Fórum témák
» Több friss téma |
- A zavarszűrő kondenzátor teljesen más dolog, mint a pufferkondenzátor.
- Ha fél szinuszból csinálnád, akkor villogna igazán. Mert most 100Hz-el fog villogni, úgy meg 50Hz-el. - De ha kondit kötsz az egyenirányító után, akkor teljesen mindegy, hogy az híd kapcsolású vagy egyutas (egy dióda), mert a kondi csúcsfeszültségre töltődik. Ha meg kis kapacitású kondit használsz, vibrálni fog. Az egy diódával nem a feszültséget lehet csökkenteni, hanem a teljesítményt (munkavégzést) felezni. Egy izzónál el lehet ezt követni, de csak 100W felett, mert kis teljesítményűnek a hőtehetetlensége kisebb, így az is vibrálni fog. (Led meg mindenképpen villog, még 1000Hz-en is, csak azt már nem látod.) - 20mA-re egy 4,7µF is elegendő lenne, de akkor mindenféle képen 326V-al kell számolni.
Üdv Mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék készíteni egy hálózati tápegységet(kondenzátorosat) egy 50W-os LED reflektorhoz. Elviekben hasonló volt a gyári is, de azt nem láttam. Kicsiket építettem már, de ekkorát még nem. Vannak fent a világban kapcsolások, de nem nagyon szeretek kísérletezni, ha nem muszáj a hálózattal. A LED 34V-os és olyan 1,5A-t fogyaszt.
Üdv!
Szerintem ekkora teljesítménynél nem célszerű a kondis előtét. Egyrészt a rossz hatásfok, nagyon költséges alkatrészek, másrészt egyáltalán nem lesz biztonságos. Javaslom rendelj egy kínai tápot. Az lényegesen olcsóbb lesz. Már csak egy áramgenerátor fog kelleni hozzá, vagy esetleg egy step up konverter. Kicsit bonyolultabb lehet mint a kondikat összeforrasztani, de ha utána jársz, rögtön látni fogod, hogy amit javaslok az olcsóbb és hatékonyabb.
Sziasztok!
Egy LED izzót szeretnék feltámasztani. A probléma az, hogy áram alá helyezve nem ad fényt, azonban ha bárhol hozzáérek kézzel, elkezd villogni/vibrálni. Hol keressem a hibát? Az összes LED villog, vibrál.
Szia! Egy vagy több hibás/szakadt LED-ed van, nem zárul az áramkör. Megérintve, a környezeti elektromos zaj hajt át rajtuk némi áramot.
Legalább 3V-os feszültségforrásból és előtétellenállásból (segítséget találsz a fejléc Segédprogramok fülre kattintva) készíts 1-2mA-es tápot és próbáld ki egyenként az összes LED-et. A hibásakat majd cseréld. A LED-eken kívül van még benne pár egyenirányító, ellenállás és kondi - ezek nem szoktak tönkremenni, inkább a LED-ek melegednek túl a rosszul szellőző burában. Azzal sajnos számolnod kell, innentől egyik LED pusztul a másik után, mert nagyjából egyszerre fáradnak el. Szerk.: A "LED izzó" elég blőd kereskedelmi kifejezés, mert nagy baj lenne, ha a LED-es világítótestben valami izzana ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2015
Szia!
Nagy valószínűséggel, a LED-ek kiforrasztották magukat. Kontakt hiba lehet a háttérben. Vizsgáld külön a LED- panelt labortápról, és a meghajtót hálózatról.
Mindjárt a végére érek a LEDek tesztelésének. Egyébként igen, tudom kicsit vicces megnevezés az izzó, de így nyilvánvalóbb, hogy arra a kukorica alakú E27 foglalatos 230V ba tekert szerkezetről van szó.
Köszi mindkét választ, valóban volt egy selejtes led, világított ugyan, de hamar halványult és ezt ugye villogásnál nem lehetett észlelni. Kitörtem (mert kiforrasztani nem tudtam ezt a 6 lábú csodát) és áthidaltam a helyét. Működik!
Sziasztok!
Aki esetleg még nem talált rá, és egy vagy több teljesítmény ledet szeretne közvetlen a hálózatról üzemeltetni, annak ajánlom figyelmébe EZT az áramkört. Kipróbáltam, működik, stabil, nálam 600mA-rel. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2015
Sziasztok!
Megépítettem a mellékelt kapcsolást, annyi különbséggel, hogy CL40M45-öst használtam. A ledek SMT5730-asak. (forrás) Gyönyörűen világít, de pár dolgot nem értek, szeretném, ha valaki elmagyarázná: 1 - Miért kell 2 db cl40m45-ös a kapcsolásba? Miért nem elég 1? 2 - A fénye nagyon stabil. Nem kellene a kapcsolásba egy kondenzátor? Vagy ez elméletileg is jó így? 3 - Ugye a fogyasztása 8.8W? A cl40m45 garantálja, hogy nagyobb áram nem folyhat a kapcsolásban? Gondolom, a többi alkatrész vesztesége elhanyagolható, tehát azzal együtt sem lehet több, mint 9W? 4 - 40mA-on a ledek fényereje kb 300lm/w. Akkor ez 9W-tal tényleg 2640lm fényt ad le? Látványra nagyon fényes, ezt el tudom képzelni, de jártasabbak megerősítése jó volna. 5 - Hosszú távon 40mA-rel milyen hűtés kell ezeknek a ledeknek?
Szia,
Itt nézz szét. A technikai dokumentációnál találsz segítséget:vannak számítási példák is. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2015
Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy mi a legegyszerűbb megoldás(=legolcsóbb és legkevesebb alkatrész) arra, hogy egy "közönséges" LED-et (pl. egy ilyet) a 230V-os hálózatra ráköthessek? Emlékszem, jó 35 éve, a középiskolában számolgattuk, hogy a 4,5V-os zseblámpaizzó mekkora kondival sorba kötve táplálható meg (az akkor még) 220-ról. Itt is van hasonlóan primitív megoldás? Minimum mi kell egy LED-nek? Legyen az egy peremfeltétel, hogy a villódzás (50Hz) most nem számít. Köszönöm szépen. Szerk: esetleg van erre spec IC? - bár annak nem lehet a 230V-ot beküldeni... A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2015
Szia! A téma 63 oldala kimondottan erről szól, ne legyél rest visszaolvasni, vagy legalább pillants rá a képekre
![]()
Oké, vettem: nem leszek rest, hiszen az -köztudottan- "kétszer fárad".
![]()
Szóval a téma képei.
Köszönöm, át is futottam őket.
A fény gondolom, ez "villogós" lesz, de ez tényleg a lehető legkevesebb alkatrész: 1 kondi, egy ellenállás, 1 dióda. ![]() Köszi még egyszer!
Ezen jobban látszik. Jelzőfénynek szoktam használni, ott nem zavaró.
Igen, igen. Visszajelzőnek gondoltam én is, olyan helyekre, amik régebben glimmlámpával(?) voltak megoldva.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2015
Közben megnéztem a diódák árait: 4, 5 ill. 6 Ft-ba kerülnek.
![]() ![]()
Itt inkább a kondi ára számottevő. 70 - 180 Ft.
A LED-re érdemes kicsit többet áldozni, a nagyfényerejűek beérik pár mA-rel, ez kisebb kondit és kisebb fogyasztást eredményez.
Valóban, azóta azt is megnéztem, köszönöm.
LED-et pont nem vennék, mert abból van két maroknyival vegyesen, itt, a fiókomban, de köszi a tanácsot.
Köszönöm! Még rágom egy picit, mivel az angol nem az erősségem. De már eddig is meglep, hogy az egyik pdf-ben azt írja, tetszőleges számú LED mehet egy füzérbe, és a regulátoron eső feszültséget úgy kapom, hogy a bemeneti feszültségből levonom a LED-ek feszültségét. A termék adatlapján mégis azt írja, maximum 80 LED mehet egy füzérre. A maximum 120V-ot sem értem, mert gondolom, ezt nem arra érti, hogy magán a regulátoron eshet 120V. Mert ha igen, az szép!
![]() Továbbá ezek alapján még mindig nem értem, hogy az általam megépített kapcsolásba minek a két regulátort sorba kötni, hisz helyette akár még egy LED-et is sorba lehetne kötni, és hagyni 1 db regulátort. Az általad küldött linken található mintakapcsolásokban sem kötöttek sorba két regulátort sehol. Tehát igyekszem még kibogozni, de nem igazán tisztul a kép.
A magyarázat prózai. A regulátor 40V feszültséget visel el. A bukta ott van, hogy a két darabon eső feszültség hogy oszlik meg a két darabon? Nekem kicsit szaglik a dolog.
Á, azt hiszem, megértettem!
A ledek számát az Ueff értékéhez, azaz a 230V-hoz kell kiszámolni, de a két regulátornak az Umax azaz 320V-ot is bírnia kell. A regulátoraim pedig 2x45 = 90V-ot bírnak. Köszönöm! ![]()
Nem egészen.
A LEDek össz nyitófeszültsége, és a táp csúcsfeszültsége közti feszültséget kell elviselni a regulátor(ok)nak.
Vagyis, ha a 2 db CL40M45 helyett 1 db NSIC2020BT3G-t használnék, ami 120V-ot visel el, akkor 3V-os nyitófeszültésgű LED-ből minimum 67 darab kellene, maximum pedig 76, mert gondolom a LED-ek nyitófeszültségének összege nem jó, ha nagyobb az effektív tápfeszültségnél. (És, hogy teljesen pontos legyek, gondolom még a graetz és a regulátor nyitófeszültségét is hozzá kellene adni?)
Én is itt tarok valahol.Számolgattam magamnak,de nem sok sikerrel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |