Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   147 / 229
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 9, 2015 /
 
Igen a teljesítményt wattban adják meg. Írtam privát üzenetet A robogó neve alapján a google találatait nézve 500-1000W körüli teljesítményű motor van a járműben.
(#) grumpy hozzászólása Nov 9, 2015 /
 
500-1000? Egy másik tipusnál 180-300w írtak Nem hiszem h ekkora gépsas lenne
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 9, 2015 /
 
Én rákerestem a 2 személyes Pugoying robogókra, és én 500, 750, és 1000W-os kivitelt találtam, de azok közül mindegyik kefenélküli motorral szerelt példány volt.
(#) grumpy hozzászólása Nov 9, 2015 /
 
ez az, de sokra nem mész vele :/
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 9, 2015 /
 
Ezt a típust ismerem, ez kerékpár, és amikkel eddig találkoztam, azokban 250W-os motor volt. Viyázni kell vele, eléggé gyenge konstrukció, a két személyt el kell felejteni, és a testesebb emberektől is hamar megadja magát a motorja, nálam is megfordult pár darab először elektronika hibával vagy hiánnyal, aztán pedig azzal, hogy a kicsit teltebb hölgy tulajdonos alatt lefüstölt a motorja.
(#) grumpy válasza kormika hozzászólására (») Nov 9, 2015 /
 
Itt vannak a vezetékekről a képek
(#) grumpy hozzászólása Nov 9, 2015 /
 
ez volna jó ? 36v 250w vezérlő
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Azt kell mondjam a képek alapján, hogy ennek már erősen megbolygatták a kábelezését, legalábbis a szigetelőszalagos kötésekből erre gyanítok. Azt kellene végigkövetnetek, hogy a motortól melyik 2 vezeték jön előre, illetve az akkutól melyik 2 vezeték jön előre. Ha ezek megvannak, akkor azokat be lehet kötni a vezérlőhöz. Utánna a gázkar vezetékeit kell kibogozni, meg a fékkar kapcsolókét, de először legyenek meg a motor és az akku vezetékei. A vezérlő, amiről tettél fel képet jó lehet, ha tényleg csak 250W-os a motorja, de mivel csak találgatunk, és biztosat nem tudunk, inkább olyan vezérlő kellene, ami 300W-os, mert ha nagyobb a vezérlő, mint a motor, az nem baj, sőt jobb is, mert van benne tartalék, de fordított esetben az erősebb motor nagyobb áramfelvétele könnyedén az új vezérlő halálához vezethet.
(#) grumpy válasza kormika hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Igen, át lett kötve direktre és egy kapcsolóval működött amit persze szétégetett a rendszer. A vezetékek már ki vannak bogozva, amit legelőször hoztam hozzá vezérlőt a legelső képen szerepel. Az rá lett kötve, működött is vele viszont a gázkar nem működött, azt nem szabályozta. Elvileg kimaradt a bicikliből valami piros vezeték amit a vezérlőben már nem volt hova kötni. Tehát értelmezésem szerint, ez elvileg jó lehet 300w-os változatban? Mert ilyen kábelezésűt 250W 36V nem lehet itthon kapni, csak Kínából rendelni. Itthon csak 24V 250W van. Viszont ebben a vezérlőben lenne helye a piros kimaradt vezetéknek is.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2015
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Az a kimaradt vezeték nem felesleges, a képeken nem látszik, de megvan még a relé a járműben? Ezek úgy vannak bekötve, hogy az akkumulátor negatív vezetéke megy közvetlenül a vezérlőbe, a pozitív egy biztosítékon keresztül megy egy nagyáramú relére, és a gyújtáskapcsoló egyik kivezetésére, a reléről megy tovább az akkumulátor pozitív kivezetése a vezérlőre. A motor 10-15A-es áramfelvételét közvetlenül nem bírná kapcsolni a gyújtáskapcsoló, ezért azzal csak egy relét kapcsoltatnak be, és az kapcsolja rá az akkufeszt ténylegesen a vezérlőre. Neked mindenképpen kefés motorhoz való, tehát BRUSHED feliratú vezérlő kell, a BRUSHLESS nem jó, az a 3 fázisú motorokhoz való. Nem biztos, hogy 250W-os a Te bicajod, amikkel én találkoztam ilyen kinézettel, azok voltak azok, de ez nem jelenti azt, hogy csak 250W-os létezik ilyenben. Itt találsz olyan vezérlőt, ami jó neked, 24-60V-ig használható és 700/1000W-os motorig jó, ez biztosan működik a Te bicajoddal, és tuti elég erős, akármekkora motor is van a járműben. Nézzétek át a bicajt, relé és biztosíték nélkül biztos a meghibásodás, a kérdés az, hogy mikor következik be. A gyújtáskapcsoló hosszú távon biztosan nem viseli el a motor áramát, biztosíték nélkül pedig egy esetleges vezeték kidörzsölődésnél (ami a motor tengelyénél gyakori szokott lenni) elolvad az egész kábelköteg, és biztos a vezérlő halála is. A biztosíték nem képes csodákra, de jópár esettel találkoztam már, amikor az általam utólag beépített biztosíték mentette meg a vezérlőt egy fellazult motortengely miatti kábelzárlat esetén.
(#) grumpy válasza kormika hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Köszi, ezt majd megmutatom annak aki szereli, mert én semmit nem értettem belőle, fogalmam nincs mi mire való Viszont az adott linken erre gondoltál? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2015
(#) grumpy hozzászólása Nov 10, 2015 /
 
Ez a kép tegnap kimaradt. Az előlap tartó alatt van valami kicsi kerek amire forrasztva vannak a vezetékek össz 4 db. Egy piros kószál azt vissza kell forrasztani.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Ilyet kaptam most.
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Szia! Igen arra a vezérlőre gondoltam, amit linkeltél. Amit kaptál vezérlőt, azt nem tudom milyen, mert csak annyit lehet kivenni belőle, hogy 36V-os és 15A a maximális áram, amit bír. Ez elvileg jó is lehet, de semmi nem biztos, lehet, hogy nem passzol a gázkarhoz, ami van a biciklin. Így a képről én sem tudom, hogy mi lehet az a kerek valami, és a piros szál hová való. A gázkar vezetékeiről tegyél fel egy képet, amin jól látszanak a vezetékszínek, és akkor leírom, hogy hogyan kell kimérni, nekem is van gázkar teszterem, és amire azt mondta, hogy jó, azzal a bicaj nem volt hajlandó működni, szóval én nem bízok ezekben a teszterekben.
(#) grumpy válasza kormika hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Köszi, este megpróbálok mindent. De nem lenne nekem egyszerűbb, ha vennék egy új gázkart 3e-ért és azt raknánk rá ezzel a vezérlővel? Az a kósza piros szál az általam bekarikázott kerek valamibe való. Ha odaérintettem illetve gyújtást kapott működött.
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Ha a mostani gázkarod is jó, akkor feleslegesen adnál ki 3000 Ft-ot, tegyél fel képet este a gázkar vezetékeiről, és akkor megmondom, hogy hogyan tudjátok kimérni, hogy jó-e. Egy 4,5V-os laposelemre, és egy bármilyen multiméterre van csak szükség a kiméréshez.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Rendben, köszönöm !
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Ezeket a képeket tudtam készíteni, ennél részletesebbet nem igazán. Ami van vékony barna vezeték, annak van egy fekete párja azok fentről jönnek az a direktre kötés kapcsolójához ment.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
ezek lemaradtak
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
A gyújtáskapcsolón nincsen semmi látható felirat? A vezetékek vastagságából még az is elképzelhető, hogy képes a motor áramát elviselni. A motoron látható a teljesítményadat, csak a képen pont rossz szögben áll, és nem látható az eleje, bejelöltem a képen, hogy mit kell leolvasni. A gázkarnak utánnanézek, ha hazaértem, jelenleg nem vagyok otthon, majd csak holnap délután tudok utánnanézni.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Este megnézem, köszönöm.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
300w a motor. Történik valami ha a vezérlőbe a fékkar nincs bekötve ?
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Igen, történik, fékezés közben is ad a vezérlő áramot a motornak, ami így hajtani fog, és a fék és a motor egymás ellen dolgozik, ami egyiknek sem tesz jót, másrészt így jelentősen csökken az egy feltöltéssel megtehető távolság is, mivel fékezéskor a motor sokkal nagyobb áramot vesz fel, mint normál esetben, extrém esetben akár a motor leégéséhez is vezethet az, ha nincsenek bekötve a fékkarok kapcsolói a vezérlőbe. Egyszer hoztak hozzám egy rollert, aminél az volt a hibajelenség, hogy először csak nagyon lecsökkent az egy töltéssel megtehető távolság, és ezzel egyidőben nagyon gyengén fogott a fék, de azért használták tovább, hozzám akkor került, amikor a motorból kijött a füst. A leégett motor magával vitte a halálba a vezérlőt is, és mivel a tulaj "gondosan" kicserélte a 25A-es biztosítékot egy lemezdarabra, így megolvadtak a vezetékek is, és az egyik kiolvasztotta az akku oldalát. Az egész oka az volt, hogy eldőlt a roller, leszakadt a vezeték a kapcsolóról, és mivel nem tudták hol volt, gondosan leszigetelték, és úgyhagyták.
(#) grumpy hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Szuper :/
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Szia! Megnéztem itthon a gázkar bekötését, a piros vezeték a +5V a zöld a -, a sárga pedig a vezérlő jel, amit visszaküld a vezérlőnek. Fogjatok egy 4,5V-os elemet, a pirosat kössétek az elem pozitív kivezetésére, a zöldet a negatív kivezetésre, és a sárga és a negatív kivezetés között mérjetek feszültséget a multiméterrel, ahogy egyre jobban húzzátok a gázt, úgy kell emelkednie a feszültségnek.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Köszi ! Írok, hogy mi alakult
(#) kalmi.kalmi válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Az én gázkaromban a sárga volt a test, a zöld a jel, a piros a +.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2015
(#) kormika válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Ezeknél a kínai csodáknál sohasem lehet tudni, amikkel eddig én összefutottam, azoknál a zöld volt a test és a sárga a jel. Van egy füzetem csak az ilyen villanybringáknak fenttartva, mert ahány fajta, annyi különböző verzíó, meg bekötés. Én mindig laposelemről próbálom ki az ismeretlen gázkarokat, és eddig egyet sem tettem tönkre, pedig volt olyan, aminél 3 eres fekete szalagkábel jött a gázkarból, és csak az egyik szélsőn volt egy fehér csík azonosításképpen, harmadik próbálkozásra eltaláltam a helyes bekötést, és azóta is vígan működik.
(#) kalmi.kalmi válasza kormika hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Egyetértek a kínaiaknál nincs szabvány.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Az a gázkar elemmel nem csinált semmit. A másik kar viszont igen. De akkor mièrt nem indult a motor egyik gázkarral sem ? Mert vezèrlőbe volt kötve mindkettő de egyik sem indította a motort.
Következő: »»   147 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem