Fórum témák
» Több friss téma |
Közben megtaláltam a rajzot is:
RT 2010/6 A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Sziasztok!
laikus vagyok és szeretném megkérdezni, hogy -(1)a kék áramköri elem az micsoda? -(2)a törött lábcsonk kb 4mm. Meg lehet forrasztani, vagy cserélni érdemes? (ha igen, milyen helyettesítőre) -(3)ha ez csak valami kevéssé fontos ellenállás, akkor üzemeltethetem enélkül is? -(4)érdemes emiatt egy forrasztópákát vennem? meg tudom ezt mindenféle gyakorlat nélkül forrasztani? Ez áll rajta: 0,047M 250 V ~ A szóban forgó gép egy pórul járt botmixer, ami leeséskor szétesett és a kék elem lába eltört. Ez a kék dolog egyébként a bekapcsoló gombbal párhuzamosan van kötve
Még 1mm-es lábat is meg lehet forrasztani... A szóban forgó alkatrész egy 47nF-os X2 minőségű kondenzátor (250V váltakozó áramra). A szerepe a motor szénkeféinek szikrázásakor keletkező zavarfeszültség csillapítása.
Próbaként bekapcsolhatod, enélkül is üzemelnie kell, de erős zavarokat sugároz, ami rádiót, TV-t élvezhetetlenné tehet 30-50m-es körzetben.
Szerszámot úgy kell venni, hogy egyszer veszel egy jót, meglehet drága, de nincs több gond vele.
Pákát 50 W -osnál kisebbet ne vegyél. A kisteljesítményűekkel csak taknyolni lehet, meg tönkretenni az alkatrészt. Inkább nagyobb teljesítményűt, és hőfokszabályzóst, akár cserélhető heggyel.
Elvileg csak egyetlen egyet szeretne forrasztani, talán annyit kibírnak az olcsóbbak is....
j4ni13: A 230v-os 60w-os alkalmas rá, nagyobb probléma, hogy egy tekercs forrasztó ón az sem olcsó, és némi gyakorlat sem árt, lehet jobban járnál, ha inkább megkérnél valakit....
Conrad-nál láttam 300-600Ft ért kis tekercs ónt.
lehet jobban járnál, ha inkább megkérnél valakit.... Erre van valami topik?
Van. Az apróhirdetés.
A topik nem fogja neked megforrasztani. A környezetedben csak van valami villanyszereló, vagy barkácsoló emberke, akit megkérhetsz.
Az adatlapodból az sem derül ki, hogy merre laksz.
Az adatlapodból az sem derül ki, hogy merre laksz.