Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv
Ha színről színre van kötve és csendesen megy hátra akkor szereld ki a kereket fordítsd meg ! Így írok = ( így í54rv9o.k )O ) azaz törölhetek sok karaktert , nem kakaóbiztos .
Köszi, az első kérdésre tényleg pofon egyszerű volt a válasz. Ezt még nekem is illett volna kitalálni. (:-S
A második továbbra is talány. Már arra is gondoltam, hogy mégiscsak párhuzamosan van kötve a külső akku a belsővel, csak valami áramgenerátor félével korlátozva van a külsőből folyó áram, illetve egy dióda megakadályozza, hogy a belső akkuból "kifelé" folyjon az áram azaz kifelé ne töltsön.
Megfordult a fejemben ez a megoldas is Am de sajna morogva zug a kerek es eleg lassan , gyenge erovel.
Hát,egy hét teszt után,arra jutottam,hogy ez csak elektromos fék lehet.Mintha jobban merülnének az aksik.Meg fékezéskor elég nagy 'pofont'ad a motornak szerintem.Úgyhogy szerintem széthúzom a csatit mint azelőtt az előző gazdi tette.
Üdv. Meg vettem a két aksit a bicajomba, node feltöltöm ugy ahogy kell. De nem bir ki sokat, de azis lehet hogy mással lessz gond. Elmegyek vele kb 2km, és már a bicajon a kilyelző ledek márcsak 2őt mutat.4db led van rajt. Anyira lecsökken. Aksik 12v 12ah. Szerintetek mi lehet vele a gond.
A kijelző ledek nagyon pontatlan, annyit tud a bicó akku, amíg meg nem áll a bicó. Ezalatt a ledek gázadáskor lemennek, gázelvételkor felmennek, ahogy változik az akkufeszültség.
Teliakku feszültsége teljes gázon alacsonyabb, mint 20%-os akku terhelés nélkül.
Sziasztok!Polymobil PB 030-on,ha a vezérlőnél nincs,hol lehet még korlátozó?Vagy lehet nincs is benne?Mondtak olyat is,hogy ki kell kötni a műszerfalat,abban van,igaz lehet vagy nagy baromság?
Köszi. Na igen azt tudom hogy az pontatlan. De azelőtt nem csinálta azt. Már 2 pak akkuval csinálja azt. 4 leddel ég,aztán lecsökken csak 2re. Tehát az a 2km szerintem nagyon kevés, hogy csak annyit bir, birna. Vagyis azzal elmegy jó darabig igy. Nagyon fura.
Nem kell kikötni a műszerfalat, hanem a gázkar mellett nézd meg nincs-e kivezetve a csatlakozó.
Köszi a tippet,megnézzem.De mintha úgy emlékeznék,hogy csak 3 vezeték jön ki belőle és semmi több.Egyszer szarakodott az index kapcsoló,és akkor leszedtem a burkolatot.A vezérlőnél tutti nincs semmi hasonló.Lehet,tényleg nincs benne?
Kedves mindenki.
Valaki segitsen nekem ,van egy lofty elektromos kerékpárom. Az a probléma vele ,hogy megy egy darabig utána meg megáll. tekerem egy darabig majd ujra indul. a kattanás a hátsó kerék felől jön. Már aksi is új benne,a gázkar is ki lett cserélve . Mi lehet a baja??
Szia! ilyenkor mikor kattan a motor az elektronika védelme kapcsol be. Javaslom hogy kössél be egy műszert és menetközbe mérd mit mutat ha 31V alá csökken elvileg ez a védelem kapcsol és kattan a motor! Azért van hogy óvja az akkukat a mély kisüléstől! Vagy az akku nem jó vagy az elektronika nem! Elektronikánál egy 2200Uf kondi van belül az lesz a ludas. De menet közbe mérj először!
Sziasztok.
Akku vásárlás előtt állok.Érdeklödnék,hogy használt lion cellákból összeépitett pakk mennyire birja a gyűrödést az elektromos robogókba?Azt mondják állitólag egy 48 V 300 W rendszerhez minimum 13 S 8 P cella pakk szükséges. Valakinek van tapasztalata lion cellákkal a járgányába? Olvastam azt is,hogy a túltöltés veszélyes lehet a cellákras és akár ki is gyulladhat. A BMS -el ellátott pakkot az megvédi a túltöltéstől nem? Köszi a választ. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2016
Helló!
Birni biztosan bírja valameddig, minnél többet kapcsolsz párhuzamosan, annál nagyobb lesz a megtehető táv. Viszont mielőtt ilyen cellákat használnál, ajánlatos előtte terhelési tesztet végezni mindegyiken, csak a valóban jó cellákat szabad beépíteni. Ha visszalapozol, pár oldallal ezelőtt írtam egy ismertetőt, hogyan érdemes ellenőrizni az ilyen cellákat. Tapasztalatom őszintén szólva még nincs, mert még én is csak a gyüjtésnél tartok, de majd kiderül mire jutok. Kb 330 db cellánál tartok (a képen mellékelve)... A BMS áramkör pedig véd a tultöltéstől és a túlmerítéstől is... A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
Hello.
Köszönöm a válaszod.Állitólag 1,6 Ah körüli átlaggal rendelkezik a cellák többsége. 104 cella lenne felhasználva hozzá.Én egy 20 km/h körüli sebességgel egy 30 km távot várnék el tőle mondjuk 3 évig. Nagy kérés? nem tudom mit bir a használt cella. Te honnan szerzed be a cellákat? Elég újnak tünik? Milyen kapacitásúak? Megadnád a terhelési teszt hozzászólásod oldalát?Hol találom? Én nem tudom ellenőrizni a cellákat,nekem úgy rakná össze egy illető. állitása szerint Ő már használta az elektromos bicajában.
Hogy mit bír, az majd a vallatásnál kiderül, mint említettem, még én sem építettem be.
Laptop szervízből, használt kereskedésből hozok el minden használhatatlan laptop akksit, azokból bontom. Itt van nagyvonalakban: Laptop aksi cella újrahasznosítás... (Az utána lévő hozzászólásokat is elolvashatod.) Ha a barátod már használta elektromos kerékpárban, akkor tőle kellene megkérdezni adott beépített kapacitás kb milyen távolságot bír. Ehez figyelembe kell venni az összsúlyt, a motor teljesítményét. De ez erősen függ a vezetési stílustól, és a terepviszonyoktól is... Ja és a celláim 1000 - 2200, de akad bennük 2500mAh is... A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
Elolvastam. Mondom nálam nincs cella úgy akarok összepakoltatni egy pakkot ha úgy lesz. Kérdés. Elmondása szerint ez egy 5 fázisú motort is hajtott és kerékpár tempóval olyan 12 km/h sebességgel 70 km-t tett meg akkor volt ez a pakk 48 V 18 Ah-s most már lehet kevesebb. Az én robogóm 300 W névleges 15 vagy 16 A áramkorlátú vezérlő és 85 kg súly vagyok a terepviszonyok az alföld sik terep.
Még arról mi a véleményed,hogy foglalatokba szeretném összepakoltatni a pakkot 4 db fér egy foglalatba és ha van valami gyengülés valamelyik cellának akkor kézzel forrasztás nélkül lehetne cserélni. Erről mi a véleményed? Aki a pakkot készitené Ő is használta igy a pakkját. 26 db cellatartó kellene a 104 cellához. Mennyire stabil lehet egy ilyen pakk szerinted? Én nagyon szeretném kézzel cserélhetősre de kiváncsi vagyok véleményekre. Köszönöm a válaszod.
Távolságot én akkor sem tudok neked tippelni, kérdezd meg a srácot az ő motorja milyen teljesítményű, és akkor lesz némi összehasonlítási alapod.
A foglalatos megoldásra én nem gondoltam sose (én ponthegeszteni fogom, már készül a pontheggesztőm hozzá), de ha ezt választod, az kissé magas plussz költség lesz szerintem. Valamint ha így készíted el, elég jól (megkockáztatom hermetikusan záródó) akkudobozt kellene készítened a környezeti behatások miatt. Nem tudom mit bír egy ilyen tartó, de ha megázik, előfordulhatnak előbb vagy utóbb biztosan kontakthibák, már csak a sok érintkezés miatt is. Arról nem is beszélve, ha egyik másik cella a kontakthiba miatt kiesik, a vele párhuzamos celláknak kell átvenni a terhelést (feltéve ha bírni fogják), ami miatt hamarabb tönkremennek. A harmadik ellenérv pedig amit felhoznék ellene, hogy minden csatlakozási ponttal újabb kontaktellenállást viszel az áramvezető körbe, ami persze nem túl nagy, de nagy áramoknál akár melegedést, kilágyulást, (ismét csak kontakthibákat) és fölösleges energiaveszteséget okozhat, ami egy ilyen rendszernél úgy gondolom nem megengedhető... A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
Köszönöm ismételten a válaszod.Én azért ragaszkodnék hozzá,hogy foglalatos legyen,mert sem forrasztóm se ponthegesztőm nincs és ha ilyen pakkom lenne szeretném én magam felügyelni ha cellát kell esetleg cserélni és simán ki tudnám cserélni ezzel a megoldással.
Ez egy 48 V 10-12 Ah-s pakk lenne és nem túl nagy sebességre képes max 25 km/h robogómat kellene neki hajtani. Szóval nem jó ez a megoldás?Én erre gondoltam mindenképp ezért kérdeztem rá Tőled. De azt sem tudom,hogy egyáltalán összejön-e a dolog. Te nem vállalsz pakk készitést? Az én akkupakkom az ülés alatt helyezkedik el nem könnyen ázik meg elég védett helyen van.Tornádó TRD 16 tipus. A foglalatok kb + 10 Ezer Ft lenne.
Leírtam a véleményem, gondold át, aztán döntsd el, de másokat is megkérezhetsz...
Egyébként meg attól, hogy az ülés alatt van, még a páratartalom bejátszik... (De azt mondtad nem is te készíted, akkor nem értem... A tönkremenésről meg annyit, ha egy cella megy tönkre, szerintem azt te nem fogod észre venni, csak akkor, ha már egy komplett párhuzamos egység ment tönkre. Akkor meg azt a cellaegységet az egészet kell cserélni úgy is. Na mindegy, a döntés a tiéd.. Én meg egyelőre az enyémmel akarok kész lenni, meg a pontheggesztőmet kéne összedobni, de ezeken kívül van még más elfoglaltságom is... Szóval talán a jövőben elképzelhető, hogy készítek másoknak, de most nem hinném... A +10Eft -ot én sokallnám erre, inkább költeném egy normális BMS áramkörre (vagy töltőre) már akkor, bár az se lesz óccó píz...
Köszönöm a segitséget. Szóval ha egy cella kibukik attól még meg a robogó tovább. Akkor állna meg ha egy komplett mondjuk 8 cellából álló párhuzamos kötésben lévő sor megy ki?
Nem én késziteném mert én ehhez annyira nem értek,hogy hozzá fogjak teljesen más szakmában végeztem és ezekkel eddig nem is foglalkoztam. Néztem a Tech-mobile oldalán a Lifepo 4 3,2 V 8 Ah-s piros cellákat. Nem tudom az mit birna. Meg hát árban mit jelentene. Nehéz döntés,mert jobb lenne a lion mint az ólmos de az árban van különbség jócskán. Igaz 4 db ólmos is ott van már,hogy 50 ezer Ft környéke és ki tudja mit bir.
Úgy van ahogy mondod.
Elvileg két verzió lehetséges, vagy megszakad a cella, vagy zárlatos lesz. Az előbbi nem túl nagy gáz, az utóbbi már annál inkább. Ha szakadásba megy egy cella, attól a vele párhuzamosan kötöttek még üzemszerűen fognak működni, csak csökken a kapacitása a csoportnak. Ez abban nyilvánul meg, hogy (habár a kerékpár megy tovább) az adott csomag hamarabb lemerü, mint a vele sorba kötött többi. Ez ellen nagyon jól véd a BMS áramkör, mert amint érzékeli, hogy az egyik egységnek alacsonyabb a töltöttsége, figyelmeztet, vagy akár le is állíthatja a gépet. Tegyük fel van 8 cella 2000mAh cella párhuzamosan (az összesen 16 000mAh ~ 16Ah), ha ebből egy megszakad, kiesik 2000mAh kapacitás, tehát marad 14Ah egy csomag, és a többi ami vele sorba van 16Ah. Szóval a hibás csomag hamarabb lemerül mint a többi. Ha eddig mentél (hasamra ütök) kb 30Km-t, akkor a hibás csomaggal már kevesebbet fogsz menni. Szétbontva a hibás csomagot, és kiszűrve a hibás cellát belőle, azt kicserélve újra az eredeti kapacitást kaphatjuk vissza. A másik eset, mikor zárlatba megy egy cella már súlyosabb probléma. Ha ez bekövetkezik, akkor a vele párhuzamosan kötött cellák szépen kisülnek nagyon rövid idő alatt általában nagy árammal, és akár túl is hevülhet. Ezért szoktak a laptop aksikba hőmérőszenzort beépíteni. Ha az elektronika érzékeli, hogy ez a folyamat egyszer lezajlott, onnantól kezdve az akku használhatatlannak minősíti és letiltja a további töltést. (Persze a többi sorba kapcsolt cella még használható, na ezeket szoktam kibontani és gyüjteni. Ilyenkor van az is, hogy vagy egyáltalán nem megy aksiról a laptop, vagy bír ireálisan kevés 4-5 percet.) Kerékpárnál ezt úgy lehet felismerni, hogy a BMS áramkör egyáltalán nem engedi tölteni az akkucsomagot, vagy ha igen, akkor képtelen a töltő feltölteni az akkucsomagot, mert a végfeszültség soha nem fogja elérni a maximális értéket a hibás cellacsoport gyors kisülése miatt. Vagy ha sikerül neki, akkor nagyon hamar le is fog merülni. Viszont itt még az a probléma is fenn áll, ha nem vesszük észre a hibát, hogy a zárlatos cella miatt, a vele párhuzamosan kötött cellák is előbb utóbb tönkremennek. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy a vele sorba kötött jó csoportok nagyobb feszültségű töltést kapnak, ami kinyírja őket. Ezért sem célszerű soha magára hagyni ilyen akkut töltés közben. Ui.: Az ólomaksihoz meg csak annyit, hogy ahoz képest, ugyanannyi feszültségű és kapacitású akkupakkot Li-Ionból összeépítve sokkal kevesebb lesz a tömege mint az ólomaksinak. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2016
Világos a hozzászólásod.Értem az egészet. Majd az idő kiforja,hogy mi lesz a pakkból. Lifepo 4 az lenne az igazi jó választás. Csak hát komoly ára van.
Szia!
Vastag piros-fekete: akku Vastag piros-zöld: motor Fekete-zöld-piros: gázkar Fekete-kék: tiltás (fékkarban van záró kapcsoló, hogy miért van rajt relé azt nem tudom) Fekete: sebességvisszajelző (össze van kötve a motor negatívval) Dupla fehér: fojtás (ha összezárod kisebb a végsebesség) Egy egyszerű pwm vezérlő az egész (egyfázisú DC motorhoz), annyi csavar lehet a dologban hogy a motor és az akku vezetékei fordítva vannak (nem valószínű), de ezt az antiparallel diódából ki tudod mérni. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2016
Nincs mit. Inkább "reverse engineering" volt, mint kínai tudás
Milyen az az egyfázisú DC motor? Az egyenáramnak (DC) tudtommal nincs fázisa. Vagy lemaradtam valamiről?
A sima szénkefésre gondoltam. A BLDC motorok (amivel szintén szerelnek elektromos bringát) jellemzően háromfázisúak, időben (fázisban) eltolt négyszögjellel kell őket hajtani (ami ugye nem vált előjelet, tehát DC). A szénkefésnek egyetlen PWM meghajtása van, valóban inkább csak terminológia hogy "egyfázisú".
Velox mini 36V-os BLDC motoros bringa azt csinálja, hogy mikor ráhúzom a gázt leblokkol a motor, de úgy hogy kézzel meg sem lehet mozdítani! Ha kézzel megforgatom a kereket gáz nélkül,-
forog, de ha gázt adok leblokkol. A hallokat kimértem, fordulatonként jön 3x az 5V. Mi lehet a gond? A motort szétszedtem nem csapágyas, és épnek tűnik.
Ha üres állapotban könnyen és akadozásmentesen forog a kerék, akkor valószínűleg az elektronikánál lesz a gubanc. Nekem akkor csinál hasonló jelenséget a szerkezet, ha a riasztócsatlakozón összezárok 2 vezetéket. Ez eltolás ellen védi a kerékpárt elvileg. Minden csatlakozó a megfelelő helyen van? Esetleg riasztó nincs benne?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |