Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   195 / 338
(#) vjenci75 válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2015 /
 
Üdv! Motorkód:199a90004625031. Fiat qubo 1.3d 2012-es évjárat.
(#) VIM válasza vjenci75 hozzászólására (») Aug 3, 2015 /
 
Nincs róla infóm, mert nagyon új típus de az olaszok nem arról híresek, hogy "drága" alkatrészeket építsenek a kocsijaikba (persze vannak azért kivételek). A dízelekhez nem értek de szívesen segítek ha tudok. EZEN az oldalon fellelhető sokféle légtömegmérő és nem derül ki, hogy ezek között a Fiorino dízeljéhez jó-e az amit ajánlanak. A kocsidban lévő darabnak a számát kellene feljegyezni és arra rákeresni a neten. A kimérése ennek az alkatrésznek nem vezet sehová, mert egy bizonyos jelalakot kell produkálnia a motor működése közben. A csatlakozásokat azért meg lehetne nézni és feszesebbé tenni az érintkezéseket, hogy ebből a szempontból ki legyen zárva a hiba forrása. Az azért elgondolkodtató, hogy csak három évet bírt ki ez a darab és 80eFt-t akarnak érte kérni.
(#) vjenci75 válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2015 /
 
Hát ez az csak 3 évet bírt ki,pedig bosch légtömegmérő van benne. Elm 327adapter +telóval nézem a hőmérsékletet. Változik a hőmérséklet menet közben, ha lehúzom a csatit akkor -44c fokot mutat. De az utóbbit nem menet közben néztem.
(#) VIM válasza vjenci75 hozzászólására (») Aug 3, 2015 /
 
Nem gondolnám, hogy az akkor rossz volna, hanem valami összetett hiba okán hozza ki azt rossznak. Minden esetre a levegős rendszerben keresendő a hiba, tömörtelenség és repedés keresése a csöveken. Az a furcsa, hogy nem írtál a meghibásodásról semmit csak azt, hogy légtömegmérő hiba van. A EGR és váltószelepe is okozhat fals levegős hibát, mert olyankor van nyitva a rendszer amikor nem kellene, avagy nem zárt akkor amikor kell.
(#) vjenci75 válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2015 /
 
Meghibásodásnál talán annyi hogy nem gyorsul úgy mint kéne. Vagy már megszoktam így. De semmit nem veszek észre az autó viselkedésén. Bár azt még nem írtam hogy ez a probléma kb 1 éve fenn áll,ugyanezzel a hibával. check lámpa kiüt kb .3 hétig nem jelez vissza. Ami érdekes lehet talán hogy eddig mindig reggeli indulásnál villan fel, és úgy is marad a check engine lámpa. Menet közben soha.
(#) Kicsinelly hozzászólása Aug 10, 2015 /
 
Üdv,

2001es VW Passat Multifunkciós (FIS cluster, Maxi Dot stb) kijelzőt szeretnék kicseréltetni. tudtok valakit ajánlani a Balaton déli partján, aki megoldja nekem?

https://www.youtube.com/watch?v=64hRG4-jouc
(#) levaitamas hozzászólása Aug 14, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék, Lada Níva 1,7 elektromos hibával állok szembe. Használtan vettem és sajnos eléggé szét van rombolva. A hűtő ventilátor nem kapcsol be. Direkt áramot adva neki szépen működik. Merre kellene elindulnom?
A másik nagy hiba, hogy az alsó biztosíték táblán jobbról a második 16A-es biztosíték azonnal kiég. Milyen áramkört védhet?
(#) proli007 válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 14, 2015 / 2
 
Ez és ez esetleg nem segít?
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2015
(#) VIM válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 14, 2015 / 1
 
Szia! Az éppen a ventillátor motorjának a biztosítéka. Valahol kidörzsölődött a pozitív ág és leérhet testre, ezért olvad ki a betét, vagy a relénél nincs valami jól.
(#) VIM válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Még azt kellene megnézni, hogy milyen motorvezérlővel van szerelve, vagy nincs is benne, mert EZ pl. injektoros és 1.6-os motorvezérlős. A hűtőventillátor motor nem mindig relés megoldású és a hozzárendelt hőgomba bimetálos jellegű, ami direktben kapcsolja a ventillátort és a kürt kapcsolószálával együtt kap pozitívot Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(#) levaitamas válasza VIM hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Hirtelen passzolom a motorvezérlő típusát, de ha jól értelmezem ezt a rajzot, akkor nekem egy olyan relét kell keresnem, amire egy sárga alapon fehér csík és egy rózsaszín alapon fekete csíkos vezeték megy. Az biztos, hogy központi befecskendezős a gépjármű.
Amit pedig te írsz, a hűtőn kellene egy hőgombát keresni?
A vezetékezését tekintve egy kék és egy fekete vezeték megy a venit csatlakozóira. A fekete le van testelve a fékfolyadék tartálynál, a kék pedig átmegy a tűzfalon. Tovább még nem jutottam tegnap.
(#) levaitamas válasza VIM hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Probléma megoldva A rádió mögött volt a relé, amiről egy vastag piros vezeték kék csíkkal egy saruba végződött (szerintem gyárilag) és onnan vastag kék vezeték ment a motortérbe. Ez volt széthúzva/szétcsúszva.
Ennél a járműnél a hűtőcsonkban lévő szenzor adhatja a kapcsoló jelet (valaminek), mert ha ennek a csatlakozóját lehúztam, akkor is működött a venti. Arra még nem sikerült rájönni, hogy a 15-ös számú biztosíték miért ég ki. A motorvezérlő GM márka.
Köszönöm neked is és proli007-nek is a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(#) VIM válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 16, 2015 /
 
Még mindig nem derült ki, hogy melyik típusról is van szó pontosan, mert Singli Point és Multi P. között is eltérések vannak hűtőmotor bekötés terén. A biztosítékok kiosztása eltér a kérdéses biztosíték felhasználásánál, mert az egyiknél tartalék a másiknál szivargyújtó. A szivargyújtóra előszeretettel kötnek dolgokat a tulajok és utána megfeledkeznek a megunt, nem működő alkalmatosságról, aminek a vezetéke később fejtörést okoz a hibakeresésben. Talán egy ilyen (itt egy kicsit olcsóbb) vagy hasonló megoldással lehetne megoldás a zárlat vagy túláram keresésére. Ha van más vezeték is leágaztatva erről a pontról azt le kellene választani és megkeresni a vezetékszínt hová csatlakozik.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2015
(#) feketemocsok hozzászólása Aug 19, 2015 /
 
Sziasztok!
Bizonytalanságom miatt fordulok hozzátok. Adott egy új Vitara amire vonóhorgot szereltünk fel. Nem gyári a szett, így az elektromos részét forrasztgatni kell stb stb. Az elektromos csomag pozitív(30) szála egy lengőbiztis sarus megoldással van megcsinálva. Viszont a kérdésem a következő. Ha nem akarom a fél autót szétborítani, hogy azt az 1 szálat elvigyem az akkumulátorhoz, nyugodtan ráköthetem egy hátul lévő fix pozitív szálra? Lepróbálás miatt rákötöttem a csomiban lévő szivargyújtós aljzatba és minden tök jó. Ráköthetem annak ellenére, hogy a 2 vezeték átmérője eltér? Illetve így a rendszerben 2 bizti is lesz, mert ugye a szivargyújtó is le van már biztosítékozva pár dologgal együtt.
Csináltam már hasonlót csak az gyári volt és ott nem kellett mókolni, a többi amit csináltam az pedig nem CAN rendszerű volt, szóval ezért érdeklődöm.
Válaszokat köszönöm
(#) eyess válasza feketemocsok hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Rákötheted nyugodtan , de a lengő bizti is legyen közbe.
(#) feketemocsok válasza eyess hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Köszönöm a választ. Természetesen az ott van, a vezeték is úgy van megcsinálva, hogy bele van építve a lengőbizti. Csak bizonytalan voltam abban, hogy ez így jó-e, illetve hogy elbírja-e a rendszer azt a pár új fogyasztót de akkor megnyugodtam, hogy jó lesz az úgy.
(#) eyess válasza feketemocsok hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Megnyugodhatsz hisz a szivargyújtó áramköre jócskán terhelhető.Csak gondolj bele egy +, és a - között lévő ellenállás amiről meg lehet gyújtani egy cigarettát , mert úgy felizzik az nem kevés ampert jelent .Ezzel szemben az utánfutó jelző fényei korántsem jelentenek akkora terhelést.
(#) kzozo válasza feketemocsok hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Az utánfutóhoz miért kell a 30-as szál?
(#) BarnaPili válasza kzozo hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
CAN buszos vezérlő igényli.
(#) Ricsi89 válasza kzozo hozzászólására (») Aug 20, 2015 / 1
 
Itt nem közvetlenül a hátsó izzókról vannak táplálva az utánfutó izzói, hanem van egy elektronika, ami leválasztja azokat. Így a hátsó lámpák csak a vezérlőjelet szolgáltatják az elektronikának és az elektronika kapcsolja az utánfutó izzóit külön tápfeszültségről.
Erre azért van szükség, mert az újabb autók rendszere figyeli az izzók kiégését és a túlterhelést is. Emiatt nem lehet direktben rákapcsolni még az utánfutó izzóit is a hátsó lámpákra.
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Nem feltétlenül CAN-es. Manapság mindent annak hívnak. Láttam ilyen elektronikát szétszedve, pár logikai IC és Mosfet volt benne. Ezek végezték a leválasztást és kapcsolást.
Akkor lenne Can-es, ha összesen 4 vezeték menne a lámpába. Két tápfesz és kettő Can jel. Olyat szokás, hogy a helyzetjelző és fék egy sima 21W-os izzó, amit PWM-el táplálnak. 5V körül kap a helyzetjelző esetében és 12V-ot fékezéskor. De még ez sem CAN. Ennek a feldolgozásához is elég egy műveleti erősítő.
(#) BarnaPili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Kösz a kimerítő választ.Ismét tanultam valamit.
István
(#) feketemocsok hozzászólása Aug 23, 2015 /
 
Én is köszönöm a válaszokat. Akkor nyugodtan rákötöm arra a szálra
(#) kalmi.kalmi hozzászólása Aug 23, 2015 /
 
Van egy Opel e kadettem, diesel. Az adagolóhoz 2 elektromos vezeték csatlakozik.
Az egyik egy mágnesszelep, ami az adagolót látja el üzemanyaggal, de mi a második vezeték ?
Le volt szakadva, nem mértem rajta feszültséget, visszakötöttem semmi változás. A motor indul...stb. de mégis mi lehet ennek a második vezetéknek a szerepe ?
(#) zolika60 válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Egy fotó róla? Elvileg ott csak egy vezeték van.
(#) kalmi.kalmi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Nekem 2 vezetékem van... Most nem tudok fotózni, de guglizok egyet.
(#) zolika60 válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
A színeket sem tudod?
(#) kalmi.kalmi válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Ez nem pont olyan adagoló, de alól jól látni a munkatekercset, az elektromos csavart, és valami vékony fémcsövet.

adagoló.jpg
    
(#) kalmi.kalmi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Már csak holnap tudom megnézni.
(#) Ricsi89 válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Kézi dúsítós, vagy automata? Lehet az automata dúsító hőérzékelőjének a vezetéke.
Következő: »»   195 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem