Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Próbáltam rákeresni erre a mopedre, de reménytelennek tűnik. Érdemes lenne szétszedni a féket és megnézni, hogy mi a probléma vele. Hátha javítható. Úgy működik, hogy a rotor másik végét is kiviszik a motor hátoldalára és arra tesznek egy ferodol korongot (Kuplung, fék dörzs anyaga), amit 3-4 rugóval nekinyomnak a fék házának egy acél tárcsán keresztül. Ez az alap helyzet, ekkor rögzítve van a rotor, a moped stabilan áll. Egyébként ezt fékezésre nem használják, csak rögzítésre, mint a kéziféket az autóknál. Amikor megnyomod a gázkart, feszültséget kap a fék elektromágnese, elhúzza az acél tárcsát, így a ferodol korong és persze a rotor szabadon tud forogni. A fék kar amivel oldani lehet a rögzítést, ezt az acél tárcsát mechanikusan tolja el a ferodol korongtól. Üdv.
Köszönöm! Sokat segitettetek! Megmértem a magnest 21 V ot kap csupán. 24 helyett. Lehet ez az oka, hogy nem old ki a rögzítés!
Sziasztok!
Vennék egy kompresszort, de nem tudom, hogy elbírja-e a hálózatunk. Van 3 fázisunk, de csak egyetlen aljzat, ráadásul messze, ezért 1 fázisú villanymotorral szereltet vennék. A kinézett kompin lévő motor 2,8kW-os. 16A-es C-s (ez a lomha?) megszakítóink vannak. Elvileg elbírná, de ugye lehet még a hálózaton hűtő, tv..., így már nem biztos, hogy elég lenne. Vagy válasszak kisebbet? 2,2kW-osat találtam.
Szia! "Elvileg" elbírná? Én ki sem próbálnám csak a háromfázisút. Attól kedvezőbb paraméterűre nincs is szükség. .... vagy mégis? ☺
Nálam 3X20A van és a 2kW-os flex a harmadik indulásra leveri a védelmet. Nincs benne lágyindító. Nem tudom hogy ez segít e a döntésben.
20A-est leveri? Az durva. De hogyhogy a 3. indulásra? Vágsz kétszer fél percet, majd a 3. indításra már leveri? Na ezt lehet, hogy ki tudom próbálni. Van a rokonságban valakinek nagyflexe.
köbzoli Nyűgös lenne használni. Az az egyetlen dugalj egy különálló -bár közeli épületben (garázs) van, és pont nem abban lennének a dolgaim. Hosszabbító kellene, de akkor meg nem lehet becsukni az ajtót, jönnek be az egerek ![]() A másik bajom, hogy ez az aljzat 4 érintkezős, gondolom egy 5. kábel nincs behúzva. Manapság meg már minden 5 érintkezős dugóval jön. Biztos át lehet szerelni, de nem akarok ezzel kezdeni. Ha meg 5 érintkezős aljzatot akarok villanyszerelés kell. Olvasgattam egy kicsit, hogy mennyiért lehet bővíteni. 32A-ig ingyenes, csakhogy ezt 3 fázis összegére kell érteni! Efelett amperenként 3600+FA. Mondjuk 3*16-ról 3*20-ra az 3*4*(3600+ÁFA) lenne. ![]()
Ezt az esetet azért lehet firtatni, mert a flex az kommutátoros soros motor a komprié pedig rövidre zárt forgórészű kalickás. Ez utóbbi motor induláskor az üzemi áram 8-10-szeresét szokta felvenni és ráadásul ebben az esetben terhelten kell ezt tennie (nyomás alatt). Nem akarlak semerre sem eltéríteni de ha nem jön be a számításod az egy fázissal az milyen kiadással és tortúrával jár a három fázis megfelelő helyre való kiépítésével szemben? Ráadásul nem szokták tudni kölcsönkérni a háromfázisú berendezéseket és így azok nem mennek tönkre a más keze által látatlanban.
![]()
A motortípusokhoz nem tudok hozzászólni.
![]() Nagyobb biztit berakatni drágább, de kényelmesebb lenne. ![]() Az utóbbi egy nyomós érv. ![]() (#)köbzoli Igen, de manapság mindent 5 érintkezős dugóval szerelnek. Vagy a gép 5 érintkezős dugóját kéne lecserélnem 4-esre. Ilyenkor a 0-t nem kell sehova kötni, vagy a földdel kell összekötni? Passz. Vagy 5 érintkezős aljzatot kellene kiépíteni, de jelenleg csak 4 eres kábelunk van.
3 fázis bekötése jobb, de egy még közbejöhet--uj mérőhelyet kell kiépiteni, mert a régibe nem teszik be a 3 fázisú mérőt (nemrég köttem be 1 helyett a 3-t-- 2x 10 A és 1x16 A --igy 4 A-t kellett fizetni... pl uj mérőhely uj tetőtartó kb. 100 ezer volt)
üdv PJ
Ok. Akkor nem gond az 5. hiánya. Viszont ha lecserélném a gép 5 érintkezős dugóját 4-esre, akkor 0-val mit csináljak? Sehova ne kössem be, és szigszalagozzam le, vagy kössem össze a föld vezetékkel?
(#) pintjano 3 fázisunk van, csak nem ott van az aljzat, ahol lennie kéne.
Sziasztok !
Vásároltam egy DC 12 V-os 800 W -os 94,4 A áramfelvételű motort ,melynek az állórésze állandó mágnes, a csónakom meghajtásához .Ez mind rendben is van csak azt nem értem ,hogy miért van rajta 4 db szénkefe ? Szétszerelni nem merem ,hogy megnézzem mert új ! Üdv: Józsi
Ha úgy érted a 4db-ot ,hogy 90°-onként van egy-egy, akkor ez azt jelenti, hogy 2 póluspár van kialakítva. Ha utána olvasol a DC motoroknak, akkor találsz róla infót.
Szia Péter65 !
Igen úgy ahogy írod 90 fokban vannak eltolva .Mert akárhogy is számolom a 12 V 800 W az 66,6 A nem pedig 94,4 A . Így most tényleg lakatfogóval le kell mérnem az áramfelvételét mert valamilyen szabályozó kell akár fokozat akár folyamatos szabályozó . Üdv :Józsi
A póluspárok száma a motor fordulatszám tartományával van kapcsolatban. A teljesítmény felvétel és a tengelyteljesítmény elsősorban nem ettől függ. A számításod csak azt mutatja, hogy a motorod hatásfoka nem 100%, hanem csak 70%, ami nem túl fényes, de nem is annyira rossz.
Kétség kívül ekkora motort nem nem célszerű direkt kapcsolással indítani.
Szervusztok!
Kérdésem lenne, hogy egy pici villanymotor áramfelvételét hogyan lehet korlátozni? Kis digitális autópályáról van szó. Adott egy 12Voltos villanymotor, ami terheletlenül 21500 fordulatot tud produkálni olyan 0.8-1.0A áramfelvétellel. Folyamatos forgásnál 850mAh az áramfelvétele. Hirtelen áramfelvétel akár 1.1A is lehet. A probléma, hogy előtte van egy digitális dekóder, ami gyakorlatilag letilt, ha hirtelen nulláról 800-900mAh-ra ugrik a terhelés. Be lehet valamit építeni a dekóder és a motor közé, ami csökkentené a dekóder terhelését? Ez csak tekercsel oldható meg? Nagyon köszönöm! Üdv O
...annyit hozzá, hogy a dekóder pálya felőli bemenetére párhuzamosan rá kellett raknom egy 100nF es kerámia kondit mert anélkül csak rángatja a motort mintha túl sok lenne neki a hirtelen felvét; ettől egészen kisimult a dolog de a hirtelen felvétnél megint rángat és letilt. 130nF felett, már sajnos nem érzékeli a pályát sem, tehát azt sem növelhetem végtelenségig.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2015
Sziasztok!
Olyan aszinkron villanymotor forgórészt keresek amelynek az átmérője 60mm (esetleg 60,5mm is jó) és a hossza kb. 55-60mm. Van valami olyan dokumentum amiből ki lehet találni létezik e ilyen vasmag és ha igen milyen villanymotorokat szereltek ilyen forgórésszel?
Szerintem az én bekrepált fűnyírómotoromban (1~, ~1LE) pont ilyen van, nem tudom lemérni, mert 200 km-re van épp (Pesten telelek).
Annyira nem sürgős, ha esetleg valamikor le tudod mérni írd már meg akár pm-be is. Az átmérő lényegesebb, a hossza max 60mm vagy attól kisebb is lehet 55mm-ig. Kísérleti célokra kellene.
Sziasztok egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy egyfázisú 2.2Kw motorom amiben nincs gyárilag hőkioldó és nem szeretném, ha leégne, az esetleges túlmelegedés miatt.Ezért arra gondoltam, hogy utólag ha nem is a motoron belülre de pédául a kapocsdeknin belül ahol nem kap hűtést a motor teste oda felfogatnék egy hőkioldót ami egy másneskapcsolót működtetne és ha túlmelegszik a motor a hőkioldó miatt a mágneskapcsoló kikapcsolná a motort. Alapból egy 100 celsius fokon nyitóra gondoltam kérdésem lene, hogy ez sok úgy, hogy nem a tekercs hőmérsékletét mérjük, vagy égyáltalán jó ötlet e? Választokat előre is köszönöm.
Szerintem nincs ezzel az ötlettel semmi baj.
(én 80-ast tennék)
Lehet igazad van, mert ha a motor teste már 80 fokos lehet, hogy a tekercs már belül 100 fokon felül van, nem tudom igazából hány fokot bírnak ki leégés nélkül, vagy, hogy egyaltálán mennyi a körülbelüli átlag amivel tekercselni szokták gyárilag de hallottam már olyan tekercselőhuzalról is ami 200 fokot is kibír. (ez a védelem elsősorban nem azért kellene mert állandóam ezen a hőmérsékleten járkálna, hanem egy esetleges túlmelegesés miatt némi kiegészítésként.)
Ezértis szokták ezeket a hőkioldókat a tekercsek közé beépíteni. A tekercsfej, a motoron belül lényegében szabadon van, nem érintkezik semmiféle hőelvezető anyaggal.
Ha szépen lassan melegszik a motor, a vastest áttudja venni a hőt. Hirtelen, gyors melegedésnél már problémásabb. A tekercselési anyagok 120-150 fokosak(átlagban), de ezen a hőfokon azért nem nagyon illik járatni a motorokat, mivel nem tudjuk, hogy milyenre készült.
Ez egy vadonat új villanymotor háromezres fordulattal már így is elég nagy szelet csinál
![]() ![]()
Sziasztok!
Egy kérdés, 3 fázisú 750W-os lassú fordulatú imi villanymotorból lehet e tekercseltetni 230-as gyors fordulatút? Kb. mekkora lenne így a teljesítménye ha lehetséges.
Nem biztos. Mennyire lassú? Sok függ a vasmag kialakításától. Ha vékony a törzs küső része, meg lehet tekercselni gyors fordulatúra, de nem lesz sokkal nagyobb a teljesítménye.
1440-es. Bár láttam már olyat hogy ugyan az a kialakítása és pólusszáma (mármint a vastestnek) a gyors és lassú fordulatú motor állórészének, ez nem tudom milyen. Esetleg nincs valami táblázat vagy valami ami alapján ki tudnám keresni egy ilyen 750W-os 3 fázisú villanymotornak milyen parapéterei vannak 2 pólusú és 4 pólusú kivitelben?
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |