Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia! A képeket elnézve, nagyon szép igényes munka. Ezzel nincs is semmi gond, viszont a primer- szekunder közötti szigetelés tintasugaras írásvetítő fólia valamint a zsugorcső. Ezek sajnos a hőt nem igazán bírják, megolvadnak, deformálódnak. Nehéz így mit mondani a későbbiekre vonatkoztatva amikor majd melegedni fog a gép. Rétegszigetelésnek festő maszkolószalag, másoknál is bevált, jól bírja a hőt. Zsugorcső helyett varniscső jobb lenne. Én a primer és szekunder között először szigetelő lakkal lekenem, majd hőálló teflon szövettel tekerem be 3-4 rétegben, és ezután jöhet a szekunder tekercs.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2016
Szia!
A hőállóság jogos felvetés. A fóliat öngyújtóval próbáltam, kellett neki egy kis idő, mire olvadásnak indult. Igaz, elég vastag is. Majd kipróbálom forró vízben mit mutat, legaláb tudjam mire számítsak. A szekundert nem is terveztem eredetileg szigetelni, de mikor láttam, hogy mászik szét az egész... A teflon tényleg sérülékeny, meg már nem is volt, ezért került rá zsugor. Varniscsövem meg egyáltalán nincs ilyen méretekben.
Vékony harmincas korkülömbség.
Zsugor csövet használtam én is az első hegesztőmbe( inkább Kosoy némi Bocs beütéssel).
Most nemrég kellett megbontsam, a segéd tápegység adta meg magát(nem megfelelő távólság két nagyfesz rész között, de lehetett flexelés is a hiba forrása). A zsugor cső birja a kiképzést, nincs semmi baja.
Megprobálom feltenni a szkóp jeleket, hátha kiokosítotok, és egy fényképet a vezérlőről.
No mégegyszer.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2016
Képet a paneltervről esetleg tudsz feltenni? A panel alkatrészoldalára nem látni így át...
Csak így tudom feltenni.
Sziasztok! Sokat olvasgatón a fórumot nézegetem miket csináltok milyen jó kis gépek születnek itt sorra. Én is építettem egyet még 2010-ben. És most még egyet amit még 2010 végén kezdtem el csak valahogy félbe maradt. De most elővettem és be fejeztem szerencsére indult elsőre aminek nagyon örülök még a hővédelem és a leragadás védőt kel valahogy bele zsúfolnom. Gondoltam meg osztok veletek egy pár képet ha nem gond.
Első gép teljes rövid zárban mértem. Lakatfogóval trafó kimenetnél 132A mértem. Nem tudom menyire valósak a számok!
Nem vettem észre kötési hibát a tervedben. Amiket képeket feltettél, hol mérted? Mindegyik a gate jel lenne? Működési zavart nekem a poti okozott, összeszedett mindent, és így a vezérlés nem tudta mire szabályozzon. A poti házának testelése megoldotta ezt. Viszont ilyen jelalakokat nem produkált...
2-es kép: Egy vezérlő trafo primerje rákötve, szekundere terhelés nélkül.
3-as kép:trafo nélkül, szkóp a vez.trafo helyére téve. 4-es mint a hámas. 5-ös szintén. 6-7-8-9-10 trafoval, mint a 2-es, külömböző pillanatokban mentve a jel alakokat. A BCP52-BCP53(BD 139-BD140 helyett)-as párok nagyon melegednek amikor ezek a rossz jel alakok vannak. Viszont, amikor teljes kitöltéssel( - holtidő) mennek akkor nem melegednek.
A negatív periódus "kissé hiányos"... Én kivenném a tranzisztorok 100ohm-os ellenállását és mérnék közvetlenül az IC két kimenetén. Ha úgy is el-eltűnik valamelyik csatorna, akkor valószínűleg meghibásodott az IC. A vezérlő egyébként mekkora feszültségről jár? A szkópon 15V-os jel látható. Nekem 14V-ról jár csak, de még így is érezhetően meleg az UCC, 15V-ról forró volt. 4,7ohm előtéttel természetesen. A tápegységed földfüggetlen? Vagy a szkópod. Bár az sem így mutatkozna. Illetve most néztem a hővédelem részt. A bemenet rövidre van zárva?
A zolee1209 hozzászólásával egyetértek. Milyen tápegységet használsz a vezérlőhöz? Ha kapcsolóüzemű akkor olyat kell választani ami 15V és minimum 1A-es. Az nem jó ide amire 15V van ugyan ráírva, de ha megméred a kimenő feszültséget akkor 18V-nál is több lehet, és terheléstől függően változik a feszültség. Én olyat használok ami még 110V-os betáp esetén is tarja a 15V-ot, és túláram védett. Ugye az ucc3808-ban 14V-os belső zéner található és ha ráteszel pl:18V-ot akkor az ic jócskán melegedni fog. Ha rámérek az ic 8-as lábára akkor stabil 13.8V mérek. Én ezért raktam a 15V csökkentése miatt 2db diódát és ellenállást sorba. Az ic 12.5V-nál indul el és 8.3V-nál kapcsol ki. Az igbt-nek viszont kell a stabil 15V betáp, itt se szerencsés ha sokat változik a feszültség.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Köszi az infót!
Fettel meddig menne a cucc! Mondjuk párhuzamosan 2-2 darab oldalanként?
Üdv!
Hát az élesztés nem jött ösze! Nem gondoltam volna, hogy az a pici tt toroid is hazavághatja az igbtket. Volt egy kis szikra a főtrafó primer kábelén a saruknál ,nem volt összeérve sehol, mert mértem! Aztán kipróbáltam fetekkel mert csak az van itthon ,de azt már úgy indítottam hogy felcserélte a tt tekercs lábait, és habár fütyülve , de elindult! Tesztként visszakötöttem a tt tekercset ahogy volt legelsőnek , és bizony ugyan úgy szikra, tehát az vágta haza az igbtket! sajna a diódák semmilyen védelmet nem biztosítanak az igbt-nek! Mivel lehet a probléma? Módosítottam egy két alkatrészt , lehet hogy az a baj?A mellékelt képen bejelölteket módosítottam! A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
A probléma egy részről az az, hogy nem tartod be az élesztés szabályait.
Sajnálom,de ne add fel.Nem biztos,hogy csak a toroid okozta a bajt,van ott szerintem más gond is,lehet,hogy elrontottad a Tp2 trafót is.Kár volt bármit is módosítani,de a legnagyobb baj,hogy nem olvastad tovább a fórumot,sok kérdésre választ adhatott volna.Én BIZTOS vagyok bent,ha valaki a rajznak és leírásnak megfelelően építi meg a gépet akkor az elsőre indulni fog,négy gépet építettem,máig hibátlanul mennek.Olvass és türelem,türelem,odafigyelés!!
Hello!
Amikor én élesztettem a gépemet,szintén a vezérlőtrafón vérzett el egy adag IGBT,meg két HFA dióda is. Utána újracsináltam a kistrafót,nézegettem jelalakokat... és jó lett. Szóval kitartás! Lesz ott még ív István
Szkóp híján csak kísérletezni tudok!
Nekem az áramváltó kis trafó lőtte el!
Nagyon sok áramkört építettem már és élesztettem!
Eddig hiba nélkül! Multiméterres méréseket végzek még azelőtt hogy bármit is rákapcsolok! Szkóp híján nem tudok más méréseket végre hajtani ! Az áramváltó volt fordítva kötve sajna! Idézet: „Nekem az áramváltó kis trafó lőtte el!” Biztos vagy bent (?),mert én nem.Abban a körben módosítottál egy nagyon fontos alkatrészt is,de minek? Aztán ott van az a bizonyos szikra is,mi okozta,ki kellene deríteni.Szkóp hiányra nem kell fogni semmit,nekem sem volt anno és még sok másnak sem.Továbbra is hivatkoznék az előbbi hozzászólásom utolsó mondatára!Le van írva a szkóp nélküli élesztés is egy darab mezei multiméter segítségével.
Én azt kívánom,legyen igazad!Én csak örülni tudok egy sikeres után építésnek,segítek is,ha tudok!
Elnézést kérek,ha némelyik megfogalmazásom keményebb lenne vagy ingerültségről árulkodna,nem szándékom!
akkor az miért van, hogy megcserélem a kivezetéseit, és se szikra sem lövöldözés, a fetek megmaradnak, ahogy visszakötöm azonnal ellövi inditástól számítva 2 sec alatt!
Szia
Bár én nem építettem meg ezt a kapcsolást csak tervezem..De ha a GDT vel van a gondod akkor ott figyelembe kell venni hogy milyen fázissal kötöd be.Van ott egy kis fekete pötty az nem véletlenül van odarajzolva.. Tehát ha azt a GDT egy toroidra tekerted akkor tudnod kell melyik a kezdő pontja a tekercseknek.Hogy azonos fázisban dolgozzanak..
Ez egy alap dolog! Ennek ismerete nélkül nem is kezdtem volna el csinálni!
Csak sajna én egy már meglévőt szereltem be bontásból, aminek nem igen látszik hogy melyik a kezdete! Ezekkel az elméleti részekkel tisztában vagyok, de azért köszi a segítséget!
Oké
akkor esetleg megpróbálhatnád azt is hogy kiszereled a GDT és meghajtod valami ellenállaton keresztül négyszögjel gen. el..És szkópal nézed a jelalakot ..Mert az is lehet hogy a magod nem bírja pl ezt a frekit Nem tudom milyen magot használsz de ide ferrit kell minél nagyobb Al el.. Aztán láthatod hogy mikor kezd eltorzulni..Én próbálkoztam több toroiddal , és némelyik kapásból felejtős.Esetleg ha feltennél egy képet a GDT ről. Mert nagyon nem mindegy hogyan van megtekerve hány menet stb.. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |