Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ez a csúszógyűrű préselve és pont hegesztve vannak a kivezetései.
Elvileg nem cserélhető, csak tekercs toldással ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Így igaz, láttam már egy pár ilyet..... ma is
![]()
Nem ám, szerencsére. Megette a fene azt az autót, amin a töltést is az ECU szabályozza.
Le lehet, ennél azt hiszem, csak ponthegesztve van a vezeték, le lehet ütni egy csavarhúzó élével. Van olyan típus is, aminél préselve is van a vezeték a csúszógyűrű kivezetéseihez, azt óvatosan le lehet fejteni.
A ponthegesztett vezetéket ügyesen le lehet választani és még toldani sem kell.
![]()
Atól függ, hogy sikerült a ponthegesutés
![]()
Köszönöm a segítséget mindenkinek! Akkor neki esek
![]()
Nálam az okozta a "parázslást", hogy az egyik dióda nem töltött (a háromból).
Diódahidat cseréltem: azóta hibátlan.
Neked is csak terhelés alatt csinálta??
Igen, minél erősebb a terhelés, annál inkább "hiányzik" a dióda árama, annál inkább leesik abban az időszakban a feszültség a fődiódahídon a segédhídhoz képest (vagy fordítva, attól függ, melyik a hibás dióda), és ez pedig a jelzőlámpán feszültségként jelenik meg, mert az a két diódahíd közé van kötve. Persze mindez csak a kilencdiódás generátorok esetén érvényes.
Ez milyen fajta lehet? Valamint a diódahidat merre találom és hogy lehet leszedni?? Sajnos generátorokat nem ismerem. Nem szereltem még sosem.
Szia, Ott lesz az ékszíjtárcsa másik oldalán, a burkolat alatt.
Igen.
Azonban ha brutálisan felpörgettem a motort, akkor nagy nehezen elaludt. (Nyilván azért, mert akkora fordulaton a maradék kettő dióda is töltött annyit.)
"Sajnos generátorokat nem ismerem. Nem szereltem még sosem."
Húh, nem akarlak megsérteni, de akkor csak óvatosan. Én nem vagyok autószerelő, de elég jó a kézügyességem, gyerekkorom óta forrasztgattam magamnak mindenfélét, nagyon jó voltam fizikából, és az apámtól is sokat tanultam, ami a házilagos szereléseket illeti. S fiatal felnőttkoromtól kezdve én szereltem az autóimat (a hegesztés kivételével). Ezeken kívűl ezt az egész fórumot az elejétől áttanulmányoztam és 12 oldalt ki is nyomtattam magamnak, amit többször át is olvastam. Ezek mind-mind kellettek ahhoz, hogy neki merjek állni házilag egyedül és még sikerüljön is elhárítanom a hibákat.
A mostani "kis" generátorokban van 6Db
![]()
Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy az lehetséges,hogy a generátor néha tölt néha meg nem. Tegnap kezdődött a probléma,de a generátor pozitív csatlakozásánál is lehetnek gondok,mert elég könnyen lecsúszik a saruról,ennek holnap nézek utána. Kérdésem lenne,hogy ez az érintkezési hiba is lehet a probléma okozója.
Ha sarus, az a gerjesztés - töltésvisszajelző lámpa csatlakozója. Lehet hiba oka.
A plusz vezetéket csavarral, kábelsaruval szokták bekötni. 40-75 A vagy még több is mehet rajta.
akkor valószínű,hogy az lesz,mert ha lehúzom akkor a visszajelző lámpa nem világít,fentről nem látok semmit mert a generátor alján van,majd holnap alámászok. Eddig nem volt semmi gond vele,lehet csak lerázkódott tegnap is...
Sziasztok!
Kezdőként hozzátok fordulnék néhány kérdéssel a generátorokkal kapcsolatban. Igaz az, hogy az egyenirányító diódákat csak kiforrasztott állapotában lehet vizsgálni? ( Gondolok itt a multiméteres vizsgálatra) És ha igen, érdekelne, hogy miért? Kérdés a kérdésben: hogy a leginkább célszerű vizsgálni egy kiszerelt állapotú diódahidat? Válaszotok előre is köszönöm!
Sziasztok! Olyan problémám volna az autómmal hogy furcsán bepislogtak a fényszórók amikor valami nagyobb terhet vett fel , például az elektromos szervo motorja. Járó motornál levettem az akksi sarut, és generátor töltő feszültséget mértem. A töltőfesz nagy fordulaton sem ment 14.4 volt fölé, visztont elektromos terhelésnél amikor elfordítottam a kormányt ( elektromos szervomotor), a töltés leesett 10 volt alá, az autó egy pillanatra megállt. Tehát mire kellene gyanakodnom szerintetek? Generátor, vagy feszültségszabályzó?
Köszi előre is!
Idézet: „Járó motornál levettem az akksi sarut” Ezek után nem sok jóra.
Szerintem semmi köze a generátorhoz. Ha pillanatokra ki is maradna a töltés az akkunak akkor is át kéne hidalnia azt a kis időt. Inkább valami test, vagy főkábel érintkezési hibára gondolnék. Az akkusaru járó motornál való levétele nem jó ötlet.
![]()
Viszont ha fentvan az akkun a saru akkoris csinálja de akkor az akksi naggyából kiegyenlit, viszont 3-4 voltos feszesés akkor is van és a fényszórók ezt megérzik és a fütésventilátoron is hallani hogy lelassul ha alapjáraton megy a motor. Sőt volt olyan hogy az elektromos szervó is elnehezült.
Tehát át kell vizsgálni a testkábeleket az akku és a karosszéria, motor, generátor útvonalon, Az akkusaruval kezdve, pláne ha sajtolt. Ugyanezeket meg kell vizsgálni a pozitív oldalon is. Tehát főkábel és annak vezetékei a generátorig.
Üdv mindenkinek!Segitséget ötleteket várnék egy probléma megoldásához adott egy merci A160 1.6benzines Valeo 0111545602 tipusú generátor,nem volt töltés a szénkefék elkopva,szénporos szennyeződés erősen, kapott tisztitást és egy komplett új fesz szabályzót komplett kefékkel.összerakás után a következőt produkálja:autó beinditva a töltés lámpa kialszik alapjáraton kb akku feszültség van ,fordulatszám emelésével fokozatosan nő a töltés kb 2500-nál 13.9,gáz elvételkor a fordulat csökkenésével fokozatosan eltünik a töltés,fordulat növelésére visszajön.Dioda hid hibája produkálhat ilyet? Köszönöm a segitő hozzászolásokat.
Sziasztok! 2003 as Fiat Stilom van. A hibaüzenetben alternator fail jön vissza. Egy 50 km es út végére lemerült az akkum mert nem volt töltésem. 2 nappal később elindításkor kiírta a hibát, 2500 as fordulat felett a hiba eltűnt és 14 V ot mértem alapjáraton is. Járattam a motort a ház előtt fél órán át. Később útnak indultam és a generator hibat csak egyre magasabb fordulatszámon tudtam eltüntetni. Mi lehet az oka?
Kopott kefének tűnik, de igazából szét kell szedni a generátort, vagy legalább levenni a szabályzót róla és megnézni a kefék állapotát.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2016
Sziasztok. Kéréssel fordulok hozzátok. Tudna nekem valaki Skoda 105-ös generátor-feszültségszabályozóval való összekötéséről valamilyen képet küldeni? Vagy esetleg a kábelek helyes bekötéséről írni egy két sort? Előre is köszönöm!
Szevasz!
Amit leírsz, az ráillik a dióda hibára. Nem tudom ez segéddiódás-e, ott hiányozhat 1 vagy 2 (inkább 2). Ha ráadsz terhelést (fényszóró, ködlámpa, fűtés ventillátor, hátsó ablak fűtés) akkor tulajdonképpen feljebb tolódik a fordulatszám, hogy elérd a normál (13,9-14,4) feszültséget, ami megfelelőnek mondható. (Nekem már kellett másfajta generátorban cserélni 2db.-ot) Autópályán ez jó is lehet, de városban merülni fog. Üdv: StMiklos |
Bejelentkezés
Hirdetés |