Fórum témák
» Több friss téma |
A lábak helyes pozícióba hajtogatása valóban könnyebb volt mint gondoltam. Egyszerű 4 mm-es lemezt használtam távtartónak a hátsó sorhoz, és 4,5mm-t az elől lévőhöz. Egyértelműen gond volt a mérettel, mert a névleges 4,5 mm helyett csak kb. 3 mm volt a valóság. A szereléshez én is használok segédeszközt, de a panelt eddig sosem kellett utánmunkálnom. A tiédhez hasonló méretet tartok én is, azaz eleve hagyok itt egy kis légrést.
A hajtogatással nincs problémám, csak azzal, hogy alig érek hozzá és letörik a lába... Én is hasonló mód szoktam beállitani, mert néha van amikor stimmel, van amikor nem.
Szerintem a jobb oldali egyértelműen mutatja hogy sajnos hamisítás áldozatává vált.
Bár a hamisak is szoktak működni....
A jobb oldalinak jók a lábhajtogatási méretei. A bal oldalit kellett javítanom.
Most már ez alapján a dokumentáció alapján is van egy saját működő példányom. Szinte elsőre elindult (volna), de azért volt két apróság.
1. A védelem nem engedélyezte a kimenetet, mert az egyik erősítő kimenetén egyenfeszültség volt. Látszatra, az IC minden lába ideálisan volt forrasztva, köztük szinte üvegszerűen átlátszó vékony folyasztószer maradék volt csak. Alapos nagyításban is megnéztem, így sem látszott semmi, viszont mérve két láb átvezetett (nem egymás mellett lévők). Letisztogattam ónszippantóval, majd oldószerrel is, és újra forrasztottam ezt a csatornát, ami után teljesen helyre állt a rend. Sajnos akármilyen gondosan járunk is el, szükséges az ellenőrzést méréssel is elvégezi. Külön tanulság, hogy az áramkorlát (nálam most sima izzós volt), megvédte az alkatrészt. 2. A kapcsolási rajzon is, és e miatt a terven is van egy típuselírás. A CLIP T8 tranzisztora hibásan van PNP-enk és BC212-nek nevezve a kapcsoláson. A helyes típus BC182 (vagy hasonló) és természetesen NPN a polaritása. A téves beültetés csak annyi gondot okoz, hogy a CLIP-et jelző ledünk folyamatosan világít. Javítani fogom a dokumentációt, és majd igyekszem kicseréltetni a hibás dokumentációt. Ezektől eltekintve, most is kifogástalan a működés, dicséri Reloop munkáját. Érdekesség lehet a trafó, amit direkt ide gyártattam. Annyiban áll a furcsasága, hogy nem a megszokott "tömzsi" arányokkal készült, hanem külön kérésemre egy lapos változat, amiért cserébe nagyobb az átmérője. A gyártó első szóra tekercselt egy egyedi vasmagot, és erre készítették el a tekercseket. Az üresjárási feszültséget 2x25V-ra kértem, mert ezt gondoltam a 35V-os pufferhez az elvi maximumnak. Ezzel (kivezérlés nélkül mérve) +- 32,4 V a tápfeszültség. Ez jelent minden csatornán kb. 20W többletet, a +- 24 V-hoz képest. Nem hallom a hangerő különbséget az előző példányhoz képest, de ez is iszonyatos hangnyomást képes produkálni. Ennél külön tesztelgettem a zajokat is, mert a panel alatti jelentős méretű trafó hatását akartam érzékelni ( a trafó és a panel között vaslemez van). Mindent letekert hangerővel vizsgáltam, de a SUB szintjét 50%-ra feltoltam, ami sokkal több mint amivel hallgatni szoktam (az kb. 25%). A zajra a legjobb jellemzés a "hiány". Brumm egyáltalán nincs, még ha a SUB membránjára tapasztom a fülem akkor sem tudom megmondani be van-e kapcsolva az erősítő. A frontok magassugárzóihoz hajolva, egy éppen az érzékelés határán lévő ici-pici sustorgás van, de a mérték olyan, hogy csak akkor vettem észre, mikor a PC-t is lekapcsoltam mert annak ventilátora mellett már nem érzékeltem. Ezt rendkívül jó eredménynek tartom, ami igazolja a kapcsolás, a tápegység, a panelterv és az elrendezés hibátlanságát. A dobozolás még várat magára, de a felépítés már így is teljesen kompakt és stabil. Talán nem látszik a képen, de a trafótartó lemez kiemelhető a panel alól (néhány csavar bontása után), és így a bordára szerelt áramköri lap mindkét oldala jól hozzáférhető, javítható.
Sziasztok én nemrég regisztráltam a fórumra,nagyonjó oldal.
Én azt szeretném megkérdezni hogy valaki tudni e linkelni egy panel tervet egy 2db TDA7294-es ami hidba van kötve. Én nézegettem visszamenőleg is de nagyonsok oldal van és szeretném tudni melyik lenne az mit könnyen megtudnék ithol csinálni.
Szia!
Én ezt a KIT-et használom 2db kit, 2x150W körül van a leadott teljesítménye. Szigorúan csak 8 ohm-on használható. Leírást is küldenek vele, és egyszerű az összeszerelése is. TDA7294 HÍD
Az a szigorú 8 ohm lehet 4 ohm is,tápfeszültség függő a dolog.
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Keress rá csak a fájlmellékletekre! Abból is van elég sok, de nemrég volt itt téma, hamar meglesz.
Tda ict akár 2ohmra olis zehetsz kisebb tápfeszen. Kevesebb teljesítményel. Sokan játszottak már.TDA ic vel. Jó szép hangja van de 2x35v fölé nem ajánlanám senkinek hogy menyen.
Ez így van de az én +-38V DC-vel 4-ohmon sütni lehetne rajta
Nem tudom megfejteni mit jelenthet az "olis zehetsz". Valami új alkatrész?
OFF/ és elnézést a többiektől
Szia!
Esetleg létezik olyan verziód is ebből a sub szűrőből, ahol a fázisfordítás mértékét egy potival lehet állítani? Ha nem akkor ebből a verzióból létrehozható-e olyan? köszönöm
Szia! A fázisfordítás az fix 180°, nem értelmezhető az állítása. Ha a szub csatornát szeretnéd a szatellitekkel szinkronba hozni akkor fázistolást, vagy késleltetést alkalmazhatsz.
Értem, (helytelen fogalmazás volt) és ilyen fázistoló vagy késleltető megoldásra rá lehet bírni ezt a bemutatott verziódat valami egyszerű módosítással?
Ebben a kapcsolásban az U1C látja el az általad kívánt feladatot.
Sziasztok nekem olyan kerdesem lenne hogy ket darab tda7294es erositonek eleg e a pc tapbol bontott kabelezes marmint tap kabelnek eleg vastag e?
Ravasz megfogalmazás. Általában azt szokták kérdezni, elbírja-e az adott vezeték a várható áramot. Az "elég", nekem azt jelenti, lángra lobban, és ha ezt kábel teszi büdös is lesz ráadásul.
A PC tápban többféle vezeték is van. Próbáld megsaccolni a keresztmetszetet (mm2-ben), és azt kb. 10-el szorozva kapod az áramterhelhetőséget. De semmi sem olyan egyszerű, mint az elsőre látszik, hiszen ehhez is van egy csomó valóság és egy csomó mítosz is. Ezek általában abból táplálkoznak (és most tekintsünk el a teliholdnál oxigénszegényített, aranyfüsttel bevont, természetes szinezékkel színezett polipropilén szigetelésű kábelektől, amiket kizárólag félszemű varászlótól szabad megvenni, de csak ha sánta a lova, mert egyébként hamis)., hogy nem csak egy optimális hőfokot várunk el (ne melegedjen), hanem az is jó lenne ha nem esne rajta feszültség. Persze fog esni, csak nem mindegy mennyi. Vastagabb huzalnak kisebb az ellenállása ezért kisebb feszültség esik rajta. És mint lenni szokott, általában középtájékon van a jó megoldás. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Szia! Előszeretettel használom Bővebben: Link.
Koszonom a valaszokat mindkettotoktol
Sziasztok!
Végre elkészült az E_2v1.3d 2.1-es erősitőmodul, ezúton külön köszönöm reloop és Alkotó mesterek részletes és kimeritő terveit. A modult egy olyan feljavitott aktiv hangfal(pár)ba épitem, amelynek számomra van csupán nosztalgia értéke, egyébként egy kinai szemét és csak a fűrészpor katulya maradt belőle eredeti. Az élesztésnél a leirtak szerint minden rendben volt, a hangos próbánál néma csend, a kis potméteres NYÁK panelen hamar megtaláltam a szakadást, ami a hiányosan alkalmazott fotó módszer eredménye. Az volt a gond, hogy kézileg elég nehéz a P20-at egyenletesen felhordani, ehhez adódott az UV fénycsöves megvilágitás – az ajánlott ponszerű megvilágitással szemben - ennek a halmozott egyenletlenségnek az lett az eredménye, hogy a vastagabban lefújt és kevésbé megvilágitott részek később oldódtak a marószódban, igy a már elkészült huzalokba is belemart az oldószer. Ezen kivül volt még egy ragasztási hibából rövidrezárt elkó kondi a potis panelon (az élesztés után követtem el a szalagkábel cserénél), ezt az egyik front csatorna és a szub erős búgásából hamar megtaláltam. Most sem tökéletes, van egy elég erős brumm-ja főleg a szub-szekciónak, ami az alu-előlap érintésére felerősödik, de ennek még utánna járok. Az IC-k hűtőbordára szerelésénél megfogadtam Alkotó tanácsát a kengyeles lefogatással; itt még rásegit egy darab hőmérséklet-vezérelt CPU venti. A táp Tr. egy 2x25/300VA toroid, a két +/-12V stabkockára ezért tettem hűtőbordát, igy is határértéken van a +/-35V bemenet, kissé melegszenek is. A védelem jól működik, a CLIP LED világit, határértéknél ki-ki alszik, fentebb emlitettek szerint majd lecserélem Q8-at NPN-re. A következő lépésben a szub ládát rakom össze, a nyirfa panel sajnos nem jött össze, megteszi majd a leszabott forgácslap is, lényeg, hogy megjött a hangszóró . Jelenleg a frontokat 8 Ohm-on, a szub-szekciót jobb nem lévén az autóból kivett 4 Ohm-os ládával járatom; ez igy nem jó, nem hajtom ki teljesen és hosszan a panelt, mert nincs kedvem leégetni aztán javitani. Még egyszer sok köszönet a fórumtársaktól tanultakért; extra köszönet reloop és Alkotó profi munkájáért. Profi.
Ügyes.
Felületes szemlélődés alapján úgy tűnik, mintha a MUTE csatlakozó rövidre lenne zárva egy vezetékkel. Ez a némított állás, a működéshez ennek nyitottnak kell lennie. Nálam egyáltalán nincs zaj, messze-messze jobb mint amire számítottam. A potis panelt én sima vezetékekkel kötöttem be, kb. 15 cm hosszúval, és ez sem okoz bajt/zajt.
Nagyon szép munka! Elismerésem mind a megvalósítónak, mind a tervezőknek!
Sziasztok!
Meg lehetne-e oldani, hogy a TDA7294-es erősítő bemenetére egy RC "mélyszűrőt" rakjak? Esetleg értéket tudtok mondani ha megoldható? Illetve a bemeneten 470nFos kondenzátort ha nagyobbra cserélem mit változtat rajta?
Mire gondolsz, mikor mélyszűrőt írsz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |