Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Ez a kapcsolás csak egy elvi dolog. A potméter értéke se megfelelő, mert csak kis részén lehetne szabályozni a szükséges bázisáram miatt. A másik az, hogy milyen a venti, mennyit fogyaszt 12 volton. A BD "fél-állásban" nagyon forró lehetne ettől függően ( 6 volt Uce ), hűtőborda kellene rá.
És a legnagyobb baj, hogy ha potit max-ra állítod a tranyóból kijön az éltető füst!
Igen, az már a poti megtervezésekor jön... alsó határ 0,45 volt pl., felső pedig azért.. 2 ellenállás és akkor teljes fordulat ki van használva.
Vártam a kérdést, hogy akkor mégis mekkora legyen a poti, utána lehet a felső tagot megnézni, mekkora kell, hogy elérje vele az Uce(sat)-ot a kollektor. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
Üdv!
Köszönöm válaszod! Egyik kérdésem az lenne, hogy tudsz-e ajánlani egy működő kapcsolási rajzot? (igazából még csak tesztelgetek (9v telep, 12 v, 0.16 a venti és egy 5k-s potméter) Másik pedig az, hogy ha felénk néz a potméter tekerő része, a kivezető részek pedig felfele, akkor melyik kivezetés melyik? (itt gondolok, az ellenállás végekre, ill a csuszka kivezetésére)
Akkor ezt a problémát áthidalva, a kivezetések kérdésesek már csak. Köszönöm!
Tesztelgetni nyugodtan elkezdhetsz.. a poti jobb oldali vége menjen 470 ohmon keresztül a negatívra, a másik vége 1k5-ön keresztül a +5 voltra, a csúszka pedig a bázisra.
A feléd eső bal oldala menjen az 1k5-re és a +5V felé... Kizárásos alapon a középső a csúszka. Annyit még, hogy a 9 voltos telep át fog vágni, mert hamar lemerül a venti fogyasztása miatt és nem tudod, mi a gond. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
Sziasztok!
Az ebay-en vásárolni akarok egy DAC-ot, viszont azt olvastam, hogy a mellékelt adaptere nem igazán jó. Úgy gondoltam veszek egy másik adaptert hozzá, a gondom csak az, hogy a gyári adapteren ez van feltüntetve: AC 100-240V 50/60Hz 0,4A; O/P: DC 9V 1,5A. A boltokban nem igazán találtam 9V-os 1500 mA-es adaptert. Lehet ezt helyettesíteni 9V-os de nagyobb, pl.: 2000 mA-es adapterrel vagy az 1500 mA alatti a jobb? A kapcsolóüzemű az mit jelent, használható hozzá? Ha valaki tud, akkor a segítségét kérem, mert nem értek ezekhez a dolgokhoz. Előre is köszönet! Üdv. Ui.: A kérdésemet először rossz topicban tettem föl sztem, ezért sorry, ha valaki ott is olvassa.
Helló!
Nyugodtan használható hozzá nagyobb terhelhetőségű is. Azt te tudod, a DAC-od áramfelvétele mekkora, annál kicsivel nagyobb áramú táp kell. A kapcsolóüzemű azt jelenti, hogy nem a "hagyományos" trafó van benne, hanem egy elektronika szaggatja egy kis tekercsre az egyenirányított 230-at, nagy (n*10-100kHz) frekvencián, ezzel előállítva a neked megfelelő feszültséget. Kapcsolóüzemű tápok: lásd: mobiltöltők, pc tápok, laptop tápok, stb.
Hali!
Az, hogy egy adapter 1500mA-es, az azt jelenti, hogy 1500 mA áramfelvétel mellet még tudja tartani a 9V-os feszültséget. Ha nagyobb, mint például a 2000mA-es, az nem baj, de kisebb ne legyen. A kapcsolóüzemű az adapter fajtáját jelenti, hogy nem hagyományos transzformátorral megy, hanem más elven, de ez semmit sem befolyásol.
Idézet: „...de ez semmit sem befolyásol.” Azért, lehet találni olyan alkalmazást, ahol a pár 10-100kHz-es tápzaj gondot okoz(hat) nem megfelelő szűrésnél.
Tudom van olyan, ez igaz. Meg bizonyos rádiókat nagyon tud zavarni egy-egy kapcsolóüzemű táp. Elég, ha csak az energiatakarékos égőkben van az a táp.
Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni! A probléma a következő ! Van egy hifim ami álitólag le esett és ezérte nem kapcsol be teljesen . A gombok világitása bejön a relé kattan. Szétszedtem találtam benne egy kidurrant kondezátort melynek az értéke: 16 v 4700 uf. A kondenzátor helyét megmértem és 11,60 volt jelentkezett. Akkor ezekszerint nem kap túlterhelést?? A kondenzátor cserélyével megoldódhat a probléma?? előre is köszönöm a segitséget.
Igen és nem.
"Kidurrant" kondenzátort mindenképpen cseréld ki. De ettől valószinűleg nem fog meggyógyulni, szerintem nem az eséstől durrant ki... Szemrevételzéssel keress törést, repedést, szétcsúszott csatlakozót, stb...
Köszönöm a gyors választ! repedést nem találtam és a vezetékeket is megigazítottam. Este kicserélem a kondít is. Ami a kondenzátoron fel van tüntetve érték az ugyebár az amit elbír? Akkor mondjuk ha ekkora értékűt nem kapok cserélhetem egy olyanra ami hasonló?
Ez egy nagyon gyakori érték, bontani is lehet. Ha mégis más értékű, akkor az min 16V vagy nagyobb, kapacitásra azért illik ugyanolyat betenni de az is inkább nagyobb legyen.
Sziasztok!
Lehet, hogy elég hülye kérdésem van, de, hogyan tudnám kiszámolni, hogy egy LED elé mekkora kondenzátort tegyek. (Egy MP3-ba kellene, mert mindig amikor felvillan a LED állandóan zúg egyet, szóval ezt a zavart szeretném kondival kisimítani.)
Üdv! Repedést nem találtam se kicsúszott kábeleket. A relé kattan a gombok világítanak de semmi más. A bekapcsolás folyamata bedugom-készenléti led pirosan világit-kattan a relé- a gombok elkezdenek világítani. Mit lenne érdemes megnézni? A kondi cserélve lett.
A szokásos lakásban használatos kismegszakítók 12-24V egyenáramra is használhatók?
(Vonaton is gyakran látok, pedig ott sok esetben 24V DC van.)
Minden bizonnyal igen. Olyan gépek között dolgozom, ahol normál kismegszakítókat használnak 48 V -os rendszerben és leoldanak túláramra, párszor már teszteltük véletlen.
Nem használható, mert megváltozik a karakterisztikájuk és a szikraoltás is más jellegű egyenáramon. DC-re.
Sziasztok!
Leszögezném, hogy abszolút fogalmatlan vagyok, remélem jó helyre kerül a kérdésem. A haverom vett egy ún. ""Spy headsetet"" jó pénzért (17.000). Megmutatta hogyan működik, érdekes kis szerkezet. Addig keresgéltem a neten, hogy elméletileg sikerült megtalálnom az erősítőnek a szerkezeti rajzát. Valaki el tudná nekem magyarázni esetleg, hogy ez milyen bonyolultságú, esetleg mennyibe kerülhet legyártatni, mi a működési elve? Nagyon beindította a fantáziámat. Kép az erősítőről.
Most miért olyan drágát mutatsz Neki? Bővebben: Link
valaki??
Ha leesett, akkor a trafót nézd át, mérd ki, mivel az a legsúlyosabb darab. Azután a legnagyobb kondikat is ellenőrizd.
Minél nehezebb egy alkatrész, annál könnyebben mozdul el a helyéről leeséskor. Repedést, törést ne csak szemmel keress, át kell mozgatni mindent! A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2015
Rendben akkor méregetek., Azt mondták be volt kapcsolva mikor le esett. Bár nem tudom, hogy ez számit-e
Akkor akár össze is érhetett valami a szomszédjával, ami el tudott mozdulni.
Sziasztok! Találtam egy ilyen kapcsolási rajzot és az lenne a kérdésem hogy ha a ledek előtét ellenállását megváltoztatom akkor használhatom -e a kapcsolást 30 voltig? http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=vkfN22jTuP
Üdv mindenkinek! A kérdés az, ha egy akkuról, ami 12 V 5 Ah tud meghajtanék egy Cockcroft–Walton generatort, mennyi amper maradna a másik végén. 7-8 kV kellene kijöjjön a sokszorozás után. Van erre valamilyen képlet?
Ha nagyon elenyésző az amper a végén akkor, hogyan lehet hozzáadni? 10-15 mA kellene, hogy a patkányokra "élettani hatást gyakoroljon". |
Bejelentkezés
Hirdetés |