Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Az Opeleknél a motor és a karosszéria közötti test szokott oxidálódni. Mivel minden egyéb a kasznin belül onnan veszi a testet lehet ilyen hiba. Tehát ott vizsgálódj.
A testkábeleket ami az aksiról megy a kasztnira az összeset átcsiszoltam fényesre meg a saruknál is ami űgye levan csavarozva az aksi mellé a kasztnihoz. 3 db kábel van ott nekem. A motor kasztni testkábel aztsem tudom merre van nemláttam ilyet, lehet hogy a 3 közül az valamelyik. De majd ha a generátort összekötöm a saruval jónak kell lennie ha ez a hiba mert a generátor fémesen érintkezik a motorral mert ügye oda van felfogatva.
A generátor ugyan fémesen érintkezik a felfogatón keresztül a motorral, de az elég bizonytalan. Többféle fém van egymáshoz csavarozva, ami elektrokémiai korróziót okoz és az oxidossá váló felületek miatt megnő az átmeneti ellenállás. Ez igaz a kábelek végére sajtolt csatlakozókra is. Járó motornál a generátor háza és az akku negatív saruja között mérj feszültséget. Ha sikerül akkor a test még nem jó.
Ma megcsináltam Húztam egy testet a generátor tartója ( Máshonnan nem nagyon lehet) a kaszni testelésig, ide fut be 3 test kábel köztük az aksi negatívja is egy csavarral van összehúzva ez a 3 a kasztnihoz. Az aksihoz nagyon közel van mert ez a pont az aksi mellet van az aksi testje egy 10 centis vezeték és ide egyszerűbb volt kötni. De a töltésjelző még mindig világít halványan nagy terhelésnél.. Bár már nem annyira valamint alapjáraton terhelve aksin mértem 13,8 V-ot a szivargyújtón pedig 13,3V-ot. Szóval valamennyit javult a helyzet de még nem az igazi. aksi negatív és aksi között is a fél Volt helyett már csak 0,1-et mértem.
Üdv!
Tudna valaki segíteni? Van egy Delco Remy ( opel f astra) generátorom, a hiba: Egyszer csak nem töltött, gyújtáson se ég a műszerfalon a lámpája. Szétszedtem, amit mértem diódákat kimértem nincs szakadás, kb egységes értéket mértem (nyitás) mindegyiken. Feszültség szabályzót lehet mérni valahogyan? Multiméterrel esetleg? Illetve a tekercseket, hogyan lehet ellenőrizni? ( 3 kivezetése van ami összesípol, dióda mérő állásban, nem tudom normális e a jelenség.) Válaszokat előre is köszönöm!
A lámpát magát ellenőrizted? Ha az kiégett nem gerjed fel a generátor.
Igen, azóta cseréltem generátort csak csapágyas kezd lenni, most gondoltam megpróbálom megjavítani ezt. De nekem gyanusak az "összesípoló vezetékek" .
Azokkal nincs baj. A tekercsek ellenállása olyan kicsi, hogy az mindenképp sípolni fog. Körülbelül minden generátor így néz ki. Ha van egy jó feszültség szabályozód (például a csapágyasban) azt próbáld meg beletenni. Az esetek nagy részében az hal meg.
A gond , hogy ami van az Bosch... multimeterrel nem lehet kimérni?
Nem igen. A diódákat is csak kiforrasztva. Inkább a Bosch-ban cserélj csapágyat, kevesebb nyűgöd lesz.
Az a rajz hibás... a felső tekercs rövidre lesz zárva a felső két dióda között. A kötési pontot ki kéne venni onnan és a W csak a jobb dióda anódjáról menjen.
A tartócsavar nem biztos, hogy jó választás, mert az el van szigetelve a generátot testjétől.
Igazad van. Nem néztem át, csak az itteni képek közül kikaptam egyet. De van itt még.
Gumszilent szokott lenni a generátor-bak csavarnyílásában a rugalmasság miatt. Ezért van külön testvezetéke a generátornak a blokk és a karosszéria felé.
Van ott egy test kábel gyárilag szerintem ami ment a tartócsavartól a blokkhoz. Az a baj máshonnan nem tudok csatlakozni rá a generátor végén van még egy csavar de az nagyon vékony.
Az én F Astrámnál a kis összefogató csavarra tettem rá egy 4 mm2-es vezetéket saruval és azt kötöttem az akkumulátorsarura.
Jó az ott, ahová a fekete kábel van kötve. Nekem is oda volt kötve annakidején az E Kadetten, tökéletes volt.
A fekete kábel gyárilag ott van az megy a blokkra. Ahol az a kábel van ugyanonnan huztam mégeggyet az aksiig vagy is a kaszni testig, de így sem a legjobb még mindíg parázslik a töltésjelző.
Az én autómon nincs gumi szilent, viszont testkábel ennek ellenére van, mert a rögzítő csavarokon keresztül bizonytalan a test.
Húzd le a műszerfali töltésjelző lámpát a generátorról, és köss ideiglenesen egy ugyanolyan izzót oda a generátorra közvetlenül. Ha úgy is parázslik, akkor a generátor okozza a parázslást, akkor alaposat át kell nézni, lehet pl. szakadt valamelyik dióda. Ha így eltűnik a parázslás, akkor valahol még mindig nem stimmel az érintkezés.
Dióda hidat kiszedtem és a csavarnál a lemezkéket ami összezárja a "negatívot a pozitív" diódákkal kihajlítottam úgy mértem ki egyesével.
Szia, Bocsi, hogy beleszólok, de az újabbakban, már az ECU szabályozza a töltést is! Betettem én is az enyémbe egy kínai szabályozót, de nem volt jó, mert 36V-ot adott ki!!!! Ezeknél, a töltő feszültség nem is 14,2, hanem változik. Ha intenzíven gyorsítasz, lejjebb veszi, vagy alapjáraton, hogy ne dadogjon, és ez egy '97-es autó.
Szerintem az F Astrában még nem.
Urak. Ezt a csúszógyűrűt lehet cserèlni? Bosxh generátor.
Üdv! Nem tudom, ha lehet kerülöm a német autókat, aki mindennap ezt látja, az fejből tudja. Csak azért írtam, mert nem nem mindig olyan egyszerű, hogy " gyere cipó, hamm, bekaplak!"
![]()
Szia, Na ez az ami már megérett rá! Húzd szét, s meglátod, le lehet e fejteni a tengelyről? Illesztve szokott lenni, + 2 forrasztás. De az elektromostól is megkérdezheted, hogy lehet-e hozzá kapni, mert ha igen, akkor nagy a valószínűsége.
Lehet. Itt kapsz hozzá, vagy kicserélik neked.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |