Fórum témák
» Több friss téma |
Egy kérdés:12 Voltos akksi teljesen feltöltve multiméterrel mérve,hány V kell lennie?
Üdvözlet mindenkinek! Sajnos az előzőekben tárgyalt 1500W-os motor zsákutcába futott, így amíg nem tudok egy másik motort szerezni, addig beszereztem egy hatalmas nagy 300W-os teljesítményű robogót... ebben vezérlőelektronikát cseréltem, mert rossz volt a benne lévő, ám az a probléma van vele, hogy irdatlanul gyenge. A vízszintes talajon is eléggé gyengén indul, és egy pár fokos emelkedő is már megfogja, azaz nem tud elindulni rajta. Mivel előzőleg használtam már egy ilyesmi teljesítményű elektromos kerékpárt, így azt gondolom, hogy nem ez a normál működése. A beszerelt elektronika egy ilyen : http://www.elektromoskerekpar.com/48v_500W_UNI_HALL_jelados_elektro...ronika
A tanítást elméletben elvégeztem, de nem változtatott ez érdemben a dolgokon. Esetleg valakinek ötlet, hogy mi lehet a gond? Esetleg valaki nem tud nagyobb teljesítményű motort? (1000-1500W vagy lehet nagyobb is )
Üdv mindenkinek!A rossz idő ellenére,szép napot!egy kérdés:E-robogónál,van értelme a visszatöltésnek?Akitől vettem széthúzta a csatit,mert zavarta,hogy hirtelen fékezéskor kicsit blokkol .Tölt vissza észrevehetően valamit(hatótáv)?Megéri visszakapcsolnom?Persze tudom,függ a fékezésektől is.Előre is köszi a tapasztalatokat,válaszokat.
Nem sok értelme van, egy lefékezéssel 20-30mAh tudsz az akkuba visszatölteni, ott van értelme ahol nagy tömegeket kell lefékezni pl vonat.
Akkor,ha jól értem jobb ha szét van húzva a csati,és ki van iktatva?
Ahogy neked jó, nekem régebbi kerékpárom van azon nincs visszatöltés de úgy szeretem használni hogy ha kicsit meghúzom a féket akkor már fékezzen és ne kopjon, ezt úgy oldottam meg hogy fékezéskor a motor 3 kivezetését átkapcsolom relével 3 ellenállásra így fékeződik, egy kapcsolóval kikapcsolható. Igaz nem tölt vissza, azt is megcsinálhattam volna de kis számítás után (68kg vagyok) semmi értelme.
Lehet,hogy egy két napra visszakapcsolom tesztelés szempontjából,végül is veszteni valóm nincs.Majd kiforr.Köszi a tanácsot,majd írom mi lett az eredmény.
Igaz ami igaz, pardon, ha kissé félreérthető voltam...
Nem biztos, hogy visszatöltés ez a fékerő, hanem elektromos fékezés is van némelyikben, ez plussz eszi az akkut.
Hát,remélem nem az lesz,mert akkor befonom a hajam!
Gondolj bele, milyen kevéske lenne a visszatöltés, illetve annak ideje. Mennyi a fékezési szakasz a normál haladáshoz-fogyasztáshoz viszonyítva. És a visszatermelés hatásfoka sem 100%.
Az új akkuk nálam is kevesebb mint egy év után gyengülni kezdtek.
Esetleg valakinek valami javaslata az általam felvetett problémára? Jó lenne ha lenne valami használható járművem, de ezzel így elindulni sem merek, mert nem szeretném feltolni a dombra hazafelé. Az akkuk esetleg tudnak ilyen jelenséget okozni? terheletlenül meg volt mindegyikben a feszültség töltött állapotban, de ahogy elkezdem húzni a szabályzót, a töltöttség jelző műszer szépen megy lefelé, még terheletlenül is. amikor eléri a motor a teljes fordulatot, akkor vissza feljebb megy a töltöttség jelző mutató, de nem az eredeti pozícióba. 12V22Ah akkuk vannak benne.
Ez pont úgy hangzott, mintha az akkujaid az utolsókat rúgnák...
Menj el egy autóvillamossági szervízbe, és kérj minden akkumlátorra terkelési vizsgálatot. A szaki valószínűleg megerősíti amit írtam... Vagy végezheted magad is, oly módon, hogy beszerválsz néhány 12V 55/60W os gépjárműizzót, Ráakasztod az akkukra, és nézed mennyit csökken a feszültség, és mennyi ideig bírja egyáltalán. Ez csak szemléletes módszer, a műszeres vizsgálat a szervízben viszont tuti...
Na kész lett. Működik. Egy gondom van vele. Amikor mérek vele azt mutatja amit kell csak nem úgy.
PL. 12,6V helyett 1.26V vagy 9.9V helyett 0.99V Nem tudod véletlen az a tizedes pont mitől lehet elcsúszva? Előre is köszi.
Hát még két nap alatt nagy változást nem tapasztaltam,igaz csak melózni mentem-jöttem,a rossz idő miatt.Majd ha hosszabb távra megyek.De akkor nem értem miért rakják bele?Mondjuk a gép megy mint a golyó,és nélküle eszi a féket rendesen.
Idézet: Ha az elektromos fékre gondolsz, én Tornádó járgányomon olyan gyenge a mechanikus fék konstrukció, hogy a megálláshoz kevés lenne. Oda kell még az elektromos fék, zöme fékezést az adja. De ez jelentéktelen fogyasztás, mennyit fékezünk a normál haladáshoz képest, nagyon keveset. Nem ezért merül hamar az akku. „De akkor nem értem miért rakják bele?”
Bár nagyon nem értek hozzá,bevallom,én a visszatöltésböl remélek,reméltem egy kis pluszt.Vasárnap dugtam össze a csatikat,eddig nélküle használtam majdnem egy évig,elég türhetö a fék úgy is.Hogyan tudnám kideriteni legegyszerübben,hogy ez csak elektromos fék,vagy visszatöltés?
Egy multiméterrel feszültséget mérsz az akkun menet közben.
A tizedespont nem "el van csúszva", hanem rossz helyen van megjelenítve. A műszer nem tudja mit mér, Ő mindig csak +-200mV-ot mér. A tényleges méréshatárát a bementi osztó határozza meg. Ehhez kell igazítani a tizedes pontját. Vagy is hátul van három összeforrasztható pont erre, abból a jelenlegit bontani kell, és másikat kell összekötni, hogy jó helyen jelezzen a pont.
Mert úgy gondoltam 12-20 V között szeretném hogy mérjen ezért a P2 öt zártam rövidre ami 20V ra volt írva. De ezek szerint a 200V ot a P3 at kellene rövidre zárni és akkor lenne jó helyen?
Hát,tegnap rámértem multiméterrel,fékezéskor se nem csökken,se nem nő a pakk feszültsége.Most aztán tényleg nem értem.
Az akku elég nagy pufferképességgel rendelkezik, nem fog csak úgy felugrani a feszültsége ilyen minimális töltéstől - ha van.
Egy kis értékű soros ellenálláson kéne mérni a feszültséget polaritásfigyeléssel. Ha a normál fogyasztási irány szerinti polaritással ellentétes lép fel az ellenálláson, akkor az jelezné a visszatöltést, ha van.
Vagy dc lakatfogóval, nem kell megbontani. Áramirányt jelzi.
Ez nem kérdés. Vagy a méréshatárt, vagy a tizedespontot kell áthelyezni. De, hogy szinkron legyen a kettő között.
Sziasztok! Kicsit OFF leszek, mert nem kerék"párom" hanem kerék"egyem" pontosabban elektromos egykerekűm van. Két kérdésem van. Az első az egyszerűbb. Az járgányomra 170 Wh akku "kapacitás" van megadva. Az akkupakkom 16 db 2900 mAh 18560-as Li-ion cellát tartalmaz, tehát 60V körüli a terheletlen feszültsége. Hogyan jön ki ezekből az adatokból a 170 Wh? A motor 400 W-os. A gyári akkupakkoknál is Ah-ban adják meg a kapacitást. Hogyan jön össze a Wh az Ah-val, azaz hány Ah-nak felel meg a 170 Wh-s akku? (Alapfokon ismerem a villanyos dolgokat, tudom mi a különbség a W és az A között ezért nem értem.)
A másik kérdésem: Elég kicsi a belső akku kapacitása (max 10 km-t tudok gurulni vele), ezért gondolkodom egy külső akku vásárlásán. Elvben egy ugyanolyan akkupakkot csatlakoztat a járgány töltő csatlakozójához, és ezzel a külső akkuval menet közben segíti a belsőt. Milyen elektronika lehet benne? Nem egyszerűen párhuzamosan köti a kettőt, egyfelől egészségtelen lenne, másfelől a járgány töltő csatlakozójából sokkal vékonyabb érpár megy a BMS panelra mint ami a BMS-ből a motorvezérlő áramkörhöz (FET-ekhez). Létezik, hogy a külső akkuval tölti a belsőt?
Hello! Az első kérdésedre egyszerű a válasz, de szerintem csak túlkomplikálod.
- Ha egy cella kapacitása 2900mAh, akkor 16db. sorba kötött cella kapacitása is ennyi, csak épp a feszültség lesz a többszöröse a pakknak. A feszültség és az áram szorzata a teljesítményt adja, ha ezt az idővel is szorozzuk, akkor az elvégzett munkát kapjuk. A 2900mAh az 2,9Ah és a 60V*2,9Ah=174Wh. Mert a lényeg, hogy az aksival mennyi munkát végezhetünk el. - A másodikra igazából nem tudom a választ, de feltételezhető, hogy valami kapcsolóüzemű töltő van benne, ami állandó árammal fogja tölteni a pakkot. Függetlenül annak pillanatnyi terhelésétől. Így ott kisebb de állandó töltőáramok folynak, nem úgy mint a pakk és a motor között, ahol motor terhelésétől függő áramok rohangálnak. Így nem szükséges olyan vastag vezeték.
Koszonom szepen a segitseget , hetvegen ramozdulok a tortenetre . Majd irom mire jutottam Legrosszabb esetben hatra is beszerelek egy kormanyt xD
|
Bejelentkezés
Hirdetés |