Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   82 / 107
(#) dbase hozzászólása Márc 28, 2015 / 1
 
Ígértem mindig elmaradt ma pótolom a képeket. A 2 szárnyas kapu össze lett hegesztve a betonra lett csavarozva egy szögvas meg kerekek a kapura. Jó nehéz lett egyben. A motor siemens azt hiszem 380/230as 230rol 140W. Teljes idő 40 másodperc, a végén lassítás van a programban. Lehetne gyorsabb is nagyobb lánckerékkel, de akkor meg gyengébb lenne esetleg hó esetén. A legjobban a motor tartó tetszik, ami éppen volt itthon felhasználtam: szögvas,zártszelvény,cvas.
Vezérlése ez:
Star
A távirányító vevő meg:
Uni-3
A távirányítók beninca. A lánc helyi áruházból a legolcsóbb 900Ft/db, ha jól emlékszem 4db kellett.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2015
(#) zsoltee0001 válasza dbase hozzászólására (») Márc 29, 2015 /
 
Nem gyenge
Azt a zárt/U szelvény párost végeld be, mert nem csak, hogy csúnya így, induláskor és fékezéskor berugózik.
Már találkoztam olyan esettel, hogy ennél vastagabb falú zártszelvény elrepedt, mondjuk nem tudom milyen erők lépnek fel, de ha másért az esztétikumért érdemes lenne.
Üdv
(#) iceman82 hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Üdv. mindenkinek!
Erről mi a véleményetek?
Bővebben: Link

A nyáron szeretném majd automatizálni a kapumat, csak sajnos az elektronikai dolgokhoz nem nagyon értek, így sajátot biztos nem csinálok.
Viszont ez árban nem tűnik rossznak.....kérdés, hogy érdemes-e vele foglalkozni és még mi kell, hogy be lehessen üzemelni?!

Link javítva.
Használd a link gombot!
-moderátor-
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
(#) zsoltee0001 válasza iceman82 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Az ára biztosan jó, úgy tűnik ugrókódos, szóval szerintem jó erre a célra, max annyi, hogy 12 voltos, szóval a legtöbb kapunyitó 24 voltos külső vevőt fogad, így gondoskodni kell egy 24/12 voltos átalakításról (pl egy stab 12 voltos IC)
Üdv
(#) Bell válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Az ugrókódosak egy nagyságrenddel drágábbak, de attól még lehet használható.
Ezek a 315 MHz-es ketyerék nem nyerték meg a tetszésemet. Kocsiból már 5 méternél is nagyon bizonytalan.
(#) zsoltee0001 válasza Bell hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Csak következtettem arról, hogy ugrókódos, mivel nem láttam a fixkódosoknál lévő dip switch-et és a távirányítók ráhangolásából is ez jött le.
Üdv
(#) Tompy válasza iceman82 hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Üdv. Nekem ugyanez a távvezérlőm van a kapun. Már 4 éve működik hibátlanul. Bár én a reléket levettem róla és a tranyó kimenete közvetlen ad jelet az ic-nek egy diódán keresztül. Így a relé kontakt nem okozhat problémát. Szóval megbízható cucc. Kb 20 méterről már stabil.
(#) iceman82 válasza Tompy hozzászólására (») Ápr 6, 2015 /
 
Üdv.
Húha. Na ezt most nem teljesen értettem.
Ennyire nem értek az elektronikához. Mit vettél le honnan hova?
Esetleg képekkel nem tudnád szemléltetni, hogy még én is megértsem.

Szóval mi kell ahhoz, hogy ez rendesen működjön?!
(#) zsoltee0001 válasza iceman82 hozzászólására (») Ápr 7, 2015 /
 
Szerintem a Prell-jelenség miatt váltotta ki tranyóval a relét.
Ha te gyári vezérléssel akarod összekötni akkor nem kell semmit csinálni vele.
Ezek a relék nagyon pici áramot visznek át, én még soha nem találkoztam ilyen téren kontak hibával.
Leginkább a leválasztás miatt kell.
Üdv
(#) iceman82 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 8, 2015 /
 
Esetleg vezérlést tudnál ajánlani hozzá?
(#) bokroslacika válasza gabor991 hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Szia
Úgy látom lánccal oldottad meg a kaput,érdekelne egy kicsit bővebb leírás,rajz,kép!!
Meg hogy oldottad meg hogy távirányitos legyen?
Jo ötletnek tünt ez a láncos megoldás csak jo lenne tudni hogy lehetne megoldani hogy nekem is távirányitos lehessen!
*
ird a tárgyba hogy kapumozgato nagybeüvel hátha nem teszi a Spam közé!!
Nagyon köszönöm!!
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
(#) elektromos hozzászólása Júl 8, 2015 /
 
Sziasztok!

Harl 3618-os antenna mozgató motort nem tudok be szerezni. Nem tud valaki olyan helyet ahol még kapható?
(#) Pubszon hozzászólása Júl 20, 2015 /
 
Üdv.
Használ valaki 3618-as parabolamozgatót kapuhoz?
Nekem jelenleg ez van, csak elég lassúcska (70sec egy nyitás terheletlenül), igaz még nincs felszerelve de a tesztpadon már üzemel.
A jelenlegi tápja csak 28V-ot tud, emiatt sem olyan gyors, jó lenne ha tudna mondjuk 36-40V-ot.
40 cm-t akarok használni a teljes lökethosszból, a beépített végálláskapcsolókat bekötöttem inkább a mikrokontrollerre, illetve a reed switch jelét is figyeli, ha esetleg megszorulna vagy valamit odazárna.
A kapu nagyon könnyen mozog, csak az a baj, hogy teli lemez, remélem szélben is bírja majd.
Várom a tapasztalatokat ezzel az aktuátorral kapcsolatban ha esetleg valaki használ ilyet.
Köszi.
(#) Peti.Janka válasza Pubszon hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
Szia!

Nekem jó pár éve működik 12 colos mocival a kétszárnyú kapum.

Én úgy csináltam meg, hogy a benne található kapcsolókra tettem ellen irányba 1-1 diódát, és ezek a végállás kapcsolók.
Az elektronika gyakorlatilag csak polaritást fordít. A reed helyett én áram mérést használok. Ha ki ér mindkét moci végállásra akkor lekapcsolja a nagy tápot. És csak akkor kapcsol vissza, ha jön jel a távirányítótól.
Ebbe a megoldásban nem kell a mocikhoz vinni 5-6 eret, elég kettőt. A két motor külön van vezérelve, így ha motorral állok ki akkor elég az egyiket nyitni.
Az elektronika figyeli, hogy 2 mp -nél rövidebb vagy hosszabb a gombnyomás. Ha rövidebb nyílik mindkét szárny, ha hosszabb akkor csak az egyik.
Illetve így tudtam késleltetni a második szárnyat, hogy később induljon el és később csukódjon be, nehogy egymásba akadjanak.
Én 42 Voltos trafóval hajtom, eddig jól bírja.
KB 25-30 mp a nyílási, csukási idő.

Peti
(#) uniman válasza Pubszon hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
"Lassúcska"...ez nem csak a motor sebességén múlik.
A három rögzítési pont egymáshoz viszonyított helyzete is fontos !
Minél hosszabban mozog a motor, annál lassabb a nyitás, viszont kisebb teljesítmény elég hozzá.
Vedd figyelembe, hogy egy ilyen rendes szárnyaskapunyitó motor 250-350 W-os...
(#) uniman válasza Peti.Janka hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
DC 36V-os motort megtáplálni egy AC 42 V-os trafó pufferfeszültségéről ?!

Ezenkívül egy 12"-os meg egy 18"-os motor között van pár collnyi különbség!

Idézet:
„"Minél hosszabban mozog a motor, annál lassabb a nyitás"...”


De úgy is írhatnám: Minél rövidebb, annál gyorsabb a kapumozgás. (Ugyanolyan motorfordulatszámot fetételezve)
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2015
(#) Peti.Janka válasza uniman hozzászólására (») Júl 20, 2015 /
 
Nem tudom észrevetted e, de én az én tapasztalataimat írtam le, hátha segít neki valamit.
A motor simán bírja azt a napi 6-8 nyitási ciklust erről a feszültségről. (nekem ez volt itthon)
Ha szerinted nem így van próbáld ki, vagy adj jobb tanácsot!

Peti
(#) elektromos válasza Pubszon hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Szia!
Nálam és a rokonságomban már mindenkinek ilyen motorból van a kapunyitója lassan 8 éve.
Talán 3 motor lett cserélve azóta. Mivel írtad hogy 40cm kb 70 mp az asztalon ki próbálva.
Nos ez tényleg lehet kevesebb is ha 30V-os trafót használsz hozzá. A másik meg, hogy a legtöbb kapunál max 23cm-t kell hogy menjen csak a toló rúd, így már csak kb 30-35 mp lesz.
AZ sem mindegy mint már előbb írták, hogy a felfogatási pontokat hogyan teszed fel, ugyanis itt lehet gyorsítani vagy lassítani a nyitási és a zárási időt. A mikró kapcsolókat meg hagyd úgy ahogyan azt megtervezték. Ha jól állítod be akkor mindent megold ( pontosan ott áll meg ahova be állítottad) igaz ez talán a legnehezebb meló az egészben.
Arra viszont figyelj, hogy a gyártása megszünt ezeknek motoroknak. Tehát ha nem akarsz kockáztatni, szívesen megveszem a motorjaidat
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2015
(#) Pubszon válasza Peti.Janka hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Szia.
A végálláskapcsoló így volt megoldva gyárilag, de én azt kikötöttem és inkább a vezérlőnek ad jelet, ami pedig cselekszik. A mikrokapcsolók NC oldalát használom, így ha a kapu nyitva vagy zárva van akkor szakít, ezzel elkerülve az esetleges kontakthibákat vagy szakadást, mert inkább ne induljon el mintsem valami kárt tegyen. Így tudom késleltetni (hogy szorosabban zárjon a kapu), vagy éppen a zárásra nem reagál ha zárva van a kapu. De impulzus jelet is küld, ami pedig szoruláskor ritkán vagy egyáltalán nem küld jelet (a logikai szint nem változik) ami több (pl 100ms) mint amit én beállítok, akkor leállítja a motort.
Nekem 6 vezeték megy a motorhoz, de csak egyszárnyas a kapu.
Lehet egy kiskapufunkciót még beleprogramozok, mert a távirányítón amúgy is 4 gomb van amiből 2-t használok még csak.
Mikrokontrollernek Arduino Nano-t használok, 2 Omron relét. AZ egyik az AC oldalt kapcsolja meg a villogót, a másik pedig a DC oldalon az irányváltást.

uniman A rögzitési pontokat a gephu programmal kalkulálom ki.

elektromos 23cm tolóút használatánál szerintem már gyenge lenne a motor, hisz egy 3m széles és 1.6m magas telilemezelt kaput fog mozgatni.
Van még ilyen motorom itthon ha esetleg elromlana.
(#) elektromos válasza Pubszon hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Szia!
Azt nem láttam, hogy 3 méteres a szárny. Ebben is van tapasztalatom, hogy sűrűn fogod a motorokat cserélgetni. Túl nagy lesz felületed ami már nagyon határon lesz a motornak. Kisebb szélben is hatalmas terhelő erők lesznek, melyek a mechanika kivégzésével fognak párosulni. Javasolhatom, akkor vágd ketté a kaput és csinálj kétszárnyút belőle és sokáig élvezheted a kapudat.
(#) Pubszon válasza elektromos hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Á, az kizárt, inkább párhuzamosan berakok még egy tolómotort. Aztán a későbbiekben hátha lesz valami jobb motor.
Van egy bika 230V-os 12"-es új Proteco motorom is, csak nincs benne sem reed relé sem pedig végálláskapcsoló. Az 15 másodperc alatt kinyitja.
Meg szeretnék DC-nél maradni, nem bízom az AC-ben.
(#) elektromos válasza Pubszon hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Látod csak egyszerűbb ketté vágni azt a kaput, az nem lesz olyan macerás mint újabb motorok után keresgetni, meg másfajta elektronikát készíteni, stb.. Egy jó lakatos 1 nap alatt átalakítja neked és nem csúfoskodik az a nagy egybe kapu
(#) Pubszon válasza elektromos hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Van még itthon 2 motorom tartalékba, 40 centis úton remélem fogja bírni. Ha nem, akkor hulljon a férgesse.
Szélbe esetleg rásegítek.
(#) kameleon2 hozzászólása Júl 21, 2015 /
 
Sziasztok! Mivel sokan beleástátok magatokat a mechanikába, hátha tud valaki segíteni. A vezérlés saját - azzal nincs gondom. Azonban a kapumotor még a téli időszakban befagyott és a nyitás hevében - mert az ember munkába menet és a gyereket cipelve nem éppen türelmes - sikerült a kuplungot kinyírnom. A motor gyári, de már nem nagyon találok hozzá alkatrészt. Van valaki aki netán tudna segíteni alkatrészbeszerzés, esetleg mechanikai javításban? A motor: Faac Domolink B7 csuklókaros motor. Az egyikben már fém kuplung van, így a másolás is szóba jöhet, de ha van valakinek esetleg elfekvőben ilyen, az is érdekelne. A másik még eredeti műanyag. Sajnos az új karok elég húzósak lennének. Más gyártó lekoppintotta, de kb 100.000Ft -ra jön ki darabja + szállítás. Gondolkodtam 3Dprintben is - ha van aki tudna segíteni megköszönném. Az elektronikával elboldogulok, de mechanikához nem vagyok felszerelkezve. Ehhez minimum esztergályos kellene.
(#) zsoltee0001 válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Rendes tőled, hogy egy olyan linket adtál meg ami egy gyártónak összes termékét bemutatja 175 oldalon keresztül.
Ha érdemben segítséget vársz valakitől akkor valami lényegretörő robbantott ábrát mellékelj, szerintem.
üdv
(#) kameleon2 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 22, 2015 /
 
Ezért írtam típust. Domo Link-B7 a motor típusa. Azért B7 mert napelemes rendszerhez adják, 12V-os, 48W 70Nm.Ez az a motor.
(#) uniman válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 22, 2015 /
 
Itt kicsit más névvel írtad, de ugyanaz a csuklókaros szárnyaskapu mozgató motor... Bővebben: Link
...ha jól tudom, akkor írtam is neked egy azóta is megválaszolatlan privát üzenetben, hogy kihez fordulhatnál segítégért.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
(#) kameleon2 válasza uniman hozzászólására (») Júl 22, 2015 /
 
Igazad van, de nagyon sok levelet kapok - lehet megfeledkeztem rólad. Azóta csak romlott a helyzet, mert mindkét motorom beállt. Egyenlőre megoldási lehetőségeket keresek, aztán nekiesek. A gondom annyi, hogy ha megbontom, nem tudom zárva tartani a szárnyakat. Most legalább reteszelhetőek. Ha találok kész kuplungot, akkor gyorsan ki tudom cserélni.
(#) csikosgabi hozzászólása Szept 7, 2015 /
 
Üdv mindenkinek. A következő helyzettel fordulok hozzátok. A garázskapumat szeretném elektromosan nyitni zárni. A távirányítós vezérlés már szinte kész de... szeretnék egy extrát is hozzá (lehet, hogy már volt téma de én még nem találtam meg...) Mivel a garázs kerítésen belül van (zárt helyen) a nyitást úgy (is) szeretném megoldani, hogy az autó fényszórójával rávillantok egy fényérzékelőre (pl.) háromszor. Természeten ez a mód csak éjjel működne. Arra gondoltam, hogy csinálok a cikkek közt található fénykapcsolóból 2db-ot. Az "egyik" "engedélyezné", adna tápot a "másik"-nak éjjel. Mivel kellene kiegészíteni a "másikat", hogy csak 3 villanás után húzzon be a relé? A cikk : Fénykapcsoló

A segítséget előre is köszönöm.
(#) talpaii válasza csikosgabi hozzászólására (») Szept 7, 2015 /
 
Szia! A kaputávirányítók általában 12V-os elemről mennek. Esetleg biztonságisabb lenne, ha a távirányítógombot fixre kötnéd és az elem helyett a fénykürtről kapná a tápot
Következő: »»   82 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem