Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2592 / 3597
(#) vizor válasza Hp41C hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Hát, azért elég durva, hogy az öntödében még egy bőrkesztyű sincs és egy vesszőseprűvel seprik az olvadt vasról leeső izzó revét a saját lábuk felé.
(#) gerry válasza vizor hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Azért nem volt védőfelszerelés, mert precíziós öntéshez az nem kell.
(#) granpa válasza gerry hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
'Lehidaltam' az "ellensúlytól". Azóta is fáj a derekam. Bár én még jártam ilyen felszereltségű (munkavédelmi fokú) műhelyben.
Azok az ~5 évre tervezett gépek azé' elmentek vagy 30 évig még!
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
(#) gerry válasza granpa hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Igen tanulságos videó. Bebizonyítja, hogy akkoriban is meg lehetett csinálni bármit!
Jó most beszélhetünk a munkavédelemről, hogy egy mozdony elkészítése közben hányan égtek meg. Érdekes, hogy mindenki a munkára koncentrált, hmmm......
(#) nagym6 hozzászólása Máj 20, 2016 /
 
De még a mozdonyvezetőnek sem volt emberi munkahelye. Legtöbb mozdonynál nincs a fülke zárva, csak kb. 1.5m magasságig van oldala. Télen totál hasít át az embereknél a -20 fokos levegő 80Km/h sebességnél, embertelen. Hiába melegít a kazán előlről, az emiatt keletkező izzadtságból a hátán jégtáblák lesznek.
Én utaztam sokat gőzmozdonyos személyvonattal. Sokszor a tömény mozdonyfüst simán jött be az utastérbe, mindig voltak lehúzott ablakok.
Házunktól 100m-re járt a gőzmozdony, otthon ha nyitott ablak volt, -szélirányfüggően- komoly büdös lett. Mire kiszellőzött, éppen jött a következő gőzös.
Nekem is nagyon érdekes technika, ahol lehet megcsodálom, de használni inkább ne kelljen.
(#) gernerakos válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Érdekes egyébként, hogy mennyire hamar "kihaltak", ahhoz képest, hogy mennyi ideig élték fénykorukat.
(#) nagym6 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Üzemeltetésük nagyon munkaigényes volt. Jóval indulás előtt kell befűteni, szénnel vízzel feltölteni, minden napos olajozások sok ponton, és az a napi kb. 5 liter kenőolaj, és az összes salak ment ki a mozdony alá menet közben. Így szokták a vonatok felgyújtani a száraz gabonatáblákat régen.
(#) granpa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Nem is voltak gyomosak a pályák. A felgyújtás a kiszálló szikráktól volt leginkább.
(#) gkari válasza granpa hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
A vasuti kerekek kéregöntéssel való készítése Ganz Ábrahám találmánya volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
(#) granpa válasza gkari hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Én még láttam ifi koromban Budán.
(#) ronin75 válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2016 /
 
Az összes salak nem ment ki a mozdony alá menet közben.
A tűztér rostélya alatt hamuláda volt. A salakot a fütőházaknál található salakoló aknákba ürítették.
(#) hapro hozzászólása Máj 21, 2016 / 2
 
Emlékeztek még a kb egy hete megmutatott amerikai szövőlepke vagy valami ilyesmi volt a neve fertőzésre? Akkor Runner felszívódóval permeteztem, és DIpel kontakttal. Úgy néz ki, hogy kimúltak a férgek tőle az egyszeri fújástól. Ma kivágom a fertőzött fákat, és megsemmisítem az összeset. A környező fákra amiken van levélrágás ma még lefújom a felszívódóval, aztán ámen.
(#) zolika60 válasza hapro hozzászólására (») Máj 21, 2016 /
 
Igen az volt a neve. Ha kimúltak felesleges a fát kivágni, majd túlteszi magát rajta.
(#) Mzolee hozzászólása Máj 22, 2016 /
 
Miért csinálják ezt/mire jó? Az oldalon a listában több hasonló videó is van.
Bővebben: Link
(#) Ivan93 válasza Mzolee hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
A kommentek szerint az acélgyártásból megmaradt salakot öntik ki.
(#) BarnaPili hozzászólása Máj 22, 2016 /
 
Van valakinek tapasztalata a lemezgarázsokról? Hó,eső,nap mennyire terheli ezeket? Nyáron mennyire melegszenek át alattuk az autók? Télen lemegy a hőmérséklet nulla alá nagyon? Szigeteletlenről gondolkodom. Kéne még egy beálló,de lehet,hogy ott lenne a vasas részleg is.
István
(#) Mzolee válasza Ivan93 hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Köszi az infót
(#) Kovidivi válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Ha szigeteletlen, akkor télen követni fogja a belső hőmérséklet a külsőjét egy kis késéssel, nyáron pedig túlmelegszenek ezek a konzervdobozok. Én biztosan hőszigeteltben gondolkoznék, lehetne használni műhelynek is.
(#) kameleon2 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Ha jót akarsz magadnak - inkább szendvicspanelest csinálsz - ha már lemez. Azok jók. A szigetelésen ne spórolj, mert azzal nyered a legtöbbet.
(#) BarnaPili válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
A téglagarázs mellé szánom,hogy ne a napon álljon a Kupé,mert az nem tesz jót semminek.
(#) zoly15 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Én építettem egy ilyen lemez"dobozt" télen hideg, nyáron hűvös, azért mert van egy hatalmas diófa mellette.
Én szendvics panelből szerettem volna, de mikor megláttam a 4Cm-es árát 4500Ft/m2 akkor maradt a trapézlemez.
Kap majd belülről 3cm-es kőzetgyapotot szigetelésként, most 1X2m-es duplasoros kartonpapír van belülről rátéve.
Télen a 7KW-os gázolaj kályhával elértem +25 fokot is kinti -6C fok mellett.
(#) SALáta válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Én 3x os trapézlemez árral számolok. Azaz 1x tr lemez 1x a szigetelés (10 cm) és egy a belső lemez.
Esetleg így nyáron nem lesz meleg annyira.

Én amim van azt használom fel de csomó mindent venni kell. Tetőre már nem futja teszek fel betoncserepet. Sajnos így egy számmal nagyobb zártszelvény kell. Gerenda van szóval fát kell összeraknom fémmel. Nem szép nem jó de ez van ebből kell gazdálkodni. Így is egy vagyon egy sufni. De vagy -kompromisszumosan - de normálisat csinál az ember vagy 3 évente kezdheti újra.
Még alig költöttem- mert bontás megy- de már most túlléptem a költségvetést ezen a ponton. Van egy műszaki szempontom is és az viszi a költségek bő felét. Ebből lentebb engedhetnék de 2 évvel ezelőtt ha elkezdem csinálni most ugyan itt járnék mert már a helyzet változott.
Így is lentebb adtam. Műszaki/esztétikai/ kényelmi szempontból elgondolt műgyanta padlót - ha nem lesz keret- nem vagy csak később csinálom(csináltatom) meg. Pedig nem is kell csúszásmentes, erősen saválló burkolat de ez a takarítást észveszejtően megkönnyítené, amellett hogy amennyibe kerül sokkal nagyobb komfortérzetet teremt.
(#) zoly15 válasza SALáta hozzászólására (») Máj 23, 2016 / 2
 
Nekem is fémvázas a garázs + fa tető.
Az alsó rész 6 lábon áll, ilyen vasalás van a betontuskókban (6Db).
Aztán a lábak ezekre vannak hegesztve, a lábak elég izmosak vasúti sín elvágva hosszában, volt itthon ~7m nyi anyag.
Jó móka volt ez a fémszerkezet Bővebben: Link
Bővebben: Link
még az akkori munkahelyemen fémipari tevékenységet folytattunk, így korong, elektróda lemezek nem voltak gondok
A tető fából van, 2Db 150X150-es gerenda van hosszában elengedve, majd ere a többi.
Tető szerkezet Tető cseréppel a cserép pont egy településsel odébbró lvan nagyon olcsón és jó bontott cserép.
Ilyen lett végül, azóta a tetőn egy padlás szerűség van leválasztva OSB lapból.
(#) Alkotó válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Vasúti sín hosszába vágva?! Az nem semmi mutatvány, főleg ha a gerincén vágtad ketté.
(#) zoly15 válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Igen, hosszában, de nem úgy ahogy szerintem gondolod, egyik fele egy "T" vas lett a másik pedig egy "D-" re hasonlító dolog.
Egyébként céges géppel 6-7 Db 230mm-es koronggal megvolt a történet.
(#) Gafly válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Mellette a ház pedig még mindig nincs készen
(#) ronin75 válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
De miért áll ferdén?
(#) kameleon2 válasza SALáta hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Szia! Ha már csinálod - trapézlemet+ szigetelés+ OSB belülre. Arra rögzíteni is könnyebb és jobb a szigetelés és a hőérzet is.
(#) csavarkulcs hozzászólása Máj 24, 2016 /
 
Sziasztok!
Mikor fog letűnni a piros felkiáltójel a nevem mellől?
Itt vajból van a szívük a moderátoroknak, pedig amikor regisztráltam szóltam előre hogy zűrös tag akarok lenni.
(#) Bakman válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Idézet:
„zűrös tag akarok lenni”
Rá fogsz unni a dologra, ugyanis ez nem zűrős fórum. A felkiáltójel csak az első lépcső...
Következő: »»   2592 / 3597
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem