Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítőhöz való hangsugárzó védelem (koppanásgátló)
Lapozás: OK   157 / 196
(#) szamóca válasza trickentrack hozzászólására (») Jún 18, 2016 /
 
Ha nem tudod, győződj meg először róla, azután kérdezz.
(#) trickentrack válasza szamóca hozzászólására (») Jún 18, 2016 /
 
Azt hogy tudom megnézni?
(#) zenebolond válasza zenebolond hozzászólására (») Jún 18, 2016 /
 
Trafó megtekerve, nem volt műgyantával kiöntve.
(#) szamóca válasza trickentrack hozzászólására (») Jún 18, 2016 /
 
Ha a fedlap levétele után nem tudod megállapítani, hogy van e benne hangsugárzókat kapcsoló relé a kimenetén, akkor a hátoldalon típustábla megnéz, google-be bemásol, service manual utánaír, és a kapcsolási rajz alapján megállapít. Ha ehhez sem értünk, akkor legalább ide beírjuk a pontos típust, és itt majd valaki megkeresi helyettünk, és megmondja. Ekkor azonban felvetődik a kérdés, ha nincs benne, és építeni kell, van e elég tudásunk hozzá?
(#) trickentrack válasza szamóca hozzászólására (») Jún 18, 2016 /
 
A kimenetek mellett van rögtön egy relé? Akkor van benne védelem ugye?
(#) szamóca válasza trickentrack hozzászólására (») Jún 18, 2016 / 1
 
Miért? Áthoztad hozzám, hogy megnézzem, csak nem tudok róla?
Nálad van, te tudod végigkövetni a vezetősávokat, vezetékeket a kimenettől visszafelé. Ha a relé érintkezőire mennek, akkor nyilvánvalóan van valamiféle védelem benne..
(#) Helios hozzászólása Júl 4, 2016 /
 
Sziasztok!

Még mindig keresem ennek a kapcsolásnak az átméretezési magyarázatát. Ha tud valaki segiteni, azt megköszönném!
(#) proli007 válasza Helios hozzászólására (») Júl 4, 2016 /
 
Hello! Én valahol leírtam egyszer néhány dolgot róla, keresd meg.
(#) Helios válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2016 /
 
Szia! Kerestem már, de nem találom, pedig minden oldalt átböngésztem.
(#) Helios válasza Helios hozzászólására (») Júl 4, 2016 /
 
Megint megviccelt a kereső, de megtaláltam. Tudsz segiteni a pontos adatok kiszámitásában?
(#) proli007 válasza Helios hozzászólására (») Júl 4, 2016 /
 
Magyarázatot kerestél nem? Akkor előbb talán el kellene olvasni..
(#) Helios válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2016 /
 
El olvastam és számoltam is.

40.52 Finder relét használnék, ez van itthon. A tekercs ellenállása 900Ohm, benntartáshoz szükséges árama 0,027A. (A dokumentuma szerint.)

Tehát elkezdtem kiszámolni R1 értékét, ami 0,93Ohm lett, tehát vagy 91R vagy 100R-es ellenállást kell használnom. A teljesitménye pedig 0,21W, de rakok 2W-osat, mivel 2 relé kell.

Levezetve:
Az erősitő tápfeszéből ki vonom a relé tekercsének a feszültségét, akkor marad 14V. Ez a 14V esik majd R1-es ellnálláson, és ehhez tartozik 15mA, amit ugye majd elfűt.

I=14V/900Ohm= 0,015A= 15mA
Re= U/I=14V/15mA = 0,93 Ohm (100R)
P= U*I= 14V*0,015A=0,21W Ha jól számoltam. De mivel nekem 2 relét kell alkalmaznom, igy mennyivel módosul az ellenállások értéke? Megjegyzem, hogy D9-R17 nem kerül beültetésre, a Clip áramkörön még gondolkodom.
(#) proli007 válasza Helios hozzászólására (») Júl 5, 2016 /
 
Hello! Csak nem írtad, hogy mekkora a relé feszültsége. De gyanítom, hogy 24V. De nem a "benntartáshoz szükséges áram kell", hanem a névleges áram. (Bár szerintem Te azt is írtad.)
És a tápfeszültséged ezek szerint 38V. Ha két 24V-os relét használsz, akkor azokat párhuzamosan fogod kötni. Így az áram megkétszereződik. Vagy is 54mA-al kell számolni. Így 260ohm jön ki, a teljesítménye pedig 756mW. Vagy is a 0,9W-os is elbírná, de a 2W-os a jó választás.
(#) Helios válasza proli007 hozzászólására (») Júl 5, 2016 /
 
Szia! Köszönöm a kijavitást! Akkor már csak a kapcsolás Clip részét kell módositanom, mert aludtam rá egyet, és ugy döntöttem beültetem azt is. Ahhoz nincs véletlen valami táblázat? Vagy egyezik Reloop kolega áramkörével?
(#) proli007 válasza Helios hozzászólására (») Júl 5, 2016 /
 
A Clip áramkör működési pontja attól függ mikor torzít az erősítőd. Vagy is mikor közelíti meg a tápfeszültséget annyira a kimeneti feszültség, hogy már torzít a végfok. Ezt igazán csak egy szkópos méréssel lehetne eldönteni valamilyen végfok esetén.
De a Led akkor jelez, mikor a T6 lezár. Ez kb. 600mV bázis-emitter feszültség környékén van. Ez a feszültség jelenik meg az R13-on.
Az R16 és R13 feszültségosztót alkot. Ahol az Ube=1+(R16/R13)*Uki=1+(27k/2.2k)*0,6V=7,8V Vagy is ha a C4-en ennél kisebb feszültség jelenik meg, akkor jelez a Clip. Avagy ha kb. 8V-ra megközelíti a végfok a tápot, akkor jelez az áramkör. A tranyót az R12 tartja nyitva, és a kimenet a diódán keresztül zárja le. Hogy működjön is a dolog, az R12-nek a C4 kondin nagyobb feszültséget kell előállítani, mint a 8V. Ekkor az R12/R16 alkot feszültségosztót, (R13-at ekkor el lehet hanyagolni, mert azon a bázis-emitter feszültségnél nem lesz nagyobb feszültség sosem.)
(#) Helios hozzászólása Júl 26, 2016 /
 
Sziasztok!

Megépitettem ezt a kapcsolást. A tápfeszt csökkentenem kellett 36,5V-ra, igy R1 240R lett. Továbbá a nehézkes anyagbeszerzés miatt bizonyos alkatrészek helyett a legközelebbieket épitettem be amiket itthon találtam, ez is néhány ellenállás.

- A hibák a következőek: A Protect LED folyamatosan világit, de ha a relé be van húzva akkor halványabban, majd mikor DC hibára elejt a relé, akkor a fénye erősebb. A hozzá tartozó ellenállás R5=1,5k.
- Az áramkör kondenzátorai 50V-osak (nem volt kissebb itthon), mindenhol a feltüntetett értékkel rendelkeznek.
- A kapcsolásban szereplő relék működése is változó, mert van amikor nagyon lassan húznak be, van amikor hirtelen. Az elejtéssel nincs probléma, ahogy kikapcsolom a berendezést egyből elejtenek a relék. A CLIP ledet még nem tudtam tesztelni, de az még jelenleg nem olyan fontos.
- Mivel nem volt 18k-s ellenállásom, igy R9 nálam 2db 10k-s sorba kötve.

Továbbá beiktattam egy plusz diódát is a CLIP áramkörhöz. A rajzon nincs jelölve, de relékhez védő diódák vannak forrasztva.

Ha valaki tudna segiteni a hibák azonositásában, azt megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2016

táp_ved.GIF
    
(#) zenebolond hozzászólása Júl 26, 2016 /
 
Sziasztok!

Megépítettem a skory féle koppanásgátlót kétszer is. Először 2x18V-ra az tökéletesen teszi a dolgát elsőre is. Másodjára 2x40V-ra. Ez viszont valamiért nem akar működni. Első bekapcsoláskor a relé ki be kapcsolt, ez a jelenség k.b. 15másodperc után megszűnt azóta semmit nem csinál. Okozhatja hogy nem megfelelő a zpy... zener (Z2) feszültsége?
(#) zenebolond válasza zenebolond hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Annyi történt még, hogy tovább bekapcsolva hagytam a koppanásgátlót, hogy méregessek, hol akad el a dolog, és k.b fél perc után ismét elkezdte. Okozhatja ezt az a tény, hogy nem volt csak 75V-os zenerem ami az 50V-os tápfeszhez jó. Úgy gondolom az 58V-62V-os zener kellene bele.
(#) krisz69 válasza zenebolond hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Nem ismerem a,, skory " féle kopp gátlot de javaslom probáld ki a upc1237 es félét. Az megy akár 80v ról is
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2016
(#) Helios válasza Helios hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Közben átnéztem tüzetesen a kapcsolást, minden alkatrészt, forrasztásokat majd ezek után ujra teszteltem... Most ott tartok, hogy a relék már meg sem akarnak húzni DC feszültség rákapcsolásakor, ha meghúznak, akkor bizony elengedni nem akarnak... Kezdek elkeseredni.
(#) zenebolond válasza krisz69 hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Nem akarok már építgetni, ezt szeretném valahogy helyre hozni. De ha nem lesz más megoldás akkor, építek egy újat.
(#) zenebolond válasza zenebolond hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Probléma megoldva. Úgy ahogy sejtettem a zener volt túl nagy. 62V-os zener a +-40V-ra tökéletes.
(#) reloop válasza Helios hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Szia! A T1 nem nyit ki rendesen, valószínűleg kevés a bázisárama. Mérd meg a kollektor feszültségét testhez képest behúzott relé állapotnál. Ha 1V-nál nagyobb, csökkentsd felével-harmadával az R7, R9 értékét. A C2 legyen egészséges példány, mert egy bontott megtréfálhat a szivárgó-áramával.
(#) Helios hozzászólása Júl 26, 2016 /
 
Szia!

Valamit nagyon benézhettem, mert T1 collektorának feszültsége testhez képest 14V és lassan növekszik... A C2 teljesen új alkatrész.

Már meg sem akar húzni a relé. Nem tudom mi lelte.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2016
(#) reloop válasza Helios hozzászólására (») Júl 26, 2016 / 1
 
Semmi gond, kérünk szépen fotókat a panel mindkét oldaláról és kiértékeljük.
(#) Helios válasza reloop hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Szóval. R7-et kicseréltem 4,7k-ra, R9-et pedig 10K-ra. Igy T1 kollektorán a feszültség GND-hez képest 0,8V. Nagyon gyorsan behúznak a relék, és ahogy megszűnik a váltófesz el is engednek.

Viszont a DC feszültségre történő leoldás nem stimmel...
(#) reloop válasza Helios hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
A fel-harmada csökkentés az R7 esetén 27k-33k értéket jelent. Amúgy a 4k7 esetén is aggasztóan magas a T1 kollektor feszültség, remélem a képes segítenek feltárni a hibát.
(#) Helios válasza reloop hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Képpel jelenleg nem tudok szolgálni mert vicces de nincs itthon fényképezésre alkalmas telefon - az enyém szervizben van, a többiek meg nincsenek itthon.

R7-et kicsréltem 27k-ra, R9 maradt változatlanul. T1 kollektorának értéke jelenleg 1,7V.

R9-et kicseréltem 4,7K-ra igy a kollektor érték 0,2V lett.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2016
(#) reloop válasza Helios hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Lehet valami kellemetlen szivárgás a NYÁK-on, túl alacsony T1 béta, vagy a T1 emitter-kollektor lábai felcserélődtek, esetleg olyasmi amire rutinból nem gondol az ember, de megtekintve kiszúrható.
(#) Helios válasza reloop hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
A jelenlegi felállás szerint R7=27k , R9=4,7k. A relé behúzásának ideje 3-4mp. Igy elméletileg jó. A tranzisztorokat cseréltem, ugyan az az érték mérhető, tehát 0,2V a T1 kollektor lábán.
Következő: »»   157 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem