Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szikra van, forgó rész nem mozdult el.
Érdekes hibajelenség!
Meg kellene mérni hogy késik e a szikra a jeladó jelétől. Illetve jó volna tudni, hogy a jeladó, milyen főtengely foknál ad jelet. Ezek után már lehet okoskodni.
Ez egy Ural láncfűrész elektromos gyújtása.
Volt hozzá szerencsém és még lehetséges, hogy van is belőle egy pár darab.
Üdv Mindenkinek!
Elkezdtem a napokban a motorom felújítását. Egy Jawa 350 a cél eredeti állapot. A festés munkálatok már megkezdődtek. Szeretnék egy elektronikus gyújtást rátenni, igaz hogy az már nem az eredeti lesz de remélem jobban fog működni mint a gyárival. Tudna valaki ajánlani egy megbízható kapcsolást, nyáktervet esetleg?
Sziasztok!
Van egy kínai robogóm. Gyújtás baja van. Gondoltam belenézek. Nem egy nagy áramkör. Megtaláltam a kapcsolási rajzot: Bővebben: Link. Diódák, ellenállások jók. Kondikat is jónak vélem. A tirisztort nem mértem, gondoltam az a baja. 2P4M típusú volt benne. Ilyet nem tudtam beszerezni. Elméletileg ennek a helyettesítője a TIC106M. Kicseréltem, de így se akar indulni. Ötlet esetleg? Van hozzá másik elektronika, azzal szépen megy, tehát biztos ez a baja.
Szia, körülbelül 3 éve 6V-os Jawamhoz építettem Nyemi kapcsolásából előgyújtás-szabályzós CDI-t. Bővebben: Link
Picit játszani kellett a tekerccsel és a kondival, hogy a ZVS beinduljon félfeszről (persze, ha a tiéd már 12Voltos Jawa, szerencsés vagy), és nagyobb ferrit, vastagabb huzal a trafón, hogy a két hengert elvigye. A triakos és kontroller rész pedig duplázva került megépítésre. Gyújtótrafók kuka, helyettük CDI trafók lettek beépítve. Amit érdemes: A vezérlést és a CDI-t ne rakd közel egymáshoz. Én az optocsatolóig bezárólag a gyújtásalaplapon helyeztem el az áramkör felét, a CDI-t a triakokkal pedig az akku mellé tettem. Sajnos nyákot, és az elkészült verzióról már nem tudok képeket csinálni, mert a motort elajándékoztam. Itt van viszont egy videó az első verzióról a próbapadon Bővebben: Link. Elég sokat kellett játszanom vele, mire sikerült megbízhatóra megépíteni, de ez inkább engem minősít, nem a kapcsolást. Ha emellett a kapcsolás mellett döntesz, írj egy privátüzit Nyemi-nek, kérd el tőle a legfrissebb rajzot, forráskódot, még az előgyújtás görbéjét is szívesen elkészíti neked szerintem. Tapasztalatok: -Nem kell szezonban kéthetente belőni a gyújtást, nem mászik el -Fürgébb reakció gázadásra -Olyan fordulatszámokon is megjelent a nyomaték, ahol eddig nem éreztem hogy húzna Persze csodát ne várj azért, egy ilyen pici kétüteműnek nem sok szüksége van az előgyújtás szabályzásáram de én mindenképp ajánlom.
A motor benne 6V os!
Ezeket találtam Bővebben: Link Bővebben: Link Trabant Hall jeladósat néztem ki, hogy ez megépíthető lenne.
Nincs meg valakinek ennek a kapcsolásnak a nyákterve?
Bővebben: Link
Hali Mindenki!
Most én kérdeznék. Szedett valaki szét, illetve tekercselt újra nagyfesz/gyújtás tekercset? Az mocimnál beadta az unalmast, valószínűleg menetzárlatos lett, nem jön ki belőle csak olyan 50 volt terheletlenül, terhelve még annyi se. 230as hálózatról viszont vígan ketyeg a gép.230as hálózatról viszont vígan ketyeg a gép. Arra lennék kíváncsi hogy kb mennyi menet van rajta. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Ház ez nagyon komoly!
Úgy fogsz vele járni mint a villamos!
Ez a hálózati működtetés echte marhaság, amellett veszélyes is. Az a szerencsétlen tirisztor csak a hálózat nullátmeneteiben tud kikapcsolni, gondolom melegszik is rendesen..
A kérdésedre érdemi információt nem igazán lehet adni, a típus, évjárat, esetleg a tekercsről egy kép segíthetne.
Nem érdemesebb lenne inkább szerezni egy olyan alkatrészt?
Sok olyan kivitel van, ami a generátortekercsekkel együtt közös vasmagon helyezkedik el, ezek ára azért húzósabb, érdemes javítani.
Bírja a tirisztor, nem órákat kell vele járatni, ez csak teszt. De ha esetleg nem, ott a fiókban a cseredarab. Villanyszerelő lévén tisztában vagyok a veszélyekkel, de gyorsabb és egyszerűbb tesztet nem lehet végezni. Legnagyobb veszély hogy a motor teljes fém vázára pont a fázist kötjük, ezt lehet fázisceruzával ellenőrizni, és a nullát kötni az az aksi negatív-, test pontra. Legjobb lenne a leválasztó trafó...
2JA négyvezetékes a gyújtásalaplap, olyan 850ohmos gyújtó tekercs ellenállással. Ennek olyan 10ezer körül van az ára, de csúnya utángyártott kinézete van, eredetinek tűnő 22ezres... A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
0.09-0.1 csupasz huzalátmérő, menetszám 5 ezer körüli, de nem kritikus. Ha kevesebb, nagyobb fordulatnál is erős a szikra, cserébe nehezebben indul...
Az eredeti cséve osztott kivitelű, középen egy műanyag, saját anyagából fröccsöntött válaszfal található. Vékony nyáklemez, és műgyanta felhasználásával kiváló cséve készíthető helyette. A menetirányra ügyelni kell! A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
Én most itt tartok, forrpálkával levágtam a burkolatot. Itt még nem látszik az osztott cséve, ha ennél egyáltalán van. De lesz lehet hogy több is.
A csévét nem tudod leszedni a vasmagról?
De le tudnám szedni, de akkor az kuka. Egyenlőre a gyári cséve megmentése a célom, csak a huzalt szedném le. Leszedtem a tetején lévő "kötést", nincs osztva a cséve.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
Egy olyan kérdés, hogy ennek a generátornak kell gerjesztés a működéshez?
Permanens mágneses a lendkerék, ezért nem.
És pontosan honnan lehet megtudni, hogy kell e neki gerjesztés vagy sem?
Ilyen gyújtást még soha nem használtam.
A gerjesztőtekercses generátorokat nem szokták a dekli alá rejteni, hanem külön egységként van a motoron, pont mint az autóknál. Eddig csak nagyobb motorokon találkoztam vele, ott is túramotorokon főleg.
Viszont létezik olyan konstrukció is, ami úgy van kitalálva, hogy akku nélkül is beinduljon, de nem jellemző. Ily néz ki egy gerjesztőtekercses generátor: Bővebben: Link
Akkor ezekhez a mindenképp kell akku például a 4T gyújtás
Mindegy, ebből a szempontból, hogy 2T vagy 4T.
Amit betettél képet az nem is hasonlít rá, az állandó mágneses generátor, a bal felső sarokban ott a lendkerék.
A csatolt képen levő gyújtás akku nélkül is üzemképes. A kettő szigetelt tekercs szolgáltatja a párszáz voltos feszültséget a szikraképzéshez, de ugyanezekről a tekercsekről táplálkozik a gyújtóelektronika is.
És van olyan is amelyiken nincs ilyen tekersz .
Ismerkedem vele!
Hogy valamelyiken van valamelyiken pedig nincs .
Az még mindig nem biztos, hogy ez az alaplap nem alkalmas akku nélküli gyújtásra...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |