Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Kérdezd másként, mert én pl. nem értem mit kérdezel.
Nem alkalmas. A kompresszor nem zárt rendszerű benne.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2016
Van egy út Egerben, egy elég forgalmas út. Rettenet. Napi szinten vagyok úgy hogy zebrán tolva a kerékpárt vagy megállok a közepén vagy el se indulok mert a "baromarcú" az nem lát. Múltkor elenged az egyik lassít megáll a szemből jövő erre elindultam majd a szemből jövő gázt nyom. És persze anyósülésen lévő feleség kezdte volna a mondókát. Persze hogy ordítottam. Akkor más ok miatt olyan idegállapotban voltam valószínű ha kiszáll a férje nem szednek le róla könnyen. Volt már olyan is hogy a türelmetlenség miatt a nő autója minuszos lett egy bal tükörrel. Nem hiába megy az ember 30+ cm re a padkától. Nem túr le, előzésre és nem mellette elhaladásra kényszeríti az ember vagy ha nem lehet várakozásra. Sajnos széllel szembe 25-30 as tempót tudok csak menni, alternatív útvonal meg nincs. Persze érdekes de a belvárosban meg előzékenyebbek az autósok. Bár pár "baromarcút" már ott is láttam, egyirányú utca végén forgót, hát az majdnem dugót okozott.
Idézet: Akkor válaszolok konkrétan. Csepelen a Rózsa utcán át jártam minden nap dolgozni a Csepel Művek területére. A főút felől 30-as tábla volt mindig kirakva. Bekanyarodtam, majd 2 utca is feloldotta - azaz mehettem már 50-el. Le is trafipaxxoltak egy rendőrautóból. Esélyem nem volt, mivel céges. lízingelt autó és nem helyszíni, hanem "zéró toleranciás" automata rendszerben tették. Annak ellenére, hogy soha nem követtem el kihágást, mindjárt 90.000Ftra büntettek - illetve az autó tulajdonosát a lízing céget, aki kis késéssel küldte tovább a büntetést. Hangsúlyozom, a mellékutcák feloldották, hiszen onnan is kihajthattam volna - tábla nélkül - ezt a rendőrautóból nem lehetett volna látni, mert ívben van. Megfellebbeztem, illetékbélyeg stb. Annak ellenére, hogy kötelességük lett volna iktatni, válaszolni - még most, évek múltán sem tették. Azonban, hogy mégis a hatalomnak legyen igaza, rá egy hétre telerakták az utcákat 30-as táblákkal és terelőszigetekkel. Ezen nincs mit rugózni. Velem megtehették. Nem mellesleg alig kerestem többet, bejárással, mindennel együtt és az autó munkaeszköz volt. „A 100-as táblánál 102 esetén semmilyen retorzió nincs”
Érzésem szerint ez nem mostani történet. Jelenleg másképp vannak a dolgok. Sebességmérésnél nem zéro tolerancia van, 100-as táblánál nem büntetnek meg 102-vel. Tudtommal régen százalékos volt a számítás, jelenleg sávos rendszerű. Városban sokszor volt 60-nál, autópályán 140-nél a mutató, mégse lett belőle semmi. És biztos, hogy vett a kamera, mert integettem és a rendőr miközben nézte a képet, visszaintegetett
És igen, vannak undorító dolgok, de szerintem azért sokat fiatalodott az állomány, ami kicsit pozitív irányba vitte a dolgokat. Azért ritka már a vidéki öreg zsaru, aki hajnal kettőkor fél órát kekeckedik egy ellenörzésnél. Ők is munkásemberek, parancsot kapnak. Ez egyébként nézőpont kérdése, ha pl. gyerekkel sétálok én sem örülök a 30-as övezetben 50-nel elhúzó autósnak. Autóban ülve már másképp látom, nem nagyon bírom tartani a 30-at. És igaz ez minden esetre, akár gyalog, biciklivel, motorral, autóval vagyok. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
Szia! Miért van az az érzésem, hogy te a rendőr oldalon ülsz? Mint írtam párszor, nem azzal van a bajom, hogy szabályok vannak, hiszen több mint 2,5M km megtétele után is szabálytisztelő vagyok. Az a bajom, hogy a szabályokat készítők és alkalmazók rugaszkodtak el a valóságtól. Nekem is van gyerekem, de tépem a hajamat a "fekvő rendőr" láttán. Évekig tiszta gödör volt az út - akkor amiatt nem lehetett haladni, újabban a fekvő rendőrök miatt. Igen kell az odafigyelés az autóstársadalom részéről, de ahhoz tisztelet kell az autósok felé is. Sok a sarc, a táblák, a büntetések - ha élhetőbb lenne a kis társadalmunk, akkor nem lenne ez akkora gond. Én alapvetően udvarias típusú ember vagyok. De nehéz úgy udvariasnak lenni, hogy már a település határában odabiggyesztenek egy traffipaxot, hogy nehogy kifelé menet a településről, ahol egy lélek sincs véletlenül fel lehessen gyorsulni lendületből... Nehéz udvariaskodni, ha 1km-es szakaszon 7 körforgalom van. Nehéz udvariasnak lenni, ha folyton lámpák és táblaerdő vonja el az ember figyelmét. Nehéz betartani a sebességkorlátozást például úgy a 8-as úton, hogy egymást követik a 90 50 90 50-es táblák 500m-en. Egyre nehezebb úgy tisztelni a szabályokat, ha például autópályadíjat kell fizetni 20km szakaszra Budapestig, de 100-nál (sőt sok esetben 50-nél) többel nem tudsz és nem lehet menni. Sorolhatnám a végtelenségig a lejtők aljára rakott sebességcsökkentő táblákat, ami miatt lendületből nem megy fel az autó és csak zabálja az üzemanyagot. Az emberek toleranciája sokat elbír. De nem végtelen. És attól, hogy sokan betartják a szabályokat - még nem biztos, hogy azok jók az egyénnek és jók a társadalom egészének. Semmi bajom egy iskola előtti sebességlassítással. De mi értelme van, ha az autópályára túlzott díjat szednek és emiatt az iskola előtti kis utakra terelik a külföldi kamionokat? Mi értelme van a kamionos áruszállításnak, amikor van kiépített vasúthálózat? Hajók? . Nekem ez nyomja a mellkasomat. és bocs a tényleg nem ideillő témáért, de nehogy azt hidd ez csak engem frusztrál. BP XVII kerületébe néha át kell jutnom. Egy vásár idején (BNV stb) 3 óra a távolság tőlünk. Este, sárgán villogó lámpáknál 20 perc - szabályosan. Ennyi.
Nálunk Szlovákiában még most is százalékos a rendszer. 10% a megengedett, pl lakott területen 55 nél még nem büntetnek, 56 nál már igen. Én úgy járok hogy a mutató 60 nál van, úgy megyek kb 54-el a GPS szerint. Bár ez a gumiktól is függ.
Nem, nem ülök a rendőr oldalon. Ne haragudj meg érte, de amikor tényként kezelsz valamit, és valaki megcáfolja azt, akkor azt ne vedd személyes sértésnek (zéro tolerancia). Igen, vannak nagyon buta szabályok, szabályozások, rendeletek, stb.
Konkrétan hol van 1km-s szakaszon 7db körforgalom? Ne ess túlzásokba. Értem én a problémád, de úgye nem csak ezek nyomják a mellkasod? Az élet számtalan területén lehetne minden sokkal jobb. Teszel ezek ellen a dolgok ellen bármit? Tudsz tenni bármit? Akkor megéri idegeskedned? Autózol, ezek a szabályok, fogadd el.
Én is így látom. Vannak a tisztességes emberek, akik betartják a szabályokat (vagy ha nem, emelt fővel viselik a következményeket), meg akik nem, és hőzöngenek. Lehet egy szabály rossz, de az nem ok a be nem tartásra. Nálunk tavaly újra aszfaltozták az utat, valószínűleg túl sima lett, ezért az egyik kanyarban rengeteg baleset volt. Mikor a statisztika elérte a havi 30 balesetet (közte halálos is volt), felmarták egy kicsit az aszfaltot és kiraktak egy 40-es táblát. Ha arra jársz mondhatod "ki az a hülye, aki lakott területen kívül 40-es táblát rak ki egy ilyen szép íves kanyarra", de nem tudhatod az okát, ráadásul én biztos vagyok benne hogy ott több száz autó is ment naponta baleset nélkül. A pesti közlekedés meg ilyen, ezzel nincs mit kezdeni (ezért jobb ha drága a benzin, mert kevesebben autóznak ). Az előbb történő elindulásról csak annyit, egy kollégán kimérte: ha 10 perccel előbb indul el otthonról, akkor fél órával előbb ér be a munkahelyre.
Idézet: Azt azért neked is és mindenkinek be kell látnia, hogy itthon enyhén szólva is túlszabályzott a közlekedés az egyik oldalon, a másik oldalon pedig hiányos a dolog. Nem hiába emlegetik a kinnfelejtett táblákat és az ostoba, értelmetlen, legfőképpen életszerűtlen korlátozásokat.„Vannak a tisztességes emberek, akik betartják a szabályokat (vagy ha nem, emelt fővel viselik a következményeket), meg akik nem, és hőzöngenek.” Megnéznék egy hetet, amikor mindenki maradéktalanul betartja a közlekedési szabályokat. Szerintem a GDP-ben is megmutatkozna, negatív irányban. Idézet: Nem veszem sértésnek - beszélgetünk. Ha ismernél, látnád, hogy közben derülök néha. . Sok körforgalom 1km-en? Biatorbágy és a törökbálinti lámpás csomópont között. Mire végigérsz rajta - nem tudod merre van észak. Igazad van - csak 5db. Utána még három, mire leérsz a Viaduktig, az 8db..és igen tettem érte. Voltam még képviselő is pár évig. Mint említettem - szabálytisztelő vagyok, csak hangot adtam a nemtetszésemnek a "ius murmurandi" -t gyakorolva. „Ne haragudj meg érte, de amikor tényként kezelsz valamit, és valaki megcáfolja azt, akkor azt ne vedd személyes sértésnek” Idézet: „Konkrétan hol van 1km-s szakaszon 7db körforgalom?” Érden, Büdaörsön például legalább 5 egymást követi. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
Ez meg a másik. Oda, ahova kellene, nem raknak körforgalmat. Az ország jelentős részét körbekocsikáztam már és azt kell mondjam, nagyon kontrasztos a kép. Valahol túlzásba visznek mindent, valahol pedig még a szükséges sincs meg.
Nálunk olyan kieső helyen van körforgalom, ahol tízpercenként megy egy autó, azok is csak az ott lakók. Itt nem célszerűen tervezik a közlekedést, hanem befolyásos emberek hü....égei érvényesülnek, van bőven.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
Szentesen végig van díszkövezve (két színnel!) a főutca, de a kórház előtt a Kurca híd egy sávos. Hirtelen nem is tudok más helyet, ahol elsőbbséget kell adni a szembejövőnek, tábla szerint.
A híd egyik oldalán van a sarok után a főbejárat, a másikon meg a mentőállomás. Ki hová született, úgy jut be...
Nálunk a legrövidebb, legkeskenyebb pici utcában 4 fekvőrendőr van, szinte összeérnek, az utolsó kanyarban van. Itt biztosan nem lehet száguldozni fekvő nélkül sem. De egy befolyásos valaki elintézte ezt az abnormális m..haságot.
Három rendőrlámpa ötven méterenként fűúton, nincs zöldhullámban. Talán világon egyedülálló, rendszerint mindnél megállunk. Egyik legforgalmasabb kereszteződésben péntek délután a legforgalmasabb időszak, nagyon nehéz, veszélyes átjutni. Van ott lámpa, de csak ekkor, péntek délután kikapcsolnak a lámpák, így van programozva. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
Akkor már inkább jöjjenek a szülő nők , az anyagi érdekből elkövetett szabályszegés a lehető leggyengébb érv (viszont könnyű mérleget vonni: haszon=költség+becsületesség). Az sem igazán tankönyvbe illő mentalitás, hogy én minden szabályt betartok, kivéve ami szerintem "ostoba, értelmetlen, legfőképpen életszerűtlen". A példámmal azt akartam bemutatni, hogy nem tudhatod mindennek az okát, de a szabályokkal egyszerű a dolog, csak be kell tartani őket.
Nem kell nagy logika ahhoz, hogy sok felesleges dolgot észrevegyen az ember, csak rutin. Ha X helyen egyértelműen meg van oldva valami, akkor Y helyen miért nem olyan, mint az előzőn? Holott, egymás ikertestvérei a helyszínek.
Mondok konkrét példát. Bizonyos faluban van körforgalom, kettő is, holott a falun keresztülhaladó út ezt nem kívánná meg, a keresztutca pedig végképp. Viszont, Hegyeshalom felöl a második győri lehajtónál (Metro mellett) kanyarodj el balra napközben. Azt nevezem én szép mutatványnak. A reggeli csúcsban kimondottan élteveszélyes mutatvány, mert a jobbról jövő forgalmat teherautóból szinte lehetetlen látni, mert az út nem 90°-os szöget zár be a lehajtóval. Én már meg sem szoktam próbálni a dolgot, el jobbra és nem messze onnan vissza lehet fordulni. Ami meglepő (vagy nem), hogy a kereszteződésben mindig vannak autó (?) maradványok. Ha ez nem életszerűtlen, akkor mi az? Jártam olyan helyen (külföld), ahol az iskola mellett olyan táblák voltak, amelyeken volt sárga villogó. Ha villogott 30, ha nem 50 volt a sebességhatár. Hogy-hogy nem, este, hétvégén, nyáriszünetben nem villog a fény rajta... A logikával van baj. Ha valahol veszélyes a közlekedés, kiraknak egy 30-as táblát ahelyett, hogy a veszélyt megszüntetnék, pedig megtehetnék. És itt jön ennek folyománya a túlszabályozás. Ezt igazából az látja, aki nem csak 10 km-es körzetben mozog. Nehéz úgy korlátok között maradni, ha azok miatt már ki sem lehet mozdulni. Ezt viszont tudják jól a rendőrök, szépen szedik is be az adót. Ami viszont érdekes, hogy az autópályákon rendszeresen húznak el mellettünk min. 160 km/h-val (na nem a fix trafik környékén), még sincs ellenörzés, csak hébe-hóba. Ne vedd sértésnek, nem annak szánom, de nekem álszenteskedés/trollkodás, amit írsz: "a szabályokkal egyszerű a dolog, csak be kell tartani őket". Ha havonta autózok 10 km-t, nem esik nehezemre betartani a szabályokat, 5 - 6 000 km-en nem könnyű. Ezért megyek, ha csak tehetem autópályán, mert az legalább kényelmes (még).
Ne haragudj - de ez csak akkor működhet jól, ha a "túloldalon" is becsületes a hozáállás. Itt éppen azt boncolgattuk, hogy nagyon egyirányú ez a becsületesség. Hol marad az evolúciós fejlődési készség?
Szerintem ezek csak kifogások. Igen vannak jó és rossz példák, de úgy gondolom nem az én feladatom felülbírálni. Grazban 30-as korlátozás van, csak a főútvonalakon lehet 50-el menni, Kijevben a két belső sávban 70, a külső kettőben 50-nel lehetett menni. Nem filóztam azon miért, betartottam és kész.
Mellesleg nem kötöm mások viselkedéséhez az enyémet, én így vezetek mások meg nem. Nem a rendőrök miatt tartom be a törvényt, hanem a saját lelkiismeretem miatt. Engem nem zavar a mások viselkedése, csak az a mentalitás hogy "ahányszor gyorshajtok mindig megbüntetnek a szemét rendőrök". Ide is csak azért írtam, hogy ne csak az a vélemény maradjon meg hogy a szabályok betartásával nem lehet megélni. Legalább félmillió km-t vezettem Pesten, sok újat nem tudtok mondani az autósok viselkedéséről.
Hamár a kresz szóba került: a teljes csapat megbukott. Én a 75-ből 65 megengedett helyett 48-at értem el.
Én annó a vizsga előtt csináltam tesztet itthon, és a kérdések felénél már bőven megbuktam. A vizsgán 3 hibaponttal átmentem, mert a három pontos képes kérdések közül mindegyik az volt amit előtte itthon elrontottam, így tudtam, hogy mi a helyes válasz, de, ha előtte nem cisnálom itthon, esélyem sem lett volna...
Nekem nagyon furcsa amit írsz. Tapasztalt sofőrök vagytok, elhangzott itt sok levezetett kilometer. Pont ezért furcsa, hogy kilométer illetve úthossz függő a vezetési, odafigyelési, szabálybetartási türelmetek. Nekem ez sosem forult meg a fejemben, hogy ettől függjön a vezetési hozzáállásom. Ugyanúgy a munkám része az adott helyre jutás, kalkulálható idővel. A feladat része.
Bár a hasonlatok mindíg sántítanak, de ha van egy 5 perces munka, akkor azt ugyanúgy kell elvégezni, mint egy 8 órásat. Bár, igaz, a fönöknek a 8 órás alatt többször van alkalma idegesíteni Egy a lényeg, ne törjük össze magunkat és másokat sem Idézet: Több km több türelmet kíván. Ha sok ostoba korlátozással találkozik az ember, hajlamos arra, hogy a valós veszélyeknél is figyelmen kívül hagyja a figyelmeztető táblákat. Nem állítom, hogy mindenki így vezet, de a többség biztosan. Egyszerűen kódólva van a rendszerben, mert itthon nincs egy épkézláb út, ahol viszonylag egyenletesen lehet haladni, autópálya pedig igen kevés van. Ha jó az út, sokan vannak rajta, tele van korlátozásokkal. Ha nem jó, leszakad a futómű... „furcsa, hogy kilométer illetve úthossz függő a vezetési, odafigyelési, szabálybetartási türelmetek.”
Sajnos egy bizonyos lefutott kilométer után az ember nem élvezi a vezetést. Sőt nyűg ként éli meg. Tehát igyekszik minél előbb letudni a feladatot. Legalábbis én így vagyok ezzel. Ha még ehhez értelmetlen forgalom lassítások társulnak még gyorsabban fogy a türelem. Ezért aztán ha lehetőség adódik gyorsan megyek.
A sebességhatárokat úgy állapítják meg, hogy minden jármű esetén biztosítva legyen a megállás, és kanyarodás, mindenféle időjárási körülmények között. Ez egy, pláne modern szemályautónál komolytalan, hiszen komoly eltérést produkál egy teli betonkeverő, és akár egy Suzuki. Az autógyártók sincsenek tekintettel az átlagos városi körülményekre, az áttételek, sebességhatárok anem igazán adnak lehetőséget a manapság egyre inkább előtérbe kerülő takarékos vezetésre. Az autók gyorsabbak, fickósabbak lettek, azonban közúti közlekedés, főleg lakott területen belül lassult.
A sebességcsökkentés a balesetek számának csökkentésére rossz megoldás, hiszen túlzott biztonságérzetet ad, a figyelem lankad, ezért újra lejjebb kell vinni a sebességkorlátot. Valószínűleg nehezen betarthatató fogyasztási előírásokkal terelik a gyártókat, de egy izzó kiégése néha megoldhatatlan feladat elé állít az országút szélén. A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
Idézet: „A sebességhatárokat úgy állapítják meg” Szoszo! Békéscsabán hasra ütés szerűen. (vagy szándékosan) A mellékelt képen 0 pontból indulva az 1-es pontig összesen 5 lámpa van. Garantáltan nem éred el a zöldet. Az 1-es pontból a 2-eshez menet összesen 5 lámpa van. Ha 65-tel mész akkor átjutsz a zöldön a kettes pontban lévő zöldön. Egyébként nem. A keresztutcák többségében 5-max 8 másodpercig virít a zöld. A sok mazsola miatt kb 3-4 autó jut át. Azután 70 másodpercig várni kell.
Ezt forgalomszabályozásnak hívják. Így tudják maximalizálni a városon áthajtók számát. Annak idején mielőtt átadták az M0-ás északi szakaszát tiltakoztak a civilek, hogy ez mennyire megnöveli majd Újpest forgalmát. A szakértő azt ecsetelte, hogy pontosan lehet szabályozni egy adott út forgalmát a sávok szűkítésével (pl. buszsáv) vagy a lámpaváltások ritmusával, időtartamával, így terelve az autósokat a nekik megfelelő irányba. A múltkor néztem két útvonalat az egyik céghez. A telefonom szerint a városon átvezető útvonal 10km-rel rövidebb lett volna, de 10 perccel hosszabb.
Ez az, amit fel lehet fogni úgy is, hogy egészségrombolás, a környezet szándékos tönkretétele, az emberiség erőforrásainak pazarlása. Műszaki szempontból a megfelelően választott sebességfokozatban gyors, egyenletes haladás lenne indokolt. Az egy helyben járó, terheletlen motorok üzemanyagpazarlás mellett a levegőt is jobban szennyezik a szükségesnél.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |