Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Esetleg azt lehet megnézni, hogy a kazán visszatérőjében van-e valahol szűrőbetét. Ha az el van dugulva, akkor lehet ilyen probléma.
Szia!
Nincs szűrő a visszatérőben. A szerelő egyébként a leírt nyomásemelkedési problémát úgy "orvosolta", hogy felrakott egy 6 bar-os biztonsági szelepet. Érdekes, hogy így el tudta érni a rendszer a 60 fokot és a nyomás 2,5 bar-nál megállt, ami még a nyomásmérő óra szerint az elfogadott zöld sávban van.
Sikerült a mutatvány. A tűszelepet kivéve nem jelent meg víz a levegőoldali tartályból, tehát a membrán épnek tűnik. Nem kis erőlködés után sikerült 1 bar-ra felpumpálni a ballont, holnap délelőttig várok, hogy tartja-e a nyomást. A szerelő által felrakott 6 bar-os szelepet leveszem és felrakok egy 3 bar-os új szelepet. Rendszer visszatölt 1.5 bar-ra és majd elválik, hogy sikerült-e a művelet. A fórumot olvasgatva jónak kell lenni. Értem ez alatt, hogy 60 fokos víznél a nyomás 2 bar-nál megáll. No majd elválik.
Köszönöm a segítségeteket!
Az én tapasztalatom, hogy a nyomást 1.5 bar-ig engedem, úgy értve, hogy amikor éppen eléri a 1.5-bar-t addig töltöm. Így üzem közben is 1.5-1.6 max a nyomás, tud rugózni a membrán, van hová tágulnia a víznek.
Én is így tervezem a 2 bar-t a maximumnak értettem. Meg ebben erősített meg egy nagyon megbízható szerelő barátom is
A mikrokapcsoló arra van, hogy elindítsa a szivattyút és/vagy átkapcsolja a váltószelepet, fűtési gázmágnest lezárja, ha kinyitják a vizet. Vízvételkor a gázt mechanikusan nyitja. Ha rosszul van beállítva akkor előb gyújt be mint ahogy elindul a szivattyú. A nagyobbik gond az szokott lenni, hogy előbb kikapcsolja a szivattyút, mint ahogy lezárja a gázt vízelzáráskor. Ha ez megtörténik, akkor nincs ami lehűtse a kazánt, ami ennek következtében tönkre mehet. Ha a másik irányba van rosszul beállítva, akkor meg nem indul el a fűtés, mert a váltószeleppel együtt a fűtési gázmágnest is reteszeli a mikrokapcsoló mivel úgy érzékeli, hogy meg van nyitva a víz.Az alsó tömszelencét komplett cserélték, vagy csak a perselyes részét?
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
Akkor jól éreztem, hogy nem csak egy funkciója van
Meg fogom nézni, így állítottam-e be, ahogy írtad. Tömszelence cseréje így nézett ki: a háromszögletű szürke műanyag ház, benne a réz cső, meg a tengely a rugóval. Feltételezem, ez alkalomból be is lett zsírozva, ahogy kell... Bár ki tudja, a hőcserélőről sem porszívózták le a koszt, a deflektor is egy merő retek volt, így három javítási menet után is. Hálásan köszönöm a részletes választ!
Sziasztok,
Van egy SD semia f24 kombi kazánom. Újonnan véve de 1,5 évet pihent a padláson saját dobozában. Így nincs garancia. Elkészül a fürdőszoba, kazánt felszerelik. Fűtése kiválóan működik. Melegvíz nem. Melegvíz készítés közben ki-be kapcsolgat. Mosogatni még ok de zuhanyozni nem mert amire felmelegszik a víz már kapcsol is és pár mp múlva újra be. Ezt csinálja bármeddig ki-be amíg el nem zárom a csapot. Piros lámpa nem gyullad fel. Ha előtte megy a fűtés akkor nem csinálja, akkor lehet vele zuhanyozni. Szerelő megkérdez, azonnal rávágja látatlanban, hogy ez bizony váltószelep. Jó akkor gyere és csináld meg. Kijött, nem váltószelep. A fűtéskör elzárt golyóscsapjaival is ugyanúgy csinálja, nyárira állított üzemmódban is ugyanúgy. Az égéstérben lévő érzékelők is meg lettek smirglizve/tisztítva kicsit de teljesen jól néztek ki előtte is meg az egész belseje is mert új. Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a baja? Köszi előre.
Lehetséges okok:
1, nincs beszabályozva a minimum teljesítmény 2, le van dugulva a szekunder hőcserélő 3, lassú a szivattyú 4, hmv ntc hibás 5, szivattyú alatt a szűrő dugult 6, by-pass ág nyitva maradt, felakadt Mennyire melegíti fel a vizet mielőtt lekapcsol? Kazán és hmv oldalon is lényeges. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2015
Nagyon köszönöm a gyors választ.
A ki-be kapcs valamikor 1-3 mp-enként történik akkor ugye alig melegíti fel a vízet. De valamikor 10 mp-ig is megy mielőtt kikapcsol akkor van hogy egészen forróig. Csap elzárása és újra megnyitása után ez a ki-be kapcs intervallum megváltozik kb 1-2 mp és 10mp között valahová. Aki beüzemelte nem szabályozott rajta semmit szóval a teljesítmény simán lehet szabályozatlan. Azt mondta a gyári beállítás ok.
És az hogyha bekapcsolom a fűtés akár csak 10 percre és úgy nyitom meg a melegvízet akkor jó, nem kapcsolagt ki-be, ez nem segít a hiba szűkítésében?
Sziasztok!
Most cseréltem kazánt és a régit szétszedem, ha kell valakinek valami alkatrész akkor üzenjen. A tipusa : Saunier duval renova c/f 24 e kombi gázkazán
Üdvözlök Mindenkit!
Nekem egy Ferroli Domitech F24-es kazánom van. Valami hasonlót írt már valaki, nekem is 3x megpróbál elindulni a kazán, utána letilt. Ez csak a fűtésnél van, használati melegvíz tökéletesen működik. A hibakód szerint levált az előremenő szenzor a csőről. De természetesen nem vált le. A hiba nem folyamatos, csak időnként fordul elő, amiben az a rossz, hogy ilyenkor vissza sem kapcsol, és volt hogy 10fokos lakásba értünk haza télen. Valakinek ötlet esetleg?
Torbós vagy sima kéményes? A 2-3mp nagyon rövid idő, így kiesik jópár hibalehetőség, de újak jöhetnek hozzá...
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2015
Asszem turbós bár nem tudom mit jelent a turbó ezeknél.
Falon kimenő kéményes. Semia F24
Közben felnyomtam a 3. pöcköt a kisajtó mögött és feljebb tekertem a potmétert.
Az a melegvíz készítés teljesítmény vagy hasonló. Nem változott semmi.
Az eddigi válaszokat megköszönve, felteszem újra a kérdést:
milyen módon lehet a ZW20 kazánon beállítani, hogy ne csak nagy átfolyó vízmennyiségnél kapcsoljon be a HMV? A gáz szépen lekapcsol a nekem megfelelő átfolyásnál, de vissza nem gyullad, csak ha jobban kinyitom a vízcsapot. Vízcsapház felújítva, alsó tömszelence cserélve, hőcserélők tiszták. (A készülék vadonatúj, mondta a lakás előző tulajdonosa 8 éve, amikor épp tíz éves volt a cirkó: )
Leírása szerint 2,5-6,5 l/perc közötti "melegvízigény" elégít ki ez a gázkazán. Ezt nyilván te is olvastad. Neked mennyi az igényed ?
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2015
Az igényemnek tökéletesen megfelel – csak nem oly módon, hogy előbb a 6,5 liternek megfelelő átfolyásig nyitom a csapot, majd vissza kell vennem a vízmennyiséget. Természetesen tudom, hogy a gáz nem fog begyulladni két és fél literes átfolyásnál.
Olyan működésre szeretném bírni a kazánt, amilyenben azelőtt volt, hogy a szerelők hozzányúltak. Ehhez kértem segítséget: tehát mit lehet tenni azért, hogy HMV-igénynél ne csak átkapcsoljon a váltószelep, de a gáz is visszagyulladjon (amennyiben épp volt fűtési igény).
4 dolog van hatással a begyújtási vízmennyiségre.
1, membrán 2, az alsó terhelésmentesítő. (Harang, gumi, rugó.... nem akadhat) 3, vízmennyiség (hőmérséklet) szabályzó (alul középen tekerő... jobbra el kell zárni) 4, ventúri és nyomáscsökkentő. (Vízarmatúra jobb oldal... tiszta) Ha a vízmennyiség (hőmérséklet) szabályzót minél jobban kinyitva használod, annál több víz kell, hogy begyulladjon.
A kéményt meg kéne nézni mégyegyszer, hogy tömör e.
Nem tudom mit jelent, hogy a kémény tömör-e.
Dupla cső. Belsőn kimegy, külsőn bejön a levegő (vagy fordítva) Már beizzítottam egy szerelőt, lassan de megjelenik majd.
Azt jelenti, hogy a nyómócső (belső) nem dolgozik e vissza a szívóba (külső). Lehet szét van csúszva valahol, vagy hiányzik a tömítőgyűrű.
Ha szabaddá teszed az égőteret (kinyitod),akkor is elalszik? A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2015
A kémény szerintem rendben van de holnap azért megnézem .
Az égőteret szabaddá úgy teszem ha leveszem az alumínium előlapot a két csavarral? Amikor lent volt gondoltam rá, hogy bekapcsolom de nem voltam biztos, hogy jó ötlet (kicsap a láng vagy mittomén) így inkább nem tettem. Szóval nem tudom. Bár most már, hogy elállítgattam a potméterrel a min. teljesítményt és a melegvíz teljesítményt nehezebben is gyújt be, gondolom ezek beállításához kéne valamilyen műszer. Vagyis kérdezem, hogy kéne? Szívesen fogadok minden ötletet, köszi a segítséget. Bár látom, hogy ezt így távgyógyítással nem egyszerű.
Vedd le az előlapot és próbáld ki. A többi ötletelés majd utána
Rendben.
Hogy kell beállítani a min, max teljesítményt?
Majdnem. A szerkezet kábé ugyanaz, a burkolat régebbi, így néz ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |