Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. Ezt nem így kell mérni.
A feszültségszabályzóban amit multival ki tudsz mérni, az egy 3 fázisú egyenirányítás. Tehát neked diódavizsgáló funkcióra kell kapcsolnod a multimétered. És ahol egy diódát mérsz éppen, ott kb 300-700mV körüli nyitóirányú feszültséget kell kapj, ha a mérőzsinórt pedig fordítva helyezed oda, akkor 0-t. (a multi ezt valószínű 1-nek jelzi). Amennyiben amiket írsz értékeket, azok nem Ohmos ellenállások, hanem nyitóirányú feszültségek, akkor mérd meg, hogy fordítva vezetnek-e. A generátor csatlakozóját nem járó motornál húzd szét, és úgy mérj a fázisok között váltakozó feszültségek. 50-100V között szokott lenni. Ha a generátorod jó, és az egyenirányító diódahíd is, akkor a feszültségszabályzód kell letesztelni, hogy az elektronika benne begyújtja-e a tirisztorokat.
"A feszültségszabályzóban amit multival ki tudsz mérni, az egy 3 fázisú egyenirányítás. Tehát neked diódavizsgáló funkcióra kell kapcsolnod a multimétered."
Ez így történt: Fordítva Nem vezetnek. Generátor váltakozó feszültségis ki lett mérve, illetve egy másik generátoral is tesztelve lett a feszültségszabályzó. Erredmény úgyan az de ezt már le írtam. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Akkor viszont a mért értékek nem ohm, hanem mV-ban értendők.
Igen, de szerkeszteni nem tudtam már akkor.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Mindenesetre a legegyszerűbb megoldás, egy bontott szabályzó. Az eredetit javítani kétes kimenetelű művelet.
Itt a bökkenő hogy nincs bontóban sem ez a fajta.
Más feszabályzó meg nem jó, lett már probálva. 87-90-ig gyártották ezt a modelt csak ganerátor tekercselés máshogyan van.
A fesszabályzók ugyanúgy működnek, esetleg a szabályzási feszültségük szokott eltérni. (Yamaha inkább kerülendő, 15V körül szabályoz)
Vegyél egy akkora szabályzót ami elfér az idom alatt, bordázott legyen, és a csatlakozókat forraszd rá! 5 kivezetésük van, néha megduplázzák a + és -t, valamint a feszültség figyelő szálat néha kihozzák, és úgy kapcsolódik a +-ra. Nekem most egy Yamaha viragon egy gsx-r 750 fesszabja van más helyre felszerelve, mert annyira idom mögött van, hogy a gyenge hűtés miatt hamar meghal(t).
Meg van itt is duplázva mind a kető 2 pozitív és egy negatív is.
Másik feszültségszabályzóval nem jó, ott a kimeneti feszültség 40 volt (Igen 40 Volt)volt két típusú feszültségszabályzóval teszteltűk. Generátor tekercset is cseréltűk benne ugyan az volt.
Ki kellene deríteni, hogy a generátortekercsek földfüggetlenek-e?
Van-e esetleg csillagpont, és ha igen ki van-e vezetve? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Meg van itt is duplázva mind a kető 2 pozitív és egy negatív is.
Másik feszültségszabályzóval nem jó, ott a kimeneti feszültség 40 volt (Igen 40 Volt)volt két típusú feszültségszabályzóval teszteltűk. Generátor tekercset is cseréltűk benne ugyan az volt. Generátor is le lett tesztelve 220V/100W izzóval mindegyik szál - villágított a lámpa.
nem mérhető ellenálás fázisonként és a tekercs magközöt.
nincs csillag pont csak 3 fázis.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Attól még lehet csillagpont...
Vagy csillagba, vagy deltába van kötve a generátorod,-mindkettőre van példa.
Van ott csillagpont, csak két tekercsfej közé van bedugva, és jól elszigetelve.
Ez a 40V feszültség igen magas... Remélem, hogy a próbák alatt be volt kötve a motor akkuja?
Ezért nem értem hogy miért nem jó a másik 2 feszabályzóval sem.
Csillag és delta kötésnél számit a feszültségszabályzó típusa. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Szerinted akkor a szabályzó honnan vesz referenciafeszültséget amihez képest tud szabályozni?
Az akkumulátort minden esetben rá kell kötni a szabályzó kimenetére, különben a téves működés garantált, és nagy valószínűséggel tönkre is megy, ha huzamosabb ideig így van használkva.
Ha már van multimétered, akkor azt használd inkább, mint izzókat.
Lehet, hogy a fesz figyelő kábel nem lett bekötve, amiatt jött ki akkora egyenfeszültség. A motorkerékpár feszültségszabályzók nem tudnak sok mindent, egyenirányítanak, figyelik a feszültséget, és begyújtják a tirisztorokat, amik testre zárják a tekercseket. Lehet két rosz feszültségszabályzót fogtál ki, érdemes lenne kipróbálni őket úgy, hogy egy állítható feszültségű táppal átverni a figyelő áramkört, és szépen növelni a feszültséget, a a tirisztorok áramkörébe pedig betenni egy izzót. Így amikor azok testre zárják a tekercset, akkor az izzó áramkörén keresztül folyik az áram, tehát ha minden működik, akkor világít az izzó. Ezt asztalon kell csinálni, nem kell, hogy a generátor rá legyen kötve.
40 volt nem nyomta volna szét az akkumulátort?
Nem mivel a sajátomból vettem ki 14,4 volt töltés. Kawsaki zzr.
A másik egy honda vf1000-böl. Mindegyik motor használatban van, így bíztosan tudom hogy müködnek a feszabályzók.
Nem jött volna ki belőle annyi, mert a szabályzó tette volna a dolgát, (azt írtad kettővel is próbáltátok)...
Nem mivel a sajátomból vettem ki 14,4 volt töltés. Kawsaki zzr.
A másik egy honda vf1000-böl. Mindegyik motor használatban van, így bíztosan tudom hogy müködnek a feszabályzók.
Kawsaki zzr feszabályzón még azt is meg néztem ha csak a generátor fázisa vannak rajta van-e kimeneti feszültség, volt 14,1-14,6 V.
Ezért lett csak a Hondára is csak a fázisok rákötve.
Hogy kellene?
Akksi töltő esetleg jó lenne?
Akkor épp itt az ideje, hogy kipróbáld a normális bekötést is.
Ha úgy működik, akkor Te voltál a hunyó, ha nem, akkor kell csak tovább nyomozni.
Egyébként rákeresve egy normálisabb rajzra, látható, hogy a generátorod deltába van kötve.
Az meg alap, hogy az akku is rá van kötve a szabályzóra, na meg a feszültségfigyelő szál is, (a két piros közül az egyik, amelyik a vékonyabb). Itt a rajz: A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
akkor másik feszültség szabályzót rá tudnák köttni?
Ha igen hogy?
Semmi különös nincs a bekötésében, csináld úgy ahogy a színes rajzon látod.
Tehát a három sárga a tekercsek három kivezetésére megy, a zöldek a testelést valósítják meg. Egyúttal az akku negatívra is csatlakoztatnod kell. A piros, és a piros fehéret kösd az akku pozitívra, és próba. Ha jól működik, akkor kell alaposabban átnézned, a pozitív akkufeszültségfigyelő szál bekötését. A gyújtáskapcsolónak arra a pontjára kell csatlakoztatni amelyik a pozitív szálat leállításkor megszakítja. Erre azért van szükség, mert egyes szabályzók akkor is fogyasztanak némi energiát, ha a motor áll, és huzamosabb időn keresztül akár az akkut is képesek lemeríteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |