Fórum témák
» Több friss téma |
Sok mechanikát szereltem már, mosógépet is. A dobokat általában merevítik, a dob oldalának kialakításával. Az a gyanúm, hogy a tengely nem szalad tökéletesen, tehát a két oldalon levő tengely nem párhuzamos. Összeszereléskor tökéletesen könnyedén kellene forognia, ha hajtószíj nélkül megforgatod. A legkisebb szorulás, vagy ütés is észrevehető kézzel finoman forgatva. Az is előfordulhat, hogy a dob két oldala hajlik, vagy pedig nem elég merev. (az sem lehetetlen, hogy az oldalát nem a gyárilag előírt anyagvastagságból készítették. Csodák nincsenek, aki dolgozik, a tud hibázni is. De az is lehet, hogy a szimmering nem zár jól, a tengely felülete nem tökéletesen sima, ezért a víz befolyik a szimmering alatt, de ha nem szalad a két tengely, a víz akkor is befolyhat. Amit leírtál, szerintem arra utal, hogy a két tengely nem szalad. Én a saját mosógépemben 10 éve cseréltem csapágyat, - igaz az elöltöltős, tehát csak egy oldalon van 2 csapágy - és azóta is kifogástalanul megy. Van egy másik ötletem, de az nem a végső megoldás. Vagy önbeálló csapágy, - ami kompenzálja a tengely ütését, de még ezt is lehet fokozni rozsdamentes önbeálló csapággyal. ez viszonylag drágább, de a tengely ütése nem rontja a csapágyat, de a rozsdamentes még a víz korrodáló hatását is kivédi. Azonkívül eleve 2R csapágy kell bele, tehát nem csak szimmering. Szimmeringet meg csak a belső oldalra tegyél, kívülre nem szabad tenni, mert ha be is jut víz, az nem tud kifolyni!
Ezek a motorok egy fordulatérzékelő által adott jel alapján szabályozza a fordulatot triakos elektronikával. A triak egy elektronika panelon van, hűtőbordán. Sajnos, már sokszor tapasztaltam, hogy az alkatrészeken nincs felirat, hogy ne lehessen javítani, cserélni. Ezért az egész panelt meg kell venni, ami meglehetősen drága. A motorban hőérzékelő is van, az pedig túlmelegedéskor leállítja a triakot. Vagy a triak vezérlés nem működik, vagy a triak szakadt.
A csatlakozó akkor is füstölhet, ha megmelegedett és egyszer áthúzott, mert utána már csak cserélni lehet.
Értem, és köszi a tanácsot. egy ugyanolyan motor ujjonta 43 000 egy panel 29 000. a többi típusba ennek a harmada
Szerintem akkor hozott a jézuska egy uj mosógépet az asszonynépnek. Mint ahogy írod a triac a panelba van beágyazva egy hűtőbordával azonosító nélkül. És olyan réteg eboxigyantával van bevonva a panel, hogy még egy légkalapácsnak is meggyülne vele a baja.
Sziasztok
A múltkor javítottam egy vezérlőt ami bizonyos esetekbe leáll a tárcsamozgató motorjam sikerrel. Van itt fater ignis (nem susuki) awv 430, ami hasonlót produkál. Belelkesülve kibontottam a vezérlőjét... sajnos a látványtól padlótfogtam, nem tudtam eldönteni, hogy a tervező vicces kedvébe volt, vagy esetleg nem volt gyerekszobája, mindnesetre ez a kábelezés csakis az elmebetegség szintjét súrolja, azonkívül nem éppen szétszedhető, szegecseltz kivitelről van szó. A kérdésem az lenne egy szaki felé, még mielőtt beleinvesztálnék egy fél napos melót kábelek cimkézésébe ill szét furkálásába, meg tudná mondani valaki, egyáltalán mire jellemző ez a hiba ennél a tipusnál? Előrre is köszi és üdv
Szia!
A kábelek gyárilag fel vannak címkézve! Üdv.: Feri A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Szia!!!! Meglepődve vettem észre, hogy az általad feltöltött második képen milyen szépen jelölve vannak az erek a kábelezésben. És ráadásul csúszósaruval vannak a programkapcsolóra rácsusztatva. Nem értem akkor mi a gond.
Mi a pontos hibajelenség?Ez sosem szokott tönkremenni.
Ha a tachogenerátor(forgásérzékelő) szakadt akkor sem indul meg.A triac a panelon van ott keresed.Általában BTB16 os szokott lenni a motorvezérlő triac.
Egy aprócska kérdés:Milyen mosási szokásaitok vannak?Mennyit mostok alacsony hőfokon?A sok alacsony hőfokú mosás is keményen betesz neki.Ha sokat mostok alacsony hőfokon akkor ilyen takonyszerű anyag rakódik le az üstön és előbb utóbb ezt bekeni a szimering alá is(ha olyan mennyiségben van jelen) és onnan lőttek az egésznek.Arra figyelj hogy a v gyűrű futófelülete tiszta legyen és a v gyűrű a helyén legyen és tiszta legyen a tengely.
Köszönöm szépen a válaszokat! MEXMEX! Köszönöm az értékes információkat. A tömítés egy VA-22 típusú V gyűrű, a csapágyház pedig egy műanyag házba öntött csoda, maga a csapágy egy 6203-as nem vízálló csapágy. A két tengely, ha az ékszíj le van véve nagyon simán és nagyon zajtalanul szalad, mondhatni "csont nélkül". A víz biztosan befolyik, vannak nyomok a csapágyon amik arra utalnak (erőteljes rozsdásodás, léfolyással együtt) a cserekor. De a V gyűrű a kivételkor is (!) jó állapotban van. A tengely tiszta és letisztított a V gyűrű tengely helyével együtt alaposan tisztításra kerül gyönyörű tiszta az összeszereléskor. Magát a csapágy házat nem nagyon van lehetőség pozicionálni, hiszen egy menetes öntvény az egész és ütközésig be kell tekerni hogy egy síkba kerüljön magával a dobház műanyag részével. Így ha be is folyik a víz, sok variálásra nincs mód. Ezért gondoltam, hogy TALÁN kiesztergálással, a gyári csapágyat vízmentesre cserélném akkor TALÁN több lenne az eredmény. Ja, a csapágyból víz kifolyásnak (mint a korábbi modellekben) nincs út és mód, kizárólag a csapágy középrészénél lévő régen a forgórésznél tud a bejutott víz kijutni ha már egyszer bejutott. Köszönöm a további hozzászólásokat is bárkitől!!
Helló!
Kis utólagos elmélkedés. Régen (vagy 15 éve) használtunk egy Ignis AWF 425 típusú mosógépet (talán még működik). A kezdetektől fogva azt játszotta, hogy ha a programkapcsoló valamelyik szürke programra van állítva (30°C vagy 40°C), az utolsó vízleürítés után egy kattanás kíséretében átugorja a szakaszos centrifugálásos részeket. Ha a kattanás előtt egyet előre ugrattam a gombot, nem maradt ki ez a szakasz, vagy ha rövid időre erővel visszatartottam, a visszatartás idejére is végezte. Nem ismerem ezeket a (teljesen?) mechanikus kapcsolókat. Lehetett volna valamit kezdeni ezzel a bajjal? A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Szia
Köszi, ez nagy segítség volt és tényleg, van logika a csatlakozó számozásba is, először nem esett le
Szia
Ebben a szakmában ez jónak számít?
Szia
Mint írtam, menet közbe leáll, egyszer már javítottam egy whirlpoolét, hasonló jelenséggel és ott egy minimális kopás az érintkező záró karon volt, ami a pici motort hajtotta, ez okozta ezt a hibát. Okom volt föltételezni, hogy itt is hasonló a probléma. Most ott tartok, hogy kikötöttem és szétfúrtam a szegecseket és elkezdtem szétbontani. Lehet, hogy nem is itt van a hiba??? Üdv
Lehet.Ehhez kellene a gép pontos típusa.Ami fényképet mellékeltél attól volt egyel újabb abban volt olyan hogy nem engedte le időre a vizet és akkor megállt a prk.De volt olyan is ami félig elektronikus volt hogy táp gondja volt neki aztán 1 helyen megállt és többet onnan nem mozdult el.
Sziasztok
Senkinek semmi válasz a kérdésemre, esetleg kapcsolási rajz? /Whirlpool AWM 6120/ Köszi!!!!
Ez full mechanikus.
Még arra gondoltam, hogy időnként megáll a kis motor, gondolom, folyik a víz bele, melegít... stb és csak utánna indul el, mikor végzett azzal a fázissal... lehet, nem telyesül valamelyik föltétel és azért áll meg. Üdv
Nem találtam hibát ezért összeraktam, majd elindítottunk egy mosást, a mellékelt képen állt meg, folyamatosan megy bele a víz, meg gondolom a szivattyú is megy.
Akkor nem prk hiba szerintem.Lehet hogy nem kapcsol a vízszintszabályzó.
A vízszintszabályzó az ami a kezelőpanel alatt van, ilyen kör alakú valami és vezetékek + egy cső megy bele?
Igen.
Basszus! Ez a cső lemegy a mosógép keverődobjához egy pici átlátszó tartályba, ami tele volt dzsuvával, ez nyilván be tud kavarni, mert most úgy néz ki tovább folytatja.
Üdv
Persze mert nem kapcsol az a szerencsétlen szabályzó.
Szia! Az üstöt nézted már belülről? Nincs semmi gond a csapágyház környékén? Még egy lehetséges hiba. A csapágy mögött van egy lemez, amihez a v gyűrű pereme nyomódik. Esetleg azt a lemezt nem éri el a csapágyház, amikor betekered! Ha az a lemez el tud mozdulni, vagy félre áll, akkor a víz be tud jutni a csapágyhoz! Tekerd ki a csapágyházat, mérd meg a hosszát, mérd meg a helyét is. Lehet, hogy a csapágyház előbb megszorul , mint ahogy a pereme eléri a lemezt. Esetleg, lehet, nem síkba kell lennie csapágyháznak a fészekben, hanem ütközésig betekerve.
Én is csak elmélkedem, lehet, hülyeséget írok. Ha igen, akkor bocsánat!
Vezérlőpanelról tudnál képet feltenni? Sokat segítene, mert már nem emlékszem pontosan a panelra. Félrebeszélni nem akarok.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Mind két panelról csináltam képeket.
Olyan mint ha a két panel nem kommunikálna egymással.
Én először az első képen látható tápegység részt ellenőrízném le. Utána a csatlakozási pontokat, csatlakozókat, második panel csatlakozósávjait, és mérném a tápfeszek meglétét a második panelen. Viszont a második panelt erős fénnyel átvilágítva megnézném, nincs- e valahol a tápágban szakadás? Csak erre tudok egyelőre gondolni, ha a kijelzőpanel sötét.
Ja az előző HSZ-ből kimaradt a legfontosabb, az ajtóretesz. A vezérlőpanel, az ajtóreteszen keresztül kap tápfeszt.
A második panel megkapja a 12 és 5 voltot is.
Ha bekapcsolom a gépet a koszos víz szivattyú kb fél perc után elindul 10-15 másodpercig aztán semmi és a kezelőpanel is sötét.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |