Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Hol találni ezeket a grafikákat ? Nálad már a 6 os verzió dolgozik ?
Igen, 6-os. A grafika egyedi tervezés. PS-ben megrajzoltam, majd a kép szerint kinyomtattam (látható ráccsal). A grafika egyszerűen fel van bontva vonalakra és pontokra, csak a koordinátákat kell kiszámolgatni. A hegy pl. 35 lépéssel készül el.
Profi!
Sziasztok! Én egy nyákvasalót készítettem. Alapja a legolcsóbb sencor lamináló, szilikon hengeres, a motor az amazonról származik. Az alumíniumra feltettem egy 10k-s ntc-t, és a hõfokot a relén keresztül egy attiny10 vezérli. Földelés rákötve természetesen.
Szia!
Ha célodra megfelel,akkor ok. DE: ajánlanám a relé kicserélését pl BT136 Triac-ra. A relé el fog használódni. Pontosabb hőtartást tesz lehetővé, ha egy diódával (pl KTY-86) méred a szilikonhenger hőmérsékletét is.(fontos, hogy mérd az alutestet is, hogy ne járj úgy mint én, hogy túlfűtöttem(mert csak a hengert mértem először) és megolvadt a tartóműanyag). Kép alapján egy doboz nem értana, hogy azért annyira ne kelljen ügyelni az érintésvédelemre. Ezektől függetlenül jó . ui:hamár maradt az analóg vezérlés, az eredetit nem tudtad volna átalakítani magasabb hőmérsékletre? A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Az elõzõben triac+kty84 volt, pic12f683-al, nem volt pontosabb, ott viszont nem bírta a 150 fokot a henger, az gumi volt.. A szilikon hengerek hõfoka max 8 fokot ingadozik, van egy kis tehetetlensége. A 0,0762mm sávok is szépek. Egy jó doboz tényleg elkelne még, a relé kiderül mit bír, de most ez volt polcon. Ja igen, csak az alutestet mérem, az 160 és 145 között van, a hengerek átlagban 140.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
u.i. Mindenképpen szét akartam bontani, a motor nem fért volna be.
Sziasztok! Elkészült a vegyes tüzelésű kazánomhoz a szivattyú vezérlő.Méri a hőmérsékletet a kazán tetején és a tüzelőajtó magasságában mely alapján kapcsolgatja a szivattyút egy szobatermosztáttal kiegészítve. A túlmelegedés elleni védelem ha az eszköz meghibásodik egy csőtermosztát bekapcsol 90 fokon. Egy kontroll áramkört is készítettem bele mely a szobatermosztáton is szépen jelzi vissza a kazán állapotát.
Pirosan villog-Kritikusan alacsony tűztérhőmérséklet,szobatermosztát fűtést kér. Sárgán villog-Kritikusan alacsony tűztérhőmérséklet,szobatermosztát fűtést nem kér. Pirosan világít-Alacsony tűztérhőmérséklet,szobatermosztát fűtést kér. Sárgán világít-Alacsony tűztérhőmérséklet,szobatermosztát fűtést nem kér. Zölden világít-Teljesen felfűtve a kazán illetve a lakás. Zölden világít,sárga belevillogtatással-Keringetőszivattyú üzemel. Az előlap nem végleges ez csak össze lett rá dobva.Nem szép.
Nagyon szuper csak egy megjegyzés. Érdemes egy szünetmentest is alárakni, így áramszünet esetén sincs gond a túlmelegedéssel, vagy egy nyomásszelepes bypass ágat.
Szia! Igen lesz hozzá egy szünetmentes is.Színuszos jellegűvel gyönyörűen megy a szivattyú!Ennek meg mindegy mert kapcsolóüzemű a tápja,direkt nem trafós.
Az előlap megmunkálása nagyon szép lett. De ugye nem hagyod rajta a papírt? A feliratok és a piktogramok is nagyon tetszetősek! Megérdemelne egy igényes előlapot.
Ez csak ideiglenes mert nem volt rendes papír és a laminálás is meggyűrődött de rátettem ne szálljon bele a por mert az van mikor hamuzok,kormolok,stb. Egyébként Sprint Layout nyáktervezőben rajzoltam meg így könnyen hozzáigazítottam a nyákokhoz a méretet. A hőmérők nyákjai is saját tervek egy neten talált termosztát alapján de sajnos a rajzban a kijelzők sorrendje nem a számozás szerint van mégsem és meg kellett cserélgetnem a közös anódokra futó áramköröket a program szerinti portkiosztásra. PIC16f628A van bent egyébként 0-120 fokig mér és állítható is ezen belül akár úgy is a termosztát,hogy 120 foknál be,1 foknál ki. Na ezzel a tág beállítási lehetőséggel működik lényegében és tökéletesen teszi is a dolgát. Ki fogom egészíteni még egy olyan kimenettel is mi a kazán füstgázcsappantyút is átfordítja mikor a lakás fel lett fűtve,a huzatszabályzó láncának megemelésével "turbó" fokozatra teszi a huzatot ha a szobatermosztát kér fűtést és a fűtőteret körülvevő víz hőmérséklete leesik a beállított érték alá (itt nagyon hamar érzékeli a szenzor a víz hőmérsékletének esését még a felső elmenő kazánvíz nem változik szinte semmit sem ) ezért a huzatszabályzó sem nyit ki.A kátrányosodásom teljesen megszűnt mióta a teszteket folytattam,egyenletes a szobahőmérséklet. A kazán egy vadi új Totya 28 KW hőszigetelt díszburkolattal (ez alá csak bedugtam a szenzorokat,nagyon pontosak). Csak a két PIC16f628 és a két ds18s20 árát fordítottam a projectre a többi fiókból,bontásból készült.
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2015
Szép az előlap, külön tetszik, érthető, logikus!
Gyorsan összedobtam egy passzív hűtést 5wattos led kis asztali lámpámra, ami tulajdonképpen egy szpotlámpa.
Az instrukció szerint nem szabad zárt térbe építeni, mert nem tud szellőzni, nálam eléggé tudott szellőzni, mégis kevés volt, már kezdett volna discozni, szerintem majdnem annyi volt neki
A végleges előlap is rákerült ma..A kapcsológombot ki kellet cserélnem olyanra mi könnyen kapcsolható mivel nem csak én kezelem.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
Nem hinném,hogy publikálom mivel nincs összeszedett rendezett anyag hozzá,abból terveztem mi volt. Aki ilyesmit épít annak szívesen adok tanácsot,megosztom vele tapasztalataimat.
Szia !
Ha lehetséges, oszd meg légyszives a termosztát linkjét. Nagyon szimpatikus az a tulajdonsága, hogy a hiszterézisét tetszőlegesen lehet állítani. Sajnos az enyémnél csak 10 fok lehet a hiszterézis, ami néha kevés. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
Dupla labortápegység a cikk alapján, csak 4, ill. 4,5A-es.
A teteje még nincs rácsavarozva, valamint a huzalozás,dobozolás,feliratozás nem profi munka, de nekem megfelel. Ventik állíthatóak: Fix On, Auto(Tranzisztor 100 fok) Még a hátlapra egy biztosíték foglalat hiányzik, addig ott a panelbizti. Természetesen kapcsolóüzemű tápos. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2015
Azt szokták mondani, a műszer legyen tízszer pontosabb, mint az, amit mérsz vele. A labortáp is egyfajta műszer. Ha így néz ki a labortápod, milyen lehet az, amit erről járatsz?! És nem a külsejére gondolok, az nem befojásolja a működését.
Azért bátor vagy ekkora bordának nem nevezhető aludarabra rábízni ekkora áramot. Főleg zárt dobozban. Ugye azt tudod, hogy nem elég ha csak befelé fújja a venti a levegőt, annak valahol ki is kellene mennie? Például lehetne a doboz teteje lyukacsos. Meg tennék normális hűtőbordát is a tranyókra, mert ennek semmi hőleadó felülete nincs.
Jó az a borda, bírja.
Van a ventik légáramának kivezető furatai is bal oldalt csak nem látszanak a képeken.
A háttérben az előző labortápom is kb. ilyen belülről és 13 éve szolgál. Hirdettem is, de meggondoltam magam, az enyém marad.
De az nem borda. Nem látok rajta bordázást. Az csak egy alu darab, aminek a hőleadó felülete nulla. De ha neked jó, akkor nem is szóltam.
Az egy tisztességes borda fektetve, csak nem látszanak a fogazatok a képen.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2015
Lehet rosszul látom, de a panel alatt mintha lenne valami.
Igaz, nem lenne annyira szerelhető (ahogy elnézem pedig, párszor bele-bele kell majd nyúlni) de én megfordítanám az egészet, hogy a borda legyen felfelé. Sokkal jobb lenne a hűtés. A vezetékezésen meg a famunkán van még mit gyakorolni.
Abban a tranzisztor 100 fokban sem bíznék annyira, a bimetál ilyen módon történő felfogatása nem a legjobb hőátadást eredményezi, így a tranzisztor (főleg maga a félvezető lapka) jócskán 100°C felett van, akkor egy ventillátor már nem segít. Én személy szerint 50-60°C-ost tennék, azt is a két tranyó közé, vagy elhagynám a funkciót, és fixre bekötném, úgy legalább biztosan hűt.
Azta neki!
Nekem is elkéne kezdeni egy hasonlót építeni, de egyelőre csak a másokét tudom dicsérni/leszólni! A doboz tetszik, Mondjuk, lehet elgondolkodnék, hogy a "hűtőbordák" felett kivágjak egy jó nagy felületet, amit valami esztétikus rácsal eltakarva, a hűtést sokkalta jobban lehetne biztosítani az egyébként igen kicsinek tünö bordáknak. A jelenlegi kis lukakat a doboz bal oldalán egyáltalán nem találom elégségesnek, sőt nagymértékben le is fogják azt a levegőmennyiséget, amit a 2 venti egyébként kifújna. Az viszont rémisztő, hogy a kapcsi táp primer pufferei úgy néznek ki ahogy.... A levegőben logó diódákról nem is beszélve, igaz erre még ráfoghassuk, hogy a vezetékezés nincs még kész. A hűtőborda hőérzékelése sem tűnik valami túl átgondolt dolognak, főleg, hogy az érzékelő nagy része (75%) a levegőben log. Én ezt a teljesítmény tranyók közé raknám fel a helyedben Félreértés ne essék nem leszólni akarom az eszközöd, csak építőjellegű kritikát próbáltam megfogalmazni. Remélem hasznodra válik a készülék! UI: Most olvasom, hogy a hűtőborda alul van. Akkor ez amolyan fakír dolog, hogy melegíted a panelt, és az alkatrészeket? Nem lett volna bölcs felülre rakni vagy bárhogy máshogy? A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2015
Békebeli Motorola 2N3773-ak, eddig úgy fest, hogy bírják:
Youtube teszt videó: Teszt 1 Egyébként lett tesztelve 100 fokos tokhőmérséklet felett vagy 4 órát, bírta. De azért van rajta az ON kapcsoló, hogy ha szadizom, akkor fixen bekapcsolom és nem lesz 100 fokos sem. Az oldalán a furatok elégségesek... |
Bejelentkezés
Hirdetés |