Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Attól függ milyen áramot kell elviselnie, hogy mekkora a fogyasztó teljesítménye. I(A)=P(W)/U(V)
A bemenetnél meg az az áram van megadva, ami elég erős, hogy behúzza.
Sziasztok! Van egy kamera ami két db 1,5V os elemmel működik.Ahhoz hogy havontaa ne keljen cserélni benne az elemeket gondoltam telefon töltőre.Amit találtam itthon az egyik 3,7V -os.,gondoltam ez jó is lesz,mértem üresen terhelés nélkül 8,4V jött ki rajta.Találtam egy másikat is az igaz 4,7V os azon 6,5V ot mértem. Az elsőre ráköthetem a kamerát?,vagy mindenképp érdemes csinálni egy 3V-ra szabályzót? Válaszokat köszönöm!
Szia!
Köss rá pár LED-et és úgy is mérd meg a kimenő feszültséget. Persze a LED-ekre köss ellenállást is.
Mindenképpen rakj rá egy 3V-os stabilizátort, és úgy kösd rá a kamerát. 200%-kal nagyobb feszültséget nem fogja tolerálni a gép, még akkor sem, ha csak pillanatnyilag jelenik meg, mert terhelve vissza fog esni.
Köszönöm a válaszokat! Egy ilyenre gondoltam ami nem sok helyet foglal,(na meg persze mellé a két kondi),végül csak egy db ledet hajt a kamerán.Gondolom jó oda ez az ic Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2016
A kamera nem erről a stabilizátorról kapná a tápfeszültséget?
Elfelejtettem írni,hogy végül csak egy áll kamera egy leddel.Végül csak a led működik.
Szerintem a többiek, most megkaparják magukat.. Minek egy Led-nek akármi is?
Egyszerűen semmilyen adatot nem találtam róla,csak annyit,hogy 14w 230v,50hz,dobozán is csak ennyi van.Esetleg tudnál-tudnátok ajánlani valamit típusjel szerint,amit rendelhetek online?Köszönöm!
Egy ellenállás kell a LED-el sorosan és kész, stabilizátor felesleges.
Például ilyet Bővebben: Link
Mit nem találtál róla? 14W/230V=0,06A Ez alapján a legolcsóbb is jó.
Rudiur! Megkérdezhetem, hogy ez mit jelent: 220-ba való?
Nem .
220-ba való=hálózatba,konnektor
Sziasztok!
Szalagkábelt még sosem készítettem. Most kellene 16-osat meg 14-eset, viszont nincs semmi szerszámom. Más módszerrel is el lehet végezni, kézzel esetleg? Tényleg csak bele kell dugni, és összenyomni a fekete műanyagot? Semmi más előkészület? Ha véletlen egy üres dugót összenyomtam, akkor hogyan tudom szétpattintani? Üdv!
Én is használok szalagkábelt. Nálam a célszerszám két db 1cm -es falap, a satu és egy snitzer-kés. A két falap közé illesztem a két féldarabot és a szalagkábelt, majd szép lassan a satuval - párhuzamosan összepréselem. A kilógó, felesleges szalagkábelt az éles késsel levágom. Olyan mint a gyári. Szétpattintani? Ha jól préselted - sehogy. Valami törni fog.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2016
220 buznyák, lapajtojás, gőzvarjú? Mibe?
Nem préseltem bele a drótokat, csak véletlen a 2 rész műanyagot összepattintottam kettőnél is.
Én is satuval szoktam. Arra kell nagyon vigyázni, hogy a kábel pontosan merőlegesen álljon a csatlakozóra, mert ha ferde, akkor nem a helyére mennek az érintkezők!
Van egy olyan fajta csati (amit a nyákba lehet forrasztani), amihez egy (inkább két) kifúrkált nyákot használok segítségnek, hogy a lábacskáit megóvjam. Ha egyszer összenyomtad, akkor az már úgy marad, bepattannak a kis karmok, és inkább törik, mint szétjön. De nincs veszíteni valód, próbáld meg, hátha sikerül széthúzni.
Hali. Egy jó tanács még. Ahogy megérkezik a gép a szerszámokkal mérj le minden adatot és tedd el egy biztos helyre ahol meglesz. Az új rendelésekor sokat segít. A csiszoló szalagot te magad is meg tudod csinálni és olcsóbban néz utána hogy kell. A flexibilis szárat csak akkor használd ha fel tudod függeszteni. Ne legyen nagy törés benne mert szétvágja a spirál saját magát. Ha porosodik a gép pucolni kell. Hajlamos porszívóként működni.
Én egyenesre vágom a szalagkábel végét egy jó ollóval (pl. fiskars), merőlegesen behelyezem a csatlakozóba és kézzel rászorítom a tetejét, aztán vízszintes alapra teszem a tetejére egy laposreszelőt helyezek és egy erős határozott mozdulattal rápréselem, majd rádugom a törésgátlót (több százat csináltam így).
Szét is lehet szedni, óvatosan, de a két oldalt lévő műanyag kihúzásgátlót egyszerre kell kiakasztani.
A különbséget leírtad. Az áramhatárolós táp természetesen biztonságosabb . A max áramhoz kell illeszteni Rsc teljesítményét és az áteresztő tranzisztort. Én hirtelen a következőképpen csinálnám: A hangfrekit egy diódás egyenirányítás és szűrés után komparátorba vezetném (lm358, lm339 stb). a komparátor egyik bemenetén be lehet állítani milyen hangerőn kapcsoljon, aztán jöhet egy monoflopp (ne555, lm358, lm 339 stb.) és egy tranzisztoron ,( relén) keresztül kapcsolni a dudát.
A téma nem bonyolultabb. A reléknek általában 4 fő jellemzőjük van, behúzó tekercs üzemi feszültsége (esetedben ennek 5 voltnak kell lennie) behúzótekercs ellenállása (ebből adódik az átfolyó áram, ami a meghajtó áramkörhöz kell).
Az érintkezők max mekkora feszültséget és áramot kapcsolhatnak. Ilyen kis feszültségű relék általában nem tudnak nagy teljesítményeket kapcsolni, ezért ha nem találsz ilyen relét közbe kell iktatni egy tranzisztort (vagy 5 V-os relét) ami egy nagyobb behúzási feszültségű relét hajt meg (pl. 12 V). 12 voltos relében már biztos van megfelelő. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
Valószínűleg azért van a váltóáram, hogy megakadályozzák a víz elektrolízisét. Természetesen lehet váltóáramot csinálni pl. egyszerű kapuáramkörökkel is (pl. elektronikus szintkacsolók is ilyesmit használnak).
Köszönöm a tanácsokat!
Ma délelőtt meg is hozta a futár. Ismerős a flexi szár működési elve... trabant, mz kilóméteróra spirál... ej de sokat cseréltem annó... Garis időszakban elegendő kompresszorral kifújatni, vagy nem gond, ha szétszedem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |