Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
99 körül az első injektoros GSX-R SRAD-okra is azt találták ki, hogy majd a nyomást változtatják, ha kevesebb üzemanyag kell... Működik, de a diagnosztizálást jól megnehezíti.
Utána szerencsére észbe kaptak a gyártók, hogy fix nyomással és a befecskendező szelep nyitvatartási idejével is ugyanezt lehet elérni, egyszerűbben.
Csak a k-jet-nél nem volt elektronika, csak színtiszta mechanika, mással nem tudtak szabályozni. Egyébként a befecskendező rendszereknél elég sokáig a nyomásszabályzó be volt kötve a szívócsőbe is, amiatt, hogy nagy terhelésnél, amikor sok a befecskendezett benzin mennyisége és picit csökken a rendszernyomás, ezt kompenzálni tudja a szívócsővákuum hatására.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy tudtok-e ajánlani autó elektronikával kapcsolatos jóféle könyvet ami elég jó képet ad a mai autók elektromos helyzetéről. Pár ismerős megkért hogy kössek be nekik autós erősítőket nem is volt velük gond lévén régebbi típusok voltak de hallottam olyanokról hogy aksicserét követően például kigyulladnak hibát jelző lámpák,hibakódok keletkeznek. Lévén hogy a pozitív ágat általában le szoktam akasztani az aksiról a szerelés időtartamáig így előfordulhat hogy produkálok vele valami hasonlóakat vagy akár valamilyen gyári vagy felhasználói beállítás elmehet? Esetleg hogy lehetne megoldani ezt a problémát? Előre is köszönöm a válaszotokat! Tisztelettel: Albert László
Nagyobb terhelésnél és fordulatnál már bőven hosszabb ideig történik a befecskendezés, mint a szívóütem hossza. Padlózva leszabályzás előtt akár a 80%-ot is elérheti az injektorok kivezérlése, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy mind a négy ütem ideje alatt történik befecskendezés. Ilyenkor teljesen mindegy, hogy pontosan mikor kezdődik a befecskendezés. Kis terhelésnél és fordulatnál van inkább értelme a hengerenkéntinek, viszont a különbség ott is inkább csak a környezetvédelmi mérésen mutatkozik meg.
Amikor ilyen hosszan különálló csatornák vannak az egyes hengerek előtt, akkor ott ugyan nem szívja el egyik henger a másiktól a befecskendezett mennyiséget. A képen látható motornak nincs vezérműtengely jeladója, így a vezérlő nem tudja, hogy melyik henger szív épp a főtengelyjeladó által meghatározott kettő közül, mégis jár a motor.
Egy vezeték megy, én nincs segéddióda. Azóta már találtam feszültségszabályzó IC-t is, érdemes belenézni az adatlapjaikba: L9409, L9911. Azt is érdemes észrevenni, hogy alacsony feszültséget ugyan jeleznek, viszont csak 8,5V-nál, amikor már egyébként is megállt az autó, így tehát adtak a sz.rnak egy pofont ezzel a jelzéssel...
Olyan rossz megoldás, hogy azok a béna német mérnökök a VW-nél még a 4-es Golfban sem dobták ki.
Biztosan nem az R32 féle verzióban.
Nem a legtakarékosabb típusokba tették. Egyébként a VW mindig is ilyen volt. Mielőtt befejezték a Bogár gyártását Sparkafer néven kihoztak egy "típust" amibe minden maradék alkatrészt belepakoltak ami volt raktáron a különböző előző évjáratokból. Gondolom Jetronikból is volt még raktáron egy pár tízezer darab.
Ismerem a "spórolóst".. '68-'73 készült és közben kijött 2 új tipus is, biztos, ami biztos.De ez már offnak is off itt
Segítségeteket szeretném kérni!
Fiat scudo 1.9td 2000 évjárat az autó. Sajnos a fordulatszámmérőm elromlott, pontosabban az működik mert megnézettem az Alig utcában és semmilyen hibát nem találtak. A jeladó is vadonatúj, szóval a vezetékekkel lehet valahol valami gáz. A villamosságszerelőm azt mondja próbáljak meg egy robbantott rajzot valahonnan szerezni. Sajnos az interneten nem találtam semmit. Ha tudnátok bármiben segíteni, hogy merre, hogyan kellene elindulni mit kellene megnézni vagy bármilyen tippet tudnátok adni azt megköszönném!
Szia!
Egy motorkódot légyszi! Ez ha jól sejtem síma gázbowdenes gép. Akkor pedig a generátornak van kivezetve egy fázisa, és azt számolgatja a fordulatszámmérő. Ha EDC-s akkor más a tészta.
Ha nem tudja az ecu hogy melyik hengerben milyen ütem van, nem tud /csak/! szívó ütemben üzemanyagot adni.. De mindegy is. Csak egy kis érdekesség a témához:
http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/25-a-szakaszos-benzinbe...ndezes
Szia!
Nem a generátorról kapja a jelet, hanem a fogaskoszorúnál van a jeladó! De mint mondtam ez is jó mert új! A motorszám: DHX10CUHA3015029 A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2015
Szia!
Lehet már megoldódott a szervó probléma.. Ma javítottam egy A 160- ast. Nem megy a szervó. Három vezeték megy az egységbe. A vékony kék a generátor töltés kontroll. Ha megszűnik a 12v leállítás után, akkor a szervó elektronikával van gond. Nálam a hiba: elektronika doboza félig vízzel! Kitakarít, szárít, meglepődik. Működik! Ha döglött az elektronika, akkor töltéskontroll egy relével és már jó is. Csak nem fog olyan lágyan indulni..
Zoli, annyit azért még hozzáteszek, hogy a beindulás után a fordulatszámmérő megmozdul szóval valami élet van benne csak tovább nem megy.
Üdv Tibi
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hátha ti tudnátok nekem segíteni! a kocsiban a hátsó utastér világítás valamiért nem működik az izzó benne jó rá mertem multiméterrel is volt meg van de viszont benne nincs áram erősség valaki tudna segíteni nekem? (Suzuki Ignis)
Szia! Valószínű, hogy az ajtókapcsoló nem kapcsolja a testet?
de egyik sem? és akkor elől miért működik?:/ De holnap kiveszem az egyiket és megnézem.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
A csomagtérajtónál lévő, gumivédő alatti kábelek nincsenek megtörve?
Első neki futással nem vettem észre holnap meg nézem megint ha ott nincs akkor mit tudnék csinálni még?:/
Csak egy tipp volt, esküdni se mernék rá, hogy az ott lévő vezetékeknek köze van a belső világításhoz. Viszont szinte minden Ignisnél ezek a vezetékek, és a mellette lévő ablakmosó cső eltörik ebben az átvezetésben.
hát a ablakmosó cső régebben megtört mondjuk örökké semmi nem tarthat! holnap meg nézem ott a drótokat hát ha. ha semmi akkor meg nézem a ajtó kapcsolót is.
Szia!
Ne haragudj nem találtam kapcsolási rajzot. Se data, se vivid, se tolerance data. Van pár ilyen autó amit szervizelünk. Ha befut egy, megnézem!
Köszi Zoli, rendes vagy, hogy megnézted. Egyébként, ha oda vinnének egy ilyen autót és te mint szakember mit tennél mivel kezdenéd?
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Ma Megnéztem a kocsit rá jöttem hol volt a hiba jobb oldalt a burkolat alatt van 2 csatlakozó és ott az egyik csatlakozó be volt oxidálódva (gondolom amikor el tört a ablakmosó cső és oda folyhatott)
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Szia! Ez a változat nem jó? Az 59. oldalon kezdődik a fordulatmérő ....
Sziasztok.
Szeretnék cserélni az 1994 suzuki swift gyári égőt egy nagyobbra. Jelenleg egy 60/55 teljesít szolgálatot. De szeretném cserélni egy 90/100 izzóra. De nem akarom elégetni a kacsolót. És olvastam hogy relézni kell. De sajna nem jutott időm hogy jobban áttanulmányozzam illetve megkeresem hogy mit hogyan kell megcsinálni. Esetleg csinált már valaki relézést? A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |