Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Mondjuk éppenséggel lehet, hogy ez ennyi, és a hiba nemis létezik, amit keresel. Generátor házán és a pozitív kivezetésén közvetlenül mérj, ha ott 14V van, akkor ez ennyi. Maximum cserélj szabályzót, de szerintem felesleges lenne.
Köszi, megnézem ott is, csak sokat kell bontani hozzá. (Ez nem egy II. Passat
![]()
Sziasztok! 5 éves (februárban lesz) 35Ah-ás gépkocsi akkumlátorom olyat produkált hogy pár napos állás után nehézkesen indult ,majd egy sorompónál történő hossza várakozás után nem indult el. Nyekk, nyekk.. egyre halkabban. Ciki.. Be kellett tolni. Utána indult szépen. Hazaérve (éjjel állt a szabadban) hideg van itt is, de indul. Kivittem a multimétert és rámértem járó motornál 14,5V. Üresen viszont 12,45V. (Az autóval munkába járok, kb 15-20km/nap) Most a szünet alatt merülhetett. Kezelésmentes. Szerintetek elég egy naphosszig tartó 3A körülről induló töltés? Vagy csekély Ah értékéből adódóan ezeknek ennyi az életük? 5 év körül? (Egy 1064 köbcentis Suzuki extrák nélkül.. anno a Swiftek is ilyennel jöttek ki. Igaz már ott is gyengusnak bizonyultak, de anno kényszerpálya volt ez.)
Szia!
Nagyon úgy néz ki, hogy megérett a cserére.
Ohh, hogy a franc enné meg.
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Szia! Azt nézd meg, hogy
nyugalmi áramfelvétel mennyi az akkusarunál. Ha a gyk.-ból kiveszed a kulcsot akkor a kocsi nyugalmi áramfelvétele nem haladhatja meg a 100mA-t. Ha ettől több, akkor valami fogyasztó bekapcsolva maradt. Ez lehet csomagtér világítás, rádió.... stb.
Ha teljesen feltöltött állapotban, utcahideg hőmérsékleten nem indít rendesen, akkor biztosan kuka.
Alig 2 óra alatt kigyulladt a "feltöltve" lámpa a töltőn. 3A-ról 1,5A-ra esett a töltés. Ezt sem hiszem hogy túl jó ómen.. ez túl gyors volt szerintem. No majd látjuk. Fél órát pihen és vissza az autóba. Majd elválik 2 nap múlva hogy mi lesz. (Igaz nem volt csutkára merülve. No majd megmutatkozik.
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Nem tűnik jó jelnek, de jó lenne hozzá egy feszültségérték is, aminél ez történt. Mert előzőleg a generátor már elég sokat beletölthetett (amikor le van merülve az akku, akkor elég nagy áram is tud folyni, időben nem lineárisan töltődik a generátorról az akku).
Ha van stabil kimenő feszültségű tápod, akkor azt beállítanám 14,5V-ra, és rákötném még mondjuk hat órára, és akkor azt mondanám, hogy amit az akku tud, annyira fel van töltve.
Nem akarom elvenni a kedved, de egy ötödik évét betöltött akkunál, már minden nap ajándék.
Úgy tapasztaltam akkunál két módon jelentkezik a csereérettség: - nincs meg a 12-13V üresjárati feszültség töltés után. Ez cellazárlatra utal. - túl hamar feltölt (nem veszi fel a töltést). Ez van nálad. Ennek valószínűleg a cellákon kialakuló oxidréteg az oka, ami a használat során szép lassan kialakul. Itt a fórumon is találsz több kapcsolást akkuregenerálóra, de szerintem, halottnak a csók... Persze vannak ellenkező vélemények is. Van akinek bejön, és van akinek nem. Nem vagyunk egyformák, mint ahogy az akkuk sem azok. ![]()
Az akku feszültsége akkor amikor leválasztottam a töltőről 12,9V volt. 1-2-3 óra múltán (most mértem rá) az autóban 12.77V, ami ugye a 100%-os állapotnak felel meg. (Mikor kivettem az autóból 12,45V-ról indult ,ami kb 75%-os állapot. De pár indítózás után 12.25V-nál már nem tekerte meg.) Esetleg csepptöltés? Olyan akkutöltőm is van. Vagy egyelőre hagyjam és figyeljem a feszültségesést?
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Indítózás közben mekkora a feszültség az akkun?
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Nem tudom hogy multiméter hiba-e, vagy csak a belső ellenállás szivat. Rátettem az akksira 12,1V. Mondom mi? Ez el sem fog indulni így Indítom.. pöcc-röff.. azonnal megy. (?) Indítózásnál belső lámpával világítok, hogy lássak is a multiból valamit 10,1V.. Utána. felmegy 14,44V-ig.. reflektor rá.. 14,36V. Oké.. motor leáll.. akksi 12,5V. Indít.. 10,2V, majd 14,4V.ig fel. Megállítom és az akksi üresen 12,65 (???) Ez mi ez?
Normális működésnek tűnik. Én ilyen feladatra egy ismerősnek építettem egy műszert, mi is hasonló értékeket mértünk.
Indításkor nyílván merül valameddig az akku, az önindító sokat használ el. A generátor elkezdi tölteni, de szabályozottan, nem engedi 14,4 fölé. Leállítod, megszűnik a töltés, az akku feszültsége még magas egy kicsit az előző töltéstől. Ennyi, nincs ebben semmi trükk. A viszonylag alacsony akkufesz. még nem jelenti azt, hogy nem tudja elindítani az autót. Az akkunak kicsi a belső ellenállása, az önindító pedig 10 V-ról is meg tudja tekerni a motort. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
A fogyasztók hülyéskednek velem. Az akksi üresen 12,7V Mikor rányomom a belső világítást lassan elindul lefelé 12,67.. 12,61.. rányomom a reflektort 11,98V. Visszaveszem felugrik 12,37V. De az indítózásokat szépen veszi.. rendesen megtekeri és azt arra a 10,2V körüli értékre esik vissza abban a pillanatban amikor beröffen. Utána felkúszik 14,4V körülre.
Kicsit sokat esik a feszültség a lámpa felkapcsolásakor, egyébként normális az, amit írsz. Az akkunak is van belső ellenállása.
Reggeli próba. Szabad ég alatt -5C fokban. Feszültség 12,64V. Belső világítással egy tized voltot esik. Indítózás 9,7-9,8V pöccröff azonnal indul 14,4-5V-ig felkúszik. Csak simán nagy terhelésre (reflektor) 11,64V. Innen indítózva is 9,7-8V-ig esik. Majd mindennek a végén üresen akksi 12,7V. Idáig jónak tűnik, de azért mindenképp garázsban fogok állni jövőhéttől.
Mondjuk ha nem fűtött garázs, akkor épp nem számít semmit sem, hogy garázsban áll vagy sem. Nekem garázsban áll, reggel -4 fokot mutatott. Kint meg volt -5.
Szia! A tapasztalat azt igazolja, hogy az ilyen incidens ami nálad is előfordult
Idézet: a haldokló akku jele. Átmenetileg úgy tűnik mintha rendbe lehetne hozni de az idő előrehaladtával csak rohamosan romlik a helyzet. Ha nem akarsz hasonló meglepetést útközben, akkor ha teheted mielőbb cseréld le. Az élettartama ennek a kis kapacitású akkunak nagyon is jól alakult. Egy megbízható gyártótól beszerzett darab is bírni fogja eddig mint az elődje. „Nyekk, nyekk.. egyre halkabban.” ![]()
Nos igen.. itt egy pár fokot jelent, (ha süt a nap napközben.. egész nap vágja a fekete bádogtetőt.) No meg ugye nincs páralecsapódás, és ablakkaparászás sem.
![]()
Találtam egy csepptöltőt. Vagy ilyenkor ez mindegy? A már említett akkuregeneráló kapcsolásokat lehet hatékonyan alkalmazni, és csak az alakíthatja, fordíthatja vissza a szulfátosodást? Mindegy neki hogy csepptöltés, nem csepptöltés? (BUÉK minden fórumozónak!)
Sok módszerrel lehet próbálkozni de egy-két kivétellel a ráfordított energia soha nem térül meg egy-egy elöregedett akku esetén. Csepptöltés kb. akkor kifizetődő, ha fagyos időben áll az autó több, mint egy hétig és az akku már nem igazán van a helyezet magaslatán. Viszont, ezt is át lehet hidalni, mindössze az akkut kell legalább 15 °C-os helyen tartani.
Magyarán neked kell eldönteni, mi éri meg és mi az, ami mindegy vagy sem.
Értem.. Nos ugye belelátni nem látok bele. A tény az annyi hogy decemberben először egy hetet állt, majd mentem vele egy hetet és aztán most megint ugye a karácsony, újévi időszak. Tehát a jelenségért az "állás" mint olyan is okolható. Szombaton ráakasztom a csepptöltőt, megnézem mennyire veszi a lapot. Kollégám akar adni egy akksit, a régi autójából lett kimentve. Megörültem.. Kérdem mikor vetted ki és hol tárolod. Azt mondja 2 és fél éve a pincében.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Sziasztok! Múltkor cseréltem szénkeféket a generátorban, és felcsiszoltam a csúszógyűrűket. A villódzás megszűnt, működni látszott, de most úgy tűnik még sem oké minden. A lényeg, hogy az akksim totál lemerült. Nem konkrétan menet közben, mert bikára indult, ment, csak utána nem indult. Akksis rámért, azt mondta, hogy az akksi valószínűleg jó, a töltésemmel nincs minden rendben. Tehát van, de úgy látszik nem elég. Töltőfeszre olyan 12.8 13v körül mértem. A sztorihoz még az is társul, hogy az akksin az érintkező kisebb mint a saru, és nem lehetett rendesen ráhúzni, tehát azt vettem észre nem rég, hogy majdhogynem kézzel le tudtam szedni. Ez is okozhatta a problémát? Hogy teszteljem le a töltőáramot esetleg? Sajna 40km nem volt elég ahhoz, hogy feltöltsön. Gondolom mivel lámpa, fűtés minden megy ezerrel. 3-4 óra töltés után egyébként indult a cucc, de tényleg eléggé ki volt szegény akksi.
Előre is köszi!
Töltőáram majd lesz, amennyi kell, a feszültség a lényeg, hogy meglegyen 14V, esetleg kicsivel felette.
Akkusarut cseréld le egy megfelelőre, ha nem lehet ráhúzni. Ideiglenesen kibélelheted egy darab rézlemezzel, hogy rászorítható legyen.
13V az semmi, nem töltés. Generátornál közvetlenül mennyi? Lehet csak valami kábelgondod van, lehet csak a saru vacakol.
Holnap ránézek (Ha beindul, ofkorsz
![]()
14,4V lenne az igazi. De 13,8 fölött elfogadható minden érték.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |