Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   196 / 338
(#) BarnaPili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Az automatikus dúsító vezetéke lesz az. Nekem is volt ilyen kocsim. Hálás jószág.
(#) didyman válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Nem az lesz. A dúsító (alapjárat emelése kb. 50 fordulattal) pont felette van, a mérleg szerű mechanika, két végállásában csavarral. Ezt egy bimetál (esetleg szolenoid) húzza meg hidegen, egy bowden közvetítésével. A bekarikázott rész előtöltést állít, kb. 5 fokkal tolja el a motor előtöltését. Ez a rész elméletileg egy nyomáskapcsolóhoz tartozik, mely bizonyos légköri nyomás alatt (hegyi üzem) kompenzálja ily módon a motor üzemét.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
(#) Ricsi89 válasza didyman hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
De azt írta ez nem olyan adagoló a képen, mint ami neki van.
(#) didyman válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Ha Bosch, akkor ez egy VE lesz, hacsak nem TD, akkor az eltérés annyi lehet, hogy a torony nincs rajta a tetején, de platform szinten minden VE így fog kinézni és ez a részegység ugyanott lesz. A fémcső üzemanyagot szállít, az előtöltés állítását a háznyomás végzi egy rugó ellenében, amit alátétekkel lehet megfelelően beállítani és kívülről egy szolenoid tud rá hatni, ha ez a funkció be van kötve rajta. Ha Lucas az adagoló (ami teljesen máshogy néz ki), akkor ott lent nem fog hasonlítani, a lukácsnak minden szolenoidja tengelyirányban van betekerve a házba. Az előtöltésé a DPC sorozaton középtájon van.
(#) kalmi.kalmi hozzászólása Aug 24, 2015 /
 
Itt a fotó, visszakötöttem a vezetéket de nagyon érdekelne, hogy mi lehet !
(#) BarnaPili válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 24, 2015 /
 
Egyszer az enyémről is leszakadt.Előtte,hidegindítás után,amíg nem adtam egy gázfröccsöt,kicsit kerregett a motor.Gázfröccs után kisimult a hangja.Enélkül a vezeték nélkül nem simult ki gázfröccsre,kerregett tovább.
István
(#) kalmi.kalmi válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Nem mérek rajta semmilyen feszültséget. Hova lehet bekötve ? Az izzítóreléhez ? Vagy lehet más áramköre ? Nemrégiben találtam a gázolajszűrő mellett egy relét, már meg volt "szerelve" és szét volt égve, kivettem a foglalatjából és így is ment az autó. Lehet, hogy ez volt a hidegindító reléje ?
(#) didyman válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Az a kerregés az előtöltés elhúzása miatt van, hidegen erre szüksége van a dízelnek. Ekkor kopogósabb a hangja, ez tűnik ilyen vadtraktorosan kerregőnek. Van olyan megoldás, hogy ez a vezeték egy bimetállal támogatott érintkezőpárra van kötve és kb. 50-60 fok körül elejt.
(#) didyman válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Izzítóhoz miért lenne bekötve, nem értem. Leírtuk többen is a lehetséges variációkat. Alapvetően jár nélküle a motor és ha pontosan van felrakva az adagoló, valamint jó a kompresszió, akkor nem lesz erre az eszközre szükség. Ha nagy hidegben háromhengerezik indítás után, akkor lesz érdemes gondolkozni rajta, és valami 50 fok körül elengedő bimetállal 12 V-ra húzni.
Utánanéztem. KSB a neve. Nincs benne szolenoid, hanem egy viaszba ágyazott golyó, ami körül egy fűtőbetét van. Ezzel lehet a hideg motort "kerregésre" bírni, aztán ahogy a viasz felolvad, a golyó elzárja az előtöltés módosításához szükséges üzemanyagutat. Gyárilag is hőkapcsolóhoz van kötve, vélhetően a termosztátházon.
Szerk. ..Viszont létezik szolenoidos verzió is, akkor csak nem emlékeztem rosszul. Summa summarum, a működés lényege hasonló, a viaszos verzió csak kb. fél percig-pár percig van aktív állapotban, a szolenoidos meg adott motorhőfokig.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2015
(#) kalmi.kalmi válasza didyman hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Nagyon köszönöm a részletes válaszodat. Meg fogom keresni a bimetált, átellenőrzöm a működését, ugyanis valóban a téli hidegben kerregős volt a hangja a motornak.
(#) Csongi_ hozzászólása Szept 5, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy 1999 decemberi kiadasu Seat Ibizam. A csomagtartoba szeretnek vilagitast szerelni, mivel gyarilag nincs felszerelve ilyennel, de azert jo lenne, foleg ha este kell csomagokat pakolaszni.
A kerdesem az lenne, hogy honnan tudnek levenni 12V-ot, amit az ajdo kapcsoloja kapcsolgatna? A negativ agat hol kothetem a testre? A vazat nem szeretnem megfurni/lyukasztani.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2015
(#) eyess válasza Csongi_ hozzászólására (») Szept 5, 2015 /
 
Legkönnyebben a hátsó lámpából tudsz testet venni.A pozitív az már érdekesebb lesz , azt valószínű csak elölről valahonnan.
(#) Csongi_ válasza eyess hozzászólására (») Szept 5, 2015 /
 
Kell az akkumlatortol hozzak szalat? A biztositekot minnel kozelebb tegyem az tapforrashoz, igaz?
(#) eyess válasza Csongi_ hozzászólására (») Szept 5, 2015 /
 
Általában úgy szokták igen.
(#) levaitamas válasza Csongi_ hozzászólására (») Szept 6, 2015 /
 
Ha van vonóhorog, akkor ott a pozitív. Sok, főleg régebbi autókban a test van kapcsolva. Ezt pl egy ajtókapcsoló beszerelésével tudod megoldani. Bővebben: Link
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Szept 6, 2015 /
 
Én elég kevés esetben láttam vonóhorogra kivezetve pozitívot. Milyen jó móka lenne a vonóhorgos autókra rákötni este egy-egy izzót, reggelre meg csontra merülne az akku.
(#) Csongi_ válasza levaitamas hozzászólására (») Szept 6, 2015 /
 
Ajtokapcsolo mar van beszerelve, ha jol emlekszem, vonohorog viszont nincs.
(#) feketemocsok hozzászólása Szept 14, 2015 /
 
Sziasztok!
Az alany egy 2002-es Seat Toledo, de beszélhetünk 4-es golfról vagy boráról vagy octaviáról is. Az ablaktörlő intenzitás kapcsoló nem működik rendesen. Ha esőérzékelősre kattintom ott töröl egyet viszont esőre nem reagál (ezzel nem is lenne bajom). Intenzitás kapcsoló mozgatásra mindig töröl 1-et és kész. Ha feljebb kattintom töröl rendesen, de nem reagál az intenzitás kapcsolóra és elég idegesítő, hogy csak gyors fokozat van rajta. Olvastam itt valahol egy ilyen hibáról, de végül nem osztotta meg az emberünk a hiba okát, másrészt pedig valamikor 2013-ban írt ide emiatt. Valaki találkozott már ilyen hibával?
Előre is köszi!
(#) zoszka válasza feketemocsok hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
A kapcsólóban rétegellenállásokkal állitja az ütemszünet idejét. Kontakthiba lehet a csúszóérintkezőnél, vagy az ellenállasok repedezettek, elváltak. Szét kell szedni a kapcsolót.
(#) feketemocsok válasza zoszka hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Köszönöm a gyors választ, már beszereztem egy próba darabot belőle, csak még xzn krova fejet kell szereznem a kormányhoz h le tudjam venni. Addig is gondoltam bedobom a kérdést, hátha találkozott már valaki ilyen hibával.
(#) zoszka válasza feketemocsok hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Elvileg nem kell leszedni a kormányról, hogy meg tudd mérni csak a relé dobozt kiveszed és ott mérhető ha rossz, vagy szakadt a kör. A kapcsoló is cserélhető anélkül, csak szét kell pattintani a kart hosszában és maga az ütemállító is kicserélhető magába. (ha ügyes vagy )
(#) feketemocsok válasza zoszka hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Értem, van esetleg bekötési rajzod a relédobozhoz? vagy ne kérjek túl sokat? kivettem a reléjét, szép nagy relé, van akkor mint 3 normális am azt nem értem, hogyha szakadt az ütemállító, akkor miért van az, hogy esőérzékelő módban mégis reagál arra ha kapcsolgatom?
(#) zoszka válasza feketemocsok hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Elvileg soros ellenállások vannak rajta. Ha abból egy felszakad akkor az a kapcsolgatásra érintkezhet, vagy esetleg nem az elsö szakadt a körben, vagy csak kontaktos az érintkező. Sok mindentől reagálhat a mozgatásra...
(#) feketemocsok válasza zoszka hozzászólására (») Szept 15, 2015 /
 
Értem, köszönöm remélem hétvégén sikerül kicserélnem és akkor kiderül, hogy megoldódik-e a gondom megírom a tapasztalatot
(#) KDavid753 hozzászólása Szept 17, 2015 /
 
Üdv!
A 12V os dupla csigakürt kb hány ampert vesz fel?
(#) KDavid753 hozzászólása Szept 28, 2015 /
 
Az lenne a kérdésem, hogy miért nem szólhat a kürt? (képen látszik hogy miről lenne szó)
1Ohm az ellenállása, és 12 voltos. (meg is eszi a 10 Ampert amikor rákötöm az akksit) Bár ez kocsiba való kürt, és motor akksit használok, ami 2Ah-s. Lehet h rossz a kűrt? pedig ki lett próbálva amikor vettem

P0371251.JPG
    
(#) sunside válasza KDavid753 hozzászólására (») Szept 28, 2015 / 1
 
Ott az oldalán van egy csavar, az szaggatja meg a tekercs áramát. Az a kis akku talán nem ad le annyit, hogy a tekercs teljesen be tudjon húzni. Finoman próbálhatod a csavar állitgatásával müködésre bírni.
(#) KDavid753 válasza sunside hozzászólására (») Szept 28, 2015 /
 
Köszi, az volt a baja, már működik
(#) Hurka hozzászólása Okt 4, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy öreg autógenerátort szeretnék befogni arra, hogy pár darab halogén égőt üzemeltessek róla. Ezt szeretném megoldani akku nélkül. Külső betáp megoldható (24VDC és lejjebb adapterről).

Az egész szerkezet csak arra kell, hogy egy villanymotor tengelyét - ami a generátort hajtja - jól meg tudjam terhelni. Az a célom, hogy a hajtómotor minél inkább melegedjen.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Hurka
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2015
(#) kadarist válasza Hurka hozzászólására (») Okt 4, 2015 /
 
Szia!
Ha szerencséd van, akkor magától felgerjed, viszont feszültségszabályzót mindenképpen használj!
Következő: »»   196 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem