Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
De én ilyet akartam a hatásfoka, és színe miatt, de ez fényesebb. Egyiknél az áram emelkedik a teljesítménnyel, másiknál a feszültség, de 10W-os mindkettőnél 100lm/W, és a minimum 9-10V. Arról nem beszélve, hogy én akkor is világítani akarok vele, mikor támadnak az ufók, és szünetel az áramszolgáltatás. Vagy ha csöves leszek, és nem tudom feltölteni. Az akkut én bővítésnek szánnám, nem helyettesítésnek.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Szia! Próbáld ki, hogy egy lámpa foncsorába szembe világítanál, lehet, hogy jobb fényerőt érnél el, csak gondolni kell a LED hűtéséről. Azt a szegény dinamót meg felejtsd el.
Gyulank! Itt van még egy ötlet, és kifogytam. Lámpion neked:
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
...és ha egy ezer forintos step-down-nal rá lenne kötve az egyenirányitott "dinamóra",még a töltés is meglenne.
Ha éjszakai Balaton kerülő útra megy Gyulank, akkor lehet, hogy egy dinamó kevés. Én drukkolok neki, hogy sikerüljön a projekt.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Építs bele hőelemet is, mert a talpad melegebb lesz! Bár akkor már inkább mini Strilling motorok kellenének, és a szélben susogó piezók is termelhetnék az energiát.
Én már látom, hogy miután a meghajtás kérdéskörét megnyugtató eredménnyel lezártuk, a következő projekt a foncsor sebességfüggő állítása lesz, azt hiszem, érdemes lenne rögtön az Audi adaptív megoldásával kezdeni a diskurzust.
![]() ![]() Szerk. a relé lábait egy párszáz mikrós kondival persze illik megtámogatni, valamint egy ellenpárhuzamos diódával védeni a többi áramkört tőle (ugye, milyen bonyolult egy egyszerű kapcsoló, ami kitalálja, amit akarunk? ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Én nem akarok relével energiát pazarolni, csak a rakéta indító jöhet szóba. Azt pedig nem tudom megérteni, ha elolvastad, hogy nem értetted meg, és azt sem, hogy az utolsónak mi köze az utolsó előttihez... Egyszerűen le van írva, hogy ha gyorsan megyünk, akkor feszültség kétszerező nélkül is meg van a nyitófeszültség, és ilyenkor nagyobb az áram, ha csak egyenirányítva van. Az utolsó meg csak egyenirányító, tehát fele akkora a feszültsége, mint az utolsó előttinek. Ő Power LED-eket használt, és az utolsó előttinél 4-et kötött sorba, az utolsónál meg kettőt... A két rajznak semmi köze egymáshoz. Az utolsó nem azért jobb, mert nem kétszerez, hanem mert kisebb veszteségű alkatrészekből van összerakva.
Próbálok egy óvatosat kérdezni. Miért zavar ennyire a hatásfok, nagy sebességnél? Szerinted mennyire lehet számottevően fékező hatása annak a relé által fogyasztott energiának, vagy mennyivel lehet erősebb a LED-ek fénye a relé nélkül? A kapcsolóval kapcsolatban azt nem értem, hogy miért jobb, mint a korábban már taglalt kapcsolóüzemű áramgenerátor, melynek "mindegy" volna a bemenőfeszültség, ugyanakkora áramot szolgáltatna kiváló hatásfokkal és akkor a növelt hatásfokú feszkétszerező állandóan mehetne? Az, hogy miként és hány LED-et köt be, az tökmindegy. Mint korábban írtam, nekem van olyan 3 W-os modulom, ami valahol 3,5-4 V körül van nyitva a névleges teljesítményén, és van olyan is, ami közel 22 V-on. Ez attól függ, hogy az adott COB lapkán mondjuk több LED van sorba kötve, vagy pedig egy P-N átmenetből áll az egész 3 W. Ezt csak azért írom, hogy lásd, mennyire nincs megkötve a kezed az alkalmazás kapcsán, és mennyire lényegtelen adat a feszültség és az áram is.
Miért zavar ennyire, hogy jó hatásfokot akarok? Már leírtam, hogy miért jobb. De le ám. Nem tökmindegy, hogy miként köti össze, mert ha én 12V-os LED-et használok, akkor egyet is hiába kötök az utolsóra. Akkor se, ha van 3, és van 22V-os is, mert ez nem annyi.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
Akkor nagyon egyszerű. Használj kapcsolót, mint Skori. Vezesd ki a fékkar mellé és kapcsold, ahogy ízlik. Vedd tudomásul, automatizmust nem lehet nulla árammal csinálni. Ha az a célod, hogy minden mA-t megspórolj, akkor csak ezt tudod tenni. Valamint, ekkor az lenne a legjobb, ha vennél 3,5-4 V nyitófeszültségű fehér LED-eket, ellenpárhuzamosan bekötnéd egy-egy FET szinkronegyenirányítóval és úgy 3000 µF kondival, hogy mindkét félperiódus ki legyen használva és ne vibráljon, ha gyalogolsz, és akkor garantáltan minimális veszteséged lenne. Legfeljebb a rezonáns tankot magasabb frekire méretezed. És akkor a FET-eken megmaradó 0,1 V révén el tudsz érni 97% hatásfokot. Már csak a megfelelő fényhasznosítású LED-et kell megtalálni. Van a Cree-nek pár érdekessége, lesd meg pl. ezt: Bővebben: Link Ez nem csak ilyen "garantált 350 lm" izébizé (ki garantálja? ki méri?), hanem rendes, tisztességes márka rendes, tisztességes terméke-igen alacsony nyitófeszültséggel. Ezzel kéne kezdeni a jó hatásfokra hegyezett lámpa tervezgetését, nem ilyen no-name vackokkal, amit linkeltél.
Sziasztok!
Megnéztem a kerékpárlámpa belsejét, de sok minden nem derült ki róla. Egy schottky diódát tudtam belőle azonosítani, de a led-ről és a többiről semmi nem derült ki. Valaki tud róla többet?
Mi a konkrét kérdésed, miért szedted szét? Így, hogy semminek a típusát nem lehet látni, a rajzolatot is csak részeiben, nem hiszem, hogy bárki bármit tudna róla mondani.
Pont azért kérdeztem azt, hogy valaki tud e róla többet a fénykép kinézete alapján, mert az alkatrészeket én se nem tudtam beazonosítani. Egyébként maga az elektronika egy AXA ECHO15 névre keresztelt lámpában bújik meg.
Tudnátok abban segíteni, hogy egy 1W-os fehér ledhez milyen kollimátort kell használni, ahhoz hogy jól világító bringa lámpa legyen? Milyen szempontok alapján történik a választás.
Szia. 1W nem sokra volt nekem elég. Vak sötétben, az erdő közepén hajnal 2kor megváltás, de egy forgalmasabb úton csak pislogsz, hogy be van-e kapcsolva a lámpa?
Üdv!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen táplálási módszert javasoltok egy 10 w-os power ledhez. A ledet biciklire akarom kötni. Az a kérdésem hogy hogyan lehet a legegyszerűbben 12 V a kerékpáron. Gondolom vmi aksi kellene, de milyet vegyek vagy ceruzaelemeket kössek sorba de a rázkódás miatt az elég macerás lenne. Valami olyasmi kellene ami nem drága és könnyen tudom tölteni is és kibír legalább 12 -14 órát. Köszönöm előre is a válaszotokat. (Tudom hogy kell neki hűtés, az már megvan egy hűtőbordán van rajta.)
Üdv! 14 órát egy komolyabb gépkocsi akksiról SEM menne el. Vagy kisebb ledet használsz (kisebb fénnyel), vagy sokkal rövidebb üzemidőben gondolkodsz!
A legjobb hatásfoka a li-ion akksiknak van, viszont ahhoz komolyabb töltő kell, mert felrobbanhat.
Vagy, megoldás az agygenerátor+12V led driver.
![]() ![]()
Már csak azért is, kisebb teljesítmény kell mert 10W-ot nem tud az agydinamó sem. De ha tudna is elég kín lenne vele dombra fel.
![]()
Helo. Értem de most már megrendeltem.
![]() Ezt a linket néztem meg és ez alapján rendeltem meg a cuccokat. Agygenerátor meg jó lenne de az körülményes lenne beszerelni a bicóba. Esetleg vmi ötlet hogy legalább akkor pár órára működjön de könnyen tölthető lehessen. Köszi szépen a mostani gyors válaszokat is.
Kerékpárszervíz beszereli. Mindennel együtt 15000ft lenne. Egyébként meg a 10W ledet máshova is fel tudod használni. A tanulság: KÉRDEZZ, ha valamit nem tudsz, és csak akkor rendelj meg dolgokat, ha minden szükséges infód megvan, és nem pedig előbb rendelsz, utána pedig tájékozódsz.
![]() ![]() ![]()
Ez így akkor kellemetlen
![]()
A 10W-os ledet is fel tudod használni, nem kell maxra kihajtani, legalább nem fog megsülni !
Értem de akkor milyen akksit kössek elé ? Tud valaki valamilyet ajánlani ?
Hello! Készítesz hozzá egy ilyen egyszerű kis áramgenerátort, 400..500mA-t fog kapni a Led, és egy 12V-os 4Ah-ás olcsó zselés aksival kb. 5..8 órát fog üzemelni. Azt könnyű tölteni is. A kapcsolóval tudod be-ki kapcsolni a lámpát. Mivel az nem komoly áramokat fog kapcsolni, lehet akármilyen kis "vacak" is.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2015
Köszi szépen a tippet. Egy kérdésem lenne még az R1 es ellenállás az tényleg 1.5 ohm vagy lemaradt a "k" mint kohm. Illetve ha így kötöm be a ledet, akkor nem kell az a driver amit már megrendeltem 12 V 950 mA es. Előre is köszi a válaszokat.
Vagy esetleg azt nem lehet hogy azt a zselés akksit rákötöm a driverre arra meg ugye a másik oldalára a ledet. És ami még fontos mindenképp mivel töltsem a zselés akksit, mert nincs itthon szerintem olyan töltő. Köszi.
Az korlátozza a tranyó bázisáramát, és valóban 1.5ohm, nem pedig 1k5. Ha 12v akksit használsz, és emellé van ismerős(vagy akár te) aki Budapesten lakik/jár sűrűn, akkor ajánlom a PB137 Ic vételét. 15V dc a bemenetre bőven elég neki, meg egy hűtőborda. Pl régi socket A proci bordája teljesen elég hozzá. Nagyobbra venni a bemeneti feszt felesleges, mert azt csak pluszban az ic-nek kell elfűteni.
![]()
Igen ahogy írják, az 1,5Ohm. Azzal állítható be a kívánt áram. Az áram hozzávetőlegesen I=Ube/R1. (Ube a tranyó bázis-emitter nyitófeszültsége, ami kb. 600..650mV között van.)
Lehet azt is, hogy használod a 950mA-es drivert, de akkor nem csökken a Led árama, nem nő az élettartama, és rövidebb ideig fog világítani az aksiról. Ráadásul, ha nagyobb áramot veszünk ki egy aksiból, jelentősen csökkenhet a kivehető kapacitása.
Hello! A PB valójában nem az "általánosságban értett aksi töltéshez" készült, hanem "pufferüzemhez". Ahol az akkumulátor állandóan a töltőn van és például szünetmentes táplálás energiatárolójaként használják. Vagy is a 13,7V mellett az aksi messze nincs még feltöltve. De az aksi oldalán olvasható is általában, hogy ciklikus üzem esetén (töltés-kisütés-töltés) mellett, mekkora a töltési végfeszültség és az induló maximális töltőáram..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |