Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   172 / 206
(#) dB_Thunder válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Nem igazán értem a kérdésedet...
Meg azt sem ismerem hogy van kialakítva a generátorban a tekercsek, tehát mi van a CDI elektronika előtt. Nagyfesz tekercs vagy a jeladó tekercs valamely vége földelt e vagy kivezették mind2 végét, esetleg egymással összekötötték e.
Ha ezek az infók meglennének, akkor tudnék válaszolni a kérdésedre!

Egyáltalán van olyan önálló gyújtótrafó, melynek a primer és a szekunder tekercsei egyik végei nincsenek össze- ill a testre kötve? Mert én még nem láttam olyat...
(#) Hurkafej1 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Többhengeres motoroknál külön voltak a szekunderek, ikerszikrás gyújtás általában. 1 hengerhez a takarék tekercses megoldás az általános, spórolnak.
(#) dB_Thunder válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Egyem meg a Révai lexikon összes kötetét ha értettem amit írtál!
(#) Hurkafej1 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 21, 2015 /
 
Egyszerű. Azért van sorban a primer és a szekunder, mert így kevesebb huzalt kell feltekerni. Az átmérőket nézve nem sokkal, de sok kicsi sokra megy a gyárban.
Van olyan trafó, amiből a szekunder két vége 1-1 gyertyára csatlakozik, tehát a primer két kivezetéséhez szokott lenni sarus csatlakozás, és két hely a gyertyakábeleknek.
Példa

Az utóbbi verzió az ikerszikrás, mert 1 időpillanatban adja a szikrát. Csak éppen az egyik henger ilyenkor munkaütem előtt van pár fokkal, a másik amihez hozzá van kötve pedig kipufogás környékén van, ezért ott nem oszt, nem szoroz az a kis szikra.
(#) yoman917 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 22, 2015 /
 
Az állórészből két vezeték jön ki összesen, egyik a jeladóé, a másik a gerjesztőtekercsé. Az egész be van öntve műgyantával, de úgy olvastam, hogy a gerjesztő és a jeladó sorba van kötve és talán ezek végei lennének kivezetve. A rajzon lévő anód kivezetés be van öntve műgyantával. Szóval a kérdésemet tisztázva: A trafók amiket külön lehet kapni azokban általában a primer és a szekunder egyik vége közös és le van testelve. Az én trafóm sajnos nem így van kialakítva, mert a trafó egybe van építve az elektronikával, így a primer egyik vége sincs a testre kötve, ez a rajzon látszik. A kérdésemet megpróbálom egyszerűbben feltenni: Ebben a formában meg lehet-e építeni az elektronikát, hogy külső trafóval is működjön?
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Júl 22, 2015 /
 
Szia
Mérjél nekem a a gyújtásba menő vezetékek közt, és a test között ellenállás értékeket.
Aztán kitalálunk majd valamit .
(#) yoman917 válasza nyemi hozzászólására (») Júl 23, 2015 /
 
Szia
Mérni sajnos nem tudok, majd csak valamikor a vasárnap felé, de találtam egy leírást az ellenállásokról, ami ha jól emlékszem egyezett az enyémmel. Két vezetékem van egy fekete és egy kék. Kék és fekete között: 3,5-7Ohm; Kék és test között: 600-660Ohm. A fekete és test közötti ellenállásról nem ír a cikk.
(#) Mumtaz hozzászólása Júl 26, 2015 /
 
Tud valaki valahol egy részletesebb leírás/rajzot Peugeot Jetforce TSDI-ről?
Az lenne fontos infó, hogyan lehetne mezei CDI gyújtásra átalakítani, mert ez ugye injektoros és a gyújtást is az ECU vezérli. Viszont mindenhol csak nagyon általános rajzokat találni. Gyakorlatilag csak diagram. De kábel színek, csatlakozók lábkiosztása, vagy egyéb részletesebb rajzot nem találtam hozzá.
(#) dB_Thunder válasza Mumtaz hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Miért kell visszabutítani?? Az ECUt kellene megjavítani..
Egyébként biztos van főtengő jeladó de arról megint nem fogsz gyújtásjelet lopni könnyedén!
(#) Mumtaz válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Van persze jeladó, mint minden máson. Jeladó tekercs, de alapjában más ugye a lendkerék a sok pici mágnessel. Ez még az egyik dolog lenne.
A visszabutítás meg akkor állja meg a helyét, amikor kipurcan a 60000Ft-os levegőkompresszor, vagy 25000Ft-os üzemanyag nyomásszabályzó, vagy a 90000Ft-os nagynyomású AC pumpa, vagy az egyéb 20000Ft felett kezdődő alkatrészek. Sajnos nem az ECU az elsődleges, ami el tudja dobni magát.
Ilyenkor jöhet jól a 20000Ft-os karburátor és az 1500Ft-ból összerakható alap CDI.
(#) dB_Thunder válasza Mumtaz hozzászólására (») Júl 26, 2015 / 1
 
Tetszenek a költői túlzásaid, szerintem az egész motor nem ér 600ezrest, ha meg ekkora szar nem kell megvenni. Reszelhetsz rá karbit, de hogy azt te nem illeszted a gépre az biztos, és az meg úgy kinyírja a katalizátort. A lendkereket is szétfaraghatod hogy megegye a gép a hagyományos CDIt. De ahogy ezekbe belekezdesz 'ták" lesz a gép és semmit nem fog érni, és a gyári paramétereit sem fogja megközelíteni.
Egyébként minek bele levegő kompresszor gyárilag?
(#) Mumtaz válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Az injektor működési elve, hogy az injektora kétlépcsős: A felsőben a benzin injektor fecskendez benzint egy keverő kamrába. Ide nyomja a kompresszor a levegőt és keveredik a benzinnel. Innen fecskendezi be a benzin-levegő keveréket az égéstérbe.

Egyébiránt nem költői túlzás. Ebbe ilyen árakon mennek az üzemanyag rendszer alkatrészei.
Persze a kompresszort fel is lehet újíttatni 22000-ért (kaptam rá árajánlatot), illetve a nyomásszabályzót is 13-ért (szintén árajánlat alapján).

Tehát az árak egyáltalán nem költői túlzások.
Másfelöl pedig miért is nem lehetne megcsinálni karbisra? A karbis és az injektoros blokk között szinte semmi különbség nincs pár apróságot leszámítva:
- a kompresszor helye a blokkon (lefalazható)
- a főtengelyen lévő excenter a kompresszor hajtásához (nincs útban, ha nincs kompresszor)
- karbi helyett csak egy pillangószelep van rajta (a csonkra a karbi is rámegy)
- lendkerék és alaplap (cserélhető/átalakítható)
- hengerfej, mert itt van az injektor (simára cserélhető)
- injektoroson nincs berúgókar (csak deknit kell cserélni, mert a varió külső tárcsán még a berúgócsillag is rajta van)
Egyebekben még a hengerük is megegyezik a karbissal. Miért ne menne karbival és hagyományos CDI-vel?
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
(#) zoszka válasza Mumtaz hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Bocsi a kibicelésért, de a két motorfajtának szerintem egész más a vezérműve, főleg a szívó és sűritő idők tekintetében.....
(#) Mumtaz válasza zoszka hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Ha egy kétütemű motort veszünk alapul, akkor ott azért a legnagyobb szívó és sűritő vezérlést a dugattyú végzi. Persze azzal összefüggésben, hogy a hengeren hol vannak elhelyezve az átömlők és a kipufogó furatai. Márpedig a két blokkon a henger és a dugattyú is teljesen egyforma. A különbség annyiban van, hogy a karburátoros üzemanyag-levegő keveréket szív be, míg az injektoros csakis levegőt. ebay-en és minden webshopban a hengerszettet is egyként említik, tehát ugyanahhoz a hengerszetthez mindkét blokk fel van sorolva.
A többi a rendszer sajátossága, ami szintén nem számít átalakításnál. Pl. az, hogy az injektoros akkor fecskendezi be a keveréket, mikor a dugattyú már lezárta a kipufogónyílást.
Még annyi különbség van, hogy az injektorosban az elektromos olajpumpa közvetlenül a csapágyakhoz nyomja az olajat. Átalakításnál ez nem mérvadó
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
(#) Hurkafej1 válasza Mumtaz hozzászólására (») Júl 27, 2015 /
 
Hogyan oldja meg a Peugeot így a dugattyú kenését?
Egyébként a leírások alapján a motor az Aprilia SR 50 ditech-re hasonlít, esetleg annak a témája körül ha szétnézel, lehet találsz valamit a neten.
(#) Mumtaz válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Júl 27, 2015 /
 
A kenési rendszere eléggé különleges, mert egy járaton keresztül közvetlenül a csapágy és a szimering közé nyomja az olajat. Itt pedig a dugattyú mozgásával gyakorlatilag átszívja a csapágyon. Onnantól már minden úgy megy, mint egy normál 2T-nél. De - mivel közvetlenül a leg kenésigényesebb részre nyomja - kevesebb olajat eszik a hagyományos kétüteműnél. Így akár 4500Km-re is elegendő 1 liter.

Valóban hasonlít a Ditech-re. Valószínűleg együtt is fejlesztették ki. Ezért is van az, hogy sok alkatrészük teljesen megegyezik.
Vannak, akik alakítanak át hivatásszerűen injektorost karbisra jó pénzért. A mechanikus részekkel nekem sincs bajom, csak az elektromos rendszerrel.
(#) alteck hozzászólása Aug 5, 2015 /
 
Helló mindenkinek!
Olyan gondom lenne,hogy van egy áprillia habannám 125cc 4 ütemű motorom aminek a kipufogója meglett hegesztve úgy,hogy még fent volt a motoron,de csak pár pöcintés lett rá rakva és utána le is vettük.
Elakartam indítani a motort és nem indult el,megnéztem a szikrát nincs.
Egész addig jutottam el,hogy a motorból feljön a fesz de a cdi már nem adja tovább a gyertya felé.
Akumlátor nem volt benne!
lehetséges,hogy a cdi ment tönkre?vagy a jeladó?
Minden segítséget előre is köszönök!
(#) dB_Thunder válasza alteck hozzászólására (») Aug 5, 2015 /
 
A jeladó primitív cucc, hacsak nem hall, ezért én a cdi-vel kezdeném.
(#) alteck hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
Mit csináljak a cdi-vel?
Valahogy ki lehet mérni,hogy hibás-e?
(#) dB_Thunder válasza alteck hozzászólására (») Aug 6, 2015 /
 
Kellene egy kölcsön darab, vagy össze kell rakni légforrasztással egy másikat. Kimérni nehéz és bizonytalan.
(#) Hurkafej1 válasza alteck hozzászólására (») Aug 6, 2015 /
 
Én a jeladót nézném meg, gyertya, gyertyakábel, pipa, 12V eljut-e a gyújtáselektronikához, valamit a jeladó vezetéke jó-e, azt is megnézném.
Én előbb az "olcsó" részeket szoktam ellenőrizni.
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
Hello azt szeretnem kerdezni ,hogy mi baja van a robogomnak keeway rx8 50 evo 2008 - volt egy generator allo csereem elotte volt szikra es most betettem egy ujjat es nincs eggyaltalan a gyujtotrafoba nem megy !Valaki?tudja mi lehet vele?
(#) szikorapéter válasza Szabo Andras12 hozzászólására (») Aug 6, 2015 /
 
A jeladód nincs nagyon messze állítva a lendítőkeréktől? Lehet nincs elég nagy jel ahhoz hogy a CDI szikrát tudjon adni. Próbáld meg közelebb rakni.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
a tekercs ben a pirossas szal ad aramot erzik kezzel ha megfogom raz. de csak az egy szal a piross.a tobbi semmit.
(#) szikorapéter válasza Szabo Andras12 hozzászólására (») Aug 6, 2015 /
 
Lehet hogy az új alaplap nincs helyesen bekötve?
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
alitottam a magnest de akarhogy allitom csak az az 1 szal adja a szikrat de pont az megy a cdibe es megse
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
akkor hogy kell hejesen ? probaltam a 3as csatolast ugy hogy a tekercsekbe adtam ongyujto szikraztatoval bele szikrat es atment tokeletesen az osszekotesen is szoval az jo kell legyen
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
kiprobaltam ujbol a tekercsbe ahogy szikrazatattam bele es mindegyik szalon atment a szikra es ha porgegetm akkor csak az eggyiken a pirossan megy at a tobbi semmi.
(#) szikorapéter válasza Szabo Andras12 hozzászólására (») Aug 6, 2015 /
 
Nem szabad öngyujtónak a szikráztatójával belekontárkodni mert szétégeti a CDI belső finom áramköreit. Nagy valószínűséggel ha már ezt megtetted akkor egy uj CDI-t is vásárolni kell mert valószínűleg nem igen élte túl a dolgot. A helyes bekötéshez meg kell nézni az új alaplap és a motor kapcsolási rajzát.

Ui.: Kérlek használd a válasz lehetőséget.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
(#) Szabo Andras12 hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
van uj cdi is de aval sem megy .amugy azt a rajzot hol kapom meg vagy?
Következő: »»   172 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem