Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Megnéztem a videot. Láttam hogy a "Cup charger" sokkal jobban/gyorsabban töltött. Mi az ami ott a töltést adja?
Köszönöm szépen a válaszokat! És ezt házilag valahogy meg tudnám valósitani?
A töltődet kipróbálnád hozzá?
Teszel egy hőforrást egy Peltier elem alá.
Azt hiszem az oroszok gyártottak régen olyan petróleum lámpát ami hasonló elven működött. Rádiók áramforrásául szolgát. Világítottál, rádiót hallgattál és megfőzted rajta a teádat. Mai szóhasználattal élve multifunkciós készülék volt.
Igen. Minél nagyobb a hőkülönbség a két oldal között annál jobb.
Némi rőzse mindenütt akad. Az esti szalonna sütés közben feltölti a telót. Ez ilyen kempingezős dolog.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2015
Hasonlót az RT hasábjain láttam, egy fazék volt, ami amíg főztél töltötte a telefont. Ha valakit érdekel előkereshetem, de csak egy kis pár soros cikk volt az érdekességek rovatban.
találtam neten peltier elemet de 12 voltosat hogy csinaljam hogy jó legyen usb töltésre? (Én a "cup charger"-t, a fazekas verziót szeretném megcsinálni). A videoban ugye a fém fazék vagy bögre alján volt de azt hogy oldjam meg hogy a vezeték ne olvadjon el? Vagy bírja a hőt?
Az eredő hozzászólásba betett képen látható elrendezés jó. Nincs közvetlenül a hőnek kitéve. Az alul lévő ventilátor szívja a hideg és a meleg oldalra is a levegőt, majd a keverékkel táplálja az égést. Szellemes és egyszerű megoldás, valamint a szükséges elektronika sincs kitéve túlmelegedésnek.
Szia. Ez is egy megoldás, bár picit drága.
Bővebben: Link Gondolom peltier-rel megoldva. Ez tényleg kempingezős.
Lehet hogy a nyákot is kellene tudni használnom?
de eddig minden rendben
Van aztán aki nem madarakat fényképez.
Sziasztok!
Olvasgatom egy ideje ezt a topikot, és látom, sokakat felháborít a nagy cégek elképesztő pénzekért gyártott promóvideói. Erre megjelent egy cikk itt a hobbielektronikán, egy iskolai versenyre készített versenyműről. Félreértések elkerülése végett, nem a cikk alkotójával van problémám. Ő megérdemli a tiszteletet az alkotásáért. A bajom azzal az oktatási rendszerrel van, amelyik azt tanítja a diáknak, (és még anyagi keretet is nyújt mellé) hogy csak az a jó, ami baromira el van bonyolítva, és iszonyú drága. Bővebben: Link 9000 eurós robotkar egy olyan feladatra, amihez házilag néhányszor 10000 Forintért tökéleteset lehetne gyártani? PC + PLC + robotkar vezérlő + komunikációs kártya? Olyan feladatra, ami akár egy PIC-el megoldható? A cikkben belinkelt japán sörkitöltő robotról már ne is beszéljünk.Bővebben: Link Amikor egy mérnökcsapat drónokat távvezérelt egy olyan számítógéppel, ami kamerákkal figyelte a drónok mozgását, és kockákbó várat építettek, az egy új, jövőbemutató technológia kipróbálása volt. Uyanezt zenélésre használni, látványos, de felesleges pénzkidobás.Bővebben: Link
Abban az iskolában ahova járok, ott még verseny sincs, nemhogy anyagi támogatás.
A feladat szerintem az volt, hogy az eszközökkel alkosson valamit. Sikerült. Nálunk is van ilyesmi, csak nem verseny keretében, hanem ún. Projekthét keretében. Ilyenkor nincs tanítás, csapatok dolgoznak külömböző témákon egy hétig. Mi pl robotokkal foglalkoztunk. Bővebben: videó A videón látható, nálunk is van olyan Scorbot, mi sakkoztunk vele. Volt ugyan óriáskijelző is, meg nxt, de volt olyan ember, aki a háttérben látható KUKA robottal rajzolt táblafilccel szöveget.
(A videón látható kijelzőn lévő animációkat teljes mértékben, és a pong játékot kis részben én készítettem. A videó is a mi alkotásunk.) Szóval, ha már egy iskolában ott az eszköz, és lehetőség is van, akkor miért ne lehetne belőle bármit megvalósítani, amit a diák elképzel? Ha meg már meg tud valósítani saját erőből egy ilyen feladatot (Több egység összefűzése, azok programozása), ilyen idősen, akkor a későbbiekben, ha ilyen helyen talál munkát, meg fog tudni bírkózni ennél nagyobb komplikáltságot igénylő feladatokkal is.
Szerencsés helyzetben vagytok!
Én még maximum 486-oson Win3.11-gyel készítettem szimulációkat órai kereten belül, pl. hétszegmeneses számláló, ez volt a legbonyolultabb logikai hálózat, ElectronicsWorkbench valami ősrégi verziójával. Azt gondolnád, ez régen volt, de nem, 2006-ban volt, 9 éve, akkor már volt Pentium 4 is a köztudatban, WindowsXP-vel. Egyik suliban van egy több millió Ft-os szerkezet, talán hegesztő robot, egy tanár tudta programozni, ő felmondott vagy kirúgták, nem tudni, és azóta is pihen a robot . Senki más nem ért hozzá. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2015
Hú de gagyi . Mert ugye miért is csuklana meg az a libikóka amikor a golyó a végére gurul.
Az nem, de ha az unbalanced wheel-re keresel, azok között vannak működő megoldások. Ha jól van elkészítve működik, ha nagy méretben és jó nagy súlyokkal akkor még terhelhető is a tengely. Nem véletlen hogy ebből a legjobb videó már nem érhető el, törölték.
Úgy látom, hozzászólásomból csak a lényeget nem értetted meg.
Nem a diákok munkáival van bajom, hanem az oktatással. Azt tanítják, használd ezt, csináld így, és csak annyira legyél kreatív, hogy a végeredmény működjön. Ezáltal fel sem merül a diákokban, hogy az adott feladat egyszerűbben, olcsóbban, és talán üzembiztosabban is megoldható. Ha az a két sakkozó robotkar fémépítő elemekből volna összerakva, modellszervókkal, vagy léptetőmotorokkal, egy órán át gratulálnék az alkotónak! Amikor még én jártam iskolába, nem nyomtak a kezünkbe milliós technikát, hogy azzal bohóckodjunk, hanem csak alkatrészt, anyagot, szerszámot kaptunk. Valószínűleg ebből adódik, hogy a cégnél, ahol jelenleg dolgozom, az előttem alkotó diplomás mérnök álltal készített vezérléseket áttervezve 30-40%-al csökentettem az alkatrész és vezeték mennyiséget úgy, hogy közben a gép tudását megnöveltem. És nem fejlettebb eszközöket, hanem ugyan azt az OPLC típust használom, mint ő. És még annyit: Egészen biztos vagyok abban, hogy az előbb említett mérnök szaktudása jóval több, mint az enyém. Csak belőle a sablonokra épített oktatás kiölte a kreativitást. A PIC kezdőknek fórumon igazi iskolapéldái láthatók annak, hogy aki nem az alapoknál kezdi (assembly), hanem magasabb szinű programnyelvekkel, jóval kevésbé látja át, mitől is működnek a dolgok. Ha olvastad a cikkemet, és az álltalam nyitott fórumtéma bevezető gondolatait, megérted miért lázongok.
Olyan csak egyesek fejében létezik. Meg van amit a piacon kapni: elem kell az aljába. Bővebben: Link
Idézet: „Olyan csak egyesek fejében létezik.” Nem egészen. Csak szemlélet kérdése, mit nevezünk örökmozgónak. Hiszen még az univerzum sem mozog örökké. Inkább úgy kellene kifejezni, hogy "Látszólag energia forrás nélkül mozgó". Ilyen pedig van.Bővebben: Link Amíg van előtte víz, addig ez mozog. Persze ez a szerkezet is csupán a fizikának engedelmeskedik. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |