Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Nem igazán értem a kérdésedet...
Meg azt sem ismerem hogy van kialakítva a generátorban a tekercsek, tehát mi van a CDI elektronika előtt. Nagyfesz tekercs vagy a jeladó tekercs valamely vége földelt e vagy kivezették mind2 végét, esetleg egymással összekötötték e. Ha ezek az infók meglennének, akkor tudnék válaszolni a kérdésedre! Egyáltalán van olyan önálló gyújtótrafó, melynek a primer és a szekunder tekercsei egyik végei nincsenek össze- ill a testre kötve? Mert én még nem láttam olyat...
Többhengeres motoroknál külön voltak a szekunderek, ikerszikrás gyújtás általában. 1 hengerhez a takarék tekercses megoldás az általános, spórolnak.
Egyem meg a Révai lexikon összes kötetét ha értettem amit írtál!
Egyszerű. Azért van sorban a primer és a szekunder, mert így kevesebb huzalt kell feltekerni. Az átmérőket nézve nem sokkal, de sok kicsi sokra megy a gyárban.
Van olyan trafó, amiből a szekunder két vége 1-1 gyertyára csatlakozik, tehát a primer két kivezetéséhez szokott lenni sarus csatlakozás, és két hely a gyertyakábeleknek. Példa Az utóbbi verzió az ikerszikrás, mert 1 időpillanatban adja a szikrát. Csak éppen az egyik henger ilyenkor munkaütem előtt van pár fokkal, a másik amihez hozzá van kötve pedig kipufogás környékén van, ezért ott nem oszt, nem szoroz az a kis szikra.
Az állórészből két vezeték jön ki összesen, egyik a jeladóé, a másik a gerjesztőtekercsé. Az egész be van öntve műgyantával, de úgy olvastam, hogy a gerjesztő és a jeladó sorba van kötve és talán ezek végei lennének kivezetve. A rajzon lévő anód kivezetés be van öntve műgyantával. Szóval a kérdésemet tisztázva: A trafók amiket külön lehet kapni azokban általában a primer és a szekunder egyik vége közös és le van testelve. Az én trafóm sajnos nem így van kialakítva, mert a trafó egybe van építve az elektronikával, így a primer egyik vége sincs a testre kötve, ez a rajzon látszik. A kérdésemet megpróbálom egyszerűbben feltenni: Ebben a formában meg lehet-e építeni az elektronikát, hogy külső trafóval is működjön?
Szia
Mérjél nekem a a gyújtásba menő vezetékek közt, és a test között ellenállás értékeket. Aztán kitalálunk majd valamit .
Szia
Mérni sajnos nem tudok, majd csak valamikor a vasárnap felé, de találtam egy leírást az ellenállásokról, ami ha jól emlékszem egyezett az enyémmel. Két vezetékem van egy fekete és egy kék. Kék és fekete között: 3,5-7Ohm; Kék és test között: 600-660Ohm. A fekete és test közötti ellenállásról nem ír a cikk.
Tud valaki valahol egy részletesebb leírás/rajzot Peugeot Jetforce TSDI-ről?
Az lenne fontos infó, hogyan lehetne mezei CDI gyújtásra átalakítani, mert ez ugye injektoros és a gyújtást is az ECU vezérli. Viszont mindenhol csak nagyon általános rajzokat találni. Gyakorlatilag csak diagram. De kábel színek, csatlakozók lábkiosztása, vagy egyéb részletesebb rajzot nem találtam hozzá.
Miért kell visszabutítani?? Az ECUt kellene megjavítani..
Egyébként biztos van főtengő jeladó de arról megint nem fogsz gyújtásjelet lopni könnyedén!
Van persze jeladó, mint minden máson. Jeladó tekercs, de alapjában más ugye a lendkerék a sok pici mágnessel. Ez még az egyik dolog lenne.
A visszabutítás meg akkor állja meg a helyét, amikor kipurcan a 60000Ft-os levegőkompresszor, vagy 25000Ft-os üzemanyag nyomásszabályzó, vagy a 90000Ft-os nagynyomású AC pumpa, vagy az egyéb 20000Ft felett kezdődő alkatrészek. Sajnos nem az ECU az elsődleges, ami el tudja dobni magát. Ilyenkor jöhet jól a 20000Ft-os karburátor és az 1500Ft-ból összerakható alap CDI.
Tetszenek a költői túlzásaid, szerintem az egész motor nem ér 600ezrest, ha meg ekkora szar nem kell megvenni. Reszelhetsz rá karbit, de hogy azt te nem illeszted a gépre az biztos, és az meg úgy kinyírja a katalizátort. A lendkereket is szétfaraghatod hogy megegye a gép a hagyományos CDIt. De ahogy ezekbe belekezdesz 'ták" lesz a gép és semmit nem fog érni, és a gyári paramétereit sem fogja megközelíteni.
Egyébként minek bele levegő kompresszor gyárilag?
Az injektor működési elve, hogy az injektora kétlépcsős: A felsőben a benzin injektor fecskendez benzint egy keverő kamrába. Ide nyomja a kompresszor a levegőt és keveredik a benzinnel. Innen fecskendezi be a benzin-levegő keveréket az égéstérbe.
Egyébiránt nem költői túlzás. Ebbe ilyen árakon mennek az üzemanyag rendszer alkatrészei. Persze a kompresszort fel is lehet újíttatni 22000-ért (kaptam rá árajánlatot), illetve a nyomásszabályzót is 13-ért (szintén árajánlat alapján). Tehát az árak egyáltalán nem költői túlzások. Másfelöl pedig miért is nem lehetne megcsinálni karbisra? A karbis és az injektoros blokk között szinte semmi különbség nincs pár apróságot leszámítva: - a kompresszor helye a blokkon (lefalazható) - a főtengelyen lévő excenter a kompresszor hajtásához (nincs útban, ha nincs kompresszor) - karbi helyett csak egy pillangószelep van rajta (a csonkra a karbi is rámegy) - lendkerék és alaplap (cserélhető/átalakítható) - hengerfej, mert itt van az injektor (simára cserélhető) - injektoroson nincs berúgókar (csak deknit kell cserélni, mert a varió külső tárcsán még a berúgócsillag is rajta van) Egyebekben még a hengerük is megegyezik a karbissal. Miért ne menne karbival és hagyományos CDI-vel? A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
Bocsi a kibicelésért, de a két motorfajtának szerintem egész más a vezérműve, főleg a szívó és sűritő idők tekintetében.....
Ha egy kétütemű motort veszünk alapul, akkor ott azért a legnagyobb szívó és sűritő vezérlést a dugattyú végzi. Persze azzal összefüggésben, hogy a hengeren hol vannak elhelyezve az átömlők és a kipufogó furatai. Márpedig a két blokkon a henger és a dugattyú is teljesen egyforma. A különbség annyiban van, hogy a karburátoros üzemanyag-levegő keveréket szív be, míg az injektoros csakis levegőt. ebay-en és minden webshopban a hengerszettet is egyként említik, tehát ugyanahhoz a hengerszetthez mindkét blokk fel van sorolva.
A többi a rendszer sajátossága, ami szintén nem számít átalakításnál. Pl. az, hogy az injektoros akkor fecskendezi be a keveréket, mikor a dugattyú már lezárta a kipufogónyílást. Még annyi különbség van, hogy az injektorosban az elektromos olajpumpa közvetlenül a csapágyakhoz nyomja az olajat. Átalakításnál ez nem mérvadó A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
Hogyan oldja meg a Peugeot így a dugattyú kenését?
Egyébként a leírások alapján a motor az Aprilia SR 50 ditech-re hasonlít, esetleg annak a témája körül ha szétnézel, lehet találsz valamit a neten.
A kenési rendszere eléggé különleges, mert egy járaton keresztül közvetlenül a csapágy és a szimering közé nyomja az olajat. Itt pedig a dugattyú mozgásával gyakorlatilag átszívja a csapágyon. Onnantól már minden úgy megy, mint egy normál 2T-nél. De - mivel közvetlenül a leg kenésigényesebb részre nyomja - kevesebb olajat eszik a hagyományos kétüteműnél. Így akár 4500Km-re is elegendő 1 liter.
Valóban hasonlít a Ditech-re. Valószínűleg együtt is fejlesztették ki. Ezért is van az, hogy sok alkatrészük teljesen megegyezik. Vannak, akik alakítanak át hivatásszerűen injektorost karbisra jó pénzért. A mechanikus részekkel nekem sincs bajom, csak az elektromos rendszerrel.
Helló mindenkinek!
Olyan gondom lenne,hogy van egy áprillia habannám 125cc 4 ütemű motorom aminek a kipufogója meglett hegesztve úgy,hogy még fent volt a motoron,de csak pár pöcintés lett rá rakva és utána le is vettük. Elakartam indítani a motort és nem indult el,megnéztem a szikrát nincs. Egész addig jutottam el,hogy a motorból feljön a fesz de a cdi már nem adja tovább a gyertya felé. Akumlátor nem volt benne! lehetséges,hogy a cdi ment tönkre?vagy a jeladó? Minden segítséget előre is köszönök!
A jeladó primitív cucc, hacsak nem hall, ezért én a cdi-vel kezdeném.
Mit csináljak a cdi-vel?
Valahogy ki lehet mérni,hogy hibás-e?
Kellene egy kölcsön darab, vagy össze kell rakni légforrasztással egy másikat. Kimérni nehéz és bizonytalan.
Én a jeladót nézném meg, gyertya, gyertyakábel, pipa, 12V eljut-e a gyújtáselektronikához, valamit a jeladó vezetéke jó-e, azt is megnézném.
Én előbb az "olcsó" részeket szoktam ellenőrizni.
Hello azt szeretnem kerdezni ,hogy mi baja van a robogomnak keeway rx8 50 evo 2008 - volt egy generator allo csereem elotte volt szikra es most betettem egy ujjat es nincs eggyaltalan a gyujtotrafoba nem megy !Valaki?tudja mi lehet vele?
A jeladód nincs nagyon messze állítva a lendítőkeréktől? Lehet nincs elég nagy jel ahhoz hogy a CDI szikrát tudjon adni. Próbáld meg közelebb rakni.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
a tekercs ben a pirossas szal ad aramot erzik kezzel ha megfogom raz. de csak az egy szal a piross.a tobbi semmit.
Lehet hogy az új alaplap nincs helyesen bekötve?
alitottam a magnest de akarhogy allitom csak az az 1 szal adja a szikrat de pont az megy a cdibe es megse
akkor hogy kell hejesen ? probaltam a 3as csatolast ugy hogy a tekercsekbe adtam ongyujto szikraztatoval bele szikrat es atment tokeletesen az osszekotesen is szoval az jo kell legyen
kiprobaltam ujbol a tekercsbe ahogy szikrazatattam bele es mindegyik szalon atment a szikra es ha porgegetm akkor csak az eggyiken a pirossan megy at a tobbi semmi.
Nem szabad öngyujtónak a szikráztatójával belekontárkodni mert szétégeti a CDI belső finom áramköreit. Nagy valószínűséggel ha már ezt megtetted akkor egy uj CDI-t is vásárolni kell mert valószínűleg nem igen élte túl a dolgot. A helyes bekötéshez meg kell nézni az új alaplap és a motor kapcsolási rajzát.
Ui.: Kérlek használd a válasz lehetőséget. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
van uj cdi is de aval sem megy .amugy azt a rajzot hol kapom meg vagy?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |