Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem összeférhet. Az IRF3205 sem képes a tokozás miatt elviselni a rá megadott, folyamatos 110 A-t, ott is 75 A-re korlátozzák, ami még mindig hihetetlennek tűnik egy olyan vékony lábon. A BC639 is 1 A-es, és nincs korlát a láb miatt, bevált, régi tranzisztor. De itt van egy 3 A-es is, az ST-től, ők csak nem vállalnak be hiteltelen adatokat: 2STX1360 A magasabb tok ott 200 mW plusz disszipáció miatt van mindössze.
TO92 tokozású FET ill. MOS-FET -ről volt szó. Ha találtál beszerezhető P ill. N csatornás, növekményes típust 1A .. 2A áramra, add meg a típusszámát.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2015
Tokról és áramról beszéltél, irreleváns, hogy milyen félvezető lakik benne-a JFET lapkája is elférne ott, ha erre lenne igény.
MPF930 N csatornában, VP2206 P csatornában.
Ha a méret a lényeg, esetleg: FDC6420.
Egzotikus tokokkal röhögve meg lehetne oldani. A piac is ebbe az irányba tolódik. Amit én szerettem volna, az az, hogy a klasszikus iskola szerint felépítek valamit, amiben ha tönkremegy egy alkatrész, nem a kukában végzi, hanem egyszerűen cserélhető, vagy helyettes alkatrésszel javítható. Az eredeti távirányító vevőben, amivel adták a kisautót szintén olyan elektronika volt, ami elhalálozott és javíthatatlan. Ezért gondoltam, hogy egy standard adó-vevőt használok fel, amiből van kismillió. Ez egy távirányító adó (4 csatornás) és egy dugaszolható vevőpanel. Meg is építettem tranzisztorokkal, működik is az elképzelés szerint, de sajnos a tranzisztoros kapcsolástechnika csak 2,5V-os feszültségig képes működtetőfeszültséget adni. Átterveztem FET-esre, ími teljesen jó lenne a szimulátor szerint, max 12V-os tápfeszig ki is lehetne vezérelni, de nem találtam ilyen FET-et. Pedig a józan ész azt súgná, hogy lennie kell, hiszen nem egy hatalmas motorról beszélünk, hanem egy kicsi modellmotorról - még csak nem is valami bika szervó. Ha a HG7881 IC képes ezt a problémát megoldani SMD tokban - csodálkoznék, ha nem lenne TO92 tokban valami ami jó nekem, csak kevés az infóm. Használhatnám ezt ai IC-t is. Lehet, hogy ez lesz a vége, ha mást nem találok.
Akkor ez marad Pedig találtam jó tokokat, csak fogalmam sincs P-N párokat hogyan találhatnék. A komplementer szó itt nem működik. A gyártók számozási megoldásait nem értem. Az IRF 530 és IRF9530 legalább értelmes - de nagyobb tokok.
Mellékelem egy gyártó választékát, az azért látható, hogy mondjuk 3V-os tápfesz esetében nem nagyon van smd-n kívül más megoldás
Szia! Ugye-ugye ChipCAD esetleg? Vagy online.... Utánajárok. Köszönöm, elindulni jó.
Azért olvasgasd át az adatlapját rendesen, ne csak a marketing szöveget . Bezzeg amikor én kerestem a műterheléshez fetet egyiknek sem volt ilyen szép lapos Id-Ugs karakterisztikája.
OK. Gondolj bele, ha egy sima bipoláris tranzisztor a maga "rossz" tulajdonságaival képes elkapcsolgatni a motort, akkor egy szélsőségesebb karakterisztikájú fet mennyivel jobb kell legyen ugyanarra a feladatra, ugyanakkora méretben... Gondolok itt például a DS ellenállásra. Azaz kevésbé kell melegedjen ugyanakkora terhelésnél.
Az biztos, hogy egy jó fet jobb, mint egy rossz tranzisztor .
Ha összehasonlítod az itt emlegetett BC639 adatlapját a TP0604 fettel látható, hogy ezek a tokok (TO92) kb. 0,8W-ot tudnak. A BC Vcesat 500mV/500mA ad meg, míg a TP Rdson 2 Ohm-ot 5V Ugs-re, 500mA esetén ez 1V lenne (ez csak elméleti, mivel a tok csak 430mA-t tud folyamatosban). Akkor melyik fog kevésbé melegedni?. Ráadásul sokkal jobb tranzisztorok is vannak pl. SOT23 tok 1,5A 54mOhm Rcesat. Persze nem a tranzisztorra akarlak rábeszélni, csak a rossz fet választásáról le.
Nem vagyok én semmi jónak az elrontója. Egy hídkapcsolásba kellene. Amit kimodelleztem a szimulátorban - ott fet-tel egészen kapocsfeszültségig fel tudtgam vinni a működtetőfeszültséget. tranzisztorral nem. De ha van bevált és jó kapcsolástechnika! tranzisztor....
Ennek már valószínűleg nem itt lenne a helye, de a motor feszültsége/árama és a vezérlés feszültsége alapján lehetne valamilyen irányba elindulni.
Szia! A motor 12V-on 200mA-t vesz fel, amikor jár. Tudom, hogy induláskor 6-7x-es áramfelvétellel lehet számolni, ezt a multi nem méri. Kis terepjáróba épített modellmotor. Az egyik a kormányt mozgatja, a másik az előre-hátramenet. Így 4 csatornás távirányító elég az összes alap funkcióhoz.
Tudnátok ajánlani TF12N60 helyett valamit ami kapható is?
TO-220 szigetelt zászlóval N-csat 600V 12A Pd=225W Rds=0,5ohm Köszönöm!
Válassz egy hasonlót: Bővebben: Link. Egyébként a szigetelt kivitelnek 50W a maximális disszipációja, tehát nem kell olyan nagy wattos.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2015
Sziasztok
lenne egy nagy problémám adott: suf2001 223J Mosfet és ezt kellene helyettesíteni rendeltem egyet ebay-rol de nem tudom hogy jó lenne e hozzá AF4502C P & N-Channel 30-V ha tudnátok ebben segíteni azt nagyon megköszönném
Szia!
Adatlap alapján elvileg jó helyette.
Sziasztok!
FET-et szeretnék helyettesíteni, a fet típusa BUK9505 55 , ez egy autó Elektro-Hidraulikus kormászervó kefe nélküli motorját működteti (4Db). Előre is köszönöm a helyettesítőt! A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
Bővebben: Link Válasz egy logic level típust.
Sziasztok! Kéne egy kis segítség STD1703L Mosfetet mivel tudnám helyettesiteni ami kaható is.
Egy helyettesítő: Bővebben: Link.
Sziasztok! Egy autós inverterben lévő FQP70N08 FET-eket kell cserélnem, mert bezárlatosodtak, de nem találok ilyen típust. Mivel tudnám helyettesíteni?
Sziasztok tudna fejből dobni valaki SSU 1N60 (600V 1A) N csatornás FET helyett valamit ami nem túl drága?
Lehetőleg TO126, TO220 vagy TO251 tokozásban, nagyobb nem fér el... Köszi.
Szia!
Esetleg STP75N75? 5 volttal gyengébb...
Ok, megkérdezem tartanak -e az itteni üzletben...
Kösz... |
Bejelentkezés
Hirdetés |