Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Valamiért nem indult el a bss elektronikás kapcsolás. Igaz nem volt itthon 22k ohmom csak 20.azt tettem be.lehet az a gond. De nem csinál semmit. Majd ha lesz kis idöm megprobálom kicserélni az ellenállásokat meg lehet így az icnek is nyekk lett. Azt is teszek másikat .azt kiderűl.
Az ac hoz a trafó közepe kell azaz szimmetrikus táp külön stabilizálva a +-.Galvanikusan egy potenciálon kell legyenek különben nem indul.
Idézet: „Az ac hoz a trafó közepe kell” Pont, hogy nem a közepe kell az AC-re, mivel az a GND.
Az AC-hoz szinte bármi mehet (próbára), ami váltó vagy pozitívabb mint a GND és elég magas érték a soros ellenállás miatt a T1 vezérléséhez. Nem csak AC jó hozzá. Egyenirányítja úgyis egy dióda.
Azért az "AC"-t célszerű ide kötni, mert ez azonnal nullára csökken kikapcsoláskor (nincs rajta puffer), és így azonnal el tudja ejteni a relét, jó eséllyel még a kikapcsolási pufogás előtt.
Én a bss féle verzióval sose foglalkoztam, nincs tapasztalat. Segédfesz, vagy segédtrafó nekem nem nyerő. Közvetlen tápról, előtéttel, ami rajta is van az "eredeti" panelon. Párat már építettem, de mind indult elsőre.
Van ezzel a kapcsolással egy nagy probléma.
A IC bemenete a tápfeszültséget, illetve a +/- 15V -ot nem haladhatja meg (Katalógus, Absolute maximum ratings). A kapcsolás bemenetén van ugyan osztó, de mi van, ha... Előfordulhat az a hiba, hogy mindkét végfok kimenete "kiül" valamelyik tápfeszültségre, egyformán. Például azért, mert megszűnik a másik fél tápfeszültség, akár egy elkó zárlat, vagy egy biztosíték kiégése miatt. Ilyenkor már egy +/- 30V -os tápfeszültségről üzemelő erősítőnél is meghaladja a védelemben az IC bemenetén a (+, vagy -) 15V -ot a feszültség. A TL meg csak pislog majd. Ekkora alkatrésztemetőben már igazán elfért volna még két szembefordított zéner védelem gyanánt az IC bemenetein (3 -as és 6-os láb). A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2016
Építettük már ezt a kapcsolást +-90V tápfeszről járó végbe is, sőt! Sikerült is agyonverni hídban, mindkét oldal lerokkant egyszerre! Védelem leoldott, végfok följavít, megy tovább.
Értem, ettől függetlenül ez egy nagy rizikófaktor. Én nem kockáztatnám meg legközelebb a dolgot, inkább betennék két zénert a bemenetre.
Teljesen igazad van. Az eredeti kapcsolás TL082-őt használ. Az is ugyanez végülis. Mindíg "neves" IC-t használok, amik azért általában tudják amit írnak róluk. KÍCI kínai ipari hulladékot nem használok. (azzal már lehet izgalmas volna)
Igaz zéner nincs az elején, (előkapartam a kapcsolást) Számolj rá az elején a fesz osztóra, mekkora bemenő fesz kell hogy az IC-t kinyírja. Az a kapcsolás alapján, amit én linkeltem, ne a bss félét.
Bővebben: LinkÉn nem játszom tovább. Megprobáltam nem akar műkődni. Veszek egy gyárit ebayen. Abból már van 2darab tökéletesen űzemel upc1237el. Már a műszer. Dioda vizsgálati feszűltségére is le oldott
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Akkor lehet a 0 vagy a fázis is a szekunderen mindegy csak nagyobb legyen mint a gnd bocsi valóban elírtam...
Az rendben van, 15 -ös osztó van az elején, viszont így 9V feletti egyenfeszültségnél old csak le, az alatti hibafeszültségnél még nem védi a hangszórót.
Na ez is elkészűlt 600wBővebben: Link
Akkor már csak egy védelmet kellene összehozni valahogy....
600W -nak nem lesz kevés az a hűtés?
Ha ennyi DC kiugrik, ott a végnek már vége, egy valamire való hangszóró a másodperc tört részéig még vígan elviseli. Nekem tökéletes, még a feladatát mindig teljesítette. Jobb mint egy "kihegyezett" védelem, ami már egy alacsonyabb frekis jelnél leválaszt. 20 Wattos hangfalhoz lehet nem jó, de nálam a ringek, és a driverek is 50W/db. Szub 600W/db!!! Nekem jó.
630-9630 került bele, nyitófeszültségre válogatva, mind a négybe. Egyiknek a +12v segédtápjával szenvedtem még, UA7812 fesz stab van benne, ami elég forró lesz egyből, és 12 helyett csak 11.8 voltot ad. Azt hittem valami szívja, de csak 200mA az egész, amit lead. Valószínűleg az rossz. Ezenkívül már kutya bajuk. A tiéd biztos újabb szériás, ezek még a fekete előlapos verziók. Az SMD helyére szerintem sokkal nehezebb berakni egy furat szereltet, mint az oda való smd-t.
Az enyém is fekete előlapos még. Én még várom a vég feteket, most a hűtést erősítettem meg. A tiedben mik a meghajtó tranzisztorok? SMD-ben nem vagyok otthon, de nem is szándékozok. Azért váltom ki furat szereltre. A segédtápnak nézd meg a másik ágát is, mekkora áram van. Az is lehet, már 200mA felfűti. Elég vicces az egész erősítő hűtése.
Szia, az ágotánál nem úgy van hogy a fetek szigetelés nélkül vannak a hűtőbordán és ott kapják a feszt? Az úgy jó ha összekötöd őket egy lemezzel? Én egy barátommal használtam ágotát tartósan de sosem volt gond a melegedéssel.
Nem a feszt kapják ott, hanem a kimenete van rajta, és a bordáról viszi vissza panelra egy csavarral, tehát gyárilag is összeköti. Ha jól be van lőve, tuti, hogy elég neki a hűtése. Teszteltem, mert én is nyugtalan voltam miatta. Ráadásul túlfűtés esetén elejt a relé.
Ezeket a lemezeket honnan szerezted? Vagy csináltad öket? Nehogy a házba beleérjen. Amúgy jól néz ki.
Így már értem. Viszont a sok kanyar amit a levegőnek meg kell tennie az újonnan felszerelt bordák között szerintem rengeteg porlerakodáshoz vezet és ha az eltömődik megszűnik az áramlás is mivel az alján szívja át a levegőt ki a dobozból hátrafele. Én inkább beszerelnék egy ilyen ventilátort ami a képen van, legalább háromszor annyi levegőt szállít mint a hagyományos.
Nem csak az alján szív, hanem az elején is. Ha 15 évig jó volt a gyári hűtése, akkor szerintem elmegy az elkövetkezendő másik 15 évben is. Én biztos meghagyom a gyárit. Egyébként nem fűt olyan sokat, mint gondolná az ember. Ráadásul a szigetelés nélküli felfogatás miatt jó a hőátadás.
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Olyan kérdésem volna, hogy honnan lehetne szerezni ILYET 3x3-as, vagy 4x4-es kivitelben, hosszabban, és nem 20ezerért. Valaki vásárolt már valahonnan ilyet, vagy esetleg készített igényesen?
Üdvözlet!
Egy általános kérdést szeretnék feltenni, fogyasztás és a leadott teljesítményről. Van egy pc-s hangfalam Thonet Vander Kürbis ami 25w+25w a leadott teljesítménye. A hálózati fogyasztásmérő 6-7W felvett teljesítményt mutat, függetlenül milyen hangerőre van állítva. De például a Cikkek rovatban a 10W-os A osztályú végerősítő építésnél 300W-os trafót használ az építő. Lehet, hogy velem van a gond, de ezt nem értem! A témával kapcsolatban esetleg van aki tud egy oldalt ajánlani ahol számomra egyszerű és érthető. Kösz!
Szia.
A Thonet & Vander elvileg tudhatja azt, ami rá van írva, a hangszóró mérete alapján ez reális. Találtam képet, amin látszik a hátulja, 210-240V 50/60Hz és 200mA van megadva. Az áramfelvételét mérd meg, abból kiderül, mennyi az annyi. Az általad említett cikkben le van írva pontosan, hogy mennyi az erősítő teljesítmény felvétele: Idézet: „Példaként az én erősítőm 34V-os (terhelt) tápfeszültségről, 1.3A-es nyugalmi árammal üzemel csatornánként, azaz 34V*1.3A*2 = 88.4W teljesítményt vesz fel folyamatosan a tápegységből. Ennek a teljesítményigénynek a folyamatos kielégítésére én egy 300W-os trafót használok, oldalanként 10A-es Graetz híddal (ami a kisebb melegedés érdekében akár 20A-es is lehetne!).” Az, hogy a készítője 300W -os trafót használ hozzá, az a hosszú távú stabilitás miatt van inkább, ahogy azt Ő is írja. Ha egy 100W os trafót használsz és csak egy pici LED üzemel róla, akkor nem 100W teljesítményt fog fogyasztani, csak azért, mert a trafó 100W -os. Az a trafó max. terhelhetőségét jelenti, nem a tényleges teljesítmény felvételt. A tényleges teljesítmény függ a rákötött fogyasztó teljesítmény igényétől és a trafó veszteségétől. Csodák nincsenek, energiamegmaradás viszont van, ez alapján mindennek utána lehet számolni.
Szia! A hatásfok erősítő osztályonként változik, néhány érték, amihez képest lehet azért némi eltérés: A-osztály 20%, AB-osztály 60%, G és H osztály 75%, D-osztály 90%. A D-osztály kivételével alacsony kivezérlésnél a hatásfok még rosszabb.
Ami az A-osztályú erősítőt illeti, ott a folyamatosan magas áramfelvétel indokolja a transzformátor túlméretezését. A PC hangszóródnál pedig el tudom képzelni, hogy kapcsolóüzemű tápot használ és annak a felvett áram mérését rosszul átlagolja a fogyasztásmérőd.
Sziasztok!
A Profiktól kérnék egy kis segítséget! Az alábbi kapcsolás működne-e KUY12 tranzisztorokkal (80V, 10A, 70W)? +- 30V-ról 8Ohm-os terhelésre kellene 30-40W. Úgy gondoltam hogy elhagynám a bemeneti fokozatot, a jelet az IC előtti 10µF-os kondi kapná és csak 1pár végtranzisztort használnék. Ja, és Zobel szűrőt tennék a kimenetre. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |