Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Hát, azért elég durva, hogy az öntödében még egy bőrkesztyű sincs és egy vesszőseprűvel seprik az olvadt vasról leeső izzó revét a saját lábuk felé.
Azért nem volt védőfelszerelés, mert precíziós öntéshez az nem kell.
'Lehidaltam' az "ellensúlytól". Azóta is fáj a derekam. Bár én még jártam ilyen felszereltségű (munkavédelmi fokú) műhelyben.
Azok az ~5 évre tervezett gépek azé' elmentek vagy 30 évig még! A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
Igen tanulságos videó. Bebizonyítja, hogy akkoriban is meg lehetett csinálni bármit!
Jó most beszélhetünk a munkavédelemről, hogy egy mozdony elkészítése közben hányan égtek meg. Érdekes, hogy mindenki a munkára koncentrált, hmmm......
De még a mozdonyvezetőnek sem volt emberi munkahelye. Legtöbb mozdonynál nincs a fülke zárva, csak kb. 1.5m magasságig van oldala. Télen totál hasít át az embereknél a -20 fokos levegő 80Km/h sebességnél, embertelen. Hiába melegít a kazán előlről, az emiatt keletkező izzadtságból a hátán jégtáblák lesznek.
Én utaztam sokat gőzmozdonyos személyvonattal. Sokszor a tömény mozdonyfüst simán jött be az utastérbe, mindig voltak lehúzott ablakok. Házunktól 100m-re járt a gőzmozdony, otthon ha nyitott ablak volt, -szélirányfüggően- komoly büdös lett. Mire kiszellőzött, éppen jött a következő gőzös. Nekem is nagyon érdekes technika, ahol lehet megcsodálom, de használni inkább ne kelljen.
Érdekes egyébként, hogy mennyire hamar "kihaltak", ahhoz képest, hogy mennyi ideig élték fénykorukat.
Üzemeltetésük nagyon munkaigényes volt. Jóval indulás előtt kell befűteni, szénnel vízzel feltölteni, minden napos olajozások sok ponton, és az a napi kb. 5 liter kenőolaj, és az összes salak ment ki a mozdony alá menet közben. Így szokták a vonatok felgyújtani a száraz gabonatáblákat régen.
Nem is voltak gyomosak a pályák. A felgyújtás a kiszálló szikráktól volt leginkább.
A vasuti kerekek kéregöntéssel való készítése Ganz Ábrahám találmánya volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
Az összes salak nem ment ki a mozdony alá menet közben.
A tűztér rostélya alatt hamuláda volt. A salakot a fütőházaknál található salakoló aknákba ürítették.
Emlékeztek még a kb egy hete megmutatott amerikai szövőlepke vagy valami ilyesmi volt a neve fertőzésre? Akkor Runner felszívódóval permeteztem, és DIpel kontakttal. Úgy néz ki, hogy kimúltak a férgek tőle az egyszeri fújástól. Ma kivágom a fertőzött fákat, és megsemmisítem az összeset. A környező fákra amiken van levélrágás ma még lefújom a felszívódóval, aztán ámen.
Igen az volt a neve. Ha kimúltak felesleges a fát kivágni, majd túlteszi magát rajta.
Miért csinálják ezt/mire jó? Az oldalon a listában több hasonló videó is van.
Bővebben: Link
A kommentek szerint az acélgyártásból megmaradt salakot öntik ki.
Van valakinek tapasztalata a lemezgarázsokról? Hó,eső,nap mennyire terheli ezeket? Nyáron mennyire melegszenek át alattuk az autók? Télen lemegy a hőmérséklet nulla alá nagyon? Szigeteletlenről gondolkodom. Kéne még egy beálló,de lehet,hogy ott lenne a vasas részleg is.
István
Ha szigeteletlen, akkor télen követni fogja a belső hőmérséklet a külsőjét egy kis késéssel, nyáron pedig túlmelegszenek ezek a konzervdobozok. Én biztosan hőszigeteltben gondolkoznék, lehetne használni műhelynek is.
Ha jót akarsz magadnak - inkább szendvicspanelest csinálsz - ha már lemez. Azok jók. A szigetelésen ne spórolj, mert azzal nyered a legtöbbet.
A téglagarázs mellé szánom,hogy ne a napon álljon a Kupé,mert az nem tesz jót semminek.
Én építettem egy ilyen lemez"dobozt" télen hideg, nyáron hűvös, azért mert van egy hatalmas diófa mellette.
Én szendvics panelből szerettem volna, de mikor megláttam a 4Cm-es árát 4500Ft/m2 akkor maradt a trapézlemez. Kap majd belülről 3cm-es kőzetgyapotot szigetelésként, most 1X2m-es duplasoros kartonpapír van belülről rátéve. Télen a 7KW-os gázolaj kályhával elértem +25 fokot is kinti -6C fok mellett.
Én 3x os trapézlemez árral számolok. Azaz 1x tr lemez 1x a szigetelés (10 cm) és egy a belső lemez.
Esetleg így nyáron nem lesz meleg annyira. Én amim van azt használom fel de csomó mindent venni kell. Tetőre már nem futja teszek fel betoncserepet. Sajnos így egy számmal nagyobb zártszelvény kell. Gerenda van szóval fát kell összeraknom fémmel. Nem szép nem jó de ez van ebből kell gazdálkodni. Így is egy vagyon egy sufni. De vagy -kompromisszumosan - de normálisat csinál az ember vagy 3 évente kezdheti újra. Még alig költöttem- mert bontás megy- de már most túlléptem a költségvetést ezen a ponton. Van egy műszaki szempontom is és az viszi a költségek bő felét. Ebből lentebb engedhetnék de 2 évvel ezelőtt ha elkezdem csinálni most ugyan itt járnék mert már a helyzet változott. Így is lentebb adtam. Műszaki/esztétikai/ kényelmi szempontból elgondolt műgyanta padlót - ha nem lesz keret- nem vagy csak később csinálom(csináltatom) meg. Pedig nem is kell csúszásmentes, erősen saválló burkolat de ez a takarítást észveszejtően megkönnyítené, amellett hogy amennyibe kerül sokkal nagyobb komfortérzetet teremt.
Nekem is fémvázas a garázs + fa tető.
Az alsó rész 6 lábon áll, ilyen vasalás van a betontuskókban (6Db). Aztán a lábak ezekre vannak hegesztve, a lábak elég izmosak vasúti sín elvágva hosszában, volt itthon ~7m nyi anyag. Jó móka volt ez a fémszerkezet Bővebben: Link Bővebben: Link még az akkori munkahelyemen fémipari tevékenységet folytattunk, így korong, elektróda lemezek nem voltak gondok A tető fából van, 2Db 150X150-es gerenda van hosszában elengedve, majd ere a többi. Tető szerkezet Tető cseréppel a cserép pont egy településsel odébbró lvan nagyon olcsón és jó bontott cserép. Ilyen lett végül, azóta a tetőn egy padlás szerűség van leválasztva OSB lapból.
Vasúti sín hosszába vágva?! Az nem semmi mutatvány, főleg ha a gerincén vágtad ketté.
Igen, hosszában, de nem úgy ahogy szerintem gondolod, egyik fele egy "T" vas lett a másik pedig egy "D-" re hasonlító dolog.
Egyébként céges géppel 6-7 Db 230mm-es koronggal megvolt a történet.
Mellette a ház pedig még mindig nincs készen
Szia! Ha már csinálod - trapézlemet+ szigetelés+ OSB belülre. Arra rögzíteni is könnyebb és jobb a szigetelés és a hőérzet is.
Sziasztok!
Mikor fog letűnni a piros felkiáltójel a nevem mellől? Itt vajból van a szívük a moderátoroknak, pedig amikor regisztráltam szóltam előre hogy zűrös tag akarok lenni.
Idézet: Rá fogsz unni a dologra, ugyanis ez nem zűrős fórum. A felkiáltójel csak az első lépcső... „zűrös tag akarok lenni” |
Bejelentkezés
Hirdetés |