Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt Jóbarátok! Segítséget kérnék a következőhöz. Stiebel GBC24 KE kombi. Előzmények: nem gyújtott, több helyen folyt. Gyújtáshibát sikerült megjavítani a tüzelő automatika panel javításával, a sikeren felbuzdulva, darabokra szedtem és minden részét kitakarítottam, az összes csőcsatlakozás tömítését kicseréltem, membránt is a váltószelep bal oldalán ls a vízhiány biztosítóban is. A kazán feltöltve, légtelenítve, tágulási tartály 0,8 bar. Melegvízcsap megnyitására nem indul. A váltószelep elindul, HMV mikrokapcsoló zár. A nyomáskülönbség érzékelő rúdja nem mozdul, nem kapcsolja be a keringetőt, ha kézzel meghúzom, elindul, mikrokapcsolót működteti,ott is marad, keringetö elindul , kazán begyújt ha meg van nyitva a melegvíz. Ha csapot elzárom, a gázt lezárja, de a nyomáskülönbség éruékelő rúdja ott marad és amig a keringetőt le nem állítom a főkapcsolóval. Két hete kűzdök vele, hiába. Írjatok ha van rá ötletetek. Köszönettel, Jani
Sziasztok! Vaillant Eco Tec Pro kondenzációs kazán úgy kiállt F28 hibára mint a cövek. Állítólag ki volt kötve a gáz, visszakötötték, és azóta F28 on áll. Törölni sem engedi a hibakódort. Gázcsővet légtelenítettem, gáznyomás 32mbár. Nem hajlandó sem a ventilátort sem a gyújtást engedélyezni. A lánghiány ikon pirosan világít. Ha valakinek lenne ötlete, megköszönném.
Szia! Fázishelyesen lett visszadugva, vagy ki sem volt húzva a konektorból?
Szia! Kipróbáltam, de nem lett kihúzva, leellenőriztem.
Szóval ez vagy ventilátor vagy vezérlő hiba lesz sajnos.
Ha az ion-elektrodáról lehúzod a csatlakozót, akkor sem engedi reset-elni?
Szia! Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, a reset gomb törli a hibát elalszik a piros LED, de 2mp múlva F28.
Az ionizációs elektróda szerintem nem képez semmi kört ohm an amig nincs lángkép. Szerintem.
Alapesetben így van... kivéve ha mondjuk el van dugulva a kondenzszifon és meg van telve vízzel az égőtér... de ez csak egy lehetőség, azért kérdeztem, hogy lehúzva kipróbáltad e, mert ha az érzékelésnél van hiba akkor 30-40mp és vagy 3x újragyújtás után áll ki hibára, kivéve, ha nem fázishelyes, vagy a teszt sem fut le, mert zárt ionkört érzékel. Ilyen esetben meg se próbálja elindítani. Ha a ventillátorral lenne baj más hibakódot ad, mert nem érzékelné a fordulatszámát, vagy nem azt amire már be is gyújt, de akkor se 2mp múlva áll ki hibára.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
Köszi a segítséged, hétfőn megyek vissza szétbombázni. Értem amit írtál. Kösz.
Üdv!
Demrad hka cirkóból már másodszor jön elő a hiba, biztonsági szelepnél csöpög a víz ,egyfolytába. Ezt megelőzően kb két hetente rá kellett engedni a hálózatból vizet,mert a nyomás is le esett. egy jó éve szerelő javította,akkor leengedte a tágulási tartályt,majd feltöltögette a rendszert,1 évet birt, de most megint csöpög.. mitől lehet? A sok utántöltögetéstől kezd csöpögni a B.szelep, vagy a tágulási tartály rossz?
Mindkettő lehet, de ha után kellett tölteni mostanába és vizet meg nem eresztett a rendszer akkor tágtartály hiba..
Értem,köszi! kellett töltögetni nem is egyszer,mert leesett a nyomás a kijelzőn,nem is értettük h hova lesz az a sok plussz víz. Ezt a tág.tartályt hogy tudnám leellenőrizni, az jó lehet h 1 - 1,5 barral megfujni,és pár nap múlva nézni h csökkent-e,vagy ez rossz ötlet?
Szia!
Sajnos csak most volt időm megnézni a kazánt.De már jelezték hogy így is kikapcsolgatott néha.Ma átjöttem és leszedtem a burkolatot,levettem a pressostát mindkét csövét a kimenő részről,benéztem a lyukakba majd egy vékony csavarhúzóval kipucoltam. Be akartam indítani a kazánt,de már nem is kapcsol be.Megnyitom a melegvizet,elindul a ventilátor,de nem gyújt be a kazán,mi történhetett vele?
Ha csak simán felfújod és nem kötöd vissza a rendszerbe, akkor nem fog leereszteni, ha a membrán sérült, mert nekinyomja a tulnyomás a tartály oldalfalának a membránt, így tömiti a hibás részt.
A fenébe, belsejét nem láttam még hogy hogy is néz ki... köszi a válaszokat!
üdv
Bocs igen, nem fogalmaztam egyértelműen.Tehát a turbócsőnél lévő csatlakozóról húztam le a gumicsöveket.
Viszont úgy gondoltam hogy nekiesek és darabokra szedtem a turbócső részét,kiszereltem a csőből azt a kis szerkezetet is amire csatlakozik a Pressostát.Kitakarítottam ismét,de nem igazán volt mit,mindegy,összeraktam és azóta tökéletesen működik.Úgy hogy hogy minden a helyén van a burkolatokból is.
Akkor mégis volt benne szutyok... a kapilláris érzékelőben elég ha minimális kosz van és máris bukik a differenciál arány és nem fog indulni... (lehet, hogy megcserélted a két csövet és azért nem indult)
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
Arra azért figyeltem,+,- elég nehéz összekeverni.Viszont amikor az általad említett kapillárist raktam vissza,okozott némi fejtörést hogy hogyan is volt benne....
Mindegy a lényeg hogy most működik,köszi az eddigi segítséget.
Sziasztok!
DÉ-G Colibri FK-E 24. A csatolt képek alapján elkézelhető, hogy ez a hőcserélő cserére szorul? Nem tudom, hogy ez a rozsda kondenzvíz vagy szivárgás eredménye. Pár naponta utána kell tölteni 3-4 deci vizet. Viszont a kazánon kivul az egyik golyóscsapnál egy tömítésnél szivárog kicsit, de én nem tudom megsaccolni, hogy ott tűnik el a víz, vagy máshol. Elore is koszi! Udv, Andor A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2015
Elég rossz állapotban van ez a kazán.
Ahol csepeg ott megy el a víz.
Egyértelműen lyukas a kazántest.
Csere, minnél előbb, mert egyre jobban fog szivárogni és beáztat valamit.
Koszi! Mar megrendeltem az uj hocserelot. Kell valami specialis szerszam, segedanyag a cserehez? Jo muszaki kepessegekkel es kello logikaval megaldott emberkent hazilag cserelheto?
Ha gyári hőcserélőt vettél, akkor az tartalmazza a szükséges tömítéseket.
Tényleg, milyent vettél, hol, mennyiért? Én "felfelé" szoktam bontani a kazánt, leszedve a deflektort. A defit középen, hátul is rögzíti egy lemezcsavar, be szokott rohadni, ehhez erős hosszú csavarhúzó kell. Ha "lefelé" bontod, akkor legyen háromnegyedes klingerit tömítésed. Ja, és ha már ott molyolsz a kazánban, akkor állítsd be a tágtartály nyomását is. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2015
Koszi a segitseget! A hocserelot a futesuzlethaz.hu webaruhazban rendeltem, ma kell hozza a postas, 85.000Ft, allitolag eredeti Beretta. Tulkepp a hocserelot mi tartja a helyen? Nem gondoltam volna, hogy ennyire szet kell szedni hozza a kazant. A 3/4-es tomites hova kell? A tartalyra en is gondoltam, mi a menete a beallitasnak? Nyomasmeros biciklipumpam van.
A tágulási tartályba kellene levegőt pumpálnod, amikor "0"-át mutat a fesz. mérő.
Az oldalsó hővédő lemezek tartják. Kissé macerás becsúsztatni a gumi tömítés miatt.
Köszi! Akkor ezert nincs is benne a kazánban most a két gumi...
Na, azért ennek fussunk neki mégegyszer.........
A két gumiprofil azért nincs benne a kazánodban, mert KÉMÉNYES készüléknél gyárilag nincs benne! Az a turbós kazánokhoz kell!! A kazántestet pedig a Colibriba sem becsúsztatni, sem kicsúsztatni nem tudod, mert a kazántestbe gumigyűrűs, klipszes módon bele vannak "dugva" a rézcsövek. Nem hülyeségből írtam, hogy felfelé le kell venni a defit, aztán felfelé mozgatva, le lehet emelni a hőcserélőt! |
Bejelentkezés
Hirdetés |