Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A B+ (battery +) a vastag csavar és az a generátor töltés kimenete, tehát nem a gerjesztés. Ezt kell összekötni a szabályzó B+ bemenetével, ami szintén a vastag csavar. A szabályzó gerjesztés kimenete az "Ш", amit a generátor "Ш" bemenetével kell összekötni. A testet mindkét eszköz a vázról kapja, de a szabályzó testét érdemes direktben összekötni a generátor testével.
Ha ebben a konfigurációban emelt fordulatszámon beáll a 14V körüli töltőfeszültség a generátor B+ kimenetén, akkor jó a szabályzás.
Allo motornal 12.6 voltot merek .indket ponton a feszultsegszabalyozon.
Sziasztok. Az alábbi dologban szeretném egy szaki segítségét kérni: adott egy Nissan vanette 2.3d 99es évjárat és egy benne lévő 90A-es generátor ami egyáltalán nem tölt. Autóelektronikai műszerész a szakmám dolgozgatok is benne de generátort utoljára pár éve a suliban csináltam tehát a tudásom némileg megfakult. A generátoron a fesszabályzó ami ben benne van a két szénkefe kicserélve mert kopott volt a szénkefe, változtatható feszültségű tápegységgel és próbalámpával tesztelve, szépen lekapcsol 14.4 fölött. Generátort szétszedtem tekercs lekötve a 9 diódát jónak mérem, közel azonos az értékük és csak az egyik irányba vezetnek persze hidegen próbáltam multiméterrel, ESR mérővel rámértem az állórész tekercsére csillagponthoz képest és egymáshoz képest is körülbelül azonos értékek 1,2 tized ohm az eltérés a tekercs egyik kivezetése sem cseng össze a házzal tehát feltételezem hogy nem zárlatos. A forgórész csapágya ami a házban van kissé lóg de nem hinném hogy amiatt a kis lógás miatt egyáltalán ne töltene, emelt fordulaton nagyon minimálisan emelkedik a feszültség de meg sem közelíti még a 13 voltot sem. Az utolsó tippem az hogy a töltésjelző izzó kiégett a műszerfalban, ezt ma délelőtt fogom ellenőrizni és emiatt nem kap gerjesztést a generátor. Valakinek valami ötlete esetleg hogy mit kéne még kimérnem vagy tesztelnem? És hogyan? A méréshez van multiméterem és szkópom meg persze próbalámpám, a megtápláláshoz vagy egy tápegység vagy egy akkumulátor töltő.
Bekotottem ahogy irtad es stabil 14.1 V feszultseg van. Koszonom a segitseget.
A töltés jelző izzó jó tipp, ugyanis a nélkül nem megy. Azt viszont látnod kell azonnal, hiszen álló motornál bekapcsolt gyújtással világítania kell.
Sziasztok! Adott egy f astra 92 es C14NZ amin szépen lassan elszállt a töltés. Előszőr észrevettem, hogy halványodnak, vagy világosodnak a lámpák és a műszerfal. Aztán néha néha kivillant a töltésjelző is vagy épp folyamatosan világított. Rámértem aksinál is generátornál is nem volt töltés fordulatra sem jött meg. Szétszedtem és gyűrűk jók, kefék jók, diadasor jó külön kimértem mindet. Autóba a generátorhoz menő kábelek is rendben vannak. Azt szeretném kérdezni fesz szabályozót nem lehet kimérni valahogy?? Már csak az maradt 3 ezer ft bele. Tekercsek nemszakadtak nincsenek testen. Tekercs gyári értékeket esetleg tud valaki??
sziasztok! van egy opel corsa 1.5 td autom és mostanába azzal a jelenséggel találkozom hogy alapjáraton nem világit a töltés lámpa de emelt fordulaton viágít.de amint alapjáratra visza esik a fordulat egyböl elalszik a lámpa.ez a generátor meghibásodása lehet vagy a fesz szabályzó relé szar?
Szia! Szerintem vesz szabályzó és azért világít mert túl tölt. Szerezz egy multimétert és kiderül!
Túltöltésre nem világít a lámpa. A mérés viszont jó ötlet.
Inkább szénkefe problémára gondolnék.
Sziasztok!
Van egy öreg STEYR T80 traktor,ezek gyárilag Dinamósok voltak.Tettünk rá generátort, egy Bosch típusút,mint a képen látható kivezetés vannak rajta.B+ ra és a felettit rákötöttük az önindítóra(Akkumulátor +),D+ ra és Akku +próba égőt(12 volt,3 watt) kötöttünk ,világít álló motornál, kis fordulaton már kialszik.de a feszültség az aksiban 13, 4 körül van , nem kellene többnek lenni, esetleg hány wattos égő kellene?Vagy más lehet a probléma?Elég magas fordulaton pedig csak 13 V körüli a töltés.Esetleg testelési probléma lehet? Esetleg a töltést megmérhetem akkumulátor lecsatlakozásával? A generátort egy autóbontóban vettem , azt mondták hogy jó meg garanciát is adtak rá úgyhogy azt kizárnám hogy rossz. A + ra mit kell kötni, mert láttam olyan képeket a generátorról, amiken van egy doboz rajta A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2016
Szia!
Az akkumulátor + kivezetését a B+-ra kell kötni, a töltésjelző lámpát pedig a D+ és az akkumulátor + közé. A generátor B+ kivezetésén mekkora a feszültség a generátor testéhez képest? A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2016
A feszültséget, csak hétvégén tudom megmérni, mert a traktor a papámnál van , én meg máshol lakom.Ha nagyobb a feszültség akkor testelési probléma? vagyis hát mindenképpen kontakt hiba?Egy másik kérdés,Ha kapcsolót szeretnék bekötni a traktorra teljes áramtalanításhoz, mert így azt gondolom , hogy a generátor a testet megkapja, és a pozitívat meg az önindítóról akkor a gerjesztő lámpa világít akkor le fog merülni a akkumulátorom.Vagy elég a gerjesztő égőhöz kapcsolót tennem?
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2016
Elég egy "gyújtáskapcsolót" beépítened a lámpa kizárásához úgy, mint ahogyan a rajzon van. Lehet, hogy azért mérsz csak 13V-ot az akkumulátoron, mert sok töltőáramot vesz fel és ezért nagy a feszültségesés a vezetéken és a generátoron. Ha a B+ kivezetésen meg van a 14V körüli feszültség, akkor nincs gond.
Bővebben: Link
Előfordulhat, hogy sok töltőáramot vesz fel, mert volt már párszor inditózva töltés nélkül.
Idézet: Akkor ehhez nem kell lekötnöm az akkumulátort ugye? „Ha a B+ kivezetésen meg van a 14V körüli feszültség, akkor nincs gond.” A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2016
megmértem járo motornál magasabb fordulatszámon a töltést az aksin,és 11,8 at mértem.kevés sajnos.
vettem relét és azzal is ugyan az a hiba. nem maradt más leszedtem a generátort és szerelöhöz viszem
Ne köss le semmit sem, mert a terhelés nélküli állapot nem egészséges, ráadásul lehet, hogy fel sem gerjed így. Segíthetsz a generátornak azzal, ha egy akkutöltővel feltöltöd az akkumulátort és ez után indítasz.
Szia! Én nem vagyok annyira járatos a generátorok terén de ez a típus egy elég régi darab lehet amelyikhez egy kondenzátor is tartozott (2.2uF) és a "+" saruhoz tartozott a vége. A "D +"-hoz a visszajelző izzó mellette az önindítóról és az akku "+"-ról (a két vastagabb saru) lenne a bekötés? Csak feltételezem ..... a kondenzátornak a fül felfogató menetes furata a pajzson, látszik a lenyomata is a fülnek.
![]()
A két vastag a B+, mert ennél nem csavaros, hanem rádugós a csatlakozás. A kondenzátor zavarszűrés miatt volt ott, mert a kapcsolóüzemű szabályzó képes zavarogni.
Valahogy én is erre gondoltam de a kondenzátor nélkül a zavar jelek a szabályzót le fogják korlátozni és sosem fog a megfelelő feszültséggel tölteni, még ha jó a szabályzó akkor sem. Vagy rosszul gondolom?
![]()
Majd megtudjuk, ha újra traktorközelbe kerül a kérdező.
Persze, persze és csak feltételeztem a dolgot erre a generátorra nézve és mindezt a rajta lévő kialakítások miatt.
![]()
Sziasztok!
A következő problémával kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni: Adott egy Skoda Felicia 70A-es generátorral. A közvetlen probléma az vele, hogy 2-3 naponta lemerül. Álló helyzetben a fogyasztása 0.1 A körül van, viszont a töltőfeszültséggel érdekes problémák adódnak. Hideg indítás után tökéletes 14.4 V-os feszültség mérhető, ám ez gyorsan le tud esni, ami a tapasztalat szerint 2 dolognak köszönhető. Az egyik a bekapcsolt terhelők száma, a másik a hőmérséklet. Eleinte ha bekapcsolom a lámpát, ködlámpát és a ventilátort leesik a fesz 13.5-13.4 környékére(ha növelem a fordulatszámot sem megy vissza), viszont ha lekapcsolom akkor visszamegy 13.9-14 voltra. Sajnos ugyan ez egy 20km-es út után nem mondható el. Akkor terhelve képes akár 12.9-13 voltra leesni és a terhelők kikapcsolása után is csak 13.5-13-6-ra visszamászni. Az autóvillamossági szerelővel már 3 hete megy játszadozás(aki elvileg cserélt fesszabályzót, és szénkefét, illetve a generátorról a + és a - kimenetről is kötött egy kábelt az askira), de csak nem képest megoldást találni.
Szia! Közben az akkumulátor persze teljesen rendben van. Talán meg kellene próbálni egy jó akkuval is, hogy azzal ugyan ez történik e töltéskor.
![]()
Üdv! Segítséget kérnék. Vectra C 2004, diesel. Akku új. Töltés 13,7 akkunál mérve, és a BC szerint. Terhelésre 13,3. Tudom nem százas. Ami jobban aggaszt, 2700es fordulaton elmegy a töltés, lemegy 12.6ra, amint esik a fordulat visszajön. Visszajelző nem világít általában. Egyszer dobott hibát visszajelzővel: P0621-02 generátor "L", vezérlőáramkör hiba.
Szia! Az izzítógyertyák indításkor nem okozhatnak olyan mértékű plusz áramfelvételt, hogy az alacsony akkufesz hibaként íródik be?
![]()
Menet közben generálta a hibát kb 130as tempónál előzéskor. Fordulaton, nem indításkor. Akkor tünt fel amit fent leírtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |