Fórum témák
» Több friss téma |
Indító kondenzátorként automatikusan relével lekapcsolva?
Az "egyfázis" csak kompromisszumokkal alkalmas motorforgatásra.
Köbzolinak igaza van, valóban egy vezérelhető szelep a megoldás. Ezt úgy kell alkalmazni, hogy a kompresszor és a légtartály közti csövet meg kell szakítani vele, mindaddig, ameddig fel nem pörög a motor és a kompresszor. Ez alatt a nyomócső a szabadba fújja könnyedén a levegőt. Felpörgés után, már rá lehet adni a nyomóoldalt a tartályra, mert ilyenkor már olyan nagy a forgó tömeg tehetetlensége, hogy az nem áll le nyomás alatt sem. Fontos körülmény, hogy ameddig a levegőbe dolgozik a kompresszor, addig a tartály csövét zárni kell, pl. egy visszacsapó szeleppel, vagy olyan útszelep kell, ami ezt alapból tudja. A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2015
Köszi a választ! Tudsz ajánlani ilyen szelepet ami jó lenne? Van ilyen automata szelep? Ikarus busz kompresszoráról van szó. Nálam a lefújószelep a tartályon van, nem a kompresszor és a tartály közöttt. A beállított értéknél elengedi a levegőt, de nem teljesen. Ha jól értem kell egy plusz lefujószelep is a kompresszor és a tartály közé? Ha csak zárom a levegő csövét egy csappal a kompresszor és a tartály között az nem elég?
Azt hogy kell bekötni? Rajzot esetleg tudnál küldeni? A relét mi kapcsolgatja?
Amit említesz "lefúlyóként", az vélhetően egy súlyszelep, vagy ahhoz hasonló rugós valami. Ezeket leginkább biztonsági célzattal használják, üzemszerűen ennek nem kellene aktiválódni.
A kézi kapcsolgatás azért macerás, mert a motor automatikusan kapcsol be, ha a nyomáskapcsoló egy bizonyos értéktől kisebb nyomást érzékel a tartályban, és szintén automatikusan áll meg, ha elért egy adott nyomást. Így alakul ki a tartályban a tól-ig határ közti nyomás. Bármilyen szelep jó, ami mondjuk elektromosan vezérelhető, de kell egy késleltető elektronika, ami kb. 10-20 sec. ideig hagyja felpörögni a motort. Próbáltam lerajzolni miként kellene kinéznie -kenyér csomagoló papírjára- (nem ismerem a hivatalos rajzjeleket, ebben legyél elnéző). Amikor a motort indítja a nyomáskapcsoló, akkor azzal egyidőben kinyit a mágnesszelep, és a levegőbe nyitja a nyomócsövet. A szelep valahány másodperc után automatikusan el kell, hogy zárjon (eddigre a motor felpörög), és mehet a nyomás a tartályba. A visszacsapó szelep meggátolja a felpörgés alatt a tartály nyomásvesztését.
Ez kell neked:
Idézet: „A nyomáskapcsoló leállítás után egy megfelelő visszacsapószelep használatával tehermentesíti a kompresszort a lefújó szelep segítségével.” A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
Akár lehetne is ilyen megoldás, de sajnos a szöveg félre érthető.
Egy ilyen nyomáskapcsolónak egyetlen levegő csonkja van, amin a nyomást érzékeli. NEM ezen keresztül termel a kompresszor, tehát az induláskori tehermentesítést nem tudja megoldani. (De az ötlet jó, simán bele lehetne gyárilag építeni a nyomáskapcsolóba egy ilyen funkciót.)
Hi!
Nézd csak meg az alját: Bővebben: Link Van ott két csatlakozó, az egyik a nyomásra, a másik vékony sárgaréz a tehermentesítésre ami vagy 5 mm cső. * A válaszablakban ott a LINK gomb lehetősége, javítottam! A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
De ha van is ott egy másik cső, amin esetleg tudna levegőt kiengedni a tartályból, az akkor sem az, ami ide kellene. Ha a tartály levegőjét minden indulás előtt elengedné az óriási pazarlás lenne. Éppen az a cél, hogy akár folyamatos levegővételezés mellett is mindig legyen elegendő nyomás.
A kompresszor és a tartály közti töltőcsövet kell arra az időre "tehermentesíteni", ameddig a motor felpörgeti önmagát és a kompresszort. Megjegyzem, tegnap megnéztem a saját, gyári, egyfázisú motoros kompresszoromat. Csak nyomáskapcsoló van rajta, és még 8 bár-ra beállítva is csak egészen kicsit erőlködik induláskor (kb. 50-60 literes tartály lehet rajta). A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Köszi a rajzot! A mágnes szelepnek mi a funkciója?
A visszacsapónál mire kell figyelni? Csináltam képet a lefúlyóról Az alsó csavarral lehet állítani, hogy hány bar nál engedjen el.
A segítségeteket szeretném kérni egy motor bekötésben.
Be volt kötve, szétszedéskor le lett rajzolva-írva, de a drága kutya megette a papírlapot mire a csapágycsere megtörtént. Nyomógomb, kondi, 230V. A motor adatai: IMI CZ792 T7C IP44 220V 6,2A 750W 2900f/p Előre is köszönöm! Kép a motorról A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Ha mégsem képes önálló működésre, 1 db T elágazó és 1 visszacsapó szelep kell hozzá.
Láttam gyári kompresszort, amin ilyen kapcsoló volt, de nem láttam külön visszacsapó szelepet. Ha volt is, jól elrejtették. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Lerajzolnád az elképzelésed?
A kompresszorokban szinte mindig van egy visszacsapó szelep, mert ez tehermentesíti a az álló sűrítőegységet. Kétfélét láttam eddig, vagy magában a kompresszor hengerfedelében volt, vagy abban a csatlakozóban, amivel a nyomócső a tartályhoz kapcsolódik (ez egy speciális fészek, egy gumikarika, egy golyó és egy gyenge rugó egysége). A nyomócső egyébként jelentősen képes melegedni, ezért arra még szokás tekerni egy hűtő csigalevelet. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Irány át a kompresszoros topikba mert jön a Mod és leharapja a fejeteket!
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2015
A fórumozók "Hüdra"-ként viselkednek. Minden lenyisszantott fej helyére többet növesztenek, de legalább nincs mérgező lehelletük.
Szia! Próbáld meg a rajz szerint.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni, IMI 1fázisu motor, a képen a bal oldali ábra szerint bekötve, rendesen működik (átrajzoltam ne legyen homályos). A forgás irányt szeretném megfordítani, hogyan kössem be?
Szia! Próbáld meg a rajz szerint amit mellékelek. Remélem jól rajzoltam bele, már elég régi a motor és az emlékeim is megfakultak. A motorban 4db 110V-os tekercs van és ezek vannak most sorba kötve. Az áramirányt a bemenetek felcserélésével lehet megoldani.
Köszönöm, holnap is kipróbálom, és este jelzem az eredményt!
szia! sajnos nem lett jó. nem az y1y2 közt van tekercs, hanem y1v1 közt. a többi ok. addig kötözgettem amíg sikerült visszafelé pörgetni, úgy viszont kezdet melegedni.
A kivezetésekre már nem jól emlékszem de ha úgy van ahogy mondtad a tekercs vége kihozva akkor talán ez a rajz lesz a megoldás.
Üdv!
Itt nem ilyen motorról van szó?
Üdv!
Most nézem jobban, szerintem nem megfordítható a forgásirány. Az előbb nem jót csatoltam! 230V-os bekötésben a 230V egyik fele a V1 pontra megy csak minden átkötés nélkül!! Így valószínű, hogy oda fixre van kötve belül egy segéd- és fő fázistekercs. Így szerintem nem köthető át. Ha szétszeded és fordítva rakod össze, az megoldható? ( a forgórészt a másik oldalról bedugva?) Mert így megfordulna vagy átkapcsolhatónak kellene lennie?
Szia!ezt a képet megtaláltam én is, de nem ez az.
Sziasztok! VIM köszönöm! ezt a variációt még nem próbáltam. de ki fogom próbálni. sajnos nem most, mert én Pesten vagyok a motor meg vidéken. Tomi111 igazad van V1 közös pont. (nem tudhattad)! Ez egy állványos fúrógép, így biztos hogy megfordítható a forgásiránya. Tekercsek a kapcsokon.: y1v1; v1v2; uw; és y2v2 közt. az eredeti bekötést alább már láttátok. Motor táblát mellékeltem.
Szép napot
Szeretnék egy kis sehitséget kérni. IMI 750w villanymotort,h kell bekötni inditórelével. Most nyomogombos,de az kompresszornál nem lenne célszerü. Láttam egy bekötési rajzot,de ott vsn két tekercs. (Azt hiszem azt jekenti,a cikk-cakk vonal) az is érdekelne,h az milyen Kössz elöre is
Üdv!
Csatoltam egy rajzot, szerintem úgy vannak a tekercsek! Az Y2V2-t nem elírtad? Annak Y2X-nek kell lennie! Nem fog menni a megfordítás a közös V1 kivezetés miatt. Esetleg azt nézd meg, hogy nem kívül van-e csak közösítve a csavar alatt. Ha igen, akkor szétválasztva megoldható.
szia! igazad van! elírtam! Ha V1-et szétválasztom, melyiket hova kössem? V1V2 helyett, WV2-re? És akkor Y1U; valamint XV2 átkötve? És V1Y2 kapja a 230V. W, pedig a segédetF-t?
Csatoltam egy mórickarajzot, remélem eligazodsz. Lényegében a segédfázis két végét cseréltem meg, de ehhez szétválaszthatónak kell lennie. A két vastagabb vonal a változtatás. A két áthidalás marad eredeti helyen!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |