Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A szalagfűrész ügyében tudok segíteni, feltéve ha magad építenéd, mert Én nemsokára csinálom a magamét (de lehet azonnal kettőt kell csináljak) szóval csak akarat kérdése.
Mekkora, miből, mennyiért?
Ugyaninnen veszem én is az ihletet, ez a srác egy fazseni! Egy kicsit kisebbet tervezek, mert 45 ös lesz a kerék rajta.
És nem tervezek pénzt költeni rá, amit össze tudok szedni egy asztalostól itt nem messze, amim van abból, csak a lapot kell megvennem.
Rosszul írtam nem kisebb, hanem alacsonyabb lesz.
Témához egy link, ha valaki kíváncsi Hfcsavar De vannak tuning hf csavarok is, amik nem nyúlnak, többször felhasználhatók. Plusz ha jól tudom van egy pár ilyen gyári megoldás is, amit nem kell szögre húzni.
"Végezetül ma már azt is tudjuk, hogy:
- kombinált meghúzási technikát kell alkalmazni - nyomatékra, majd „szögre” húzunk, mindezt több lépcsőben, és lassan (kb. 2 fok/másodperc)" "A rugalmas tartományban az erővel arányos a csavar nyúlása, a csavar itt lineáris karakterisztikájú rugóként viselkedik. Ha az erő megszűnik, a csavar visszanyeri eredeti hosszát. Klasszikusan ebben a tartományban terheljük a csavarokat." "A feltétel csupán annyi, hogy a csavart húzzuk be a maradó képlékeny alakváltozás (lapos erőkarakterisztikájú) tartományába. Ezt biztonsággal az előírt csavarelfordítással, tehát a „szögrehúzással” érjük el" Biztosan átolvastad. A gyári csavar nemazért viselkedik torziósrugóként, mert kispórolták az anyagot belőle. Tuning... Imádom.. ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
ARP hengerfejcsavar nem nyúlik maradandóan, többször felhasználható. Egy turbósított kemény motornál kell az a lehúzási nyomaték, aminél a gyári csavar szakadna, de ennek meg se kottyan. Plusz gyakrabban is van lekapva a fej, nem kell folyton eldobni az elhasznált csavarokat.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
Nemmegyek veled vitába. Vagy érted, vagy nem. Többször felhasználható azalatt a 10 kilóméter alatt, amíg mozog vele az autó. Gyakrabban van lekapva a fej? Most játszol, vagy közlekedsz- úgy hogy garanciát vállalsz rá, és életekkel játszol. Húzd meg vele egy R1-en a hengerfejet, mikor a pilóta 300al löketi az M1 -en.
Kísérletezni lehet persze.
Azt se értem miről van a vita... Autót nem csak közúton és nem csak közlekedésre használnak hála Istennek. A gyári csavar karakterisztikája lapos szakaszán fix erővel húzza le a hengerfejet. Ez az erő be van kalibrálva, nagy tartományban pontos értéken tartható. Egy rugalmas szakaszon használt csavarra ha még ráterhel az égési csúcsnyomás, növekedni fog a nyomóerő. Ha gyári csavart ér ilyen hatás a karakterisztikája lapos részén, a nyomóerő változatlan marad, és szépen átfújja a gép a hengerfejtömítést.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
Az a gond ilyenkor, hogy nemtalálsz gyári csavart.. Keresgél az ember tunninng csavarok között, és a lepirosabb felíratosat vásárolja meg.
Amit küldtél leírást abban is szerepel, hogy a tömítés éppoly fontos, mint a csavar. Ha a csavar megnyúl- túlnyúlik (2. használatra már kuka), lehetséges hogy nem megfelelően tömít majd a cucc. Mellesleg kíváncsi lennék a tuninng csavar hogyan viselkedik meleg hatására. Hogyan diletál beszerelve.
Sziasztok!
Pascal-ban hogy lehet egy hang hosszát meghatározni? (sound(f)) A késleltetés az a "delay", de magának a hangnak az időtartama hogy adható meg?
Tudom hogy szögre kell húzni, a HF-et is először 25Nm-el kel lmeghúzni majd még 3X 90fokot tekerni. Azért jobb a kezdő nyomatékot kulccsal meghúzni mint kézre....
Nagy (tér) műhely, és pár millió Ft kell ahhoz, hogy minőséget tudj előállítani. Én egy ideje átnyergeltem az elektroról ebbe az irányba, de eszméletlen pénz megy el rá. Rengeteg gépet igényel. Lehet házilag barkácsolgatni gépeket odahaza, én is készítettem párat, csak ezek pontossága, precizitása, nagyon kihat a késztermékre. Ha meg legyártatja az ember a pontos hozzávalókat, akkor drágább mintha készen venné.
Tetszik az a 2010-es Moderátorok című kép!
![]()
No igen! A régi szebb idők, ahogy mondják.
![]()
Van egy bontott lépcsőm. A járólapok 120x25x3cm méretűek. Van vagy 14 db. Fenyő.
Sziasztok!
El tudna valaki kalauzolni engem, hogyan tudnék boltíves ajtónyílásba térelválsztó ajtót készíteni? 100cm széles, és 2m kb. a luk magassága. Fa tok már van bent, ehhez kellene gyártanom ajtólapot, és zsanérral berögzíteni. Szerszámam vannak, kézügyesség is akad. Ajánlották, hogy inkább kiszednek néhány téglát, így a boltívet eltüntetve beépíthető lenne egy standard ajtó, de én ezt nem tartom jó ötletnek, mert kellene áthidaló (20cm vastag a fal), plusz a fa tokot is minimum szét kellene vágni, vagy teljesen kivenni. Ha kivennék, akkor vissza kellene falazni is. Arról nem is beszélve, hogy most lett festve ![]() Tehát elég lenne egy rövid útmutatás, vagy egy metszet skicc, hogy mi hova csukódik. Köszönöm.
A vázszerkezetnek és a lábaknak bőven elég lesz. Persze ragasztani kell rétegesen, hogy erős legyen.
Elsőként kirajzolnám a vizszintes metszetét a toknak, hogy akkor mi hova záródik (ezt helyetted senki nem fogja megcsinálni).
Másik kulcskérdés, hogy az a felső iv, az milyen? Kis szerencsével körives, de azt is ki kell taláni, hogy mekkora a sugara és hol van középpontja... Amit Köbzoli mester is mond, hogy 1m az már pont az a méret, ahol egy és kettő szárnyú ajtó is játszik. Van a tokon zsanér? A helyiségben milyen más nyilászárók vannak? (Praktikusan célszerű ha nem tér le nagyon stilusában...) Üvegezett, vagy tele ajtó?
Sziasztok.
Gyerekszoba és nappali között van az ajtó, ezért kell a lehető legnagyobb hangszigetelés, este lehessen filmezni, beszélgetni. Egyébként tetszik az ilyen oda-vissza nyíló ajtó, csak annak a hangszigetelése nem valami jó. Gafly: A tokon nincs semmi, zsanér sem. Egy- vagy kétszárnyú, ezen még gondolkoznom kell, mert a nappaliba vezető ajtó kétszárnyú, és az is 100cm széles. A kétszárnyúnak talán az a hátránya, hogy több a záródási pont, és több munkával jár. Köríves a boltív felső része, szerintem pont félkör. Minden más nyílászáró négyzetes, sehol sincs boltív ![]() Most azon gondolkodok, hogy elmegyek, megnézem milyen ajtókínálat van, ha találok megfelelőt, hazahozom, és a felső részét hozzáigazítom az ívhez. Ez lenne a leggyorsabb megoldás. Lemértem pontosan a nyílás méreteit: 214cm magas, 100cm széles. A kérdés, hogy van-e 100-as ajtó, ami nem bejárati ajtó, és hogy a 210cm-es magasságot hogy tudnám összehozni a 214cm-es nyílással. Az ajtón nem szeretnék semmi üveget, csak sima fa, fehérre festve. Nem lesz ez nyitogatva, ha minden a terv szerint megy. Ha nem jön össze az ajtó projekt, akkor be kell "zárnom" ezt a nyílást fa lapokkal két oldalról, közé meg valami hangszigetelő anyag. Viszont bonthatónak is kell lennie, mert a másik irányból a nappali felé van egy 60cm széles ajtó! ![]() ![]() ![]() Idézet: „Az ajtón nem szeretnék semmi üveget, csak sima fa, fehérre festve. Nem lesz ez nyitogatva, ha minden a terv szerint megy. Ha nem jön össze az ajtó projekt, akkor be kell "zárnom" ezt a nyílást fa lapokkal két oldalról, közé meg valami hangszigetelő anyag.” Ebben az esetben tényleg "dugózd le". Viszont a hangszigetelő anyagot "ne csak úgy" tedd be, hanem valami "huzatban". Hirtelen arra nincs ötletem, hogy a kétoldali lapok rögzitését hogyan lehet "esztétikusan" megoldani, de manapság már lehet "szép" csavarokat is kapni, illetve "szép" kupakokat is (csavarfejre is, meg lyukra is). Tulajdonképpen "belsőépitészeti dekor elemnek" is elmegy. Nálunk például a fürdőszobában a "vakajtó" használatos bepolcolva piperepolcnak ![]()
A csavarfejeket süllyeszteni, majd gittelni kell. Úgy is fehérre lesz festve. Vágatnék rá egy nagy boltíves tükröt. Az asszonyok ezt díjazzák.
![]()
Szuper, jönnek itt az ötletek!
![]() A polc is jó lenne, főleg, ha gyorsan ki lehetne venni. Pl. elromlik a hűtő, vagy csak egy forgószéket akarok egyik szobából a másikba vinni, ez a boltíves lyukon kell átvinnem. Néztem ajtókat, nagyon durván fog hangzani, de lehet, hogy rárakom simán a boltívre a tokot, így az ajtólap alul a tokra fog rácsukódni, ahogy kellene, felül pedig, ahol a boltív indul, a boltívre is rá fog csukódni. Nem tudom, hogy nézne ki, hogy kilód a falból pár cm-t. A boltív fája 1cm-t, az ajtó tokja meg kb. 1.5cm vastag, ennyi még talán belefér. A nappali felől normál ajtó látszana, gyerekszoba felől pedig a boltív, és mögötte egy ajtó. Le kell rajzolnom, hogy hogyan nézne ez ki egyáltalán. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
Egy ismerős is hasonlóan oldotta meg, csak nem nyíló, hanem tolóajtót tett oda.
Arra gondoltál már, hogy fogsz egy akkora lapot (OSB, akármi), mint a boltíves rész, és rátéve berajzolod? Azután kivágod a neked tetsző, vagy elérhető anyagból az ajtót, ami passzol a nyílásba. Belülre teszel 'falcnak' keretet lécből (nedvesen, vagy melegen hajlítva, vagy csak bevagdosva). Hajópadlóból (lambériából) kiválóan megoldható az ajtó (két réteg, ragasztva).
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
Nem kell azt csavarozni! Felrakod ilyenekkel, és bármikor gyorsan levehető, visszarakható..
Valódi, (csapolással készített) boltíves ajtó készítéséhez, jól felszerelt asztalosműhely, jó alapanyagok, és jó asztalos kell. Ha csak telibe vágatsz valamilyen táblásított anyagot, az egyszerűbb, bár elég minimalista koncepció, de ha a célnak megfelel....
A célnak megfelel irányba indulok el. Erősen hajlok a nyílás lezárása felé. Ha meg tudnám oldani egymásba bepattanó csatlakozókkal a lapok rögzítését, akkor a levétel és felrakás egy kés alányúlással és pici feszítéssel megoldható lenne. Innen már csak 1 lépés, hogy berakok az egyik oldalra valami zsanért, meg egy fogantyút.
Van még két másik megoldás: egyénileg gyártatni asztalossal ajtót, ezt nem tudom megfizetni, vagy pedig normál ajtót berakatni, de ahhoz meg falat kell bontani. Erre is kértem már árajánlatot, jelenleg inkább mást választanék. |
Bejelentkezés
Hirdetés |