Fórum témák
» Több friss téma |
Bendix hiba, talán egy takarítás segít, de ha nem akkor csere.
Szabadonfutó hiba. Cserélni kell és megoldódik a gond.
Sziasztok.
Nekem egy Fiat Bravom van sajnos és a tegnapi nap indításra semmi. (Tehát kattanás sem hallatszik szinte, áram van mert mikor ráindítanék a visszajelzők behalványulnak) Előző napokban sem volt már az igazi olyan volt mintha merülne az aksi és húzza kicsit az indítási időt de most már vége. Valami tipp esetleg hogy mit is tehetnék? Köszi előre is!!
Először is mérd meg az akku feszültségét. Aztán vizsgáld meg a sarukat és a testvezetéket. Ha ezek rendben szereld ki az önindítót és abban keresd a hibát.
Ma beindult nehezen egy párszor de utána csak vége.
Ahogy írtátok kalapáccsal ütöttem és beindult de nagyon nehezen mintha a persely feszülne. Leszedni hogy a fenébe tudom? Aknáról, mert nagyon elvan rejtve épphogy csak hozzá tudok férni.
Ha kalapáccsal kellett ráverni akkor nagyon valószínű hogy szénkefék vannak kikopva, és fennakadva.
Üdv! Nekem egy öreg Nexiám van. Delco önindító van benne. A múltkor indításnál behúzott majd tekert de lassan majd megállt mint amikor az akksi lemerül. A lámpák azonban világítanak csak halványabban. Tehát olyan mintha leszorítanánk az önindítót, illetve nem lenne ereje. Szétszedtem, bendixet, csapágyakat (ebbe tűgörgős csapágy van nem persely), és kefét cseréltem, kipucoltam. Szuper is volt, ma azonban ugyanazt csinálta kétszer egymás után, azóta megint tökéletes. Mi okozhat ilyen problémát még?
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
A motor testkábelét vizsgáld meg.
Szia! Egy, a nem a kocsival egyidős akkumulátor is sokat lendítene a dolgon. Nem a tél teszi tönkre az akkut, hanem a nyári meleg.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Az rendben van.
VIM: Szerinted annyi idős az akksi? Mint írtam az jó. Tehát nem jutottunk előbbre. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Akkor a önindító test és az akkumulátor negatív pólusa között mérj feszültséget indítózáskor. Ha sikerül mégis test probléma. Ha nem, akkor vagy az önindítóban van még is a hiba, vagy a pozitív saru hibás.
Aha értem, én is ilyesmire gondoltam, hogy leesik az áramerősség. Oké átnézek mindent újra. Köszi.
Akkor jó. Van az önindítón a behúzómágnes ami behúzza az áramkapcsoló érintkezőt indítózáskor. Ez a fegyverzet a mágnestekercsen belül található és ez a mozgó fegyverzet lehet beégve illetve az álló érintkezők is és emiatt van az, hogy bizonytalan a kontaktus időnként. A fegyverzetek akkor sem tudnak jól kapcsolódni ha a behúzómágnes szorul vagy be van rágódva a felülete így nincs megvezetve a kapcsolási irány és nem lesz tökéletes az áramvezetés az áramvezető felületek érintkezésekor. Ez az indítási probléma rendszerint a behúzómágnes és szénkefe kezdeti meghibásodásakor fordul elő. A szénkefét kicserélted, tehát az kihúzva.
Értem, milyen igaz eszembe nem jutott pedig egyértelmű a behúzónál zárja az önindító motor áramkörét, ha ott rossz a kontakt akkor annyi, és azt az egyet nem cseréltem soha, illetve egy már elromlott régebb, de ez meg bontott. Akkor ez lesz. Köszi.
Amikor szétkaptad át kellett volna nézni a forgórészt is. Az szokott még ilyet produkálni, amikor itt ott elenged benne valamelyik forrasztás. Szabad szemmel nem látszik, de még erős fényben nagyítóval is alig, hogy repedt az ón.
Nekem régen az Alfám produkált ilyet, elvittem az önindítót szakihoz, aki megforgatta padon és megállapította hogy semmi baja. Aztán mikor harmadszor is szétszedtem, akkor vettem észre a hibás forrasztásokat a forgórészben. Átforrasztottam az egészet, és jó lett.
Én már emlékezni sem akarok, hogy milyen tortúrán mentem keresztül az önindítóval. Különböző szervizek, "szakemberek" vizsgálgatták, javították az autómat. Az összeget amit ráköltöttem le sem merem írni. Végül egy igazi szakember 500.- forintért megjavította. A probléma az volt, hogy az ALU és az Acél találkozásoknál oxidos volt a felület. Egy drótkoronggal 5 perc alatt megjavította az egészet. 4 éve hibátlanul működik. Egy szó mint száz én még ezt tudom tanácsolni, hogy szedd szét az önindítót és tisztítsd meg a felületeket.
Bővebben: Link
Átnéztem mindent, természetesen mindent lepucoltam (mineral). A baj, hogy ott nincs forrasztás, be van öntve.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2015
A behúzó mágnes szerelhető az áramkapcsoló felőli részen? Csavaros kötés található a "bakelit" fedélen? Ha nem akkor nagyon macerás lefeszegetni a hideg sajtolású házat a szigetelő széleiről és akkor még ott van az 50. pont ami be van forrasztva a tűzősaruhoz. Tehát kiperemez a fedél és felmelegít a forrasztás, majd levehető az áramkapcsoló, álló érintkező felőli része. Persze lehet, hogy a "delco"-nál másképpen van megoldva de rendszerint ez a sorrend a szétszedésnél.
Sajnos préselve van. Most akkor az állórész is okozhat ilyen hibát, mert van egy másik darabom? Ha a behúzó rossz azt tudom tenni van egy hely ahol szétszedik cserélik az érintkezőket. Az új sajnos 12k HUF. Illetve megpróbálhatom szétszedni, de ha el vannak égve, kopva az érintkezők nem kapok olyat.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2015
Nincs jobb rajz a szemléltetéshez mint ez amin látszik, hogy miről is van szó. Ha sajtolt a pereme, az is oldható de megfelelő elővigyázatossággal és körültekintéssel, amit utána vissza lehet rögzíteni a perem 5mm-kénti befűrészelésével (tagolni a peremet a könnyebb visszaperemezéshez).
Értem miről van szó, de azt nem egyszerű kibontani, de lehet neki állok, azonban az a gond, ha az érintkezők kopottak, égettek nem tudom kicserélni mert olyat nem kapok gondolom sehol.
Egy kis ábra mellékelve, hogy lásd mi hol van.
Az enyémben a képen jelölt helyen minden kábelvég forrasztva volt, és néhány forrasztás megadta magát. Esetleg végigmérheted, bár mA-ek esetén nem biztos hogy látszik a hiba, csak ha nagy áram folyik.
Az is lehet gond, hogy a szénkefék negatív oldala azon a kis lemezkén keresztül kapja a delejt ami a fenékrészhez van csavarozva. Annak a résznek nagyon tisztának kell lennie.
Igen értettelek, át is forrasztanám de le van öntve valami átlátszó cuccal.
zolika60: Valamelyik nap leszedem mégegyszer, mert bevallom egyedül ott elfelejtettem megcsiszolni.
Sajnos ez tipikus hiba. Kicsi felületen nagy áram és többféle fém, hogy jobban oxidálódjon.
Azonban érdekes kb. 2 hete raktam össze, azóta egyszer produkálta csak a hibát.
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy:
Van egy golf 2 1989 1.3 benzines autónk. Kb 2 hete az önindítójával szenvedek. Az autó motorja részlegesen fel lett újítva, azóta van probléma az önindítóval, bár előtte sem volt a legfürgébb. Gyengén forgat, és a frissen feltöltött akkut 1 indítással pofán csapja. Perselyek kicserélve, test-pozitív kábelek kicserélve, kipocolva, szénkefézve... de az önindító lassú és felmelegedik. Behúzómágnes behúz, önindító kiszerelve teker. Amúgy a felújítás után a motor a gyenge (nagyon gyenge) tekerés ellenére beindul. Azelőtt sem tekert túl gyorsan, de tekert. Ötletetek? A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
Ha emlékeim nem csalnak, azon az önindítón a negatív kefe, (vagy kefék ha négy kefe van benne) az utolsó persely fedelének két darab 3,5mm-es csavarján keresztül kapja az áramot. Pontosabban van ott egy érintkező lemez felület amibe a csavar megy és a persely mellett az önindító zárófedeléhez testelődik. Ez a kritikus pontja ezeknek a Bosch önindítóknak. Az oxidálódás és egyéb szennyeződések miatt itt megnő az átmeneti ellenállás és az általad leírt jelenséget produkálja. Takarítsd meg, tegyél új csavarokat és megjavul. Ha egy indítózás lefárasztja az akkut akkor az sincs a toppon. Töltés rendben?
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |