Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akksitöltő gond
A kondi 1500µF 50V és 17,20V megy fel (lehet hogy felmenne 50V-ig?) és ha bekötöm az izzót is akkor 12.88V-ot mutat a multi. Ha a kondit bekötve hagynám lehet menne a töltő?
"Akku rácsatlakoztatása nélkül a legtöbb töltő nem ad ki feszültséget." Hát ez most sok volt!!! Lehet hogy a jó alkatrészeket kicseréltem jóra? És hogyan lehetne akkor a töltőt megnézni hogy tölt-e? Egyébként 1 éves a töltő ugy hogy újnak számt.
Helyettesiteni kell a töltökapcsokon az akksit,mondjuk azzal az elkóval amit a graetz-re tettél. Fel kell tölteni 12V-ra, majd rácsatlakoztatod a kimenetre majd ezután gyorsan ráteszed az izzót is. Valószinűleg működni fog. Azért nem adnak ki feszültséget,hogy véletlen rövidzár ellen védve legyenek. A vezérlőpanel a tápfeszültségét az akkuról kapja,csak ekkor tud bekapcsolni ha ez megvan.Persze ennek is megvannak a feltételei: az akkufesz nem lehet túl alacsony(zárlatos akku) túl nagy sem mert ez teljesen feltöltöttet jelent.
Köszönöm a segítséget! Feltöltöttem a kondit rátettem a sarukra ahogy írtad és felvillant az zöld led. Lehet hogy eddig is jó volt így kidobtam az ablakon 1300FT-ot.
Viszont gazdagabb lettél néhány tapasztalattal! Még az is lehet,hogy megérte...
Sziasztok! Én is csinálok egy akksitöltőt. Az én problémám az, ha 10A terhelést adok a töltőre a feszültség vissza esik a dióda után mérve 3-4V-ra, a trafón mérve megmarad 12V. A másik problémám az, hogy ha polaritáshelyesen teszem rá a kivezetésekre a multimetrert váltó feszmérésben, akkor 24-30V-ot mér, ha nem polaritás helyesen, akkor minden rendben.
Írja meg valaki, hogyan lehet kimérni (ellenőrizni) egyen és váltoáramú kondenzátorokat?
Hali!
Hány utas egyenirányítás? A dióda után mérsz váltófesz. állásban? Esetleg rajz, vagy kép? Milyen diódát használsz? Jó a dióda?
Szia!
Némi ellentmondás van a leírásodban. Váltófeszültség állásban, hogyan lehet a multimétert polaritáshelyesen csatlakoztatni? - Az egyszerű egyenirányítókat, mint a töltők, nem igazán érdemes multiméterrel mérni. Mindenképpen valamivel terhelni kell a mérés közben a készüléket. Legjobb, ha az valami ismert ohm-os terhelés, ami a végáram közeli terhelést okoz. Egyéb mérés-terhelés megtévesztő lehet. De mindenképpen, valami kis terhelést kell ráakasztani, mert a diódák esetleges szivárgási árama, a váltóáram kapacitív átszivárgása miatt, teljesen értelmetlen mért értéket adnak. Én a trafós és egyenirányítós cuccokat, passzív analóg műszerrel mérem. Az legalább nagy marhaságokat nem mutat. - Viszont minden műszer, váltó mésben (kivétel True RMS mérők) a váltófeszültség átlagértékét méri, és effektív értékben van kalibrálva. De a mérés csak akkor jó, ha szinusz jel van. Egy töltőben, egyenirányítóban mindenféle jel van, kivétel színusz. Tehát ez nem mérés, csak saccográfia. - Viszont ez a jelentős feszültségesés amit "mértél", már gyanús. Ott a 10A áram sem volt meg, mert akor a trafón mért feszültségnek is illett volna csökkenni. - Kondenzátor mérése az más témakör. Vannak rá speciális műszerek, normálisan csak azzal mérhetők. Viszont azért váltó kondenzátoroknál, van lehetőség, összehasonlítással és számítással mérni. Ismert frekvenciájú (pld. 50Hz)váltó feszültség esetén megméred az átfolyó áramot, és kiszámolod a látszólsgos ellenállását, majd a kapacitását. Nem lesz pontos, de közelítő értéket fog adni. Xc=1/(2*Pi*f*C) - Elkóknál egyszerű mérés, de körülményes. Állandó árammal feltöltöd a kondenzátort, és méred egy bizonyos feszültségszintet mennyi idő alatt ér el a kondi. Sajnos kis áramok esetén, a szivárgási áramm a töltőáram már arányban van, ezért, jóval több kapacitást fogsz "mérni". A mérést az ismert Q=C*U képlet alapján lehet elvégezni. A Q=i*t ebből már a C értékét kifejezheted. C=(i*t)/U üdv! proli007
Szia titi!
Azt nem tudom hány utas egyenirányítás, de úgy volt megcsinálva hogy 6db dióda volt párhuzamosan kötve a trafó egyik pontjára, a másik kivezetésről ment egyenesen a csipeszre, de azóta kidobtam a diódákat és graetz-hidat csináltam öszesen 4x4 diódából. Ezeket heggesztő egyenirányító hídból csináltam meg. Sem rajzal, sem képpel nem tudok szolgálni egyenlőre.. Tudod nagyon sokat tudtam meg a fórumot olvasva ami kicsit megkönnyíti a dolgomat. Sajnos többet nem tudok írni, mert jelenleg már a "problémámat" kidobtam. Az új "technológiával" meg csak jövő héten tudok foglalkozni. Azért köszi. Majd még írok ha problémám lesz. üdv.: Laci
Szia proli007
Köszönöm szépen a részletes válaszod. A váltófeszültség állásban tettem rá a multiméter érintkezőjét oda, ahol egyenáram jön már ki, és így mutatott a műszer 30V áramot. Ha az érintkezőket felcserétem akkor nem volt váltóáram. De lehet itt is csak az a probléma, hogy a multiméter belső ellenállása miatt mutat rossz adatot. Köszönettel: Vági Laci
Ezek szerint egy utas.
Ebből kifolyólag produkálhatta a műszer a "jelenséget". Tulajdonképp lüktető egyenáramról volt szó. Na de már mindegy! Ha segítség kell, nyugodtan írj, azért van ez az oldal, és mindig akad valaki, aki segít! Üdv!
Hali!
Bocs hogy ide írok, de nem akartam új topicot nyitni. Olyan kérdésem lenne, hogy van egy motorom, benne 6 voltos generátor, és hogy nekem kéne 16-18 volt stabilan több amperrel terhelhető.Szóval gondoltam hogy egy feszháromszorozóval tölök egy akksit, csak nem tudom hogyan lehetne 18 voltos akksit szerezni, gondoltam ceruzaakksik sorbakötésére, esetleg 3db 6 voltos robogóakksi sorbakötve, de nemtom hogy ez így tölthető-e vagy hogy esetleg még mivel lehetne megoldani. a generátor 20 wattot tud leadni, szóval a töltőáram nem gond szerintem. a válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Visszatérve az akksitöltőkre,nekem meg aza baj,hogy ha töltöm az akkumulátort (12 V9Ah) 1óra töltés után már felmegy a fesz 15,6 V ra! A töltő gyári(6A).Az akksi nem melegszik közben de eléggé pezseg, az áram 4A indult>3 A re de a fesz szerintem sok!(abba is hagytam a töltést) Mi lehet a baj?
Ezekre a gyári töltőkre fel szokták írni, mekkora akksi tölthető vele. 6A-os töltőhöz legalább 20Ah-s akksi dukál minimum. Tehát kocsi akksit bátran, de motor akksit köbzoli tanácsának megfelelően, mert tényleg tönkreteheted vele. Csak abba gondolj bele, hogy kb. 0,5A-rel lenne jó tölteni 22-24 órán keresztül. Amit a töltőd belekényszerít, az ennek 10x-ese.
Nem jó a töltőd. Kb. 14.4V-nál a feszültségkorlátnak be kellene kapcsolnia és akkor nem lenne ilyen problémád ( vidd vissza ha tudod és cseréltesd ki egy normálisra). Az akku csak a töltés elején vesz fel nagyobb áramokat, ha jó a feszültségkorlát utána szépen csökken a töltőáram. A kezdeti áramot, ha nagyobb az akkumulátorra megadott maximumnál, korlátozni kell. ( Ahogy a kollegák már leírták )
Sikerült a 6V-os tekercsedre töltőmegoldást találnod? Vagy inkább külön töltés mellett döntöttél?
Valószínű nincs is benne feszültségkorlát, csak a trafó, és a gréc, meg esetleg az A-mérő. Ezekből van a legtöbb forgalomba.
Akkor ennyit a Bosch-ról!
Ezért akarom megcsinálni automatára. Akkor jónak kell lennie majd!
1 amper körül, de a töltés folyamatosan menne, a fogyasztót meg csak néha kapcsolnám be.
http://elektroman.uw.hu/archivum/vegyes/feszharom.JPG ezzel a kapcsolással csinálnám, annak is örülnék ha valaki elmagyarázná ennek működését. mer nem igazán látom át. kösz előre is
Próbáld magad megérteni. A pozitív félperiódusra mi nyit ki, mi töltődik fel, aztán ugyanezt a negatív félperiódusra is. A 2. +, és - félperiódusnál már ne feledkezz meg azokról a kondikról sem, amik az elsők alatt feltöltődtek. Sok sikert.
2000 Mf ?
azzal helyettesíthetném az akksit nem µF-re gondoltál? de azé még úgyis sok, nálunk a 4700es 580 ft. nemtom még mi lesz. de az eredeti probléma még mindig fennáll: 18 voltos akksi
Hello!
Ennél a kapcsolásnál, már egy 6/18-as kistrafó, vagy egy kapcsolóüzemű fesznövelő értelmesebb lenne a 6V aksiról, és akkor a töltő funkciót is elláthatná egyben a kapcsitáp. (Persze most azt fogod írni, küldjek egy rajzot, dehát keresni kell.) üdv! proli007
Najó, de trafót nem naon tok tekerni, venni meg nincs értelme mer akkor hagyom az egészet inkább, kapcsiüzemű fesznövelőbe nem kell trafó? Eddig csak kapcsüzemű tápról halottam inverterben meg kocsierősítőnél stb.... de abba is kell trafó.
köbzoli: Az ár... hát nemtom, nálunk akko is 16 V 4700µF 580 ft... drága egy hely, de közel van.
Hello!
Valamilyen tekrincs azért még is kell, mert ez a kondis megoldás csak igen kis terhelések esetén járható út. Nem írtad meg, hogy milyen célból kell, vagy mik a követelmények a fesznövélésnél, ezért nehezebb valamilyen használható tanácsot adni. Egy TL497-el ilyen egyszerű a feladat, ha nincs valami nagy terhelés. Ez a kis áramkör 6V-ból készít 24V-ot, de már nem tudom mennyivel terhelhető, mert nekem eg 20mA-es áramgenerátorhoz kellett, ami telepekről járt. Ha kell, priviben írsz egy címet és elküldöm, mert nekem csak itt heverészik a fiókomban. Egy LT1070-el persze lehet komolyabb terhelésre is készíteni, de az húzósabb árban. Viszont össze lehet tákolni egy NE555-Fet-Dióda hármasból is akármit egy kondid áráért. Csak pontosítani kell, mit kell szabályozni és miért. Esetleg nézd meg a Skori honlapját, tele van vele. üdv! proli007
írtam ám hogy mihez kell az első hozzászólásomban.
akssit kell vele tölteni. meg azt is megírhatnátok hogy hogyan lehet a legegyszerűbben tölteni egy akksit. nem kell csepptöltés meg ilyenek, a legegyszerűbb mód. kösz
Oké, de nem minegy milyen aksit és hogyan használod.
A savast viszonylag egyszerűen, a NiMh aksit viszont problémásan. Mert az elsőt lehet feszültségszintre tölteni, a másodikat nem. És nem minegy, hogy "csak" fel akarod tölteni a motorról, vagy pufferüzemben szeretnéd járatni, mert az teljesen más. (NiMh-nál nem is tudom, azt nem szokták pufferüzemben járatni szerintem) Amúgy a kapacitásának 1/10-edével, 14 órán keresztül. Ez segít rajtad? Kétlem! üdv! proli007
Zselés akksit akartam és pufferüzemben. viszont eza kapacitás tiedável 14órán keresztül ez nem tetszik. ha gyorsabban töltöm (ilyet lehet?) akkor csak az élettartam csökken vagy vmi baja is lesz?
Szia!
Zselés aksival megoldható. Egyetlen szépséghibája van a dolognak, a rengeteg cella soros kapcsolása. Ha a kapacitások szétmásznak (márpedig a vége ez) akkor az, az élettartam rohamos romlásához vezet. Ha kiegyenlítő shunt töltést alkalmazol, az meg koplikált. Hát az embernek valamelyik ujját mindig meg kel harapni. A töltési adat amit írtam, az egy teljesen lemerült aksi, kíméletes töltésére vonatkozik. (De a töltési adatok a zselésre rá vannak írva) Ha megnézed, akkor a gépkocsiban lévő generátor sem ezt csinálja, de azért működik 6-7 évig. Ott az elmélet az, hogy a generátornak akkora teljesítményt kell szolgáltatni, mint amit a fogyasztók maximum kívánnak, és a többi energia marad az aksi töltésére. Az aksi, csak az indításra kell, meg ha nem jár a motor, vagy alapjáraton van. De ott is van mikor a töltőáram akár a 35A-t is eléri. igaz nem túl sokáig. A töltési feszültséget, pedig a vízbontási határig emelik, és ott leszabályozzák a generátort. A generátor karakterisztikája olyan, hogy növelvő fordulatra nő a leadott teljesítménye, viszont egy bizonyos fordlat felett már állandósul (vagy csökken). Ezzel akadályozzák meg a túlzott töltőáram kialakulását. A 14,2V-on tartott aksi, nem túl elegáns, mert pufferüzemben (amikor az aksi állandóan a töltőn van) 13,6-13,8V feszültséget illene az aksin tartani, ekkor viszont nincs meg a megfelelő töltöttségi szint, és a szulfátosodási hajlama is sokkal nagyobb. Erről a témáról akik szünetmentes tápokkal foglalkoznak, tudnának napokig regélni. Nincs más lehetőség, itt is kompromisszumokat kell kötni. Szóval, ha az aksikon a terhelés állandó, akkor a töltőnek minimálisan olyan teljesítményűnek kell lenni, ami el tudja látni a fogyasztókat. Ha viszont ki van kapcsolva a terhelés, akkor az összes töltőáram az aksiba fog kerülni. De mivel ilyenkor az aksi tulajdonképpen fel van töltve (mert a fogyasztók nem zabálhatták fel a töltési energiát is) ez az üzemállapot, csak percekig fog létrejönni. Viszont, ha a terhelést, csak néha-néha kapcsolod be, és közben van ideje az aksiknak töltődni, akkor a töltő árama lehet kisebb is, mint a fogyasztók összfogyasztása. Ezt a jó arányt kellene eltalálni. Átmeneti megoldás lehet az 1/5 töltőáram. Ez teljesen lemerült esetben 7 órát jelentene. De ha a motor üzemidőben a terhelés nem folyamatos, akkor az aksi nem merül le teljesen (sőt) és a töltésidő jelentősen csökken. Ez az áram még szerintem megengedhető károsodás nélkül. Arra is gondolnod kell, hogy a motor generátorának, van-e annyi plusz teljesítménye, hogy a fogyasztóit is ellássa (beleértve az új terhelést is) plusz az új aksik töltőáramát is szolgáltassa a töltő veszteségeivel egyetemben. Na! Szóval ezért kérdeztem, hogy mire akarod használni, nem a kíváncsiság miatt. Mert mint láthatod, van néhány kritérium ami alapján döntened kell. Ezért nem válasz a kérdésemre, hogy "aksit akarok vele tölteni". Mert akkor az a válaszom, hogy tölts! (Ne hogy azt hidd sértődős vagyok, és Téged sincs szándékomban sértegetni) Amúgy, okos tanácsot ebben a témában nehéz adni ami megfellebbezhetetlen, úgy is a gyakorlat fogja eldönteni, a megfelelőséget. Valamit készítesz az elvek mentén, aztán majd módosítani kell. A gyártók sem úgy készítenek valamit, hogy húzogatnak néhány vonalat a papírra, vonnak egy gyököt, aztán jöhet a piac. Ha meg igen, akkor ilyen "kínai termékek" születnek, amit manapság kapni. Arra nem gondoltál, hogy az egyik 6V-os aksi a motoraksi is lehetne? (Persze ha egyáltalán van ilyen) üdv! proli007
huhh, kössz a leírást.
Na szóval, azér nem akartam leírni hogy mire kell, mer volt már rá példa hogy aér nem segítettek. A motoromba akarok egy TDA2030-as vagy TDA2003-as erősítőt, egy mélyközepet meg egy piezot rakni. A generátora (?) (mágneses forgórész,melette meg egy tekercs ami váltót csinál) épp arra elég, hogy a világítást hajtsa, de a hátsó lámpát megcsináltam ledesre, ezért felszabadult 21W a generátor terheléséből. Erről akarok egy akksit tölteni, és azért kell a magasabb fesz mer 6 volton egy AB erősítő jóesetben lead 5-6Wattot 4 ohmon (legalábbis így tudom a hatásfokukat). Ha TDA2003-al építem meg akkor elég 12 volt is, de a 2030nak azér illene a 18.Tudom hogy a profibb autós erősítőkben kapcsiüzemű táp van, de ilyenre nincs pénzem. Kösz előre is hogy ennyit foglalkoztok velem.
Hello!
Ha álló helyzetben akarod használni, akkor kell az aksi. Ha meg csak menetközben, akkor elég lenne a tekercsről egy kétszer egyutas kétszerező, meg egy kondi. (+-táp) Az kb. 16V-ot adna, ha elég nagy a kondi. Hát persze sejtettem, hogy valami "marhaság", de ez a Te dolgod. Én a helyedben jó csajokat vennék a hátam mögé, nem hangfalakat, mert álló helyzetben egy táskarádió is megteszi. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |