Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Vannak jó anyagok most is...és továbbra is drágák. Ez a spray például alkalmas lenne....(3,5e+posta).
Ez is jó!
Valószínű némi kövesedés is van, ami a párától átvezet annyira, hogy felébreszti a Fi relét. Kis kézimunkával át kéne tisztogatni a tekercsfej körül a vas és a horonyszigetelés talélkozásánál.
Maximum egyet értek az impregnálással, egy hol és mennyiért. A kapocslécet próbáld megtakarítani ha koszos lehet kúszó áram ami üzem alatt emelkedhet. De szerintem a fénykép szerinti motor új áránál több egy vákúm impregnálás ha nem haveri alapon megy.
Én hegesztő trafókat töltőket tekertem, Háztartási vagy festékbólt sellak deneturált szesz és olcsó és jó, vagy síráj csónaklakk csak drágább.
Hello!
Nincs kapocsléc, a kivezetések közvetlenül vannak csatlakoztatva a szivattyú kapcsolódobozában a megfelelő elemekhez (kapcsoló, kondenzátor). Ott tiszta minden és száraz. Talán egy 200 ml-es Plastik 70-essel meg próbálok egy megmentést, bár kétséges, hogy pont oda bejut-e, ahol szükség lenne rá... A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
Inkább valami olyat, ami híg, jól beszivárog. Jól melegítsd fel (~70C°), kend be, és tegyed valami jól záró tartályba. Az a kis vákuum, ami kihűléskor keletkezik, beviszi a lakkot.
Sziasztok!
Az miért van, hogy egy motor "normálisan" működik, majd a következő bekapcsoláskor már érezhetően többet forog és sokkal hangosabb is?
Szia!
Mert nagyobb feszültséget kap vagy kisebb lesz a terhelése.
Egy fűnyíróról van szó. 230V. Amikor beindítom "üresen" is érezhetően hangosabb lett és gyorsabban is forog.
Hello,
Adott egy iratmegsemmíisítő. Elég jól elmulasztottuk a karbantartását, de szerintem nem a a baja; Daráló kipucolva, meghajtó áttétel nem lett kipucolva, mert tiszta volt, kapcsolók jók, mégsem működik rendesen. Elindul szépen, majd ahogy húzza be a papírt, egyre nehezebben forog, és akadozik a motor. Szénkefés 220-as motor van benne, a kefék kopása tud ilyet okozni? (Nem vagyok otthon villamos gépekben ![]() Köszi a segítséget!
Szia! Talán a "kések" kopottak és a papír nagyobb felületen érintkezik a felületükön és lefogja motort. Lehet, hogy letelt az üzemóra, elkopott az daráló.
![]()
Annyit nem ment, meg nem akkora cucc. Elég gagyi különben. Az a fura, hogy mintha az időtől függne, hogy mennyire van ereje a motornak, ugyanis üresen vígan forog (kissé zajos, mert már úgy is hallani, hogy nem tökéletes valami), aztán az első lapnál elkezd gyengülni, és alig tudja teljesen behúzni. Ha ledarálta, akkor sem tud újra felpörögni, erőlködik kicsit, aztán a hővédelem leold, és meg kell várni, amíg kihűl.
Illetve a visszafele forgás módja teljesen meghalt, átkapcsolva csak búg. Mitől tud búgni, nem jut eszembe semmi ... ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Köszi! Magamtól le nem esett volna
![]() És lehet is, mert volt párszor durván erőltetve, gondolom valahol átégett a lakk.
Akkor csapágyas vagy a fogaskerekek féloldalasra koptak és az feszül be. A szomszédom "megevett" egy néhányat, mert ilyet használt papír pogácsák gyártásához (ledarálta a lapokat majd beáztatta és a végén lepréselte, brikettálta). Nem sokat bírtak ki a 6-10eFt-os példányok.
![]()
Ez valami 40 ezres
![]() Még abban nem vagyok biztos, hogy a motor kihajtása nem rossz-e, mert az olyan, mint egy fúrószár, vékony, könnyen elgörbül - de ha az feszülne, nem tudnám forgatni a motor tengelyével az egész meghajtást. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(Ha a kihajtó tengely radiálisan "kotyog" akkor a motorcsapágy nem bírta a gyűrődést. Más az amikor kézzel forgatod vagy amikor áramot kap az a motor és a mágneses tere befeszíti a forgórészt és talán bele is ér az állórészbe forgás közben. Talán ezért is nem megy a másik irányba, mert olyan mértékű a kopás, hogy lehetetlenné teszi a forgást.) Minden esetre a szénkeféket nem ártana megnézni, hogy mennyire vannak elhasználódva és ha lehet kicserélni.
![]()
Persze hogy nem cserélhető kivitelű (azaz elég macera lenne). Annyira nem kotyog a forgórész, azt néztem.
Sziasztok!
Egy kefés villanymotort akarok megtekercselni. Sajnos a tekercsek eléggé összeolvadtak így nem tudtam normálisan megnézni, hogy voltak összekötve. A forgórész 12 pólusú a kommutátor 24. A tekercselés iránya óramutató járásával megegyezik és a tekercselés haladási iránya is ilyen. Meg tudnátok írni, pontosan hogy kell a tekercsvégeket bekötni a kommutátorba? Ha jól emlékszem minden szelethez 2 tekercs ment, mivel összesen 12 tekercs van 24 véggel így ez nem jön ki, valahogy duplázva van, de nem szeretném elrontani a tekercselést. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Sziasztok !
Van egy fúrógép motorom meg egy porszívó motorom ,mind a kettő kommutátoros szénkefés ,tekercselt az állórészei és a forgórészei , mennek váltakozó árammal ugyanakkor kipróbáltam egyenirányító hidon keresztűl egyenárammal is és azzal is épp úgy mennek ,de még csak nem is melegednek.Akkor most ezek AC vagy DC motorok vagy mindkettő ? Ezt azért kérdezem mert szeretnék egy DC motort venni 12 vagy 24 V kb 450-500 W- osat a csónakom meghajtásához és milyen típúsú jó hozzá ,állandó mágneses vagy tekercselt állórészű és forgórészű ?
Az univerzális motorok ( tekercselt állo-, meg forgorész) azért univerzálisak mert mindegy nekik, hogy AC vagy DC. ( ami egy furogépben, mixerben, porszivoban lényeges
![]() Ha csak DC-röl akarod hajtani akkor viszont érdemes kizárolag DC motort venni ( állomágnes), mert kisebb és nagyobb teljesitményü. Ráadásul az irányváltása is egyszerü.
Köszönöm a gyors választ !
A forgásirányváltás az rendben is van de még a fordulatot is szabályoznom kell ,szerinted melyiknél egyszerűbb a szabályozás az állómágnesesnél vagy a tekercseltnél , vagy mindegy ? ( ja amúgy én mindig abban a hitben voltam ,hogy a tekercselt álló és forgórészű DC motor sokkal erősebb mint az állómágneses ,ezek szerint tévedtem ? ) A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2015
Elvben ugyanaz, de a permanens mágneses motirban (DC) nagyobb tartományban lehet PWM jellel.
Ma már igen erös permanens mágnesek vannak. A 2 fajto motor karakterisztikája tér el egymástol. Az univerzális soros motor valoban elvben nagyobb indulási erövel rendelkezik ( mert amig áll a forgorész az állorészen változik minden áram mágneses térré, amint elindul a forgás kiegyenlitödnek az dolgok). A permanens mágnesü motor a párhuzamos kapcsolásu univerzális motornak felel meg, azaz a mágneses tér állando. A csonakod meghajtásához szerintem elég lesz a DC motor, hiszen a propeller forgását csak a viz fékezi, az meg nem mérvado ha megfelelö motort veszel. Itt nincsenek nagy teljesitmény kilengések mint pl. egy furogépnél.
Köszönöm az ismételt választ !
Közben találtam egy olyan vezérlőt " DC motor PWM vezérlő " - 14900 forintért ,ha van egy kis időd légyszi nézd meg,hogy szerinted jó e 24 V os és 800 W -os motorhoz ! Üdvözlettel
Sziasztok!
Problémám lenne egy vízforgatós porszívóval.Az történt ugyanis, hogy az utóbbi időben egyre furcsább, zajos hangja lett, majd elkezdte lecsapkodni a kismegszakítót, és volt, hogy már füstölgött is.Szóval szétszedtem, hogy megnézzem mi a baj.A legdurvább az volt, hogy a villanymotor teljesen szét volt esve, a két átmenő csavar, amely egyben tartotta teljesen ki volt csavarodva a helyéről.Szóval összeraktam a motort, úgy ahogy illik.Ezután összeszereltem az egészet, és a porszívó indult is, ugyanúgy szívott, mint azelőtt, de sajnos még mindig furcsa hangja volt egy kissé.Ezért újra szétszedtem, és kíváncsiságból megnéztem az áramkört.Van benne egy kisebb panel, amelyen több áramköri elem található, de a legutolsó ami a motor előtt áll az egy FET.Rámértem, a FET előtt még megvan a 230 V, de utána már a motorhoz csak 70-80 V megy ki.A villanymotor címkéjére meg az van írva, hogy 230 v kell neki.Nem lehet, hogy ez a kis FET is meghibásodott, és valamiért lefolytja a feszültséget?Kíváncsian várom az ötleteket ![]() Idézet: „Nem lehet, hogy ez a kis FET is meghibásodott, és valamiért lefolytja a feszültséget?Kíváncsian várom az ötleteket” Ekkor szokott jönni az a rész, hogy a 'kicsi panelt' visszarajzoljuk, vagy legalább képet teszünk fel róla ![]()
Szia!
Az is lehet, hogy az a FET egy triac... tényleg az lenne jó, ha kivennéd a panelt és visszarajzolnád legalább ezt a részét.. pontos félvezető névvel.
Sziasztok!
Van egy Grundfos típusú maximálisan 90W-os keringető szivattyúm. Most indítottuk be a fűtési rendszerünket, de a szivattyú nem akart indulni. Először a kondenzátorra gyanakodtam. Szétkaptam a felső panelját és a 2,5µF-os kondi helyett, rátettem egy 4,2µF-os, régi fénycső fázisjavító kondenzátorát. Be is indult szépen, ez után visszatettem a gyári 2,5µF kondenzátorát és azzal is elindult, azóta így van. Próbáltam kimérni a gyári 2,5µF-os kondit, de egyenlőre csak hangkártyás, barkács kapacitás mérőm van. Méregettem vele a kondikat kb. 20%-ot csalhat. Mindent egybevetve és ezt belekalkulálva úgy saccolom, hogy a gyári kondi már csak 1,7-1,8µF-os. Kb. olyan 12 éves a szivattyú és 10000 óra élettartam van ráírva a kondira. Mit gondoltok, a tengely szorulhatott meg a vízkőtől? Vagy inkább a kondi lehet a ludas, cserélni kéne már? Illetve ha ez a típusú szivattyú így megakad akkor le-e tud égni? Érdemes-e lenne valami motorvédelmet nézni rá?
Sziasztok !
Van egy villanymotorom ami 750 w és egy homlokkerekes hajtóművem ami 80-as kimenő fordulattal bír. Sajnos a gépészem alul tervezte a motor teljesítményét, mivel egy tészta extruderhez lett a motor és a hajtómű. Sajnos ha keményebb a tészta a motor túlterheli magát és a frekvenciaváltó letilt. Így is olyan 60-as kimenő fordulaton tudunk vele dolgozni többet gyorsabban nem bír . Annyira nem vagyok profi a témában de amióta egyre több a baj a gyenge meghajtással agyalok... Még is csak a motor meg a hajtómű frekiváltó 160 ezerbe van... Azon gondolkodom hogy fogaskerék áttétellel talán meglehetne oldani azt hogy nagyobb nyomatékot tudjunk kifejteni és ... Ti ezt hogy látják vagy mi tévő legyek a fogaskerekes vagy áttételes megoldás gyógyír lehet a problémára ??? Üdv. Kurcy
Én eladnám a motort és erősebbet vennék bele. Bár lehet, hogy a frekvenciaváltót is cserélni kell, attól függően, hogy az mennyit bír. Olvasva a hozzászólásod, tuti, hogy cserélni kell, már most sem bírja az iramot.
Áttétellel lehet növelni a nyomatékot, de akkor lassabban forog... |
Bejelentkezés
Hirdetés |