Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Még hányszor írjam: ne a szivattyúba nézz be, hanem a kábelét a nyomáskapcsoló dobozába kösd be. Ezért írtam, hogy dobj fel egy fotót a nyomáskapcsoló beléről, ahol jól látszik az esetleg bekötési hely ( sorkapocs pl. ).
Mellesleg ott szoktak ilyen csavarfejet alkalmazni, ahol nem szeretnék hogy a laikusok szétszedjék. Tehát várhatóan nincs is szükség rá ahogy Ferci is írja..
Hello! Adatlap szerint meghajthatod, mert a CMOS ki is adja a 3,3V-ot, a "H" küszöbfeszültsége 2,4V (bár az adatlap el van írva). De a 232 tápfeszültségének 5V-nak kell lenni.
Leesett. Bocs az értetlenkedésért.
Itt a bekötési rajz:
Na ugye... akkor a felső sorkapocsba kösd be a szivattyút.
A védőföld egyértelmű, a másik kettő pedig tetszés szerint. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2016
Kösz a türelmet!
Ebből gondoltam, hogy megspórolhatom a szintillesztést, mert jelenleg 5V-ot kap és van egy szint illesztés a ki és bemenetre, (a linkelt kapcsolás)ez nem állja meg a helyét?
Most látom, hogy a kapcs rajzban is a MAX3232 van elnézést a figyelmetlenségért.
Üdv!
3db sorbakötött erősífényű led elé mekkora előtétet tegyek? Kiszámolnám a programmal csak nem tudom a led áramfelvételét! Előre is köszönöm!
A tápfeszedből vond le a 3 led nyitófeszültségének az összegét és a maradékot oszd el pl. 15 mA-rel.
Ha kék vagy fehérek, akkor számolj 3,5 volttal/led, így 10,5 volt lesz. 12 voltos tápfesznél így (12-10,5)/ 15 mA, az 100 ohm. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016
A LED nyitórányban bekötött dióda, aminek korlátozni kell az áramát. Annyit folyathatsz át rajta, amennyit akarsz, de ha túlléped a megengedett értéket, akkor tönkremegy.
Üdv!
28KHz-es PWM jelet állítok elő logikai FET-ekkel, 12V-ot kapcsolgatva. Ezzel a FET-tel elég nagy tartományban tudtam variálni az így kiadott feszültséget. Viszont elég drága, és sok is kell belőle, szóval gondoltam váltok erre. Az utóbbival viszont ez a tartomány jelentősen beszűkült. A Gate előtt 1K-s ellenállást használtam a régi FET-tel, gondoltam kipróbálom, hátha az újnak másmilyen kell, de 500Ohm-ossal is kb. ugyan az maradt a tartomány. Mi a különbség a két FET között, ami miatt ez az eltérés jelentkezik? A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016
Üdv!
PWM-re a sima ellenállásos bekötést szerintem felejtsd el. Rendes meghajtás kell oda, minimum a két darab tranyóból álló totem-pole. Én 18kHz-en kapcsolgatok 24V-ot, az elején én is azt gondoltam elég lesz a logikai gate-es FET. Sajnos nem, mert iszonyatosan melegedett, beraktam a totem-pole meghajtást és azóta hűtőborda nélkül is vígan kapcsolgatja a 80W-ot. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2016
Kicsit nem ide való de nem találtam megfelelő TOPIC-ot.Arra lennék kiváncsi hogy a mai modern villamos mozdonyok illetve komplett szerelvények(mozdony néküli) milyen elektromotorokat illetve használnak.Csak mert olyat hallottam hogy egyenáramú motorokat használlnak ám valahogy nem tudom elhinni.A modern gépek alatt csak helyi (magyarország,szlovákia)-ban használlt vonatokat értem.
Sziasztok ,nemrég rendeltem egy ilyen hangváltót ,mikor néztem láttam hogy hiányoznak róla alkatrészek ,szóval ezek direkt nincsenek odatatéve? Igyis működőképes kéne legyen nem?
Teteje Alja És ez szerintetek megvan 500W ? A weboldalon legalábbis azt irja,de azért 200 megvan mert minimum annyira lenne szükségem?
Szia! A vasúton és a villamosokon a tápálás váltóáramú, viszont ha jól emlékszem eltérőek a paraméterei. A 4-es metró wikipédia szerint 750VDC táplálású. A combino, az alstom metrók és a flirt vonatok váltóáramú motorokat használnak szerintem, mert induláskor hallani a frekvenciaváltók hangját a motorokon. Némelyik flirt vonat hangosan sípol a megállóban is. Ha valamit rosszul írtam, javítsatok ki.
Tudtommal a villamos a mai napig 600V DC-ről üzemel, de a Combino valóban váltóáramú motorokkal működik. Ennek előnye igazán fékezéskor mutatkozik meg. Mert az általánosan elterjedt soros gerjesztésű egyenáramú motorok csak kb. 5-8 km/h-s sebességig tudják hatásosan lassítani a szerelvényt, míg a váltó áramúak egészen megállásig. Amikor bejöttek a Combinok az országba, az összes féktárcsájuk hamarosan elkezdett rozsdásodni, mivel csak álló helyzetben voltak használatban. Ezért utóbb csináltak egy szoftver-módosítást, mely a napi első menet alatt működteti a tárcsafékeket, hogy használható állapotban maradjanak...
Sziasztok!
TO-263 hűtőbordával kb. 110-115 °C-os. Tartósan elvisel ennyit?
Szia!
Nézd meg a "hűtött" félvezető adatlapját, mekkora a réteghőmérséklet ezen a hőfokon és mekkora veszteségi teljesítmény a megengedett. Valszín elég kevés. Mindenesetre ez nem normális már ( ha jól mérted egyáltalán).
Hali,
úgy látom, ezen a fórumon többen is C= rajongók még rajtam kívül. Szeretnék kérdezni ezzel kapcsolatban, elektronikai vonatkozásban. Elképzelhető, hogy most sem sikerült eltalálnom a megfelelő témát, de majd akkor jól bejelentitek megint. C2N-t szeretnék PC-re kötni, kazettáról adatmentési céllal. Ehhez akarok építeni egy ilyen kábelt: Link1 Link2 Illetve igazából egy ilyen létrehozására szeretnék képes lenni egyszer majd, de ehhez egyelőre kevés vagyok: Link3 Addig is beérném egy kábellel, amit én szeretnék megcsinálni. A kérdésem annyi, hogy van-e arra valamilyen lehetőség, hogy egy ilyen kábelhez ne kelljen szétbarmolnom egy klasszul működő C2N-t vagy bármi mást, viszont a nem létező nyák-készítési képességeim határait se kelljen feszegetnem? Van pár C2N-em tartalékban, de mind működik, úgyhogy nem akarnék a világon semmit sem hozzáforrasztani a kábeléhez, akkor sem, ha bontóban vagy akárhol 500 Ft-ért hozzámvágnának egy másikat (, amit amúgy nem hiszek). Tehát összegezve: A létrehozandó kábel PC-hez csatlakozó részeit meg tudnám csinálni. A kérdőjeles ennek a kábelnek a C2N-hez csatlakozó felülete. Nagyon örülnék neki, ha tudnátok ebben tanácsot adni. Nyák-készítéshez nem értek egyelőre, a forrasztás egyedül az, amit be tudnék vállalni. Tudomásom van arról, hogy XE1541-es kábellel lehetőség van a C= közbeiktatásával megoldani ezt a problémát, van is ilyen kábelem, működik kifogástalanul, ám egy ilyen megoldást nem szeretnék most. Csak a C2N-nel beszélgessen a PC, ennyit szeretnék most. Segítő tippjeiteket előre is köszönöm.
Mennyi az elfogadható hőmérséklet kb? Amikor még jól érzi magát az IC?
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2016
Szia!
Keresd meg a te témádat: Bővebben: Link.
A mai modern mozdonyokban asszinkron motorokat használnak, szabályozott áramirányítóval (inverterrel). Az asszinkron motor nagy előnye, az egyszerűsége igénytelensége. Hátránya, hogy elég nehezen szabályozható, de ez a mai világban nem túl nagy probléma. Az áramirányító elektronikus vezérlése megoldotta a problémát, lehetővé teszi a többáramnemű üzemet, a többes vezérlést, tengelyenkénti nyomatékszabályzást, stb.
A régebbi változatoknál használtak egyenáramú (kefés) soros/vegyes gerjesztésű motorokat, a megfelelő mértékre csökkentett vonali feszültség egyenirányításával. Csakhogy a kefés motorok igen kényes jószágok. Mivel az egyenáramú soros motor működik váltóáramról is, ezért használják 16 kV/16 2/3 (16,7) Hz váltóról. A villamosok közül a Combino, és a CAF villamosok, valamint az Alstom metró kocsik asszinkron motorosak, de több régi (Tátra, és Ganz csuklóst) alakítottak inverteresre, (de megmaradt az egyenáramú kefés motor) Ajobb hatásfok, és a visszatáplálásos fékezés miatt.
Nálam 50-60fokC maximum. De inkább ne fűtsön semmi, van szinte mindenre kapcsolóüzemű megoldás jó hatásfokkal. Egyáltalán mi az, ami fűt? És miért fűt? Mennyit?
A villamosoknál (és a trolibuszoknál) eredetileg 550 V volt, gondolom a 230 V -ra átálláskor módosult 600 V -ra.
Szia! Csak néhány keresztkérdés..... Az miért nem jó neked, ha mondjuk egy walkman, vagy deck, vagy minihifi segítségével a hangkártyára játszod be a kazetta tartalmát? Ehhez sok segítség van és viszonylag gyors megoldást ad.
Szia! Köszi a keresztkérdést. Az általad javasolt megoldások leírásáról én is olvastam sokat. Egyelőre nem nagyon bízom egy ilyennek a sikerében, de ha más nem lesz, akkor ez marad. Köszi még egyszer. Azt lehet írni, hogy köszi, vagy az már szlengnek számít? Mindegy. Köszönöm.
Köszönöm. Te látsz közte olyan témát, amibe passzolhatna a kérdésem? Mert én korábban sem láttam, és most sem látok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |