Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1377 / 1679
(#) don_peter válasza Buvarruha hozzászólására (») Máj 28, 2016 / 1
 
Igen szerintem csak neked azok.
Idézet:
„Saját tervezés és kivitelezés. (motor, vezérlő, teleszkópok, fékek, hajtás, kormány gyári)”
Minden saját tervezésű és kivitelezésű és a kivételek a zárójelben vannak. "...gyári)"
cua: Simán, nagyon jó és stabil a váz, minden kapcsolódó szöget erősen összevarrtunk.
Awi-val van az egész hegesztve, az alumínium oldalai, pedig szegecselve és csavarozva.
A 100km/h sebességnél, turbó módba kell állítani a vezérlőt mellyel azért mi sem szeretünk játszani, így csak tesztelés erejéig volt egy párszor lemérve a teljesítményt.
(#) cua válasza don_peter hozzászólására (») Máj 28, 2016 / 1
 
..nekem 72km/h volt a max es csak azert nem sz@rtam be mert nem volt ra idom
(#) don_peter válasza cua hozzászólására (») Máj 28, 2016 / 1
 
Régebben nagy motorosok voltunk szóval ezt a 100km/h-át még nem éreztük annyira problémásnak. Tény, hogy a kerékpárt nem erre a sebességre terveztük és persze nem is sok értelme lenne. Szépen kényelmesen viszont hosszútávon is a barátunk lesz majd
Következő Rockenbauer Pál-féle Dél-dunántúli kéktúrát már elektromos kerékpárral fogom megtenni. Bővebben: Link
(#) Ge Lee válasza don_peter hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Engem azért még az is érdekelne hogy mennyi volt a befektetett munkaóra, illetve a rá áldozott összeg.
(#) don_peter válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Attól függ, hogy melyikre gondolsz.
A teljes eddigi bicikli fejlesztésbe beleölt munkaóra vagy csak a most megosztott kerékpár munkaórája.
Mert ez a mostani kb 2 hetet vett igénybe.
Nagyjából 1Millió Ft összeget emésztett fel.
(#) Ge Lee válasza don_peter hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Az igen, nemrég még autóért sem adtam volna ennyit...
(#) Szammer válasza don_peter hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Gratula a projekthez, szerintem kihoztátok a maximumot a lehetőségből. Szerencsés vagy hogy volt rá keret és tehetség a megvalósításhoz. Persze ha később üzleti haszna is lesz, megérte a befektetést. Ha meg az utóbbi nem ... Legalább csináltál magadnak egy jó járgányt.
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2016
(#) don_peter válasza Szammer hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Termesztésen, ebben már kicsi üzlet is van, illetve lenne, ha lenne pénz itthon
Nem egyedül készítettem pláne nem egyedül finanszírozom. (durva is lenne)
Tesómmal ketten készítjük és bár nem sorozat gyártásban, de azért jó lenne berobbanni vele a piacra.
Természetesen midig van mit rajta javítani, ez már a 8. prototípus verzió, de ez kimondottan magunknak készült, így a teleszkópok árain sem aggódtunk.
Most készül a 9. verzió amelyben dupla kapacitású akkumulátorok kerülnek, hogy növeljük a hatótávot.
(#) nedudgi válasza don_peter hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
(#) Szammer válasza don_peter hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Szia!
Arról van infó, hogy az általatok használt LiPo akkumulátorok hány töltési ciklust tudnak?
(#) f27 válasza Szammer hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Extrém kisütés esetén kb 4-500ciklust bírna ki.
Itt átlagossan névleges alatti kisütés van,illetve a legdurvabb esetben 2-3C terhelést kap a 10/20C-s akku,tehat ugy számoljuk kb 6-700ciklust kifog bírni.
Jelenleg 3000km körül ment ez a fekete bringa,és átlagosan 40km-enként 1cilussal lehet számolni.
Vagyis kozel 100 ciklus van benne,0 energiavesztes erezheto
Sőt,ujabban azt érzékelem mintha tobbet birna az akku.
Tegnapi túrámnál vettem észre,hogy 40km táv után félig volt az akkum.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016

image.jpeg
    
(#) gerry válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Egy mai CIKK az Index oldalról.
(#) csavarkulcs hozzászólása Máj 29, 2016 /
 
Sziasztok!
építettem egy villanypásztort.
Bővebben: Link
(#) nedudgi válasza gerry hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Párezer további cikk.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
(#) vargaf válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
De ezt Te sem gondolod komolyan? Ampervadász?
(#) don_peter válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 29, 2016 / 2
 
Ha ez kérdés akkor egyértelműen nem az.
Nem célunk a versenyzés, az esetünkben nem tömeg gyártott kerékpárról van szó. Mi ehhez amúgy is kicsik lennénk.
De az rögtön látszik, hogy gyatra teleszkóppal és felszereltséggel adják 3Milláért, arról nem is beszélve, hogy más módon történik a hajtás mint a miénkbe.
Valószínűleg egy tesztelés/összehasonlításnál hamar elvérezne a mienkével szemben.
(#) Szammer válasza don_peter hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Hát ...!
Idézet:
„Valószínűleg egy tesztelés/összehasonlításnál hamar elvérezne a mienkével szemben.”

Azért ezt nem merném biztosan kijelenteni, ugyanakkor mellettetek vagyok.
A link szerinti cég valószínűleg sok-sok pénzzel ráállt a fejlesztésre és sikerült is kifejleszteni egy már kereskedelmi szinten is eladható termékcsaládot (nem túl olcsón).
Más kérdés ha rendelnék tőlük, vajon milyen határidővel vállalnák a szállítást, mennyi és milyen garanciát adnak, S.T.B.?
(#) don_peter válasza Szammer hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Igen, miután beírtam már és később vissza olvastam, elég fellengőnek és nagyképűen hangzott, sajnos nem tudtam már szerkeszteni.

A tesztelést/összehasonlítást az alaktotó elemekre akartam írni.
Sajnos ahhoz képest, hogy 3Millát kérnek érte, túlságosan gyengék a kerékpár legfőbb összetevői.
Kiszámolva az összes költséget, még ha a vázra rászámolok 500eFt-ot, akkor is kb 1-1.5 millából össze lehet simán hozni. Mi az 1Millás árba bele tudtunk préselni egy 300eFt-os és egy 100eFt-os teleszkópot? Ugyan is az aksin és a motoron kívűl gyakorlatilag az első és hátsó telók a legdrágább elemei a kerékpárnak. Elképesztő az a tudat, hogy kifizetsz 3Milliót egy ilyen kerékpárért és azzal szembesülsz, hogy egy egyszerű "mezei" teleszkóppal akarják kiszúrni a szemed, holott alap, hogy egy ilyen kategóriás kerékpárba a lehető legjobbat, ha nem is a legprofibbat teszik bele.
Erre a akartam utalni a dologgal.
(#) f27 válasza Szammer hozzászólására (») Máj 29, 2016 1 /
 
Gyorsan,ugyanis a cikkel ellentetbe ez a bringa evek ota piacon van,es valoban 3millas aron adjak.
Aztan semilyen illegalas teljesitmenye nincsen,ugyanis 250W motor van benne nevlegesen,ami 800W koruli csucsot er el.
A 150km hatotavot ugy lehet elerni,hogy bealitod 10% motor 90% embererovel hajtod a bringat,de ha atviszed 100%-ra mint az enyemen van,rogton csak 30km tav lesz belole kb
Viszont ugy tudom karbon vazbol van,azert is draga.
A teleszkopok nagyon gyatrak benne.

Az enyem csak gazkarral hasznalat mellet a kepen lathato
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016

image.jpeg
    
(#) Sanyessz hozzászólása Máj 30, 2016 / 6
 
Ma lett kész ez az alkotás. Egyik ismerősömnek kellett kábelek, csövek, egyebek mérésére, a piacon eléggé drágán vesztegetik ezeket a mérőket, így kapva az alkalmon felajánlkoztam neki hogy összehozok egy hasonlót.
Távolságot stepper motor méri, az agya az egésznek egy arduino Mini Pro, kijelzés tizedes pontossággal méterben, táp egy 9v-os elem.
(#) Andralin hozzászólása Máj 30, 2016 / 15
 
Sziasztok!

Jó olvasgatni ezt a topikot és nézegetni mások mit építettek, gondoltam én is megosztom a nagy művemet, amin már több mint egy éve dolgozgatok és úgy néz ki ma lett véglegesen kész.

Van egy nyári tanya szerűség, ahol nincs fürdőszoba és vezetékes víz, csak egy hidrofóros fúrt kút és egy szabadban lévő hordós tusoló szerkezet. A hordóban egy 900 W-os törölközőszárító fűtőpatron van beszerelve, ez melegíti a vizet. Éveken keresztül a "hőfokszabályzást" a fűtőpatron konnektorba történő ki- bedugásával oldottuk meg, a vizfeltöltést pedig a kútra kötött, a hordóba vezetett slaggal manuálisan, a vízszintet egy nivőcsőként használt benzincsövön néztük, ami gyakran levízkövesedett és ilyenkor csak találgattunk mekkora lehet a vízszint. Emiatt gyakran kevesebb volt a víz, mint gondoltuk, így nem mindig jutott meleg víz mindenkinek a tusolásra, illetve több alkalommal is sikerült leégetni a fűtőpatront mert túl alacsony vízszint mellett lett bekapcsolva.

Ezeket a gondokat untam meg és szántam el magam tavaly tavasszal az egész rendszer automatizálására életem első ATMEL kontrolleres projectjével.

Az kész rendszer legfőbb jellemzői:

- ATMega 32A vezérlő
- fűtőpatron automatikus kapcsolgatása, DS18B20 hőmérsékletszenzor méri a víz hőfokát, a vezérlő a beállított hőfokig melegíti a vizet majd tartja azt
- fixen bekötött tömlő a hidroforról, vezérelt mágnesszeleppel, a feltöltés egy gombnyomással történik, a kívánt vízszint kiválasztható (Pl. 10%, 20%, 30%...)
- fűtőpatron védelem: alacsony vízszintnél letiltja a melegítést
- vízszint érzékelés ultrahangos távolságmérő szenzorral a hordó tetején lévő furatoknál, az aktuális vízszint pontos, százalékos kijelzése, figyelembe véve a távolság - körterület konverziót
- RTC belső óra, időzíthető fűtés ki- bekapcsolás, pl. reggeli zuhanyzáshoz beállított időben elkezdi a melegítést
- vízálló IP65-ös doboz, csatlakozók és nyomógombok
- nagy méretű 7 szegmenses LCD kijelzők (26 mm-es számmagasság) és LED háttérvilágítás a könnyű leolvashatóság kedvéért

Először a fotókon is látható próbapanelen raktam össze az egészet, utána csináltam meg a NYÁK-okat. A legnagyobb meló az összesen 96 darab LCD szegmens elvezetése volt, de sikerült megoldanom egyoldalas NYÁK-on. A végeredmény is látható a képeken.
(#) Andralin válasza Andralin hozzászólására (») Máj 30, 2016 / 12
 
Az előbb leírt v1.0-s verzió tavaly nyár végén már tökéletesen működött az ultrahangos távolságméréssel, de ahogy elkezdett hűlni az idő, előjött egy komoly probléma ezzel a megoldással. Az éjszakai, hajnali hőmérsékletkülönségek miatt az ultrahang szenzor nagymértékben lepárásodott és elhalálozott. Új megoldást kellett keresnem a vízszint mérésére, de aztán már jött a téliesítés, le lett szerelve az egész rendszer és tavaszig jegelődött a dolog.
Sok lehetséges megoldást számba vettem, végül a nyomásmérés elve mellett döntöttem. A hordó aljához vezetett vékony csőnek a másik végén mérem a csőben lévő levegő nyomását egy MPX5010DP szenzorral, a mért érték elviekben egyenesen arányos a hordóban lévő víz magasságával. Az első kísérletek bíztató eredménnyel kecsegtettek, de többheti kísérletezéssel értem csak el a tökéletes megoldást.
A mérőcső végét először felülről, majd a hordó aljáról vezettem be, de egyik sem adott túl pontos mérést, végül az hordó alján a vízszintes oldaláról bevezetett cső lett a tuti megoldás. Másik nagy gond volt, hogy a csőben lévő levegő hosszabb idő alatt szépen lassan elszivárgott, illetve elvileg a vízben is feloldódik lassan, így állandó vízszint mellett a mért nyomás folyamatosan esett. Végül az angol szakirodalomban "bubbler level measurement" néven futó, buborékoltatós megoldás jött be. Építettem egy kis kiegészítő dobozt a nyomásérzékelőnek, benne egy kis levegőkompresszorral és egy mágnesszeleppel. A vezérlő bizonyos időnként kinyitja a szelepet és a kompresszor levegővel tölti fel a mérőcsövet kibuborékoltatva azt teljesen. Így elkerülhető a nyomásvesztés miatti mérési hiba, így már kielégítően pontosan tudom mérni a vízszintet.

A képeken láthatóak a korábbi próbálkozások is, illetve a végleges buborékoltatós megoldás is.
(#) zsoltee0001 válasza Andralin hozzászólására (») Máj 30, 2016 1 /
 
Ügyes munka, de irreálisan nagy melónak tartok ilyen kijelzővel építeni, pár ezer forintért kaptál volna hd44780-as kijelzőt rendes háttárvilágítással, mert legyünk őszinték ez nem az igazi, vagy csak a fotó nem adja vissza.
Esetleg ledes 7 szegmenses nem lett volna jobb? Abbol is szokott lenni a fiókba egy vödörnyi.
Üdv
(#) Buvarruha válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 30, 2016 / 2
 
Azokon a gyári háttérvilágításos kijelzőkön fehér karakterekkel semmit sem látni napfényben, ráadásul elég ritka az olyan kijelző, amin ekkora karakterek vannak, tehát nagyon nem értek egyet. Végre valaki nem csak összedobott valamit gyári cuccok összekötögetésével, hanem maga oldotta meg! Ja és ledest szintén nem látni rendesen erős fényben, legfeljebb alaposan lesötétített plexi mögött
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
(#) Andralin válasza Buvarruha hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Köszönöm!

Pontosan ezek a szempontok vezéreltek a kijelző kiválasztásakor. Messziről is kitűnően leolvasható bármilyen fényviszony mellett. Tényleg nagy macera volt a sok szegmens kezelését, vezérlését saját magam megoldani, de megérte végül.
(#) Frankye válasza Andralin hozzászólására (») Máj 31, 2016 / 2
 
Nagyon profi szerkezet, talán egy kicsit túlságosan is. Mindenesetre elismerésem hozzá! (Ha nem veszed kötekedésnek: Ez a jó példája annak, hogyan lehet egy egyszerű dolgot alaposan elbonyolítani. )
Idézet:
„... tavaszig jegelődött a dolog...”
mondhatni szó szerint.
(#) don_peter válasza Andralin hozzászólására (») Máj 31, 2016 / 1
 
Gratulálok, szép munka, iszonyat energia befektetéssel
Azért ez egy türelem játék is volt...
A víz szint mérésnél mennyire volt fontos, hogy digitálisan tudd követni?
Mert bár nem annyira értek hozzá, de nem lehet, hogy egy sima slagvízmértékes módszerrel folyamatosan lehetett volna mérni a víz szintjét?
Tehát a hordó mellé egy átlátszó akár plexi vagy üveg csövet függőlegesen felszereltél volna és a hordó alján egy kis csővel bele engedted volna a vizet.
A függőleges cső annyira töltődött volna fel vízzel, amekkora nyomást eredményez annak a súlya.
A cső vastagságával lehetne szabályozni, hogy mennyire tudjon feltöltődni, utána csak egy egyszerű teszteléssel be lehetne jelölni a függőleges csövön, hogy mekkora víz állás mellett milyen magasra töltődik fel vízzel.
Hirtelen ötlet csak, a slagvízmérték elvén.

ui: a fűztőbetét védelmét pedig attól függően lehetett volna megoldani ugyan ezzel a módszerrel, hogy nem a hordó legaljától méred a vízszintet, hanem kicsit feljebb, ezzel biztosítva, hogy a fűtőbetét soha ne kerüljön szárazra.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2016
(#) ktamas66 válasza Andralin hozzászólására (») Máj 31, 2016 / 3
 
Nekem tetszik! Tipikus hobbi munka: drága, túlbonyolított és érződik rajta valami megszállottság ( "tökélességre való törekvés" ).
(#) Andralin válasza don_peter hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Köszönöm!

Mindenképp szerettem volna a vízszintet digitálisan, jó felbontással mérni. Egyrészt az igényes, számszerű megjelenítés miatt, másrészt az automatikus vízfeltöltés lehetősége miatt.

Az optimális energiafelhasználás miatt fontos, hogy mindig csak annyi vízzel töltsük fel, amennyit tervezünk elfürdeni aznap, hogy a felesleget ne melegítsük pazarolva az energiát.
Van amikor csak egy ember számára kell egy kicsike víz bele, van amikor 2-3 vagy több fő számára is kell a víz, ezért százalékosan meg lehet adni a kezelőgombokkal egy kívánt vízszintet, aztán a feltöltést elvégzi a vezérlő maga. Ehhez fontos a pontos digitális vízszintmérés.
(#) Andralin válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Igen, ez így van, pontos a meglátásod!

Tényleg megszállottan foglalkoztam vele és végig bennem volt, hogy mit tudnék még tökéletesíteni rajta.

A legizgalmasabb része a buborékoltatós nyomásmérés alapú vízszintmérés volt, miután olvasgattam a vonatkozó szakirodalmat, kész kihívás volt, hogy meg tudom-e csinálni és büszke vagyok rá, hogy sikerült, és szuperül működik is.
Következő: »»   1377 / 1679
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem