Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Te cseréltél benne olajat? A gyárilag előírt minőségű olaj van benne? Mielőtt elállítgatnák a szelepeket megreszkíroznék egy olajcserét jó minőségű olajjal.
Ha egy éve lett olaj cserélve és most vásárolta, akkor nem valószínű.
![]()
Igaz. Akkor mindenképpen azonnali olajcsere.
Van olyan motorolaj-adalék, amit olajcsere előtt kell a motorba önteni, kicsit járatni a motort majd mehet az olajcsere. Egy éves olajnál érdemes lehet használni.
Van ugyanilyen Toyota Yaris közeli ismerősnek, semmi csattogós motorhang soha. Olyan, mint a halk villanymotor. Valami baj lehet, szervíz, tapasztalt szerelő hangról megmondja.
Autodata hozza, hogy mennyinek kell lennie a szelephézagnak, így nem hiszem, hogy hidrotőkés lenne a motor. Hidegen a szívószelepnél 0,15-0,24mm, a kipufogószelepnél 0,22-0,31mm-nek kell lennie a hézagnak.
Ezt olvastam én is. Ez így a teljes cikk? Arra számítottam, hogy méreteket tartalmazó , összesszerelési útmutatóval együtt minden benne lesz. Régi számok vannak, egyikben pl le van írva egy anyaglista és x oldalon az összeszerelés lépésről-lépésre.
Elvileg az lehet a baja, hogy meleg motornál az automata szivató indítás után túl dús keveréket nyom be az égéstérbe. Azt hogyan lehetne orvosolni? Mik lehetnek ennek az okai?
Lambdaszonda, és légmennyiségmérő amitől jórészt függ a keverési arány. Ezt mondták szervizben, ismerősöm Yarisa túl szegény keveréket kapott, alig ment. Ez a két szonda csere után tökéletes, csak 100e Ft. volt a kettő. A lambdát kiírta a hibaolvasás, de a légmennyiségmérőt nem. Mert adott értéket, csak hamisat.
Vagy akár a hűtővíz hőszonda is csinálhat ilyet. De lambdaszonda nagyon nem szokta elvinni, mert ha nagyon hülyeséget küld a vezérlőnek, akkor fogja és kiiktatja azt, nem veszi figyelembe a jelét és egy átlagértékkel számol, meg kigyújtja a hibalámpát.
Kigyújtotta a hibalámpát a lambda. Sokáig így üzemelt, mert kiolvasásnál azt mondták, ritka keverék van beírva, nem kell vele foglalkozni. Törölték, újra beírt, új kiolvasás ugyanezt mondták. Egyébként itt lett véve használtan a kocsi, talán nem akarták a lambda hibát bevállalni, mert ez még a vásárlás utáni napokban volt. Később másik szerviz mondta, hogy lambda hiba van beírva. Nem tudom, ha lambda hiba van beírva, akkor az biztosan cserélendő-e.
Mi a véleményetek amúgy az ebay-en kapható 'OBD scanner'-ekről? 2-5000 Ft között hozzá lehet jutni, és bluetooth-on kommunikál a telóval, vagy usb-n egy laptoppal. Szerintetek valós dolgokat mutathat, illetve lehet bármi baja az elektronikának tőle?
Szia!
Én már próbáltam, nagyon menő cucc. ![]() Amíg csak adatokat kérsz le (fogyasztás, fordulatszám...stb), addig biztos nem rontasz el vele semmit.
Akkor nem kell féljek hogyha rádugom esetleg el se indul többet vagy ilyenek?
![]()
Nekem 1500Ft-os Bluetooth-os cucc van, egyszer próbáltam, kiolvasta szépen az adatokat, majd visszakerült a zacskójába.
![]()
Nem tudom mi történik velem de nagy gáz lehet. Kint voltam a városban de egy csajhoz se mentem oda. Mondjuk a múltkor nagyot buktam a boltos csajszival. Meg sok hasonló volt korábban is. Egyhez odamegyek, kettőnél rezeg a léc, afölött KO.
A megoldás egy kis alkohol, de tényleg csak kicsi.
Ez a teljes. A méreteket nem tudják helyetted kitalálni, mert sem azt nem tudja senki, hogy mekkora az autód, sem azt hogy mekkora helyed van rá, milyenek az egyéb adottságok, kizárólag te. Ők csak ötleteket adnak, de tervezned neked kell.
![]()
Az addig ok
![]() ![]()
Tisztelt moderátorok!
Megkérdezhetem miért került törlése a vattacukorgép házilag című topic? ![]()
Sziasztok! Főleg Zolika60-hz vagy Zoly15-höz lenne egy fontos kérdésem.
Van egy Rover 200-asom 16 szelepes 1,4 benzinmotorral. Elkezdte forralni a vizet, de ez egy hosszú történet, az lett a lényege, hogy elvittem a hengerfejet nyomáspróbára, de azon gond nélkül átment, ezért csak egy síkolás lett. Eléggé kopogott a motorja, hidegen, illetve gyorsításnál, érdekes, hogy motorféknél, vagy egyenletes haladásnál nem hallatszódott be nagyon az utastérbe. Gondoltam ha már itt van a kész hengerfej (ma délelőtt hoztam el a műhelyből), akkor kiszedem a hidrotőkéket és megpucolom. Vettem petróleumot, és nagyképűen nekiálltam, beáztattam az egyiket, kicsit lötyögtettem, majd nekiálltam szétszedni. De rájöttem, hogy nem tudom, hogy kell. Hol álljak neki? Gondolom azt kéne leszednem, ami az alján van, ahol hozzáért a szelep szára. De nem jön le, pedig kotyog is, meg forog is a helyén. Egy fogóval próbáltam leszedni. Hogyan tovább, mit tegyek?
A próbálkozás jó volt. Ezt folytasd, ide-oda forgatva folyamatosan húzd óvatosan. Egyszer csak szétjön. Megpróbálhatod nyomkodni is egy kicsit, hogy a benne lévő olaj kijöjjön és levegő kerüljön a helyére. Úgy könnyebb dolgod lesz. Türelemjáték ez. Az esetek egy részében nem is lehet szétszerelni, ha már nagyon kokszos belül. Ha nagyon nem megy egy napra tedd félre petróleumban és próbáld újra.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2015
Szép napot.
![]() ![]() ![]()
Szia!
Én nekem is először nagy- nagy fejtörést okozott, próbáltam vákuummal, nyomással kilőni, de a tuti az, hogy a hidrotőke alját egy műanyag csőre föltámasztod, majd a tetejét (aho la vezérmű tengely hozzáér) egy kb fél kilós fával (keményfa) ütögeted, 4-5-6 ütés után kiesik a közepe, majd lehet szétszedni. Vigyázz mert pici rugó is van benne. Fontos hogy szedd szét teljesen, mert nekem is mézszerű fekete régi olaj volt benne, majd töltsd fel és légtelenítsd a tőkéket. A kiütésnél úgy tedd le hogy legyen húzás!
Köszönöm mindkettőtöknek a választ, a továbbiakban ezek alapján fogok eljárni.
![]()
Szívesen, de aztán rendesen szétszedni! (Apró darabokra)
Ha valamelyik hibás az kibukkan mert nem keményedik föl. Amiből kiütöd majd a belső részt, az csak egy olaj puffertér, amit kiütsz, az a dydrotőke, azt szétszedni elemeire, kipucolni, légteleníteni úgy kell hogy benyomod egy dróttal a kis golyót egy dróttal és óvatosan, lassan nyomkodd meg, az elengedést pedig különösen lassan, mert akkor szívhatja be a levegőt.
Láttam a képedet, én is úgy akarom szétszedni.
A légtelenítős dolgot nem teljesen értem. Miben légtelenítem? Simán, szárazon? Mitől lesz ez légtelen? Így hogy nem látom a saját szememmel, és fogom a kezemben, még elég kusza a dolog. ![]()
Tehát amit kiütsz majd, az maga a hydrotőke.
Azt takarítás után a csészét feltöltöd az általad használt, friss motorolajjal, majd beleteszed a dugattyút amiben a golyó van. ezt légteleníted, a korábban leírt módon. Ha kész a légtelenítés, megnyomod a tőkét a kezedben, de a golyót most nem nyomod meg, ha nem teljesen kemény, akkor a bal kézzel jobb váll fölötti tendencia a nyerő ![]() Az olaj pufferteret én kb félig töltve tettem be a motorba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |