Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia! Először egy testvezetéket húzz be, mert az én Opelemnél azzal volt baj.
De az akksi test és a generátornál mértem a feszt, és úgy jó volt. Nálam a test az egy kb. 15 centis kábel, ami a kasznira megy.
Üdv urak!
Az autóm fényszórja néha "pislant"(néhány tized mp-re mintha kialudna).A hiba rendszeretelen,van mikor napokig nem jön elő,van mikor egy út alatt többször is.Testkábet megnéztem,nincs fellazulva,biztosítékoknál,lámpacsatlakozóknál nem találtam semmi rendellenest. Töltés,fesz.szab jó (stabil 14,2V alapjáraton,terhelve sem esik 14,1 alá,fordulatra sincs durva változás,ingadozás több percen keresztül sem látható) Valami ötlet esetleg? Köszönöm.
Meg megy az a motorra is, így kap a generátor és az önindító testet. Lehet gond préselt saruval is. Főleg fiatoknál láttam, a saru egy hüvely, amibe bele van sajtolva a kábel. A hosszú évek alatt lazul annyit, hogy a víz a hajszálcsövesség révén beleszivárog. Kívülről nem látszik semmi, belül meg rohad. Az ilyen saru indítózás után, vagy akár nagyobb áramú töltés közben is meleg. Volt olyan, hogy füstölt is. Levágni, újat rakni, kicsit lezsírozni.
Igen és nekem ennél a vezetéknél volt rossz a csavaros kötés. Megcsináltam, de pluszban tettem be egy kiegészítő testelést a generátor aluháza (összefogató csavar) és az akku negatív sarka közé.
A lámpa kapcsolóját vizsgálnám meg elsősorban. Persze csak ha mindkét lámpán egyszerre jelentkezik a hiba. Nem ismerem a Fiatot alaposabban, de lehet a lámpának reléje is annak a testelése, vagy bizonytalan érintkezése a foglalatban is okozhat ilyen jelenséget.
Köszönöm,ott még nem néztem szét.Munkatárs szerint a generátorom döglődik(??)
Nem tudom az okozhat-e ilyen jelenséget,a hibának akkor fixnek és állandónak kellene lennie nem? (annyira mélyen nem vagyok otthon a témában)Kaptam még tippet rossz akkura is bár azt kizárnám,egy hete kapott új akkut a gép(a -12-13C kivégezte a régi 5 évest)a hiba viszont maradt.
Ha a generátor volna a ludas, akkor nem volna nagyon feltűnő a jelenség, hiszen arra a kis időre az akku is ellátná árammal a lámpát.
1. Az akku -mégha "döglődne is"-, akkor sem tudna ilyen "pislogást" okozni, mert menet közben a generátor biztosítja az áramot, az akku elsősorban a beindításhoz kell.
2. Ahogy Zolika60 leírta a generátor hibája sem okozhatja, hiszen legfeljebb elhalványulna a lámpa, de nem "pislogna". A generátorodnak szerintem semmi baja, ha a 14.1-et tartja terhelésnél. 3. Szerintem egyértelműen érintkezési hiba okozhatja a pislogást, de nem az akku környékén, hanem a lámpakapcsoló, relé, vagy az izzó környékén - ahogy szintén célzott rá már Zolika60. Esetleg még a lámpakábel lehet valahol megtörve. Egyébként nekem is egy régi Fiatom van, hasonló jelenséget szerencsére nem tapasztaltam.
Tudja valaki, hogyan kell a képeken látható izében kicserélni a szénkefét ?
Már szétmelegítettem, húztam, vontam, ütögettem, de sehogy nem tudom kiszedni a kopott szénkeféket. Köszi
A 67 és a 68 végű képen látni a drótok végét. Azokat kell pákával kiforrasztani. Ha nem megy közvetlenül, tegyél még egy kis ónt a pákára a jobb hővezetés érdekében. Ha elérte a megfelelő hőfokot a rugója kitolja a helyéből.
DE NEM,
az nem a drót vége hanem valami kemény lemez, hiába melegítem nem ugrik ki. Nem lehet kitépni sem, se a kefét sem azt a lemezt. Ha csak annyi lenne, hogy megmelegítem akkor nem írtam volna ide, mert több idő itt kopogtatni mint kiforrasztani. Más 5let ?
Az pedig a kefe rézhuzalja. Valószínűleg kevés a pákád teljesítménye ahhoz, hogy megfelelően átmelegítsd. Melegítsétek nagyobb pákával, vagy egyszerre több pákával. Vagy elő a tűreszelőt...
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2016
Akkor gyere ide és nézd meg, hogy nem az a rézhuzalja, már csak azért sem mert egy szögletes lemez a rézhual meg szétterülne.
Szóval más 5let ?
Ahogy gondolod... reszeld meg és kiderül.
Köszörüld le azokat a végeket, mert bizony azok fogják a keféket.
A kefevezeték végét nem csak a forrasztás fogja, hanem rá is van préselve az a lemez, amihez forrasztva van. Legegyszerűbb átfúrni egy 2-3mm-es fúróval, én a kefe felől szoktam, a fúró hegyét úgy kell irányítani, hogy beletaláljon a vezeték furatába.
Szia! Melegítsd meg a forraszanyagot a helyén és az egész fesszabályzót koccintsd (üsd hozzá) oda az asztalhoz, hogy az ón lerepüljön róla. Ezután jobban látszani fog a kefe rögzítési módja a forrszigeten. Olyan is előfordul, hogy a saját anyagából van képezve a rögzítőfül és ki van nyomva oldalra, amit fogóval síkba kell "préselni" és azután kitolható a kefe, cserére.
Megkerestem a relé táblát,sajnos a panelt nem tudtam kivenni,mivel a kesztyűtartóból nyilik egy kis fül ott lehet hozzáférni,a kábelezés pedig nem enged 2-3 cm-nél többet,így a csatlakozót nem tudtam megvizsgálni.Valószínű az egész műszerfalat le kellene bontani.
![]() ![]() ![]() Más: Az ablaktörlő szakaszos üzemmód szünetében(mikor áll)furcsa kattogó hang jön az ablaktörlőmotor felől,ahogy a törlés elindul abbamarad. Valaki találkozott már hasonlóval? ![]()
Sziasztok! hozzátok fordulok mert már teljesen nem értem a dolgokat,adott egy GOLF 2 1.6TD egyszer csak egyre kevesebbet kezdett tölteni a generátor, na jó nem értek hozzá veszek használtan egyett 5 e ft volt tökéletes volt 1 hónapig aztán az is egyre kevesebbet kezdett el tölteni, na mondom most már megnézem a fesszabályzót elvolt kopva, csere, töltés nuki 12.8 és ha gázt adok semmi változás na mind1 villany fel csak esik le a fesz, jó mondom a régi generátor szerelőhöz elviszem megmondja mi lesz, aztmondta ez a generátor tökéletes csak egy fesszabályzó kell bele, jó, kivettem a fesszabit a rossz generátorból és bele tettem a "jóba" beszereles kábelek átnézése,röffentés 12.6 (aku nyugalmi állapota) mondom ez még annyit se töltött mint eddig.... nem értem mértem minden hol a feszt a generátortól az aksi testik akkor is 12.6 mutatott, a AUTÓ VILLAMOSÁGI SZERELŐ AZT MONDTA tesztpadon tökéletesen töltött a generátor... HOL A HIBA?!?!?! kábeleket átnéztük levágtuk újra saruztuk de semmi.. aksi 3 hónapos a töltés jelző lámpa alapjáraton se ég se gyujtáson DE a másik generátornál ami "rossz" annál működött... egyszerűen nem értem.... aztmondta jó a generátor beszereltük és mégse!?!?! nem értem már hihetetlennek tartom sajnos!! SEGÍTSETEK!!!! esetleg ha pesten tud ajánli valaki valami extra atom villamos szakit azt elfogadnám! és hogy KB mennyi fáj egy generátor FELÚJÍTÁSA a-z ig!! a válaszokat előre is köszönöm!!!aksi saruk hibátlanok és még annyit hogy a generátor egyre kevesebbet töltött 13.8 töl elkezdett lefele menni 2 óra jövés menés után már csak 13.5 még két óra jövés menés 13.00 és a végén nulla
Vagy a generátor és a motor között, vagy a motor és az akku között rossz a test. Esetleg a generátoron belül azon az érintkezőn, ami a feszültség szabályozóhoz megy. A töltésvisszajelzőnek van egy csatlakozója az akku mellett, az ilyen korú autón gyakran kontakthibás. Onnan ismered fel, hogy két vezetéket látsz benne egy pirosat és egy kéket. A kék a visszajelző, a piros a fordulatszámmérő, ha van benne olyan. Ha nagyon nem boldogulsz vele, munkaidőben eljöhetsz hozzám a munkahelyemre és megnézem. Ha ezt az opciót választod írj privátban.
Sziasztok! Adott egy f astra c 14 NZ 92'. Ha bekapcsolok nagy fogyasztót pl hátsóablakfűtés halványan parázslik a töltésjelző lámpa. A töltés az aksin mérve rendben van. Mondták, hogy test kábel hiba lehet, így átcsiszoltam az összes test kábelt és továbbra is megmaradt a hiba. Mértem az aksihoz feszültségeket terhelés alatt és a generátor aksi között kb fél Voltot tudtam mérni. Ha huzok egy új kábelt az aksi negatívjáról, a generátor házára lehet, hogy megjavul? Valamint a szivargyújtón mérve terhelésnél sokkal kevesebb feszt mérek mint az aksin. Mi lehet a ludas??
Szia!
A műszerfal, szivargyújtó (töltésjelző lámpa) testelése nem jó. Keresd meg a testelését.
Ettől féltem én is. Tipped nincs merre lehet??
Zolika60 segített nekem is, azt irta hogy azért világít halványan az akksijel mert a akkumlátorba nagyobb a feszültség mint a generátor ad!(nekem ez volt) adtam egy gázt elmult a halványon alapjáraton megint pislákolt, ráadtam a világítást és eltünt és rendesen tölt a generátor 14.2, azóta se ég, beindítom 2mp és elalszik!
A generátorház és az aksi testje között húzz egy vezetéket! a minap csináltam meg mert multiméterrel kimérve 1.5V szaladgált a házba ez által 13.4-5 töltött világítással 12.6 (nem volt ott kábel) most 14.2 tölt(kábelt behúztam és 0,04V MAXIMUM volt a generátorház és a aksitestje között ![]() A vezetéket nekem Zolika60 ajánlott 2,5mm sodrott vezetéket, én nagyobbat vettem a biztonság kedvéért sarukat rárponnantottam rácsavaroztam aksi test és a genház-ra és jó lett próbáld ki! nem vesztesz vele semmit!
Pontosan ezt akartam kipróbálni ma. De akkor már te is megerősítetted, mert a generátor és aksi között én is mérek fél volt körüli értéket. Van itthon 6 os meg 10 es kábelem is
![]()
Habàr a làmpàm alapjaraton pislakol meg mindig! De a toltes azota is stabil 14.38, igaz ha fogyasztokat rakapcsolom leesik 14.00 ra de jo
Azota 0.03 mertem max a generator haz es test kozott A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2016
Nekem pedig aksin jó a töltés nekem csak a szivargyújtón mérek terheéssel brutálisan kevesebbet meg ügye aksi meg generátor között is van különbség. Valamint nekem fordulatszám független. Vagyis magasabb fordulaton erősebb minden fény a kocsiba tompított meg stb meg a töltésjelző is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |