Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   152 / 229
(#) Lucifer hozzászólása Ápr 10, 2016 /
 
DC9V +--hoz gondolom egy 9V-os elemet kell bekötni polaritáshelyesen, míg a mérendő feszültséget a COM és IN közé kell majd kötnöd. Ha nem akarsz 9V-os elemet használni akkor egy 9V-os stabkocka 78*09 lesz a te barátod.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
(#) GPeti1977 válasza Lucifer hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Meg kijön a füst belőle.
Biztos a COM meg az elem - oldala egy fólián van?
A 7809 jó lesz ha igen de 12V feszültséget kell neki keresni, 36V ról már tönkremehet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
(#) zosza18 válasza utsy hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Töltéskor lehet 38-40VDC is, amitől azonnal szétmegy a stab IC. Inkább DC-DC konverterbe gondolkodj, vagy a nagy bemeneti fesz.-t bíró sorozatból szerezz be egyet. A konverter jobb amúgy, mert nincs felesleg és fűtés, ellenben a stab IC-vel.
(#) utsy hozzászólása Ápr 10, 2016 /
 
DC9V +--hoz egy 9V-os elemet kell bekötni polaritáshelyesen, míg a robogo aksiát a COM és IN közé kell majd kötni ami 12V. Akkor ez így nem jó?
(#) uniman válasza utsy hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Nem jó...a műszer 200 mV-os ! Bővebben: Link
(#) zosza18 válasza utsy hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Adatlapon minden rajta van. Hány voltos a robogód?
(#) utsy hozzászólása Ápr 10, 2016 /
 
Ennek a megoldása akkor? Le tudnád írni???
(#) Mercz Csaba hozzászólása Ápr 12, 2016 /
 
ü mindenkinek.Szert tettem egy Tornádó Tl 100 Induláskor , mint egy "daráló"-hoz hasonló hangot ad ki ,és mint ha szét akarna esni.A lábára állítva azonnal a max-ra pörög , semmi zaj .Mi lehet ennek az oka ?Ebben kérném segítségeteket .
(#) zolika60 válasza Mercz Csaba hozzászólására (») Ápr 13, 2016 /
 
Kerékcsapágy nem lóg?
(#) etm válasza Mercz Csaba hozzászólására (») Ápr 13, 2016 /
 
Hali! Szerintem az impulzus jelek érződnek induláskor a keréken,ami morog is kisebb fordulaton terhelés alatt.
(#) Mercz Csaba válasza etm hozzászólására (») Ápr 13, 2016 /
 
Lehet .Viszont van másik bicajom is , ami szintén ad elinduláskor hangod,de a elenyésző ehhez késest .A nem belevaló vezérlő okozhat ilyet ?Mert az nem igen a sajátja .Az hogy megy vele egy dolog , lehet induláskor kevesebb áramot kap, mint a saját vezérlőjével.?Nem értek hozzá szinte semmit , csak mint lehetőség ?
Nem volt rá szükségem ,de olyan olcsón adták, hogy nem hagyhattam ki .És mindene működik ,Kis Aranyos. Köszönöm segítő válaszotokat .
(#) etm válasza Mercz Csaba hozzászólására (») Ápr 14, 2016 /
 
Hali! Ha nem a saját vezérlője akkor meg pláne ilyent okoz. Induláskor rá kell segíteni,mert előbb utóbb elmegy a vezérlő. Ha hajtás közben is morog,akkor meg nem igazán jó használni azzal a vezérlővel. HALL-os ,vagy szénkefés a motorja?
(#) Mercz Csaba válasza etm hozzászólására (») Ápr 14, 2016 /
 
Ha elindult, akkor megy mint a kis angyal, Köszönöm a tanácsot , meg fogadom . 5+3 vezeték meg a motorba , azt hiszem HAL -as .
(#) utsy válasza utsy hozzászólására (») Ápr 18, 2016 /
 
Hali. Na átforrasztottam az ellenállásokat mostmár nem 200mv os hanem 20v os a müszer.
Akkor a +- hoz rákötöm a 12 vos aksit elé bekötök egy ellenállást. Az IN re ugyan ugy az aksiról felhozok egy + szálat és elvileg ennyi?
(Azt mondták a boltba ahol vettem hogy nem kell külön elemről hajtani mehet az aksiról)
(#) proli007 válasza utsy hozzászólására (») Ápr 18, 2016 /
 
Hello! Szerintem rosszul tudják. Mert ebben 7106 van, aminek Comm pontja a plusztápfesztől kb. 2,8V-ra van "efelé". (Ez a belső referencia.) Vagy is a Comm ponthoz képest méri a feszültséget az IC. Saját tápfeszültségével közös pontot csak külön illesztő fokozattal tud mérni, amitől általában csökken a mérés pontossága. De nyugodtan kipróbálhatod, badarságokat fog mérni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2016
(#) utsy hozzászólása Ápr 19, 2016 /
 
Akkor ne az In re hanem a com ra kössem a + ot és a 12v ot 2,3v ra csökkentsem? . A tàpja meg lesz egy 9 v os elem.
(#) proli007 válasza utsy hozzászólására (») Ápr 19, 2016 /
 
Nem! Ha külön tápról járatod, akkor lehet vele bármit mérni a Comm (-) és az In (+) pontok között.
(#) mrindian hozzászólása Ápr 22, 2016 /
 
Udv mindenkinek !

Segitseget szeretnek kerni egy elektromos 36 voltos kisrobogo osszeszereleseben. Roviden annyi lenne a problemam , hogy az elozo gazdi osszeegette a vezerlest es megprobalta szetszerelni ( en igy vettem at tole ) A lenyeg , hogy vezerles nelkul kaptam meg es gondoltam veszek egyet hozza ha mar csak ennyi a baj vele . nem is volt problema osszedugtostam ( gondolom uga ahogy kellett Am de ezutan jott a masik baj... Sajna nem az eredeti kereke van benne hanem egy utolag beszerelt szinten 36 voltos mas formaju kerek es mikor osszeraktam a vezerlest egyhelyben , morgott a motor . Ekkor eszrevettem , hogy az 5 pines csatolasnal 2 szal vezetek (kek, sarga) megvannak cserelve . Ekkor jott az Isteni szikra , majd en az "okos" megcserelem a ket szalat ... El is indult a kerekpar de epp ellenkezo iranyba , mint szerettem volna.. Hatrafele gurul a kerek. egyebb javaslat ?? Tegyek hatra is kormanyt? Valaki esetleg ha tudna segitteni azt megkoszonnem .
(#) RoliNyh válasza mrindian hozzászólására (») Ápr 22, 2016 / 1
 
Ha három fázisú motor van benne akkor cserélj fel két fázist, és terheletlenül próbáld ki.
Ha megy, akkor ok, ha nem, akkor a hozzá tartozó két hall szenzorok vezetékeit is fel kell cserélni.

Ha szénkefés a motor (univerzális), akkor a motor két pólusát kell felcserélni csak...

(Elviekben ennyi...)
(#) Vladko hozzászólása Ápr 22, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy Polymobil PB-030 elektromos robogóm,és létezhet-e benne gyári korlátozás,ha igen hol találom?Előre is köszönök minden hozzászólást.
(#) proli007 válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 22, 2016 / 1
 
Hello! Csak hogy ne legyen félreértés..
A motor "univerzális"megjelölése, megtévesztő lehet. Mert a soros főáramkörű motorokat csúfolják annak, lévén hogy egyen és váltófeszültségről egyaránt működésképes. Így annak polaritását hiába cserélné az ember. A bringában gondolom mágneses állandó gerjesztésű motor lesz. És az "univerzális" jelző, nem a típusára, hanem a használatára vonatkozik.
(#) Biro F. válasza Vladko hozzászólására (») Ápr 22, 2016 /
 
Üdv.
Elviekben lehet benne, vezérlőből kijövő két egyszínű vékony vezetéket keressél, amelynek a színe lehet fekete, kék, fehér, barna és a vezeték végeken kis fekete csatlakozó van.
(#) Vladko hozzászólása Ápr 22, 2016 /
 
Köszönöm válaszod,holnap megnézzem!És ezek össze vannak kapcsolva gondolom.még egy kérdés.A gép 36V-os,tavaly szeptemberben kapott 3 vadiúj 14Ah akksit.Egész télen ment,/melóba járás/.mostanában úgy vettem észre,mintha kisebb lenne a hatótáv.Mondtak olyat,hogy 3 havonta ki kell sütni öket,de hallottam az ellenkezöjét is.Tönkrevágni nem akarom öket.Mit tegyek?köszi.
(#) Biro F. válasza Vladko hozzászólására (») Ápr 22, 2016 /
 
Az akkukat kisütni nem szabad, különben dobhatod a kukába. Az hogy csökken a hatótáv, az akku kapacitása csökken, ez az egyik lehetőség a másik pedig a töltőd nem tölt rendesen, vagyis nincs meg a megfelelő töltő amper.
(#) Vladko hozzászólása Ápr 23, 2016 /
 
Köszi az infót.Ennyire csökkenne a kapacitás?Nincsenek egy évesek.Elnézést a sok kérdésért,de ebben a témában még kezdő vagyok.A töltő gyári.használat után pirosan,majd egy idő(?) után zöldre vált.Mit tudok tenni(házilag),vagy kiküszöbölni mi a ludas?
(#) Biro F. válasza Vladko hozzászólására (») Ápr 23, 2016 /
 
Csak a tapasztalatomat tudom leírni, ezekből az akkukból van 8-10 fajta, először a töltőröl, legalább 4-5 óra alatt tölti fel az akkut, ez általános használat esetén. Abban az esetben, például mentél 5 km-ert és felteszed tölteni és töltő kikapcsol öt perc után akkor valamelyik akku rossz. Olyan is van, hogy 12Ah-os akkuval veszik meg az elektromost, ugyan így 12Ah-órás töltővel, eltelik x idő, vagyis elhasználódnak, kicserélik 14Ah-osra, de a töltő már nem tudja feltölteni a megfelelő szintre Nagyon változó az akkuk élettartama, volt már egy hónap után, de volt három év után kellett kicserélnem. Régebben nem volt ennyi probléma velük, kibírtak 3-4 évet gond nélkül, most legalább 20-ból 5 akkut cseréltem a féléves garancia letelte után. Én három akkuval dolgoztam, melyeknek a nevei: ritar, fiamm, long.
Házilag akkuterhelővel tudod megállapítani milyen állapotban vannak az akkuk.
(#) Vladko hozzászólása Ápr 23, 2016 /
 
Köszönöm válaszod.A leirtakból én a töltöre gyanakszom.Ez is gyárilag 12 Ah volt.Esetleg ha egyenként feltölteném öket rendes 12 voltos töltövel,és utána kiprobálnám a hatótávot segitene kideriteni,hogy a töltö gyenge?Nem akarok hibába esni,és új töltött beszerezni,ha nem kell.
(#) Vladko hozzászólása Ápr 23, 2016 /
 
Köszönöm segítségeteket!Majd jelzek,mit sikerült elérnem!
(#) farkas41 hozzászólása Ápr 23, 2016 /
 
Szeretnék érdeklödni hogy van nekkem egy tornádó trd 012 es robogom és szeretném növelni a sebeségét de hogyan?
(#) StMiklos válasza farkas41 hozzászólására (») Ápr 23, 2016 /
 
Kicseréled a vezérlő elektronikát, hogy nagyobb áramot tudjon leadni (vezérelni), ha szerencséd van, akkor bírja az agy(meghajtó) motor. Ha nem akkor tönkremehet.
Lehet esetleg még egy akkut sorbakötni, megemelkedik a feszültség, nagyobb áramot vesz fel, ha szerencséd van, akkor nem tiltakozik egy vésőáramkör se.
Na akkor gyorsabban mehetsz.
Hogy azután mi megy tönkre, bírja-e az összes egyéb beépített dolog, az kérdőjel...
Természetesen a megtehető távolság csökken.
De leginkább nem csinálj semmit...
Következő: »»   152 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem