Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv! Motorkód:199a90004625031. Fiat qubo 1.3d 2012-es évjárat.
Nincs róla infóm, mert nagyon új típus de az olaszok nem arról híresek, hogy "drága" alkatrészeket építsenek a kocsijaikba (persze vannak azért kivételek). A dízelekhez nem értek de szívesen segítek ha tudok. EZEN az oldalon fellelhető sokféle légtömegmérő és nem derül ki, hogy ezek között a Fiorino dízeljéhez jó-e az amit ajánlanak. A kocsidban lévő darabnak a számát kellene feljegyezni és arra rákeresni a neten. A kimérése ennek az alkatrésznek nem vezet sehová, mert egy bizonyos jelalakot kell produkálnia a motor működése közben. A csatlakozásokat azért meg lehetne nézni és feszesebbé tenni az érintkezéseket, hogy ebből a szempontból ki legyen zárva a hiba forrása. Az azért elgondolkodtató, hogy csak három évet bírt ki ez a darab és 80eFt-t akarnak érte kérni.
![]()
Hát ez az csak 3 évet bírt ki,pedig bosch légtömegmérő van benne. Elm 327adapter +telóval nézem a hőmérsékletet. Változik a hőmérséklet menet közben, ha lehúzom a csatit akkor -44c fokot mutat. De az utóbbit nem menet közben néztem.
Nem gondolnám, hogy az akkor rossz volna, hanem valami összetett hiba okán hozza ki azt rossznak. Minden esetre a levegős rendszerben keresendő a hiba, tömörtelenség és repedés keresése a csöveken. Az a furcsa, hogy nem írtál a meghibásodásról semmit csak azt, hogy légtömegmérő hiba van. A EGR és váltószelepe is okozhat fals levegős hibát, mert olyankor van nyitva a rendszer amikor nem kellene, avagy nem zárt akkor amikor kell.
![]()
Meghibásodásnál talán annyi hogy nem gyorsul úgy mint kéne. Vagy már megszoktam így. De semmit nem veszek észre az autó viselkedésén. Bár azt még nem írtam hogy ez a probléma kb 1 éve fenn áll,ugyanezzel a hibával. check lámpa kiüt kb .3 hétig nem jelez vissza. Ami érdekes lehet talán hogy eddig mindig reggeli indulásnál villan fel, és úgy is marad a check engine lámpa. Menet közben soha.
Üdv,
2001es VW Passat Multifunkciós (FIS cluster, Maxi Dot stb) kijelzőt szeretnék kicseréltetni. tudtok valakit ajánlani a Balaton déli partján, aki megoldja nekem? https://www.youtube.com/watch?v=64hRG4-jouc
Sziasztok!
Segítséget kérnék, Lada Níva 1,7 elektromos hibával állok szembe. Használtan vettem és sajnos eléggé szét van rombolva. A hűtő ventilátor nem kapcsol be. Direkt áramot adva neki szépen működik. Merre kellene elindulnom? A másik nagy hiba, hogy az alsó biztosíték táblán jobbról a második 16A-es biztosíték azonnal kiég. Milyen áramkört védhet?
Szia! Az éppen a ventillátor motorjának a biztosítéka. Valahol kidörzsölődött a pozitív ág és leérhet testre, ezért olvad ki a betét, vagy a relénél nincs valami jól.
![]()
Még azt kellene megnézni, hogy milyen motorvezérlővel van szerelve, vagy nincs is benne, mert EZ pl. injektoros és 1.6-os motorvezérlős. A hűtőventillátor motor nem mindig relés megoldású és a hozzárendelt hőgomba bimetálos jellegű, ami direktben kapcsolja a ventillátort és a kürt kapcsolószálával együtt kap pozitívot Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Hirtelen passzolom a motorvezérlő típusát, de ha jól értelmezem ezt a rajzot, akkor nekem egy olyan relét kell keresnem, amire egy sárga alapon fehér csík és egy rózsaszín alapon fekete csíkos vezeték megy. Az biztos, hogy központi befecskendezős a gépjármű.
Amit pedig te írsz, a hűtőn kellene egy hőgombát keresni? A vezetékezését tekintve egy kék és egy fekete vezeték megy a venit csatlakozóira. A fekete le van testelve a fékfolyadék tartálynál, a kék pedig átmegy a tűzfalon. Tovább még nem jutottam tegnap.
Probléma megoldva
![]() Ennél a járműnél a hűtőcsonkban lévő szenzor adhatja a kapcsoló jelet (valaminek), mert ha ennek a csatlakozóját lehúztam, akkor is működött a venti. Arra még nem sikerült rájönni, hogy a 15-ös számú biztosíték miért ég ki. A motorvezérlő GM márka. Köszönöm neked is és proli007-nek is a segítséget! ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
Még mindig nem derült ki, hogy melyik típusról is van szó pontosan, mert Singli Point és Multi P. között is eltérések vannak hűtőmotor bekötés terén. A biztosítékok kiosztása eltér a kérdéses biztosíték felhasználásánál, mert az egyiknél tartalék a másiknál szivargyújtó. A szivargyújtóra előszeretettel kötnek dolgokat a tulajok és utána megfeledkeznek a megunt, nem működő alkalmatosságról, aminek a vezetéke később fejtörést okoz a hibakeresésben. Talán egy ilyen (itt egy kicsit olcsóbb) vagy hasonló megoldással lehetne megoldás a zárlat vagy túláram keresésére. Ha van más vezeték is leágaztatva erről a pontról azt le kellene választani és megkeresni a vezetékszínt hová csatlakozik.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2015
Sziasztok!
Bizonytalanságom miatt fordulok hozzátok. Adott egy új Vitara amire vonóhorgot szereltünk fel. Nem gyári a szett, így az elektromos részét forrasztgatni kell stb stb. Az elektromos csomag pozitív(30) szála egy lengőbiztis sarus megoldással van megcsinálva. Viszont a kérdésem a következő. Ha nem akarom a fél autót szétborítani, hogy azt az 1 szálat elvigyem az akkumulátorhoz, nyugodtan ráköthetem egy hátul lévő fix pozitív szálra? Lepróbálás miatt rákötöttem a csomiban lévő szivargyújtós aljzatba és minden tök jó. Ráköthetem annak ellenére, hogy a 2 vezeték átmérője eltér? Illetve így a rendszerben 2 bizti is lesz, mert ugye a szivargyújtó is le van már biztosítékozva pár dologgal együtt. Csináltam már hasonlót csak az gyári volt és ott nem kellett mókolni, a többi amit csináltam az pedig nem CAN rendszerű volt, szóval ezért érdeklődöm. Válaszokat köszönöm ![]()
Rákötheted nyugodtan , de a lengő bizti is legyen közbe.
Köszönöm a választ. Természetesen az ott van, a vezeték is úgy van megcsinálva, hogy bele van építve a lengőbizti. Csak bizonytalan voltam abban, hogy ez így jó-e, illetve hogy elbírja-e a rendszer azt a pár új fogyasztót
![]()
Megnyugodhatsz hisz a szivargyújtó áramköre jócskán terhelhető.Csak gondolj bele egy +, és a - között lévő ellenállás amiről meg lehet gyújtani egy cigarettát , mert úgy felizzik az nem kevés ampert jelent .Ezzel szemben az utánfutó jelző fényei korántsem jelentenek akkora terhelést.
Az utánfutóhoz miért kell a 30-as szál?
Itt nem közvetlenül a hátsó izzókról vannak táplálva az utánfutó izzói, hanem van egy elektronika, ami leválasztja azokat. Így a hátsó lámpák csak a vezérlőjelet szolgáltatják az elektronikának és az elektronika kapcsolja az utánfutó izzóit külön tápfeszültségről.
Erre azért van szükség, mert az újabb autók rendszere figyeli az izzók kiégését és a túlterhelést is. Emiatt nem lehet direktben rákapcsolni még az utánfutó izzóit is a hátsó lámpákra.
Nem feltétlenül CAN-es. Manapság mindent annak hívnak. Láttam ilyen elektronikát szétszedve, pár logikai IC és Mosfet volt benne. Ezek végezték a leválasztást és kapcsolást.
Akkor lenne Can-es, ha összesen 4 vezeték menne a lámpába. Két tápfesz és kettő Can jel. Olyat szokás, hogy a helyzetjelző és fék egy sima 21W-os izzó, amit PWM-el táplálnak. 5V körül kap a helyzetjelző esetében és 12V-ot fékezéskor. De még ez sem CAN. Ennek a feldolgozásához is elég egy műveleti erősítő.
Kösz a kimerítő választ.Ismét tanultam valamit.
![]() István
Én is köszönöm a válaszokat. Akkor nyugodtan rákötöm arra a szálra
![]()
Van egy Opel e kadettem, diesel. Az adagolóhoz 2 elektromos vezeték csatlakozik.
Az egyik egy mágnesszelep, ami az adagolót látja el üzemanyaggal, de mi a második vezeték ? Le volt szakadva, nem mértem rajta feszültséget, visszakötöttem semmi változás. A motor indul...stb. de mégis mi lehet ennek a második vezetéknek a szerepe ?
Egy fotó róla? Elvileg ott csak egy vezeték van.
Nekem 2 vezetékem van... Most nem tudok fotózni, de guglizok egyet.
A színeket sem tudod?
Ez nem pont olyan adagoló, de alól jól látni a munkatekercset, az elektromos csavart, és valami vékony fémcsövet.
Már csak holnap tudom megnézni.
Kézi dúsítós, vagy automata? Lehet az automata dúsító hőérzékelőjének a vezetéke.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |