Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Lehet, hogy rosszul emlékszem. Kicsit rossz volt a tűző napon mikor pont szükség lett volna rá, hogy működjön.
Majd megnézem, de nekem ez magas lesz, ha nem találok semmi egyértelmű hibát. Akkor meg javíttatni kellene.
Szia!
Úgylátom hogy ez az Einhell BT-IW 160-as gép elég elterjedt és széleskörüen alaklmazott készülék,persze mindig más névvel. Ha jol emlékszem ez már a második ugyanolyan készülék,csak épp a neve változik... Ha kell segitség szolj,én két hete fejeztem be egy ugyanilyen javitását. Egyébként elöször én is megmérném az igbt-ket hátha valameyik bezárlatolt,utána vannak fent a nyákon 220r/2-3watt és azthiszem 15r/2watt ellenálások,azokat mérd meg és a kis diodákat amiböl összesen 8darab van szembeforditva egy-egy,ott az ellenálások mellett.A diodák egyébként 15voltosak és 1wattosak. A soros izzó (60-100watt) elengedhetetlen,inditáskor!Anélkül ne is probáld inditani mert ha valami gubanc van akkor sok füstöt láthatsz! Ha tudok valamiben segitségedre lenni akkor irj nyugodtan!
Üdv.nektek Gábor és Tubi mesterek és minden maci tulajnak és építőnek. Építeném a 2. macit a bővitett vezérléssel. (a komám elvitte-megvette az 1-est ) Nagyjából megvolnék a panelokkal, még pár zener hiányzik és a trafók, folytó tekercselése. Lenne pár kérdésem: A Tubi mester paneljén (sprint-layout) az összes ic 15 V-al van táplálva, a bővitett kapcsolási rajzon az optók, 4093 és környéke külön 14V es az 555-ösök 12V-al. Kell-e változtatni a meghajtó trafó menetszámán ha 15V a táp? Mit nyerek a főtrafó menetszámon kívül ha felviszem a frekit 50kHz-re? Főtrafó szekundernek milyen méretű rézlemezt használtatok? 12mm2 megteszi? (E71-es magom van, a lemez jobban férne mint a sodrat) 15V táp esetén az IGBT-k gate lábainál maradnak a 13V-os zenerek? Pár napon belül rakok fel fotókat is. További kellemes napot minden fórumozónak!
Sziasztok.Megint nem bírtam magammal,és megint beleraktam egy pc táp dobozzba egy gépet.Volt egy első képen levő panelem vagy tíz éve,gondoltan bepréselem egy pc táp dobozba ezt is.Egy tranyós változat.Pc hűtő kapcsi segéd táp,ami a főtápról kap feszt,300V ról.Nem ragozom ha kérdésed van írj.
Üdv mindenkinek! Maci építők/tulajdonosok, mi a tapasztalatotok, a gate meghajtást 15, vagy inkább 12V-ról érdemes táplálni? Köszi
Nem vagyok igazán kompetens, de a rajzokon ott vannak a 13V-os zénerek, 15V-os segédfeszültség, a megfelelő helyeken zénerekkel beállítva (pl. venti. 12V).
Igen, köszi a válaszod, de a rajzon az is ott van hogy 12V, de sok helyen olvastam hogy az igbt-k biztosabb kapcsolása végett célszerűbb 15V-on használni a vezérlést, mondjuk én szerintem csak a gate trafót fogom 15V-al táplálni, a vezérlés marad 12V, szerintem ezzel nincs gond, de kérlek javítsatok ki ha tévednék. Köszönöm.
Ez alkatrész függő; hagysz tartalékot, és kikísérletezed (zénerrel belövöd, a legjobb szintre). Amúgy jól gondolod.
Nyugodtan alkalmazhatsz 15V segédtápot! A gate trafó menetszáma is marad. Amit változtatni kell az IGBT modulon a zéner diódákat cseréld 18V-ra.
Kössz a választ. Még egy kérdésem lenne: 2 drb. HGTG30N60A4 vagy a D-s (diódás változat) megbírná a "macit"? Az adatlapját nézve 50 kHz-en 50 A-t tud. További kellemes napot!
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Az mindegy, lehet D-s is. 130A -ig 2db elég, de 160A-re már inkább 2-2db kellene.
A 12mm2-es lemez nem igazán elég, de ez attól függ, hogy mekkora áramra készíted a géped. 12mm2 100A-re elég. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Kössz a válaszokat/tanácsokat mester! Jövök majd fotókkal...
Sziasztok!
Van nálam javításon egy Elektrosta WeldArc 1100 típusú inverter, melynél számomra ismeretlen problémába ütköztem. Az indulás után meghúzó "bypass" relét áthidaló 100 ohmos ellenállás rendre megszakad, egy "villanásnyi" időt se hagyva a relének a meghúzásra... azaz nem tud kialakulni a relének szükséges 48V dc tápfeszültség. Elindultam ezen a vonalon, már szinte a fél panelt kiforrasztottam, teszteltem, de minden jónak mutatkozik. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet az oka az ellenállás elszállásának? (terhelést még nem kap, így a relé meghúzása nélkül is kellene bírnia egy ideig az üresjárati üzemet, nem de?) Minden konstruktív hozzászólást szívesen veszek, melyet ezúton is előre köszönök! Üdv, imi A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
Ha itt most a lágyindító ellenállásról beszélünk, akkor azt kellene megnézni hogy egyrészt nincs-e valahol zárlat ami miatt tönkremegy, másrészt hogy mekkora az az ellenállás, és hogy akkora volt-e eredetileg is. Ha 100ohmos akkor 2W-os biztos hogy nem elég, de talán még az 5W-os sem, mert elfüstöl a pufferek töltőáramától. Egyébként sokkal jobb ilyen helyre NTC-t rakni, arra találták ki.
Egyszer kipróbáltam egy tápban én is az ellenállást az NTC helyett, talán 2db 470ohm/2W volt de nem vagyok benne biztos. Nagyon lassan töltődtek a kondik tehát nem volt jó, plusz minden bekapcsolásnál felszállt némi füst az ellenállásokból.
Próbáld ki 56 Ohm/9W vagy két 27 Ohm/5W sorba !
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
Biztos a 100ohm, mert az eredeti ellenálláson olvasható az érték... mellesleg egy lengyel fórumon is hasonló problémával küzdött valaki ebben az inverterben... igaz, hogy ott nem találtam választ az illető problémájára (már amit a Google fordító segítségével ki tudtam hámozni).
Helyettesítőnek 100ohm 8W került bele, immáron sokadjára. Ha NTC-t teszek be, akkor az ohmikus értéke megegyező legyen az ellenálláséval?
Attól függ mennyi a primer puffer, illetve mekkora az NTC mérete. A nagyobb méretű 4,7ohmok (kb. 1Ft átmérőjűek) még 2db 470µF-al megbírkóznak, de ez már nagyon határeset, jobb kettőt sorbakötni belőle. Kipróbáltam az 1db 4,7ohmot 2db 680µF kondival, és a negyedik bekapcsoláskor szétnyílt.
A kisebb méretű ami olyan 8mm átmérő körül lehet már nem jó, vagy több kell belőle. Ha vannak rossz PC tápjaid azokból is tudsz bontani. Ha találsz 10ohmosat abból 2db sorban szerintem jó kell hogy legyen. Most nézem a képet, az az ellenállás kizárt hogy 8W-os legyen, még 5W-osnak is kicsi. De ahogy elnézem az egész gépet nem vitték túlzásba, a fojtó légmagos huszonpár menettel, és talán 3-as huzalból. A trafó meg E55-nek néz ki. Max. 60A-ren merném használni.
A puffer 2db 470µF elkó (ahogy a képen is látszik)... és gondolom, hogy a régi alu 1Ft-osra gondoltál
...az az eredeti ellenállás, én téglatest alakú, kerámia tokos változatot használtam (arról nincs kép)... ezt a fotót a már említett lengyel oldalról töltöttem le, nem a nálam lévő gépről készült (de ugyanilyen az is) A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
Mielőtt még elkezdenél kísérletezni kis Ohm-os NTC--kel próbáld ki amit javasoltam !
Ha tényleg a töltőáram miatt adja meg magát az ellenállás, akkor a Te ajánlatodnál is kérdéses az eredmény. Gondolj bele: 56 ohm 9W vagy 2x27 ohm 5W miért ne szállna el, ha a 100 ohm 8W is megszakad egy szempillantás alatt? ... de azért végső esetben megpróbálom, nem azon a három alkatrészen múlik a dolog , de nem látom a logikáját...
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2015
Általában a 2 kondenzátorosokban 56 Ohm míg a 3 kondenzátorosokban 47 Ohm szokott lenni.
Nem. Ha 1Ft-ról van szó akkor nyilván az utolsóról, vagyis a 16mm átmérőjű rézszínű vacakról. Ha nézelődtél már PC tápban abban pl. 2 féle NTC van, a nagyobbik ami kb. ekkora, meg a kisebb ami ennek kb. a 70%-a átmérőben.
Én megnézném azt is, hogy mennyi áramot vesz fel az indítás. Biztos bazi nagyot, de egy égőt jó lenne sorba kötni vele. Tény, hogy a 100 ohm túl kevés lesz, annyi idő alatt fel se tölt ennyi páffert, hiába gyári. 10W, 10-20 ohm jó lenne. Vagy mondom, helyére egy égő... + a bizti helyére is egy égő, (mert ugyebár az csak addig korlátoz amíg el nem éri az üzemit).
sziasztok
olyan gondom lenne hogy leesett az asztalrol eg Leader 1600-as inverterem és azóta csak ki be kapcsolgat nem e találkoztatok már ilyennel és ha igen mitől javult meg..... és ha tudtok esetleg hozzá egy kapcsolási rajzott adni.... előre is köszi....
Nem hiszem hogy találkoztun volna.(ha igen az óta pertuban lennénk).Hogy mitöl javul meg?Szerintem a javítástól.Rajz a neten dögivel.Nagy betűs mondat kezdés itt előírás.Nincs mit.
Sziasztok! Ha valaki olvasgatja az AWI-s topikot, ott találkozhatott velem, mert próbálkoztam egy öszvér AWI hegesztőt építeni, hagyományos transzformátorral, de elektronikus szekunder oldali vezérléssel. Sok-sok kísérlet és mégtöbb elrobbant alkatrész után oda jutottam, hogy hagyom a fenébe, megpróbálkozom egy inverteressel. A kérdésem az, hogy mennyiren kivitelezhető házilag egy olyan inverteres hegesztő, amivel vas lemezeket tudok hegeszteni max. 1,5mm vastagságig? A nagyfrekvenciás ívgyújtás nem volna hátrány, de megvagyok nélküle. Érdemes egyáltalán nekiállni, vagy vegyek inkább egy gyári gépet? Időm van megépíteni, és műszerezettségem is akad, de nem akarok megint egy alkatrésztemetővel bajlódni. Ha esetleg tudtok konkrét kapcsolási rajzot is, akkor nagyon hálás lennék. Végignéztem a topic képeit, de a kapcsolóüzemhez nem nagyon értek, javítottam már jópár kapcsolóüzemű tápot sikeresen, de az itteni rajzok közül nem tudom, hogy nekem melyik felelne meg legjobban.
Én ezt megépítettem,tökéletesen működik.Még a nyák terv is fenn van ha visszakeresel.
Köszönöm szépen, ha megépítetted, akkor gondolom minden alkatrész könnyedén beszerezhető hozzá az elektronikai boltokból Mégy egy utolsó kérdés: anyagárban kb. mennyiből jött ki neked a gépezet?
Sziasztok, kérdésem lenne. Nektek mennyire melegszik a vezérlésben a 7812-es stab. Nekem egy perc járatás után elég forró a hűtóborda, bár elég kis méretűt tettem rá. 16,5V egyenfeszültség megy a stabra és 11,75V jön le róla. Már probáltam cserélni de ez sem oldotta meg a problémát. Az áramfelvétel 250 mA körül van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |