Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon bonyolut áramkör a gyakorlatban a lépcsős szinuszt előállitó kapcsolás.
Megoldás lehet a sima trapéz inverter LC kapcsolással passziv szinuszositása.
Köszönöm! Még agyalok, aztán meglátom, nem nagyon sürgős. (vége a télnek )
Ez egy működő kapcsolás, ennél egyszerűbb nem nagyon van, illetve nem érdemes csinálni. A 2k trimmerrel a négyszögjel kitöltési tényezője állítható be, a bal oldalon lévő tranyós-relés rész pedig akkufigyelő, ami a beállított érték alatt lekapcsolja a vezérlést, és nem is engedi visszakapcsolódni a megemelkedő akkufeszre sem.
Ezzel a gyakorlatban megfőztek már egy 500W-os trafót, 600W-nyi ledet ráakasztva. Túlmelegedett és kiment benne a hőbizti. Ez 24V-os, de nyilván 12V-al is ugyanúgy működik, 12V-os trafóval, amit pl. szünetmentesből tudsz bontani. A motor pedig ugyanúgy működik négyszögjelről is, csak be kell állítani neki a megfelelő kitöltést ha esetleg melegedne a névleges feszültségen. Semmi értelme ilyen célra egy nagyon bonyolult és drága szinuszos megoldást alkalmazni.
Köszönöm a rajzott! Egyszerűnek tűnik, remélem felérem. A frekit az ic maga állítja be vagy külső rc tag? A 12v aksiról csak áthidalom a felső akku helyét? Az akkut lehet-e folyamatosan csepptöltéssel tölteni? A cikkedet olvastam, tetszik az is, de szerintem elsőre nekem ez jobban fekszik, meg mondanád mivel jobb a cikkedben szereplő inverter? Köszönöm. Jó pihenést!
A frekit az Rt és a Ct lábon lévő RC tagok állítják be, ha nagy a szórásuk akkor kell oda egy trimmer, vagy 2db-ból kell összerakni az 50Hz mérése után.
A felső akku nyilván nem kell 12V esetén. 12V-os szünetmentesből bontott trafó kell, aminek kellően szoros csatolásúra van megtekerve a két félprimerje, a feszültség áttétele pedig akkora, hogy ha bekötöd a szekundert a hálózatba, akkor 224-227V-ról 2x7,5V-ot ad a szekunderein. A csepptöltés üzem közben nyilván nem sokat ér, de folyamatosan rajta lehet az akkun, ha nem magas a feszültsége akkor nonstop. A cikkemben lévő több okból is jobb. Egyrészt annak az áramfelvétele üresen 350mA körül van, ennek pedig 2A körül, ez egy kisebb kapacitású vagy lion akkunál azért nem mindegy. Aztán abban van feszültség stabilizálás meg túláram védelem, ami ebben nincs. Mondjuk motor esetén viszont a cikkben lévő nem lenne jó, mert a motor indulásakor folyton lekapcsolna, és úgy is maradna. Egyfázisú motort sosem mértem, de egy háromfázisú (régebbi típusú) motor induláskor a névleges áramának a tízszeresét veszi fel a hálózatból, a korszerűbbek még ennél is többet. Erre ez a fajta túláram védelem nem jó, olyat kellene csinálni ami induláskor áramgenerátor jellegű, tehát nem is engedné egy adott érték fölé növekedni az áramot, de azért hagyna a motornak kellő nyomatékot az induláshoz.
Köszönöm a választ! Igen a keringetőszivattyúk kb. három Amper körül vennének fel. Üres járatban venné fel a két ampert, elég húzós. A 45Ah-ás aksit 22,5óra alatt szívná le. Bár az inverter csak áramszünet esetén kapcsolna be. Az aksi figyelő relé helyet lehetne egy dc-dc ssr, és a bejövő fázist figyelhetné egy ac-dc ssr. Mi a véleményed?
ui: az ac-dc ssr nem mehet mert, ha nincs fázis eleve nem kapcsol az ssr, erre kellene valami jó megoldást találni. (tudom a két morzés relé) A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2016
Az már részletkérdés. Nem szünetmentes áramforrás kell mint egy PC táplálásához, itt az sem gond ha 1-2 percig nem megy a szivattyú, és akár kézzel van áramszünet esetén bekapcsolva.
Szia! A kondikat szeretném meg kérdezni milyenek legyenek? A 22µF gondolom elkó, a 220-470µF is elkó és a negatív a dióda felé, a 100nF tárcsa jó? A relés résznél milyen tranyókat ajánlsz?
Előre is köszönöm!
A 22µF akár SMD is lehet. 100nF egyedül a Ct lábon van, az is lehet bármi, a tárcsa kerámia kivételével. Általában fólia, vagy NP0 vagy C0G anyagú lábas kerámia vagy SMD, az Y5V anyagú az kerülendő. A szekunderen lévő 220nF meg értelem szerűen fólia.
A relé tranyóinak típusa lényegtelen, ha elbírja a tranyó a relé áramát (mondjuk 12V, 400ohm tekercs ellenállású relé, 30mA). Viszont a fetek gate ellenállását én lecsökkenteném 47 ohmra.
Sziasztok! Építeni szeretnék egy invertert, ami 230V-ból csinál 380/400 voltot. Van esetleg valami ötlet? Előre is köszönöm! Dezső
Egyen vagy váltó áram? Mire szeretnéd használni?
Szia Zolika60!
Váltó áram, villanymotor meghajtására.
Ezt úgy hívják hogy frekvenciaváltó, 15 ezerért már kapsz egy használtat, házilag meg úgyse tudod megépíteni mint a gyári.
Szia GPeti!
Még nem néztem szét, egy ismerősöm csináltatott valakivel és onnan jött az ötlet. Hol keressek rá szerinted? Üdv: Dezső
Sziszatok!
Olvastam Gelee cikkét az inverterről amit szétszedett, és felötlött bennem egy hasonló ötlet, miszerint a 12V-ból flyback típusú átalakítóval előállítani a 325V-ot, amit aztán egy teljeshíd alakít váltakozó árammá. A híd vezérlését viszont nem egyszerű négyszögjellel hanem színuszmodulációval megvalósítani. Ez egy olyan impulzus moduláció, aminek az eredménye egy színuszra hasonlító jel, ami a kapcsolóelemeket nem terheli különösebbképpen. a mosuláció egy komparátorral történik, ami egy moduláló (50Hz-es szinusz) jelet és egy vivő (több 10KHz-es háromszög) jelet hasonlít össze. A kimenet jelalakjáért és frekvenciájáérta moduláló jel felel, míg az amplitúdóért a két jel amplitúdójának hányadosa, vagyis a modulációs faktor. A két jel frekvenciáinak aránya, ha megfelelően van megválasztva, szabatolja hogy mennél kevesebb legyen a torzítás. a megmaradt felharmónikusokat pedig már azok magas frekvenciája miatt könnyen ki lehet szűrni. Ha valakit megihletett a dolog ajánlom olvasson utána a flyback tápoknak, és a feszültség invertereknek.
Itt mindig van minden héten pár darab valahonnan:
SárgaFórum
Hello! Tisztában vagyok vele hogy ez nem egy friss hozzászólás. De kérdésem az lenne hogy pontosan melyik BD széria ami megfelel ebben a kapcsolásba?
Köszönöm GPeti!
Annyira nem ismerem a frekvencia váltókat, viszont volt már vele dolgom, de az nem tudott áramerősséget növelni, csak frekvenciát.
Merthogy áramerősséget mivel lehet növelni?
Igen. Nekem arra kellene az inverter, hogy 220v-ról megtudjak hajtani 380v-os motort. És erre nekem azt ajánlották, hogy csináltassak invertert. Egy E 400-as esztergához kellene.
Gondolom a motor 220/380-as. Ha nincs szükség a fordulatának a szabályozására, akkor az ugyanúgy elmegy 1 fázisról is, csak deltába kell kötni, meg kell rá egy indítókondi. A nyomatéka az nyilván kisebb lesz.
Egyébként egy ilyen motorhoz való inverter többe kerül mint venni egy másik használt, mondjuk 220V-os motort a gépre.
Szia Ge Lee! Megnéztem, sajnos nem 220/380. Ez egy 5 Kw-os 280-as motor. Fordulatszabályozásra nincs szükség, mert az esztergában van mechanikus fordulatszabályzó (váltó). 220/380-as motort át tudom kötni, azzal nincs probléma. Inkább az, hogy ekkora teljesítménnyel már nem igen van 220/380-as motor. Aki ajánlotta, annak 100 ezerért csinált egy villanyász invertert, de sajnos már külföldön él. Neki a marógépe arról üzemel, csak a hálózaton kellett kicserélni a kismegszakítót 16-ról 20 amperesre.
230 V-on 20 A az még mindig csak 4600 W. Egyszerű inverter nem tud ~hatszoros induló árammal megbirkózni. Egyszerűbb megoldás 230/400 V-os autotrafó + kondenzátor. Indító és üzemi együtt indítórelével. Ekkora teljesítményre nem olcsó ez a csomag se, de ezzel is eléred a kívánt eredményt. Lehet, hogy még így is be kell vetned a csillag-delta kapcsolást. Jobban jársz, ha egyből 32 A-t kérsz. Állítólag addig ingyenes a bővítés.
Szia Erbe!
Autotrafo alatt mit kell értenem? Van valami 3 tekercses trafóm, egy daru alkatrésze volt. Utána olvasok. Hagyományos trafókat már tekertem, meg hipersil transzformátort is. Gondolom ez méretben sem lenne kicsi.?
Nem jól írtam nem 280-as hanem 380-as.
Autotrafónak nincs kettéválasztva a tekercselése. Tulajdonképpen 1 db 400 V-ra méretezett tekercs 230 V-nál megcsapolással. Előnye, hogy azonos méretben ~kétszeres teljesítményt lehet kivenni a kimeneten (nem a trafó, hanem a két tekercs összesen). 5 kW-hoz kell ~2,5 kVA méret. Nem olyan borzasztó, ~15 kg, 20-25 cm-es méretek.
Idézet: „nem 280-as” Erről azt hittem, 2800-as fordulatot akartál írni. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
Egy ilyen trafóm van és, ha jól olvastam, akkor ez az autotrafo. Ahogy elnézem ettől azért nagyobb kellene.
Lehet, hogy autotrafó, de 3 fázisú. Neked egyfázisú kell.
én ezt találtam, ami hasonlít az enyémhez.
http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-719264239-transformador-trif...re-_JM És ezt a videót, itt is 220 ból csinál 380-at, csak még nem értem hogyan. https://www.youtube.com/watch?v=TXVlIU73yFg |
Bejelentkezés
Hirdetés |