Fórum témák
» Több friss téma |
Nemrég csináltam LM338K-ból tápot, az TO3 tokos, és 5A-t tud.
Jó kétszer ekkora bordát másodpercek alatt fölforrósít!
Értelek és köszi. Marad a proci borda ventilvel.
Ismét én. Ehez milyen széles vezetősávokat kellene a nyákra tennem? (Gondolom ha 3A-t is kis szeretnék venni belőle, akkor nem elég a T30 proteusban csinálnám.) Bővebben: Link
Találtam egy kalkulátort, az 70 mil-t ír 3A-re. Ennél inkább csak vastagabbat. (a 100 mil lenne 2,54 mm, ha nem vagy ebben otthon)
Köszönöm. Akkor inkább vastagabb legyen
Sziasztok
Kaptam egy Denon dcd 425 tipusu cd készüléket Tápegység hibája van .... Esetleg tudna valaki segíteni hogy mennyibe kerülne a javítása Köszönöm
Üdv!
A kérdésem a következő. 12V-ból hogy lehet 3,3V 2A-es tápegységet készíteni? Tönkre ment a routerem tápja.
Azért számolj egy kicsit, te 12-3,3=8,7V x 2A=17,4W-t akarsz eltüntetni/elfüteni.
Ezzel az energiával jobb helyeken egy egész szobát ki lehet világitani! Inkább nézz körül valamilyen DC-DC váltok között.
Azokat nem ismerem De 5V-ból is jó lenne.,
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2015
A kolléga berakott néhány tioust, de az LM317- s (3A) is jo, de mÉg mindig nagyon kell hüteni mert 4W-t mindenképpen meleggé változtatsz.
Az nem probléma, ideiglenesen kell csak. CSak ugye routerhez kellene...
3.4W már barátibb, azt simán bírják (5V-ból).
Van egy régi DLT meghajtó rackem, annak a tápja megfelelő lenne, csak ugye a 3,3V az ami gondot okoz...
Ez egy led "reflektor" tápegysége (volt). Szerintetek milyen értékű az elszállt ellenállás, és hová tudnám visszaforrasztani? Az M7-es SMD kis lába is lóg a levegőben.
Az M7, az dióda, és ha elvitte a cica a vezető sávot, akkor be kell drótozni! Előtte érdemes rámérni, hogy él-e?
Az ellenállás pedig pontosan ott volt, ahova elér, mert a mérete elég meghatározó
Sziasztok!
Lenne értelme Skory oldalán lévő utolsó 2 verzió egyesítésének? És azt így kéne? Az értékek ugyanazok lennének, csak nem tudtam olyat berakni. Vagy lehet jobb lenne IRLR8743, és MBRF20H100CT. És a kapcsolót nem lehetne valahogy automatizálni, hogy ha 12V alá megy, akkor zárjon? Vagy át kéne hidalni egy ellenállással, hogy akkor is világítson, ha a kapcsoló nyitott, de lassan megyek?
Nem tudom próbálkozott-e már bárki trafó vasmag készítéssel. Azt szoktuk mondani, hogy a toroid a legjobb a minimális szórás miatt. De: mi van akkor ha abban a méretben nincs mint ami nekünk kell. Adott a probléma: van körkivágóm 120mm-ig de még nincs állványos fúróm. De majd lesz. Szóval próbálkozott e már valaki hasonlóval? A kérdés nem reprezentatív.
A toroidok tekercselt lemezből vannak. A körkivágóval 'gyűrűket' vágnál, és egymásra raknád? Elméletileg lehetséges, mert csináltak már motor állórész lemeztestből 'toroid' trafót. Csak a sorjázást, sajtolást (rögzítést), szigetelést kell megoldanod. A körkivágó, -pláne lemeznél- életveszélyes 'fegyver'! Ellenjavallt. Ha lemez, hát úgy kell összerakni; pl. nagyobb trafóknál csak 'egyenes' lemezekből áll a vastest.
Igen. Többet is készítettem. Először Ezermester boltban vásárolt szabályzó toroid magját szűkítettem le, később MÉH telepen vásárolt 2 m hosszú, 59,5 cm széles csíkokat vágtam fel és abból készítettem toroidot. Kiválóan működtek hegesztőtrafóként. Van, amelyik még azóta is működőképes. 35+ év.
Kicsivel nem érdemes szórakozni.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni TR9175a labortáp áramkorlát emelésében. Kész a kapcsolás (utánépített) de csak 1,5 A ad le, a céll 4 A lenne. Előre is köszi a segítséget.
Sikerült megoldani 45V / 4.5 A az eredmény. Most jöhet a korszerűsítés, digitális potik és LCD kijelző . Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését jelentkezzen.
Szia.
Ha jól látom, nincs benne relés előválasztó, vagy kapcs. üzemű előszabályzó. Az első dolgod inkább az legyen, hogy a hűtőborda méretét is 4X nagyobbra veszed, ventilátorral, és 4X több legyen a félvezető is, ami a hőt leadja. De lehet még ez sem elég. Ezután zárd rövidre a tápod, maximális áram mellett, és hagyd, hogy a ~200W melegítse a bordát. Ha fél óra után sem száll el, akkor szuper! Digitális poti nem is biztos hogy kell, PWM-mel is tudsz feszültséget előállítani (esetleg DAC), ami aztán lehet az áram és feszültség referenciája. Ha duplán van megépítve a tápod, és 1 LCD-n akarod az adatokat megjeleníteni (esetleg 1 mikrovezérlővel akarod vezérelni), további problémákba fogsz ütközni. Egyébként mit változtattál? szerk: További ötlet: visszahajló áramkorlát, vagy 4A feletti áram esetén azonnal letilt a táp. Persze 5V és 3.5A kimenőnél meg fognak így is főni a végtranzisztorok. De ha már úgyis van egy mikrovezérlő, figyelheted az eldisszipálandó hő mennyiségét, és szoftveresen korlátozod egy bizonyos szintre, esetleg időkorláttal. Hőmérő szenzort rakhatsz a félvezetők közvetlen közelébe, és ha ott meleg (a hűtőborda még hideg ilyenkor a hőtehetetlensége miatt!), akkor lekapcsolod a kimenetet. Én ezekkel foglalkoznék először. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2015
Köszi az észrevételeket. A kapcsolás a gyári rajz alapján módosítottam és gyári eszközbe építettem be , bírja a tartós rövidzárlat. Bár az söntök melegednek (R2 R3) de a borda max 40 fokkos.
Mellékeltem a végleges verziót , ha esetleg van észrevételed szívesen fogadom a javaslatokat.
Szia.
Látom, a söntöt és a meghajtást módosítottad, mást nem. Rövidzárlatot biztosan nem bírja. Tekerd fel az áram potit 4A-re, a feszültséget akárhova, de minimum 2V, és zárd össze a két vezetéket. Ne csak egy pillanatra, azt bírja valóban, hanem legalább 3 percig. Ennyi idő alatt biztosan meg fog főni a 2n3055, a keletkező 200W-ot nem fogja tudni elfűteni. Miért van a kettő sorba kötve? Vagy rosszul látom? Használhatod így is, de ha nagyobb lesz a (50V-kimenő feszültség)*áram szorzata, mint kb. 50W, akkor a félvezetőd veszélyben van. Tranzisztoronként 20W hő a biztonságos, 30W rizikós már, tehát 200W-hoz (50V*4A) kellene minimum 7db. Ehhez már a meghajtást is át kell turbózni, a 2N3055 sok bázisáramot igényel. A 7 tranzisztort pedig 0.1-0.3 ohmmal kell párhuzamosítani. Az is jó megoldás lenne, mivel ha jól sejtem, lesz LCD, akkor lesz mikrovezérlő, hogy a trafóról leveszel több feszültséget, és relével, vagy FET-tel mindig csak akkor tápfeszültséget adsz a labortápnak, hogy ne lépd túl az 50W-os hő határt. Ez elég egyszerű megoldás. Vagy Attila86 kapcsolóüzemű előszabályzója is hasznos. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
A Q1 végranzisztor állandóan nyitva van 5V bázisfesszel, és ezzel párhuzamosan van kötve 2db 68ohm 60W- huzalellenállás hűtőbordán ez fűt nem a tranyok
Ha részben hű akarsz maradni a gyárihoz, javaslom a TR9158 felépítést. Ez 40V10Aes táp. Legfőképp a szabályzó részt figyeld meg.
Vagy ha az a cél, hogy egy régi labortáp házába új kerüljön, akkor arra pl Attila 10Aes labortápját is építheted. Nem feltétlen kell 10Aes trafó A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
Segítség kéne.
le tudnád írni , ha ismered az MCP4921 DAC elvi működését és pic-hez illesztését. még elég kezdő vagyok a témában, a programozással nincs gondom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |