Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv! Motorkód:199a90004625031. Fiat qubo 1.3d 2012-es évjárat.
Nincs róla infóm, mert nagyon új típus de az olaszok nem arról híresek, hogy "drága" alkatrészeket építsenek a kocsijaikba (persze vannak azért kivételek). A dízelekhez nem értek de szívesen segítek ha tudok. EZEN az oldalon fellelhető sokféle légtömegmérő és nem derül ki, hogy ezek között a Fiorino dízeljéhez jó-e az amit ajánlanak. A kocsidban lévő darabnak a számát kellene feljegyezni és arra rákeresni a neten. A kimérése ennek az alkatrésznek nem vezet sehová, mert egy bizonyos jelalakot kell produkálnia a motor működése közben. A csatlakozásokat azért meg lehetne nézni és feszesebbé tenni az érintkezéseket, hogy ebből a szempontból ki legyen zárva a hiba forrása. Az azért elgondolkodtató, hogy csak három évet bírt ki ez a darab és 80eFt-t akarnak érte kérni.
Hát ez az csak 3 évet bírt ki,pedig bosch légtömegmérő van benne. Elm 327adapter +telóval nézem a hőmérsékletet. Változik a hőmérséklet menet közben, ha lehúzom a csatit akkor -44c fokot mutat. De az utóbbit nem menet közben néztem.
Nem gondolnám, hogy az akkor rossz volna, hanem valami összetett hiba okán hozza ki azt rossznak. Minden esetre a levegős rendszerben keresendő a hiba, tömörtelenség és repedés keresése a csöveken. Az a furcsa, hogy nem írtál a meghibásodásról semmit csak azt, hogy légtömegmérő hiba van. A EGR és váltószelepe is okozhat fals levegős hibát, mert olyankor van nyitva a rendszer amikor nem kellene, avagy nem zárt akkor amikor kell.
Meghibásodásnál talán annyi hogy nem gyorsul úgy mint kéne. Vagy már megszoktam így. De semmit nem veszek észre az autó viselkedésén. Bár azt még nem írtam hogy ez a probléma kb 1 éve fenn áll,ugyanezzel a hibával. check lámpa kiüt kb .3 hétig nem jelez vissza. Ami érdekes lehet talán hogy eddig mindig reggeli indulásnál villan fel, és úgy is marad a check engine lámpa. Menet közben soha.
Üdv,
2001es VW Passat Multifunkciós (FIS cluster, Maxi Dot stb) kijelzőt szeretnék kicseréltetni. tudtok valakit ajánlani a Balaton déli partján, aki megoldja nekem? https://www.youtube.com/watch?v=64hRG4-jouc
Sziasztok!
Segítséget kérnék, Lada Níva 1,7 elektromos hibával állok szembe. Használtan vettem és sajnos eléggé szét van rombolva. A hűtő ventilátor nem kapcsol be. Direkt áramot adva neki szépen működik. Merre kellene elindulnom? A másik nagy hiba, hogy az alsó biztosíték táblán jobbról a második 16A-es biztosíték azonnal kiég. Milyen áramkört védhet?
Szia! Az éppen a ventillátor motorjának a biztosítéka. Valahol kidörzsölődött a pozitív ág és leérhet testre, ezért olvad ki a betét, vagy a relénél nincs valami jól.
Még azt kellene megnézni, hogy milyen motorvezérlővel van szerelve, vagy nincs is benne, mert EZ pl. injektoros és 1.6-os motorvezérlős. A hűtőventillátor motor nem mindig relés megoldású és a hozzárendelt hőgomba bimetálos jellegű, ami direktben kapcsolja a ventillátort és a kürt kapcsolószálával együtt kap pozitívot Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Hirtelen passzolom a motorvezérlő típusát, de ha jól értelmezem ezt a rajzot, akkor nekem egy olyan relét kell keresnem, amire egy sárga alapon fehér csík és egy rózsaszín alapon fekete csíkos vezeték megy. Az biztos, hogy központi befecskendezős a gépjármű.
Amit pedig te írsz, a hűtőn kellene egy hőgombát keresni? A vezetékezését tekintve egy kék és egy fekete vezeték megy a venit csatlakozóira. A fekete le van testelve a fékfolyadék tartálynál, a kék pedig átmegy a tűzfalon. Tovább még nem jutottam tegnap.
Probléma megoldva A rádió mögött volt a relé, amiről egy vastag piros vezeték kék csíkkal egy saruba végződött (szerintem gyárilag) és onnan vastag kék vezeték ment a motortérbe. Ez volt széthúzva/szétcsúszva.
Ennél a járműnél a hűtőcsonkban lévő szenzor adhatja a kapcsoló jelet (valaminek), mert ha ennek a csatlakozóját lehúztam, akkor is működött a venti. Arra még nem sikerült rájönni, hogy a 15-ös számú biztosíték miért ég ki. A motorvezérlő GM márka. Köszönöm neked is és proli007-nek is a segítséget! A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Még mindig nem derült ki, hogy melyik típusról is van szó pontosan, mert Singli Point és Multi P. között is eltérések vannak hűtőmotor bekötés terén. A biztosítékok kiosztása eltér a kérdéses biztosíték felhasználásánál, mert az egyiknél tartalék a másiknál szivargyújtó. A szivargyújtóra előszeretettel kötnek dolgokat a tulajok és utána megfeledkeznek a megunt, nem működő alkalmatosságról, aminek a vezetéke később fejtörést okoz a hibakeresésben. Talán egy ilyen (itt egy kicsit olcsóbb) vagy hasonló megoldással lehetne megoldás a zárlat vagy túláram keresésére. Ha van más vezeték is leágaztatva erről a pontról azt le kellene választani és megkeresni a vezetékszínt hová csatlakozik.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2015
Sziasztok!
Bizonytalanságom miatt fordulok hozzátok. Adott egy új Vitara amire vonóhorgot szereltünk fel. Nem gyári a szett, így az elektromos részét forrasztgatni kell stb stb. Az elektromos csomag pozitív(30) szála egy lengőbiztis sarus megoldással van megcsinálva. Viszont a kérdésem a következő. Ha nem akarom a fél autót szétborítani, hogy azt az 1 szálat elvigyem az akkumulátorhoz, nyugodtan ráköthetem egy hátul lévő fix pozitív szálra? Lepróbálás miatt rákötöttem a csomiban lévő szivargyújtós aljzatba és minden tök jó. Ráköthetem annak ellenére, hogy a 2 vezeték átmérője eltér? Illetve így a rendszerben 2 bizti is lesz, mert ugye a szivargyújtó is le van már biztosítékozva pár dologgal együtt. Csináltam már hasonlót csak az gyári volt és ott nem kellett mókolni, a többi amit csináltam az pedig nem CAN rendszerű volt, szóval ezért érdeklődöm. Válaszokat köszönöm
Rákötheted nyugodtan , de a lengő bizti is legyen közbe.
Köszönöm a választ. Természetesen az ott van, a vezeték is úgy van megcsinálva, hogy bele van építve a lengőbizti. Csak bizonytalan voltam abban, hogy ez így jó-e, illetve hogy elbírja-e a rendszer azt a pár új fogyasztót de akkor megnyugodtam, hogy jó lesz az úgy.
Megnyugodhatsz hisz a szivargyújtó áramköre jócskán terhelhető.Csak gondolj bele egy +, és a - között lévő ellenállás amiről meg lehet gyújtani egy cigarettát , mert úgy felizzik az nem kevés ampert jelent .Ezzel szemben az utánfutó jelző fényei korántsem jelentenek akkora terhelést.
Az utánfutóhoz miért kell a 30-as szál?
Itt nem közvetlenül a hátsó izzókról vannak táplálva az utánfutó izzói, hanem van egy elektronika, ami leválasztja azokat. Így a hátsó lámpák csak a vezérlőjelet szolgáltatják az elektronikának és az elektronika kapcsolja az utánfutó izzóit külön tápfeszültségről.
Erre azért van szükség, mert az újabb autók rendszere figyeli az izzók kiégését és a túlterhelést is. Emiatt nem lehet direktben rákapcsolni még az utánfutó izzóit is a hátsó lámpákra.
Nem feltétlenül CAN-es. Manapság mindent annak hívnak. Láttam ilyen elektronikát szétszedve, pár logikai IC és Mosfet volt benne. Ezek végezték a leválasztást és kapcsolást.
Akkor lenne Can-es, ha összesen 4 vezeték menne a lámpába. Két tápfesz és kettő Can jel. Olyat szokás, hogy a helyzetjelző és fék egy sima 21W-os izzó, amit PWM-el táplálnak. 5V körül kap a helyzetjelző esetében és 12V-ot fékezéskor. De még ez sem CAN. Ennek a feldolgozásához is elég egy műveleti erősítő.
Kösz a kimerítő választ.Ismét tanultam valamit.
István
Én is köszönöm a válaszokat. Akkor nyugodtan rákötöm arra a szálra
Van egy Opel e kadettem, diesel. Az adagolóhoz 2 elektromos vezeték csatlakozik.
Az egyik egy mágnesszelep, ami az adagolót látja el üzemanyaggal, de mi a második vezeték ? Le volt szakadva, nem mértem rajta feszültséget, visszakötöttem semmi változás. A motor indul...stb. de mégis mi lehet ennek a második vezetéknek a szerepe ?
Egy fotó róla? Elvileg ott csak egy vezeték van.
Nekem 2 vezetékem van... Most nem tudok fotózni, de guglizok egyet.
A színeket sem tudod?
Ez nem pont olyan adagoló, de alól jól látni a munkatekercset, az elektromos csavart, és valami vékony fémcsövet.
Már csak holnap tudom megnézni.
Kézi dúsítós, vagy automata? Lehet az automata dúsító hőérzékelőjének a vezetéke.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |