szerepel, de a stabokra mindig felteszem ami jár nekik.

Megcsinálom az új panelt és jelentkezem a fejlemények miatt.
Köszönöm még egyszer!
(#) darago laszlo hozzászólása Jún 29, 2015 /
 
udv, sikerult az elektromos kuplung megcsinalasa? erdekelne engem is az eredmeny, epitenek en is egyet a kocsimba.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem